REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Content Marketing w EB. Krok po kroku, ale regularnie!

Grupa SILVERHAND
International Recruiting Experts
Julita Drąg
Content Marketing w EB. Krok po kroku, ale regularnie!/fot.Shutterstock
Content Marketing w EB. Krok po kroku, ale regularnie!/fot.Shutterstock
fot.Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Walka o kompetentnych kandydatów do pracy rozgorzała na dobre. Przedsiębiorstwa prześcigają się w stosowaniu przeróżnych metod mających na celu jak najlepsze zaprezentowanie się na tle konkurencji. Kolejnym elementem budującym ten proces jest sprawny content marketing. To właśnie on jest nazywany jednym z najważniejszych trendów we współczesnej reklamie internetowej.

Pod obco brzmiącym pojęciem kryją się działania oparte na tworzeniu treści, których bazą są potrzeby klientów, a także jasno określone cele strategii marketingowej. Kreatywność i polot to cechy produktu, którymi żywi się świadoma firma. W celu ich tworzenia zatrudniane są osoby, które mają umiejętności przekazywania komunikatów w sposób jasny i klarowny, ale i jednocześnie przyciągający uwagę na dłużej.

REKLAMA

REKLAMA

W employer brandingu to najbardziej cenne w przypadku prób dotarcia do pasywnego odbiorcy, który dotychczas nie rozważał zmiany miejsca zatrudnienia lub nie stawiał tej kwestii jako kluczową. Zachętą dla niego ma być ukazanie firmy i realizowanych projektów w ten sposób, aby zapragnął zostać częścią tego całokształtu.

Respondenci badania „Wymarzony pracodawca dla profesjonalisty” poinformowali, iż najbardziej interesujące w informacjach o pracodawcy były artykuły redakcyjne o firmie. Tę odpowiedź wybrało 34% ankietowanych. Dalej były informacje tekstowe, 15%, materiały video przedsiębiorstwa, 14%, a także blogi – 10%. Według innego badania 70% ankietowanych chętniej czyta treści publikowane przez firmy, niż płatne materiały prasowe na ich temat - Content marketing w employer brandingu to wszelkie działania, które są w stanie podnieść atrakcyjność firmy w oczach konsumenta rynku. Na pewno zaliczyłbym do tego chociażby artykuły i materiały video, które odpowiadają na ważne pytania dla konkretnej grupy docelowej, a nawet treść pojedynczego komunikatu na stronie internetowej firmy. Portal zazwyczaj zresztą podlega pierwszej ocenie potencjalnego pracobiorcy, ponieważ zwraca wtedy uwagę zarówno na wartość wizualną, jak i sposób prowadzenia dialogu z osobą odwiedzającą stronę – wyjaśnia Jakub Kisielewski, marketing project manager Silverhand Group.

W erze dynamicznej sytuacji na rynku pracy specjaliści mają zazwyczaj co najmniej kilka miejsc zatrudnienia do wyboru. To musi wymuszać określone reakcje, które mają być widoczne dla postronnych obserwatorów, co jest osiągane m.in. poprzez prezentację swojej działalności w mediach społecznościowych, a także na zewnętrznych portalach internetowych. Nowoczesne przedsiębiorstwa w ten sposób dbają o przejrzyste ukazanie kultury organizacyjnej, atrakcyjności zadań, a także opcji możliwości rozwoju.

REKLAMA

>>> Praktyczne warsztaty dotyczące zmian w ustawie o związkach zawodowych

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Czy wiesz co chcesz osiągnąć poprzez działania content marketingowe? Ewentualności jest naprawdę wiele i tylko od liczby osób w zespole, możliwości finansowych, posiadanej wiedzy i mobilizacji członków twojej drużyny zależy ile z nich będziesz w stanie wdrożyć w codzienne funkcjonowanie. W obrębie twojego zainteresowania może leżeć budowanie pozycji eksperckiej w danej dziedzinie, koncentracja działań zmierzających do trafienia w jedną, określoną grupę odbiorczą, zwiększenie ogólnej wiedzy o marce twojego przedsiębiorstwa, przebicie się do lokalnej świadomości, a także pogłębienie relacji i rozwój sieci networkingowej z zewnętrznymi kontrahentami.

Twoim podstawowym zadaniem jest określenie budżetu, budowa zespołu, który będzie sprawował kontrolę nad tworzonymi treściami, a także ustalenie nadrzędnego celu całej operacji. Powinieneś wyznaczyć wskaźniki mierzenia efektywności, częstotliwość działania, a także wybrać kanały do kreowania pomysłów. Sama umiejętność redagowania treści to zdecydowanie za mało. Istotna jest długofalowa strategia, jasno określona koncepcja budowania marki i priorytetów, a nawet komunikacja w oparciu o znajomość psychologii.

Polecamy: Personel i Zarządzanie

Stwórz segmenty tekstowe:

  • inne produkcje dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z pracą zawodową oraz inne dla doświadczonych konsumentów rynku
  • rozważ tworzenie tekstów, które będą w stanie ukazać kulturę organizacyjną twojego przedsiębiorstwa. Pamiętaj, że podpisując się pod założeniami w danym artykule niejako sugerujesz, iż sam się do nich stosujesz
  • twórz również teksty dla odbiorcy o określonym wykształceniu lub specjalizacji
  • zastanów się co może być najważniejsze dla twojej kluczowej grupy docelowej. Możesz też pomóc sobie w decyzji, zapraszając do udziału w ankiecie, w której respondenci wybieraliby spersonalizowaną tematykę materiałów

Ważnym elementem jest również analiza działań konkurencji, która nie powinna skończyć się na jednorazowym działaniu. Rozwój nie lubi schematów, więc ważne jest, aby cyklicznie tworzyć raporty z content marketingowych osiągnięć innych firm, a także na tej podstawie wyciągać konstruktywne wnioski co do swoich zamierzeń. Cenna jest także... cierpliwość.

- Sądzę, że należy pamiętać, iż content marketing nie jest działaniem, za którym od razu przyjdą pieniądze i wymierne, policzalne efekty. Nie jest to reklama, która skłoni do zakupu. To bardziej zwrócenie się do odbiorcy z treścią, która w jakiś sposób może być dla niego cenna merytorycznie. Dlatego też akurat to działanie tak dobrze odnajduje się w HR, gdzie wiedza ekspercka, wymiana doświadczeń i konkretne porady mają swoją grupę odbiorczą. Oferowanie wartościowych treści podnosi też prestiż przedsiębiorstwa i pogłębia długofalowe relacje na linii firma-odbiorca. To m.in. jeden z ważnych elementów pracy omgoat.pl, gdzie jestem Managing Partnerem OMG Marketing Agency – dodał Jakub Kisielewski.

Specjalista ds. content marketingu to osoba, która jest na bieżąco z aktualnymi trendami rynkowymi i potrafi odnaleźć inspirujące dla siebie materiały. Ponadto dobrze czuje się w środowisku Google Analytics, WordPressa i Adobe Photoshopa. Cenne, jeśli sprawnie porusza się po BuzzSumo, Sentione, Brand24, Slack, Buffer, Prowly, a także jest w stanie chociaż w podstawowym stopniu obrobić materiały video i audio.

Co możesz tworzyć? Artykuły, infografiki, video, newslettery, fotoreportaże, wywiady, opisy pracowników, prezentacje partnerów, sprawozdania, materiały tekstowe i audiowizualne live z konkretnych wydarzeń, posty w mediach społecznościowych, konkursy, podcasty, nieszablonowe ogłoszenia o pracę, projekcje filmowe, reportaże z wyjazdów służbowych, a także wiele, wiele innych.

Gdzie szukać inspiracji? U najlepszych. To choćby blog Billa Gatesa, MIT Review, BoingBoing, Adweek.com, Reddit, Marketoonist, BBC Future, a także CoCreate.

Nie dajmy jednak pochłonąć się dużej ilości zewnętrznych kanałów, by nie zaburzyć istoty CM. Skłaniamy się ku temu, aby narzędzia dobierać do konkretnych potrzeb, a nie na podstawie panujących trendów. Wiele zależnych może determinować przygotowanie merytoryczne, zasoby ludzkie, a także możliwości finansowe. W content marketingu nie chodzi o to, aby wymachiwać małą szabelką przed pokaźnych rozmiarów potworem, ale by racjonalnie podejść do zadania i pozwolić sobie na stopniowe, ale przede wszystkim regularne budowanie marki.

Co jest sekretem content marketingu? To, że jeżeli robimy to dobrze, to w niewymuszony, bardzo naturalny sposób klienci sami trafią do przedsiębiorstwa. Inspirujące treści zatrzymają ich na dłużej, zbudują markę firmy i zaufanie do niego, a także skłonią do tego, aby jeszcze intensywniej zainteresować się jej działalnością. To sukces, za którym mogą przyjść o wiele bardziej policzalne korzyści.

Przestaw myślenie z „ja” na „my”. Tylko wtedy można w pełni zrozumieć, co jest najistotniejsze dla danej grupy docelowej i tym samym wygenerować ważne dla nich treści. Ważne, czyli rozwiązujące ich problemy, ułatwiające im życie lub wyzwalające ciekawość do pogłębienia oferowanej wiedzy!

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Dwa dni wolnego ponad ustawowy urlop? Tak! Kto otrzyma bonusowe 2 dni wolne w 2026 roku?

W 2026 roku, zgodnie z Kodeksem pracy, pracownicy zyskają dwa dodatkowe dni wolne, ponieważ dwa święta państwowe wypadną w sobotę. Otrzymanie tych rekompensat nastąpi jednak dopiero w drugiej połowie tego roku kalendarzowego.

Czy 1 sierpnia stanie się dniem wolnym od pracy? Sejmowa komisja zabiera głos

Powstanie Warszawskie to jedno z najważniejszych wydarzeń w historii Polski XX wieku. Choć od jego wybuchu minęło już ponad osiem dekad, pamięć o walczących i ofiarach nadal żyje, a coroczne obchody 1 sierpnia mają szczególny i uroczysty charakter. Teraz pojawiła się szansa, by ta data została uznana za dzień ustawowo wolny od pracy. Sejmowa Komisja do Spraw Petycji skierowała w tej sprawie oficjalny dezyderat do Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.

Usuną to święto z dni wolnych od pracy??? Do rządu trafił zaskakujący dezyderat

Dyskusja o dniach wolnych od pracy w Polsce zazwyczaj dotyczy dodawania nowych dat do kalendarza – dość wspomnieć niedawne debaty o wolnej Wigilii (z sukcesem) czy Wielkim Piątku. Tym razem jednak na biurko minister trafił dokument idący w zupełnie innym kierunku. Chodzi o "porządkowanie" prawa, które w teorii nie powinno nic zmienić w życiu przeciętnego Kowalskiego, ale w praktyce budzi szereg wątpliwości prawnych, od Kodeksu pracy po relacje z Kościołem Katolickim.

Kiedy zachodzi wyłączenie ochrony przedemerytalnej? Jeden ważny przepis - czy go znasz?

Kiedy zachodzi wyłączenie ochrony przedemerytalnej? Jeden ważny przepis - czy go znasz? Przepis znosi szczególną ochronę przed wypowiedzeniem w przypadku pracowników w wieku przedemerytalnym. Pracodawca może więc wypowiedzieć umowę o pracę pracownikowi nawet jeżeli brakuje dosłownie kilku lat czy nawet kilku miesięcy lub dni do emerytury.

REKLAMA

Outsourcing pracowniczy i outsourcing procesowy w Kodeksie pracy? Sejmowa Komisja apeluje o wprowadzenie legalnych definicji, a outsourcing ma być uregulowany jak praca tymczasowa

W polskim prawie pracy brakuje legalnych definicji outsourcingu pracowniczego i procesowego, co rodzi poważne problemy interpretacyjne i otwiera pole do obchodzenia przepisów chroniących pracowników. Sejmowa Komisja do Spraw Petycji przyjęła dezyderat nr 167, w którym apeluje do Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej o ocenę propozycji legislacyjnych z petycji, mających uregulować to zjawisko w Kodeksie pracy.

100% płatny, dodatkowy urlop wypoczynkowy za staż w wymiarze do 13 dni rocznie (również w 2026 r.). Kto ma do niego prawo?

Zapewne wielu pracowników, tak jak ma to miejsce w poszczególnych pragmatykach pracowniczych (i specyficznie uregulowanych zawodach odrębnymi ustawami), chciałoby mieć 100% płatny, dodatkowy urlop wypoczynkowy za staż w wymiarze do 13 dni rocznie. Kto ma zatem do niego prawo i w jakich okolicznościach może korzystać z dodatkowych urlopów?

Demografia Polski nie pozostawia złudzeń. Trzeba aktywować zawodowo osoby w wieku 18-24 lat, 50-64 lat i kobiety w wieku produkcyjnym

Demografia Polski nie pozostawia złudzeń. Negatywnie wpływa na rynek pracy. Trzeba aktywować zawodowo dostępne rezerwy czyli najmłodsze osoby w wieku 18-24 lat, starszych pracowników w wieku 50-64 lat i kobiety w wieku produkcyjnym. Jakie są na to sposoby?

Pijany pracownik w pracy: co robić? Kto odpowiada? 5 działań kok po kroku, które musi podjąć pracodawca. Kiedy bada alkomatem Policja

Pijany pracownik w pracy to sytuacja niebezpieczna i zabroniona. Kto odpowiada za pracownika będącego pod wpływem alkoholu? Oto 5 działań kok po kroku, które musi podjąć pracodawca w przypadku podejrzenia, że pracownik jest pod wpływem. Kiedy bada alkomatem pracodawca, a kiedy Policja?

REKLAMA

Pracownicy 55+ oraz seniorzy silversi: niedoceniany potencjał czy wykluczeni z rynku pracy? Tak można pomóc seniorom i polskiemu rynkowi pracy

Silversi wyróżniają się tym, czego coraz częściej brakuje na rynku pracy – lojalnością, stabilnością i zaangażowaniem. Wśród pracowników po 55. roku życia obserwujemy dużą odpowiedzialność i przywiązanie do miejsca pracy. Często wynika to z trudności w znalezieniu nowego zatrudnienia, ale w praktyce przekłada się na wyjątkową rzetelność i chęć utrzymania dobrej pozycji w firmie. To właśnie ta grupa może skutecznie wypełnić luki w zawodach wymagających dojrzałości, cierpliwości i doświadczenia życiowego – cech, których nie da się zastąpić szkoleniem czy technologią. Jeśli nie zaczniemy aktywnie włączać ich do rynku pracy, wkrótce zabraknie nam osób do zastąpienia odchodzących pracowników. Starzejące się społeczeństwo to nie tylko wyzwanie, to również szansa na redefinicję tego, co naprawdę znaczy „pracownik wartościowy” – takie wnioski i komentarze można wysnuć w ważnych badań i raportu SS HR. Szczegóły poniżej.

Raz w roku przysługuje gratyfikacja urlopowa, nie mniej niż 12,6% z wypłaty na jedną osobę z rodziny. Ustawa w mocy od 14 października 2025 r. Jednak grupa docelowa jest wąska – za wąska – pomstują pracownicy

Raz w roku przysługuje gratyfikacja urlopowa, nie mniej niż 12,6% z wypłaty na jedną osobę z rodziny, nie chodzi jednak o typowe świadczenie urlopowe. Ustawa wprowadzająca tę instytucję prawną, która jest w mocy od 14 października 2025 r. i ma ogromne znaczenie dla zatrudnionych. Jednak grupa docelowa jest wąska – za wąska – pomstują pracownicy.

Zapisz się na newsletter
Kodeks pracy, urlopy, wynagrodzenia, świadczenia pracownicze. Bądź na bieżąco ze zmianami z zakresu prawa pracy. Zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA