REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Zarządzanie, Pracownik

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jak zadbać o well-being i zdrowie pracowników

Coraz częściej pracodawcy starają się zapewnić jak najlepsze warunki pracy, wprowadzając do pracy well-being czy work-life-balance. Czym jest well-being w pracy? Jak skutecznie dbać o zdrowie pracowników?

Koronawirus - jak powinien zachować się pracodawca w związku z zagrożeniem?

Jak powinien zachować się pracodawca, który chce ustrzec swoich pracowników przed ryzykiem zarażenia koronawirusem? Jakie są granice działań prewencyjnych, których nie może przekroczyć?

Procedura antymobbingowa: 3 ważne rozwiązania dla pracodawcy

Wewnętrzne procedury antymobbingowe mogą stanowić skuteczne narzędzie w walce z tym zjawiskiem. Warto pamiętać o 3 rozwiązaniach, które wzmocnią pozycję pracodawcy w przypadku ewentualnego sporu sądowego.

31 stycznia 2020 r. upływa termin składania ZUS IWA za 2019 r.

Przypominamy o złożeniu informacji o danych do ustalenia składki na ubezpieczenie wypadkowe - ZUS IWA za 2019 r. należy złożyć do 31 stycznia 2020 r.

REKLAMA

Korzystanie z imiennego adresu e-mail byłego pracownika - stanowisko UODO

Przetwarzanie danych osobowych takich jak imienny adres e-mail jest dopuszczalne tylko wtedy, gdy spełniona jest jedna z przesłanek wskazanych w przepisach RODO - twierdzi UODO.

ZUS IWA za 2019 r. do 31 stycznia 2020 r.

Informację o danych do ustalenia składki na ubezpieczenie wypadkowe - ZUS IWA za 2019 r. należy złożyć do 31 stycznia 2020 r.

Kto to jest sygnalista?

Pojęcie sygnalisty już niedługo wejdzie na stałe do porządku prawnego a rola sygnalistów w obrocie gospodarczym będzie stale rosła. Wynika to z konieczność implementacji przez Polskę postanowień Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 23 października 2019 r. w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia praw Unii, która nakłada na przedsiębiorców zatrudniających powyżej 50 pracowników obowiązek wdrożenia systemu obsługi zgłoszeń dokonywanych przez sygnalistów oraz zasad związanych z ochroną osób dokonujących zgłoszenia przed działaniami odwetowymi.

RODO a żądanie pracownika kopii akt osobowych

Na mocy przepisów RODO osoba, której dane dotyczą może żądać kopii danych osobowych. W jaki sposób pracodawca powinien zrealizować wniosek pracownika o udostępnienie kopii akt osobowych?

REKLAMA

Koszty uzyskania przychodów i niższy PIT - zmiany 2019/2020 [PODCAST]

Od 1 października 2019 r. pracownicze koszty uzyskania przychodów będą wyższe, czyli pracownik otrzyma większy zwrot za wydatki na dojazd do pracy i zapłaci niższy PIT. Niektóre zmiany zaczną obowiązywać od 1 stycznia 2020 r. Ile zatem wyniosą nowe, pracownicze koszty uzyskania przychodów - zapraszamy do odsłuchania podcastu.

Działaj w oparciu o fakty - Evidence Based HR

Evidence Based HR to proces, który skłania firmę do podejmowania decyzji na podstawie danych, doświadczeń oraz opinii ekspertów, co ma skutkować pożądanymi przez decydentów rezultatami. Ocena każdej instrukcji powinna wykorzystywać możliwość sprawdzenia danych z wielu źródeł, co oznacza działanie w pełni wykorzystujące nowe technologie w świecie rynku pracy.

Najważniejsze aspekty prawa pracy dla menedżera

Skuteczne zarządzanie zespołem to wyzwanie, które stoi przed każdym menedżerem. Efektywną współpracę i budowanie dobrych relacji ułatwiają tzw. miękkie umiejętności: komunikacja, empatia czy zdolność do rozwiązywania konfliktów. Jednak kierowanie zespołem wymaga od menedżerów także podstawowej znajomości Kodeksu pracy. Menedżerowie często nieświadomie popełniają błędy i dopuszczają się zaniedbań. A znajomość przepisów prawa pracy to obowiązek każdego menedżera, który chce w prawidłowy sposób zarządzać swoim zespołem, a zarazem chronić przedsiębiorstwo przed karami i sankcjami na jakie mogą grozić za nieprzestrzeganie obowiązujących przepisów.

Pracownicze koszty uzyskania przychodów - zmiany od 1 października 2019 r.

Koszty uzyskania przychodów dotyczące pracowników od 1 października 2019 r. ulegną zmianie. Ile wyniosą?

HR – wczoraj – dziś – jutro. HR (R)evolution

Ostatnie 25 lat to bardzo dynamiczny okres w rozwoju działów HR w polskich firmach. Przez ten krótki czas działy HR przeszły drogę od działów kadr, które tylko w sposób admnistracyjno -  kadrowy obsługiwały pracowników, aż do HR Biznes Partnerów aktywnie wspierających rozwój i towarzyszących pracownikom na każdym etapie ścieżki zawodowej w firmie. Minęło zaledwie ćwierć wieku – niedużo – jednak zmiany jakie zaszły w tym czasie w świadomości pracodawców i pracowników można porównać do skutków rewolucji przemysłowej XIX wieku. W procesie zmiany świadomości jedną z najważniejszych ról odegrali pracownicy działów HR, którzy wiele rozwiązań wprowadzali na żywym organizmie w czasach, gdy w Polsce rodziła się i kształtowała polityka personalna wielu firm.

Wellbeing – lekarstwo na kryzys pracowniczy?

Kryzys pracowniczy oraz nieustanna walka o pracownika spowodowały, że pracodawcy zostali zmuszeni do zmian strategii. Aby utrzymać swój zespół w ryzach oraz zwiększać jego efektywność, managerowie opracowują nowe strategie HR-owe. Jednym z popularnych oraz, przede wszystkim, efektywnych rozwiązań, są projekty z zakresu wellbeing.

Zerowy PIT do 26 roku życia w 2019 r. - projekt ustawy

Zmiany w podatku dochodowym od osób fizycznych w zakresie likwidacji PIT dla młodych do ukończenia 26. roku życia - zakłada projekt noweli ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o świadczeniach rodzinnych i innych. Nowa ulga w PIT dla pracowników do 26. roku życia wejdzie w życie 1 sierpnia 2019 r.

Dyrektor finansowy (CFO) - zarobki, rola w firmie

Jakie kompetencje powinien mieć dyrektor finansowy (CFO)? Jakie są perspektywy rozwoju i zarobki dyrektora finansowego?

Niedoceniana północ otwarta na Polaków

Od kilku lat mocno dostrzegalny jest trend, w którym to obywatele Niemiec z północy kraju masowo emigrują na południe. To też stwarza olbrzymie możliwości dla Polaków, ponieważ to właśnie na północy jest największe zapotrzebowanie na uzupełnienie wolnych miejsc pracy.

Kasa zapomogowo-pożyczkowa - jakie zmiany od 1 stycznia 2019 r.

Jakie są zasady korzystania z kasy zapomogowo-pożyczkowej po zmianie przepisów, które miały miejsce 1 stycznia 2019 r.? Kto może być jej członkiem od 1 stycznia 2019 r.?

Nowe wzory kwestionariuszy osobowych 2019

Pomocnicze wzory kwestionariuszy osobowych dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie oraz pracownika są zgodne z przepisami RODO, które weszły w życie 4 maja 2019 r. Pobierz aktualne wzory kwestionariuszy.

Kontrola trzeźwości pracownika – dopuszczalność po zmianach w Kodeksie pracy w 2019 roku

Od lat popularną metodą wśród pracodawców było niezapowiedziane weryfikowaniu stanu trzeźwości losowo wybranych pracowników. Pracodawcy tłumaczyli się przy tym względami bezpieczeństwa zakładu pracy jak i samych pracowników. Jednak w związku z wejściem w życie 4 maja 2019 r. zmian do Kodeksu pracy, zdaniem niektórych - może to poważnie utrudnić a nawet uniemożliwić wykonywanie kontroli.

Jak zarządzać projektami HR

Jak dobrze zacząć, zachować kontrolę i poradzić sobie z największymi problemami? Z artykułu dowiesz się: Jakich kompetencji do osiągnięcia sukcesu potrzebuje dział HR? Jakie są najczęściej popełniane błędy przez HR? Na czym polega metoda 12 pytań KISS PM®?

Ubezpieczenie społeczne marynarzy - właściwe ustawodawstwo

Marynarz, który zachowuje miejsce zamieszkania w państwie członkowskim pochodzenia, pomimo iż pracuje dla pracodawcy mającego siedzibę w innym państwie członkowskim, na statku pływającym pod banderą państwa trzeciego i poza terytorium Unii Europejskiej, jest objęty zakresem zastosowania rozporządzenia w sprawie koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego Zgodnie z tym rozporządzeniem, ustawodawstwem krajowym mającym zastosowanie do tej osoby jest ustawodawstwo państwa członkowskiego jej zamieszkania.

Niższe koszty pracy 2019/2020

Zwiększenie pracowniczych kosztów uzyskania przychodu, nowa ulga w PIT dla osób, które nie ukończyły 26. roku życia - to propozycje zmian w PIT. Pierwsze zmiany wejdą w życie już 1 października 2019 r. Kolejne od początku 2020 r.

Urodzenie dziecka w okresie urlopu wychowawczego a zasiłek macierzyński

Urodzenie dziecka w trakcie urlopu wychowawczego nie powoduje jego przerwania czy zawieszenia. Zatem pracownica dalej korzysta z urlopu wychowawczego na dziecko, na które o ten urlop wnioskowała. Na jakich warunkach w okresie urlopu wychowawczego przysługuje zasiłek macierzyński?

Wzrost znaczenia kompetencji miękkich w procesach rekrutacyjnych.

Doświadczenie, wiedza, wykształcenie. Te trzy hasła prawdopodobnie przychodzą do głowy każdemu, kto zastanawia się, co jest najistotniejsze przy prezentowaniu swojego życiorysu podczas rozmowy o pracę. I z pewnością dla osoby zatrudniającej mieszanka tych trzech atrybutów, szczególnie jeśli zostały zdobyte w renomowanych miejscach, ma niemałe znaczenie. Czy jednak te tzw. kompetencje twarde to nasz jedyny atut i powód, by nas zatrudnić? Czy dla przyszłego pracodawcy te mierzalne umiejętności są wyłączną przesłanką do zaakceptowania bądź odrzucenia naszej kandydatury?

Jak motywować pracowników do rozwijania kompetencji miękkich?

Kompetencje miękkie to umiejętności społeczne, a także cechy psychofizyczne, które determinują zachowanie, kontakty z innymi osobami oraz szeroko rozumianą organizację pracy. Ich znaczenie na rynku pracy stale rośnie.

Stałe godziny pracy pasują tylko 1/5 pracowników

Pracownikom w Polsce w coraz większym stopniu zależy na elastycznym czasie pracy (81%) i możliwości pracy zdalnej (76%) nawet kosztem braku stałego miejsca w biurze. Wprawdzie z roku na rok firmy chętniej stawiają na ruchomy czas pracy, ale praca z domu nadal pozostaje dostępna głównie dla freelancerów – grafików, specjalistów i programistów IT czy copywriterów.

Storytelling w pracy menedżera, czyli jak opowiedzieć historię swoim pracownikom

Zdawać by się mogło, że słowa „historia” i „biznes” to połączenie równie atrakcyjne, jak ruskie pierogi i szampan. Okazuje się jednak, że umiejętność opowiadania historii jest w pracy menedżera bardzo przydatna. Jak wykorzystać storytelling do angażowania i motywowania pracowników? Na co zwracać uwagę, tworząc opowieści wspierające zmianę przekonań?

Strategia wynagrodzeń - od czego zacząć?

Strategiczne podejście do wynagrodzeń w nowoczesnej firmie jest regułą. Jakie są trendy w zarządzaniu wynagrodzeniami?

Rozliczenie zagranicznej delegacji - jaki kurs zastosować

Pracownik, który udaje się w podróż zagraniczną, co do zasady otrzymuje od pracodawcy zaliczkę w walucie obcej na niezbędne koszty podróży zagranicznej. Co w przypadku, jeśli pracownik nie pobrał zaliczki? Jaki kurs należy zastosować?

Klasy podatkowe w Niemczech. Do której należysz?

W erze pędzących zmian na rynku pracy jedno wciąż pozostaje niezmienne od lat. Nasi zachodni sąsiedzi są nadal bardzo atrakcyjnym zarobkowo krajem i spore grono Polaków chętnie wiąże swoją zawodową przyszłość, zarówno tę krótką, jak i dłuższą, z niemieckimi pracodawcami. Czy jesteśmy jednak przygotowani merytorycznie do pełnienia tam obowiązków pracowniczych?

Pięć kroków w bezstresowy nowy rok

Przed końcem roku chciałbyś zrobić jeszcze tak wiele, a dni pozostało tak mało? Zatrzymaj się na chwilę, ustal, co jest najważniejsze, a potem zadbaj o to, żeby w nowy rok wejść z większym spokojem, a zarazem zapałem do pracy. Jak to zrobić?

Jak zapobiegać nadmiernej rotacji pracowników – 3 zasady

Masz problem z częstym odchodzeniem pracowników i kolejnymi rekrutacjami na wolne stanowiska w Twojej firmie? Oczywiście pewna rotacja w zespole pracowników jest czymś zwyczajnym. Jednak zbyt częste zmiany pracowników rodzą pewne zagrożenia dla działalności firmy. Rosną koszty rekrutacji, szkoleń i wdrożenia nowych pracowników do realizacji bieżących zadań. Nowi pracownicy potrzebują czasu, by nauczyć się funkcjonowania w nowym otoczeniu. Jak utrzymywać rotację pracowników na bezpiecznym poziomie?

Indywidualne motywacyjne DNA, czyli każdego motywuje coś innego

Czynnik, który motywuje jednych ludzi, dodaje im energii i zwiększa ich zaangażowanie - innych może zniechęcić do aktywności. To dlatego, że każdy z nas posiada indywidualne motywacyjne DNA (z ang. Drives – dążenia, Needs – potrzeby i Awards – nagrody). Określa ono, co zachęca nas do działania – zupełnie tak, jak genetyczne DNA wyznacza nasze niepowtarzalne cechy fizyczne. Na czym polega koncepcja, według której szkoleni są prezydenci USA, medaliści olimpijscy i wybitni trenerzy sportu?

Jak obliczyć wynagrodzenie pracownika tymczasowego za przepracowaną część miesiąca

Pracownicy tymczasowi mogą być wynagradzani za wykonaną pracę w różny sposób, np. stawką miesięczną lub godzinową. Jak prawidłowo ustalić wysokość wynagrodzenia takiego pracownika, jeżeli przebywał na zwolnieniu lekarskim i urlopie wypoczynkowym?

Zarządzanie stresem, czyli jak ujarzmić bestię

Występuje wszędzie. Zupełnie niezależnie od rodzaju branży i wielkości przedsiębiorstwa. Potrafi zaatakować na każdym etapie kariery zawodowej i mocno psuje szyki w zdrowym funkcjonowaniu w pracy. To stres. Zabójca motywacji, bez sentymentów podcinający skrzydła i odbierający multum naszych zalet.

Savoir vivre w biurze open space

Open space jest popularną formą urządzenia współczesnych biur. Taki sposób aranżacji powierzchni biurowych ma na celu m.in. zwiększanie kreatywności, lepszą komunikację i poczucie równości wszystkich członków zespołu. Zdarza się jednak, że open space jest jednym z powodów pojawiania się konfliktów i stresu pracowników. Ekspert z Integra Consulting Poland podpowiada, jak zachowywać się pracując w otwartej przestrzeni biurowej, by nie powodować niepotrzebnych konfliktów i nie przeszkadzać w pracy innym?

Czy „haerowcy” wyginą jak dinozaury?

Co jest ważne, aby zespół osiągał jak najlepsze efekty dla firmy? Zazwyczaj nieco innych odpowiedzi udzielają prezesi, członkowie zarządu, menedżerowie, a inne padają wówczas, gdy zapytamy przedstawicieli działów HR. A przecież wszyscy wspólnie powinni dążyć do tych samych celów biznesowych.

Jak wyznaczać priorytety w pracy przy natłoku zadań?

Liczba zadań do wykonania znowu cię przytłacza i nie masz pojęcia, od czego zacząć? Wiele osób doskonale zna ten scenariusz z codziennej pracy. Stres związany z natłokiem obowiązków nie sprzyja efektywności. Jak więc skupić się na tym, co najważniejsze lub pomóc w tym swoim pracownikom?

Metody oceny kompetencji

W prężnie funkcjonujących organizacjach pracownicy zajmują się tym, w czym są najlepsi, a zespoły tworzone są tak, by umiejętności poszczególnych osób uzupełniały się. Do tego potrzebna jest jednak właściwie zaplanowana strategia zarządzania kompetencjami pozwalająca odpowiednio gospodarować kapitałem ludzkim w organizacji. Jakie metody warto w niej wykorzystać?

Lean management czyli szczupłe zarządzanie a praca w biurze

Jak przenieść lean management czyli szczupłe zarządzanie z procesu produkcyjnego do pracy w biurze? Jakie narzędzia warto wziąć pod uwagę przy wprowadzaniu nowego modelu zarządzania?

Zarządzanie stresem

Zarządzanie stresem jest możliwe. Nie radzimy sobie ze stresem przez zbyt mocną koncentrację na sprawach zawodowych i brak odpoczynku. Ciągle chcemy pracować więcej, szybciej i skuteczniej, co jeszcze bardziej napędza stres, a reakcje organizmu są coraz gorsze. Jak to zmienić?

Rynek pracownika

Obecny rynek pracy to rynek pracownika. Coraz trudniej pracodawcy znaleźć osobę chętną do pracy. Bezrobocie systematycznie spada i zapotrzebowania pracodawców nie zaspokajają nawet pracownicy napływający z sąsiednich krajów, np. z Ukrainy.

Haerowcy badają innych, ale kto zbada haerowców?

Zapewne każdy specjalista w zakresie zarządzania ludźmi wie, czym jest Development Center. To bardzo skuteczne narzędzie, które pozwala diagnozować potencjał oraz kompetencje zawodowe pracowników. Pojawia się jednak pytanie, kto miałby zbadać samych specjalistów ds. Human Resources oraz HR Biznes Partnerów?

Warunki w pracy równie ważne jak wynagrodzenie

Współczesny rynek pracy to rynek pracownika. Warunki pracy w biurze są obok wysokości wynagrodzenia jednym z najważniejszych elementów decydujących o wyborze danego pracodawcy przez pracownika. Pracodawcy, chcąc pozyskiwać najbardziej utalentowanych pracowników, podnoszą standardy miejsc pracy.

Content Marketing w EB. Krok po kroku, ale regularnie!

Walka o kompetentnych kandydatów do pracy rozgorzała na dobre. Przedsiębiorstwa prześcigają się w stosowaniu przeróżnych metod mających na celu jak najlepsze zaprezentowanie się na tle konkurencji. Kolejnym elementem budującym ten proces jest sprawny content marketing. To właśnie on jest nazywany jednym z najważniejszych trendów we współczesnej reklamie internetowej.

Urlop wypoczynkowy: wykorzystanie, udzielanie i wypłata ekwiwalentu

Sezon urlopowy już w pełni, zachęcamy zatem do zapoznania się z kilkoma przydatnymi informacji na temat wykorzystania urlopu wypoczynkowego w naturze, ale również z zasadami wypłaty ekwiwalentu.

IV Konferencja Prawa Pracy 2018/2019

Zapraszamy do wzięcia udziału w IV Konferencji Prawa Pracy 2018/2019, która odbędzie się w dniach 17-18 października 2018 r. w Warszawie. Patronem medialnym wydarzenia jest Infor.

Od nowicjusza do eksperta – jak wspierać rozwój pracowników?

Chęci do działania ogromne, za to wiedza i umiejętności zdecydowanie mniejsze – tak wielu z nas zaczynało swoją drogę zawodową. To długi dystans, podczas którego własna motywacja, posiadane kompetencje i wiara w nie zmieniają się. Na poszczególnych etapach rozwoju pracownicy potrzebują więc różnego podejścia ze strony pracodawcy. Jak pomóc nowicjuszowi osiągnąć poziom ekspercki, a ekspertowi nie popaść w rutynę?

RODO a zaświadczenie o zarobkach

Czy pracownik musi wyrazić zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych z zaświadczenia o zarobkach?

REKLAMA