REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Warunki w pracy równie ważne jak wynagrodzenie

Subskrybuj nas na Youtube
Warunki w pracy równie ważne jak wynagrodzenie. / fot. Fotolia
Warunki w pracy równie ważne jak wynagrodzenie. / fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Współczesny rynek pracy to rynek pracownika. Warunki pracy w biurze są obok wysokości wynagrodzenia jednym z najważniejszych elementów decydujących o wyborze danego pracodawcy przez pracownika. Pracodawcy, chcąc pozyskiwać najbardziej utalentowanych pracowników, podnoszą standardy miejsc pracy.

Jak wynika z danych ABSL (Warszawa, 25 września 2018 r.) w branży nowoczesnych usług biznesowych pracuje już niemal 280 tys. osób, a do roku 2020 liczba ta ma szansę wzrosnąć do 340 tys. Sektor zatrudnia przede wszystkim osoby młode, które - jeśli chodzi o warunki zatrudnienia - nie mniejszą wagę niż do kwestii materialnych przywiązują do tego jak wygląda biuro pracodawcy. Wygląd biura jest dziś elementem employer brandingu i potencjalnym źródłem przewagi konkurencyjnej w pozyskiwaniu utalentowanych pracowników.

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Ipsos, aż 76 proc. młodych osób, pomiędzy 18 a 34 rokiem życia deklaruje, że wygląd biura firmy wpływa na to, w jaki sposób ją postrzegają. Nowoczesny, funkcjonalny i przyjazny pracownikowi wystrój może zatem być jednym z elementów, które zachęcą młode osoby do pracy w danej firmie. Jeśli zderzymy to z rekordowo niskim bezrobociem i faktem, że firmom z branży usług biznesowych coraz trudniej pozyskiwać pracowników, to okaże się, że to jak zaprojektowane jest biuro może stanowić o realnej przewadze konkurencyjnej przy pozyskiwaniu talentów.

Jak pokazują z kolei wyniki innego badania – przeprowadzonego przez One Poll na zlecenie Mindspace, globalnego operatora przestrzeni coworkingowych, ponad jedna czwarta badanych (27%) odrzuciła ofertę pracy ze względu na niewłaściwy ich zdaniem wygląd biura lub brak udogodnień. Pracodawcy nie powinny zatem lekceważyć kwestii designu i wyposażenia biur, jeśli zależy im na samopoczuciu, motywacji i efektywności swoich pracowników oraz oczywiście pozyskiwaniu nowych. Dobrze rozumieją to firmy z branży nowoczesnych usług biznesowych, których działa w naszym kraju już ponad 1,2 tys.

– Z naszych obserwacji wynika, że choć płace w naszej branży należą do najwyższych w Polsce - średnia zarobków na stanowiskach specjalistycznych to około 7 tys. zł brutto - to potencjalnych pracowników do poszukiwania zatrudnienia w tym sektorze zachęcają również takie czynniki jak wygląd i funkcjonalność biura czy warunki pracy. Biuro spełniające wymagania młodego pokolenia – a takie osoby zatrudnia przede wszystkim nasz sektor - powinno być nie tylko przestronne, ale również zapewniać wygodę, innowacyjne rozwiązania samego stanowiska pracy, tworzyć odpowiednią atmosferę oraz możliwość relaksu. Sektor nowoczesnych usług biznesowych był jednym z prekursorów jeśli chodzi o dbałość o wygląd, ergonomię czy wyposażenie biur. Wiele firm działających dziś na tym rynku stanowi przykład jeśli chodzi o jakość biura i jego wykorzystanie jako elementu pozyskiwania pracowników, mówi Paweł Panczyj, członek Zarządu ABSL.

REKLAMA

Na co liczyć mogą osoby rozważające pracę w firmach z sektora nowoczesnych usług biznesowych jeśli chodzi o warunki pracy? Nowoczesny design zaprojektowany przez najlepsze pracownie architektoniczne, wysokiej klasy wyposażenie biurowe, świetnie wyposażone kuchnie z dostępem do kawy, herbaty, napojów czy owoców i przekąsek, miejsca wypoczynku (a nawet drzemki), przestrzenie służące integracji pracowników, fotele do masażu, gry – np. piłkarzyki czy stoły do tenisa stołowego, mini biblioteki czy nawet własne kluby fitness – to tylko przykłady tego, jak wygląda i jest dziś wyposażone biuro dobrego pracodawcy centrum usług wspólnych czy outsourcingu procesów biznesowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Personel i zarządzanie - prenumerata

Warto też zauważyć, że branża usług biznesowych jest dziś w Polsce największym najemcą biur. Według danych JLL centra nowoczesnych usług dla biznesu zajmują ok. 2,5 mln m. kw. powierzchni biurowej, co przekłada się na 28 proc. udział w zajętej podaży powierzchni na polskim rynku biurowym. Jeśli nałożymy na to perspektywy rozwoju tego sektora – ABSL szacuje wzrost zatrudnienia z 280 tys. pracowników dziś do 340 tys. w roku 2020, śmiało można stwierdzić, że taki wzrost zrodzi zapotrzebowanie na kolejne powierzchnie. To dobra informacja dla obecnych i potencjalnych pracowników firm z branży usług biznesowych. Przy założeniu, że jakość biura będzie istotnym czynnikiem przy wyborze pracodawcy, mogą oni liczyć na znakomite warunki pracy.

Wygląd biura ma faktycznie coraz większe znaczenie dla pracowników. Jednak nawet najpiękniejsze biuro, jeśli nie będzie dobrze zorganizowane i efektywne, nie będzie faktyczną przewagą konkurencyjną. Na co dzień najważniejsza jest funkcjonalność i ergonomia środowiska pracy. Potwierdzają to nasze badania, których wyniki prezentujemy w raporcie „Czego pragną programiści?”. Zapytaliśmy branżę IT, ze szczególnym naciskiem właśnie na programistów, jak powinno wyglądać wymarzone biuro. Okazało się, że nawet tak wymagająca grupa zawodowa, swoje oczekiwania najczęściej sprowadzała do bardzo konkretnych potrzeb. Zwracali oni bowiem szczególną uwagę na to, czy ich stanowisko zawiera szerokie biurko, z regulacją wysokości umożliwiającą zmianę pozycji pracy oraz ergonomiczne krzesło, które mogą dopasować do swoich potrzeb. Co ciekawe, ponad połowa badanych wskazywała potrzebę posiadania w biurze stref socjalnych – bogato wyposażona kuchnia dostosowana do liczby pracowników była drugim najczęściej wybieranym elementem idealnego biura. O mitycznych zjeżdżalniach nie było mowy. – mówi Sebastian Osuch, Business Services Senior Manager w Grupie Nowy Styl.

Źródło: ABSL

Zapisz się na newsletter
Kodeks pracy, urlopy, wynagrodzenia, świadczenia pracownicze. Bądź na bieżąco ze zmianami z zakresu prawa pracy. Zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code
Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pracownik nie przychodzi do pracy - co robić? Jak go zwolnić?

Jeśli pracownik nie przychodzi do pracy nie wywiązuje się ze swoich podstawowych obowiązków. Pracodawca może nałożyć na niego kary porządkowe. Jak go zwolnić? Znaczenie ma tutaj rodzaj nieobecności. Jeśli jest usprawiedliwiona, pracodawca posłuży się inną podstawą prawną, a jeśli jest nieusprawiedliwiona, może zwolnić go dyscyplinarnie.

Ostrzeżenie ZUS przed oszustami: wygląda jak oficjalna korespondencja z ZUS, ale to phishing

ZUS ostrzega ubezpieczonych przed oszustami, którzy wysyłają fałszywe wiadomości e-mail. Wygląda to jak oficjalna korespondencja z ZUS, ale to phishing. Może skutkować kradzieżą danych osobowych, haseł i przejęciem kontroli nad komputerem, także kont bankowych ofiary.

Nowy urlop w Kodeksie pracy. 105 dni wolnego płatnego w 100 proc. Sprawdź, komu przysługuje!

W 2025 roku wprowadzono do Kodeksu pracy nowy rodzaj urlopu, który przeznaczony jest dla rodziców wcześniaków oraz dzieci, które po urodzeniu wymagają dłuższego pobytu w szpitalu. Maksymalny czas jego trwania wynosi 15 tygodni. Oto szczegóły.

W okresie ochronnym przed emeryturą pracodawca może wręczyć wypowiedzenie zmieniające

Zasadą wynikającą z prawa pracy jest ochrona pracownika w wieku przedemerytalnym przed wypowiedzeniem umowy o pracę. Pracodawca może jednak wręczyć mu wypowiedzenie zmieniające. Jeśli osoba zatrudniona nie zaakceptuje nowych warunków pracy, dochodzi wówczas do rozwiązania stosunku pracy. Kiedy dopuszcza się wypowiedzenie zmieniające w trakcie okresu ochronnego przed emeryturą?

REKLAMA

Reforma PIP: inspektor pracy sam wyda decyzję o przekształceniu umowy w umowę o pracę. Wykonalność będzie natychmiastowa

Reforma PIP przewiduje m.in. uprawnienie inspektora pracy do wydania decyzji o przekształceniu umowy cywilnej w umowę o pracę. Wykonalność takiej decyzji będzie natychmiastowa. Aktualnie inspektorzy PIP muszą kierować się w tej sprawie do sądu. Jakie jeszcze zmiany wprowadza Projekt ustawy o zmianie ustawy o Państwowej Inspekcji Pracy oraz niektórych innych ustaw?

W końcu będzie ustawa o układach zbiorowych pracy. Rząd przyjął projekt

Projekt ustawy o układach zbiorowych pracy i porozumieniach zbiorowych został opracowany przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. Rząd przyjął propozycję nowych przepisów. Czym są układy zbiorowe? Co wprowadza ustawa?

PIP zmieniła 3200 umów cywilnych na etaty. Po wejściu w życie nowych przepisów będzie ich dużo więcej

Będą nowe przepisy o PIP. Przewidują wyższe kary, więcej uprawnień inspektorów, kontrole zdalne. Najbardziej rewolucyjna zmian to możliwość wydawania przez inspektorów decyzji o przekształceniu umów cywilnoprawnych w etaty z natychmiastowym skutkiem – bez czekania na rozstrzygnięcie sądu.

3 miesiąc ciąży a umowa o pracę. Co mówią przepisy?

Jestem w 3 miesiącu ciąży. Z końcem września 2025 r. upływa termin, na jaki podpisałam umowę z moim pracodawcą. Czy pracodawca musi przedłużyć umowę? Jakie prawa mi przysługują?

REKLAMA

Jak można usprawiedliwić nieobecność w pracy?

Nieobecność w pracy należy usprawiedliwić. W przeciwnym razie nieusprawiedliwione nieobecności w pracy mogą skutkować nawet zwolnieniem dyscyplinarnym. Kiedy i w jaki sposób informuje się pracodawcę o nieobecności? Jak można usprawiedliwić nieobecność w pracy?

Co oznacza kod niepełnosprawności 03-L w 2025 roku?

Symbol przyczyny niepełnosprawności 03-L w orzeczeniu o stopniu niepełnosprawności oznacza zaburzenia głosu, mowy i choroby słuchu. Czy pracownicy z takim orzeczeniem mają prawo do wyższego dofinansowania z PFRON? Jakie zasiłki, świadczenia i ulgi można uzyskać w 2025 roku?

REKLAMA