REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Warunki w pracy równie ważne jak wynagrodzenie

Warunki w pracy równie ważne jak wynagrodzenie. / fot. Fotolia
Warunki w pracy równie ważne jak wynagrodzenie. / fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Współczesny rynek pracy to rynek pracownika. Warunki pracy w biurze są obok wysokości wynagrodzenia jednym z najważniejszych elementów decydujących o wyborze danego pracodawcy przez pracownika. Pracodawcy, chcąc pozyskiwać najbardziej utalentowanych pracowników, podnoszą standardy miejsc pracy.

Jak wynika z danych ABSL (Warszawa, 25 września 2018 r.) w branży nowoczesnych usług biznesowych pracuje już niemal 280 tys. osób, a do roku 2020 liczba ta ma szansę wzrosnąć do 340 tys. Sektor zatrudnia przede wszystkim osoby młode, które - jeśli chodzi o warunki zatrudnienia - nie mniejszą wagę niż do kwestii materialnych przywiązują do tego jak wygląda biuro pracodawcy. Wygląd biura jest dziś elementem employer brandingu i potencjalnym źródłem przewagi konkurencyjnej w pozyskiwaniu utalentowanych pracowników.

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Ipsos, aż 76 proc. młodych osób, pomiędzy 18 a 34 rokiem życia deklaruje, że wygląd biura firmy wpływa na to, w jaki sposób ją postrzegają. Nowoczesny, funkcjonalny i przyjazny pracownikowi wystrój może zatem być jednym z elementów, które zachęcą młode osoby do pracy w danej firmie. Jeśli zderzymy to z rekordowo niskim bezrobociem i faktem, że firmom z branży usług biznesowych coraz trudniej pozyskiwać pracowników, to okaże się, że to jak zaprojektowane jest biuro może stanowić o realnej przewadze konkurencyjnej przy pozyskiwaniu talentów.

Jak pokazują z kolei wyniki innego badania – przeprowadzonego przez One Poll na zlecenie Mindspace, globalnego operatora przestrzeni coworkingowych, ponad jedna czwarta badanych (27%) odrzuciła ofertę pracy ze względu na niewłaściwy ich zdaniem wygląd biura lub brak udogodnień. Pracodawcy nie powinny zatem lekceważyć kwestii designu i wyposażenia biur, jeśli zależy im na samopoczuciu, motywacji i efektywności swoich pracowników oraz oczywiście pozyskiwaniu nowych. Dobrze rozumieją to firmy z branży nowoczesnych usług biznesowych, których działa w naszym kraju już ponad 1,2 tys.

– Z naszych obserwacji wynika, że choć płace w naszej branży należą do najwyższych w Polsce - średnia zarobków na stanowiskach specjalistycznych to około 7 tys. zł brutto - to potencjalnych pracowników do poszukiwania zatrudnienia w tym sektorze zachęcają również takie czynniki jak wygląd i funkcjonalność biura czy warunki pracy. Biuro spełniające wymagania młodego pokolenia – a takie osoby zatrudnia przede wszystkim nasz sektor - powinno być nie tylko przestronne, ale również zapewniać wygodę, innowacyjne rozwiązania samego stanowiska pracy, tworzyć odpowiednią atmosferę oraz możliwość relaksu. Sektor nowoczesnych usług biznesowych był jednym z prekursorów jeśli chodzi o dbałość o wygląd, ergonomię czy wyposażenie biur. Wiele firm działających dziś na tym rynku stanowi przykład jeśli chodzi o jakość biura i jego wykorzystanie jako elementu pozyskiwania pracowników, mówi Paweł Panczyj, członek Zarządu ABSL.

REKLAMA

Na co liczyć mogą osoby rozważające pracę w firmach z sektora nowoczesnych usług biznesowych jeśli chodzi o warunki pracy? Nowoczesny design zaprojektowany przez najlepsze pracownie architektoniczne, wysokiej klasy wyposażenie biurowe, świetnie wyposażone kuchnie z dostępem do kawy, herbaty, napojów czy owoców i przekąsek, miejsca wypoczynku (a nawet drzemki), przestrzenie służące integracji pracowników, fotele do masażu, gry – np. piłkarzyki czy stoły do tenisa stołowego, mini biblioteki czy nawet własne kluby fitness – to tylko przykłady tego, jak wygląda i jest dziś wyposażone biuro dobrego pracodawcy centrum usług wspólnych czy outsourcingu procesów biznesowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Personel i zarządzanie - prenumerata

Warto też zauważyć, że branża usług biznesowych jest dziś w Polsce największym najemcą biur. Według danych JLL centra nowoczesnych usług dla biznesu zajmują ok. 2,5 mln m. kw. powierzchni biurowej, co przekłada się na 28 proc. udział w zajętej podaży powierzchni na polskim rynku biurowym. Jeśli nałożymy na to perspektywy rozwoju tego sektora – ABSL szacuje wzrost zatrudnienia z 280 tys. pracowników dziś do 340 tys. w roku 2020, śmiało można stwierdzić, że taki wzrost zrodzi zapotrzebowanie na kolejne powierzchnie. To dobra informacja dla obecnych i potencjalnych pracowników firm z branży usług biznesowych. Przy założeniu, że jakość biura będzie istotnym czynnikiem przy wyborze pracodawcy, mogą oni liczyć na znakomite warunki pracy.

Wygląd biura ma faktycznie coraz większe znaczenie dla pracowników. Jednak nawet najpiękniejsze biuro, jeśli nie będzie dobrze zorganizowane i efektywne, nie będzie faktyczną przewagą konkurencyjną. Na co dzień najważniejsza jest funkcjonalność i ergonomia środowiska pracy. Potwierdzają to nasze badania, których wyniki prezentujemy w raporcie „Czego pragną programiści?”. Zapytaliśmy branżę IT, ze szczególnym naciskiem właśnie na programistów, jak powinno wyglądać wymarzone biuro. Okazało się, że nawet tak wymagająca grupa zawodowa, swoje oczekiwania najczęściej sprowadzała do bardzo konkretnych potrzeb. Zwracali oni bowiem szczególną uwagę na to, czy ich stanowisko zawiera szerokie biurko, z regulacją wysokości umożliwiającą zmianę pozycji pracy oraz ergonomiczne krzesło, które mogą dopasować do swoich potrzeb. Co ciekawe, ponad połowa badanych wskazywała potrzebę posiadania w biurze stref socjalnych – bogato wyposażona kuchnia dostosowana do liczby pracowników była drugim najczęściej wybieranym elementem idealnego biura. O mitycznych zjeżdżalniach nie było mowy. – mówi Sebastian Osuch, Business Services Senior Manager w Grupie Nowy Styl.

Źródło: ABSL

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code
Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Komu rząd da podwyżki w 2026 roku, a kogo pominie? Duża grupa pracowników czuje się oszukana

Rozmowy o podwyżkach zakończyły się fiaskiem. 2 grudnia przy jednym stole zasiedli przedstawiciele rządu, resortów finansowych, strona społeczna i pracodawcy. Mimo pełnego składu nie udało się ustalić absolutnie nic. Nie ma porozumienia w sprawie mechanizmu waloryzacji, nie ma terminu podwyżek, a rząd wciąż nie pokazuje żadnych środków na ich sfinansowanie. Związki mówią o poczuciu zdrady i próbie zamrożenia płac kosztem zwykłych pracowników. Rząd odpowiada, że budżet pęka w szwach. Emocje rosną, konflikt narasta, a cały system wchodzi w najbardziej napięty moment od lat.

Syndrom oszusta w erze AI: 1/3 pracowników czuje, że oszukuje korzystając ze sztucznej inteligencji

Choć sztuczna inteligencja zwiększa efektywność pracy, aż 34 proc. polskich pracowników czuje, że oszukuje wykonując zadania z pomocą narzędzi AI. Co więcej, 28 proc. z nich ukrywa przed przełożonymi fakt używania tej technologii – podaje raport „Jak pracować, by nie żałować? W dobie rewolucji AI” przygotowany przez portale pracy rocketjobs.pl i justjoin.it oraz Totalizator Sportowy. Eksperci podkreślają, że syndrom oszusta u pracowników to jeden z kosztów psychologicznych rewolucji AI.

Nowość: Rada Rodziny i Demografii już działa. Czy będą nowe świadczenia dla rodzin na skalę 800+? Co nowa Rada da Polakom?

2 grudnia 2025 r. Prezydent RP Karol Nawrocki powołał przy sobie nowy organ doradczy – Radę Rodziny i Demografii. Gremium złożone z ekspertów od polityki społecznej, ekonomii, demografii i socjologii ma wspierać Pałac Prezydencki w tworzeniu długofalowej polityki rodzinnej i odpowiedzi na narastający kryzys demograficzny w Polsce.

Karta podarunkowa – świąteczny standard w firmach. A jak w 2025 r.?

Aż 82% pracowników w Polsce otrzymuje prezent świąteczny od swojego pracodawcy, a 90% uważa, że takie wsparcie powinno być standardem.Pracownicy najczęściej otrzymują świąteczne upominki o wartości 101-300 zł (25%), 301-600 zł (28%) oraz 601-1000 zł (21%).Dla 62% pracowników wsparcie świąteczne jest ważne, ponieważ uznają je za wyraz docenienia i szacunku, a według 60% zatrudnionych jest to pomoc w pokryciu kosztów związanych ze świętami.

REKLAMA

Uwaga: nie składaj w grudniu wniosku do ZUS, bo ZUS automatycznie przeliczy emeryturę i rentę rodzinną. Już od 1 stycznia do 31 marca 2026 r. poznasz nową wysokość świadczenia

W dniu 1 stycznia 2026 r. wejdzie w życie ustawa, dzięki której Zakład Ubezpieczeń Społecznych automatycznie, bez konieczności składania wniosku. Ale uwaga: nie warto teraz składać wniosku do ZUS! Jeśli wniosek w sprawie przeliczenia wysokości emerytury ustalonej od czerwca w latach 2009–2019 (bądź renty rodzinnej) zostanie zgłoszony przed 1 stycznia 2026 r. i na ten dzień postępowanie w sprawie rozpatrzenia tego wniosku będzie w toku lub sprawa o ustalenie prawa do tych świadczeń lub ich wysokości będzie trwać przed sądem, ZUS zawiesi postępowanie w sprawie ustalenia wysokości emerytury lub renty rodzinnej przewidziane w nowej ustawie. ZUS wróci do niego, gdy ostatecznie zakończy się to wcześniejsze postępowanie. Klient nie musi składać żadnych wniosków.

Kodeks pracy: zmiany w rozliczeniu ekwiwalentu i nowość w ZFŚS

Kodeks pracy: zmiany w rozliczeniu ekwiwalentu i nowość w ZFŚS. Już coraz bliżej, bo w dniu 3 i 4 grudnia 2025 r. Sejm proceduje m.in. w sprawie nowelizacji przepisów Kodeksu pracy. Chodzi o ważne zmiany w zakresie rozliczania ekwiwalentu za urlop, tj. rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Kodeks pracy oraz ustawy o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych (druk nr 1601, dalej jako: projekt).

Co nowego dla niepełnosprawnych w 2026? Oficjalna decyzja MRPiPS oraz Pełnomocnika OzN [Roczny Plan Działania na 2026 dla OzN]

Co nowego dla niepełnosprawnych w 2026? Wiele. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej oficjalnie przedstawiło szczegółowy plan działań wspierających osoby z niepełnosprawnościami na nadchodzący 2026 rok. Dokument ten, zatwierdzony przez Sekretarza Stanu Łukasza Krasonia, pełniącego funkcję Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych, stanowi kompleksową strategię pomocy społecznej i zawodowej dla osób wymagających szczególnego wsparcia. Poniżej szczegółowo analizujemy RPD dla OzN.

Więcej niż 2 dni wolne na opiekę nad dzieckiem w roku. Wyższy wymiar zwolnienia od pracy przy większej liczbie dzieci

Więcej niż 2 dni wolne na opiekę nad dzieckiem w roku - taki apel wystosowała w kwietniu 2025 r. Rzeczniczka Praw Dziecka i Naczelna Rada Adwokacka do Ministry Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. Powinna być większa liczba dni zwolnienia od pracy przy kilku wychowywanych dzieciach.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prawie pracy od 1 stycznia 2026 r.: urlopy, kontrola PIP, zasiłek chorobowy, minimalne wynagrodzenie i inne

Rewolucyjne zmiany w prawie pracy od 1 stycznia 2026 r.: dłuższe urlopy, nowe zasady kontroli PIP, modyfikacja w zasadach utraty zasiłku chorobowego, podwyżka minimalnego wynagrodzenia za pracę i innych świadczeń zależnych od płacy minimalnej. Nieco wcześniej wchodzą w życie przepisy o jawności wynagrodzeń.

Dlaczego osoby z niepełnosprawnościami nadal nie mogą liczyć na dostępny transport?

Transport — który dla większości jest oczywistością — dla wielu osób z niepełnosprawnościami oznacza codzienną walkę o podstawową niezależność. Międzynarodowy Dzień Osób z Niepełnosprawnościami obchodzony 3 grudnia to dobra okazja, by przyjrzeć się, jak wygląda ich rzeczywistość.

Zapisz się na newsletter
Kodeks pracy, urlopy, wynagrodzenia, świadczenia pracownicze. Bądź na bieżąco ze zmianami z zakresu prawa pracy. Zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA