Najważniejsze aspekty prawa pracy dla menedżera
REKLAMA
REKLAMA
Niemal każdy menedżer zarządzający zespołem zatrudnia i rekrutuje pracowników. Mimo wsparcia działu HR podczas rozmów kwalifikacyjnych, warto wiedzieć jakie pytania można zadawać w świetle ograniczeń antydyskryminacyjnych i ochrony danych osobowych. Przyjęcie nowego pracownika to także przygotowanie odpowiednich dokumentów (skierowania na badanie, umowy wstępne itp.) oraz właściwe zabezpieczenie warunków pracy związanych z BHP. Z prowadzaniem zespołu łączą się także obowiązki związane z udzieleniem i planowaniem urlopów wypoczynkowych, macierzyńskich czy wychowawczych. Oprócz wymienionych aspektów zarządzania zespołem często menedżerom potrzebna jest także wiedza z zakresu dyscyplinowania pracowników, kar, monitoringu w miejscu pracy, rozwiązywania umów o pracę czy też rozliczania czasu pracy. Usystematyzowanie wiedzy z zakresu prawa pracy niezbędnej do efektywnego prowadzenia zespołu w świetle wchodzącej we wrześniu nowelizacji Kodeksu pracy proponujemy podczas praktycznych warsztatów Prawo pracy dla menedżera.
REKLAMA
Nowelizacja Kodeksu pracy, która będzie obowiązywać od 7 września 2019 roku, zakłada m.in. zmiany w zakresie: czasu pracy, dyskryminacji i równego traktowania w zatrudnieniu, odszkodowań z tytułu mobbingu, a także wydłużenia z 7 do 14 dni terminu w jakim pracownik będzie mógł, wystąpić do pracodawcy z wnioskiem o sprostowanie świadectwa pracy.
Warsztaty Prawo pracy dla menedżera przygotowaliśmy tak, by każdy z uczestników mógł zdobyć konieczną wiedzę, jednocześnie nie ucząc się przepisów Kodeksu pracy. Podczas intensywnego dnia warsztatowego przedstawimy odpowiedzi na najbardziej nurtujące problemy i wskażemy jak najskuteczniej zarządzać zespołem jednocześnie nie narażając się na łamanie przepisów. Każdy uczestnik warsztatów zyska umiejętność wykorzystania znajomości prawa pracy w zarządzaniu podległym personelem.
Warsztaty: Prawo Pracy dla menedżera – 19 września br.
W programie:
- pytania do kandydata pracodawcy w rozmowie kwalifikacyjnej
- zabezpieczenie warunków pracy związanych z BHP
- zmiana warunków umowy o pracę
- przeciwdziałanie dyskryminacji i mobbingowi,
- monitoring miejsca pracy i sprzętu służbowego pracownika
- udzielanie urlopów wypoczynkowych
- plany urlopów
- przesunięcie urlopu, przerwanie urlopu, odwołanie z urlopu
- inne zwolnienia od pracy i zasady ich udzielania
- urlop macierzyński, rodzicielski, wychowawczy i ojcowski
- Dyscyplinowania pracowników
- rodzaje kar
- terminy, jakie należy zachować przy udzielaniu kary nagany lub upomnienia
- procedura udzielania kar
- sposoby rozwiązywania umów o pracę
- kwalifikowanie przyczyn do wyboru sposoby rozwiązania umowy o pracę
- procedura wręczania rozwiązania umowy o pracę
- potwierdzanie obecności w pracy przez pracowników
- podstawowe pojęcia czasu pracy: norma czasu pracy, wymiar czasu pracy, okres rozliczeniowy, tydzień pracowniczy, doba pracownicza, odpoczynek dobowy i tygodniowy
- przerwy w pracy wliczane do czasu pracy i niewliczane do czasu pracy
- dyscyplina czasu pracy – jak rozliczyć spóźnienia pracowników
- systemy czasu pracy – podstawowy i równoważny w ruchomym czasie pracy
Prawo pracy dla menedżerów. Praktyczne wykorzystanie prawa pracy po nowelizacji Rejestracja >>>
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat