REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Content Marketing w EB. Krok po kroku, ale regularnie!

Grupa SILVERHAND
International Recruiting Experts
Julita Drąg
Content Marketing w EB. Krok po kroku, ale regularnie!/fot.Shutterstock
Content Marketing w EB. Krok po kroku, ale regularnie!/fot.Shutterstock
fot.Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Walka o kompetentnych kandydatów do pracy rozgorzała na dobre. Przedsiębiorstwa prześcigają się w stosowaniu przeróżnych metod mających na celu jak najlepsze zaprezentowanie się na tle konkurencji. Kolejnym elementem budującym ten proces jest sprawny content marketing. To właśnie on jest nazywany jednym z najważniejszych trendów we współczesnej reklamie internetowej.

Pod obco brzmiącym pojęciem kryją się działania oparte na tworzeniu treści, których bazą są potrzeby klientów, a także jasno określone cele strategii marketingowej. Kreatywność i polot to cechy produktu, którymi żywi się świadoma firma. W celu ich tworzenia zatrudniane są osoby, które mają umiejętności przekazywania komunikatów w sposób jasny i klarowny, ale i jednocześnie przyciągający uwagę na dłużej.

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja

W employer brandingu to najbardziej cenne w przypadku prób dotarcia do pasywnego odbiorcy, który dotychczas nie rozważał zmiany miejsca zatrudnienia lub nie stawiał tej kwestii jako kluczową. Zachętą dla niego ma być ukazanie firmy i realizowanych projektów w ten sposób, aby zapragnął zostać częścią tego całokształtu.

Respondenci badania „Wymarzony pracodawca dla profesjonalisty” poinformowali, iż najbardziej interesujące w informacjach o pracodawcy były artykuły redakcyjne o firmie. Tę odpowiedź wybrało 34% ankietowanych. Dalej były informacje tekstowe, 15%, materiały video przedsiębiorstwa, 14%, a także blogi – 10%. Według innego badania 70% ankietowanych chętniej czyta treści publikowane przez firmy, niż płatne materiały prasowe na ich temat - Content marketing w employer brandingu to wszelkie działania, które są w stanie podnieść atrakcyjność firmy w oczach konsumenta rynku. Na pewno zaliczyłbym do tego chociażby artykuły i materiały video, które odpowiadają na ważne pytania dla konkretnej grupy docelowej, a nawet treść pojedynczego komunikatu na stronie internetowej firmy. Portal zazwyczaj zresztą podlega pierwszej ocenie potencjalnego pracobiorcy, ponieważ zwraca wtedy uwagę zarówno na wartość wizualną, jak i sposób prowadzenia dialogu z osobą odwiedzającą stronę – wyjaśnia Jakub Kisielewski, marketing project manager Silverhand Group.

W erze dynamicznej sytuacji na rynku pracy specjaliści mają zazwyczaj co najmniej kilka miejsc zatrudnienia do wyboru. To musi wymuszać określone reakcje, które mają być widoczne dla postronnych obserwatorów, co jest osiągane m.in. poprzez prezentację swojej działalności w mediach społecznościowych, a także na zewnętrznych portalach internetowych. Nowoczesne przedsiębiorstwa w ten sposób dbają o przejrzyste ukazanie kultury organizacyjnej, atrakcyjności zadań, a także opcji możliwości rozwoju.

REKLAMA

>>> Praktyczne warsztaty dotyczące zmian w ustawie o związkach zawodowych

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Czy wiesz co chcesz osiągnąć poprzez działania content marketingowe? Ewentualności jest naprawdę wiele i tylko od liczby osób w zespole, możliwości finansowych, posiadanej wiedzy i mobilizacji członków twojej drużyny zależy ile z nich będziesz w stanie wdrożyć w codzienne funkcjonowanie. W obrębie twojego zainteresowania może leżeć budowanie pozycji eksperckiej w danej dziedzinie, koncentracja działań zmierzających do trafienia w jedną, określoną grupę odbiorczą, zwiększenie ogólnej wiedzy o marce twojego przedsiębiorstwa, przebicie się do lokalnej świadomości, a także pogłębienie relacji i rozwój sieci networkingowej z zewnętrznymi kontrahentami.

Twoim podstawowym zadaniem jest określenie budżetu, budowa zespołu, który będzie sprawował kontrolę nad tworzonymi treściami, a także ustalenie nadrzędnego celu całej operacji. Powinieneś wyznaczyć wskaźniki mierzenia efektywności, częstotliwość działania, a także wybrać kanały do kreowania pomysłów. Sama umiejętność redagowania treści to zdecydowanie za mało. Istotna jest długofalowa strategia, jasno określona koncepcja budowania marki i priorytetów, a nawet komunikacja w oparciu o znajomość psychologii.

Polecamy: Personel i Zarządzanie

Stwórz segmenty tekstowe:

  • inne produkcje dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z pracą zawodową oraz inne dla doświadczonych konsumentów rynku
  • rozważ tworzenie tekstów, które będą w stanie ukazać kulturę organizacyjną twojego przedsiębiorstwa. Pamiętaj, że podpisując się pod założeniami w danym artykule niejako sugerujesz, iż sam się do nich stosujesz
  • twórz również teksty dla odbiorcy o określonym wykształceniu lub specjalizacji
  • zastanów się co może być najważniejsze dla twojej kluczowej grupy docelowej. Możesz też pomóc sobie w decyzji, zapraszając do udziału w ankiecie, w której respondenci wybieraliby spersonalizowaną tematykę materiałów

Ważnym elementem jest również analiza działań konkurencji, która nie powinna skończyć się na jednorazowym działaniu. Rozwój nie lubi schematów, więc ważne jest, aby cyklicznie tworzyć raporty z content marketingowych osiągnięć innych firm, a także na tej podstawie wyciągać konstruktywne wnioski co do swoich zamierzeń. Cenna jest także... cierpliwość.

- Sądzę, że należy pamiętać, iż content marketing nie jest działaniem, za którym od razu przyjdą pieniądze i wymierne, policzalne efekty. Nie jest to reklama, która skłoni do zakupu. To bardziej zwrócenie się do odbiorcy z treścią, która w jakiś sposób może być dla niego cenna merytorycznie. Dlatego też akurat to działanie tak dobrze odnajduje się w HR, gdzie wiedza ekspercka, wymiana doświadczeń i konkretne porady mają swoją grupę odbiorczą. Oferowanie wartościowych treści podnosi też prestiż przedsiębiorstwa i pogłębia długofalowe relacje na linii firma-odbiorca. To m.in. jeden z ważnych elementów pracy omgoat.pl, gdzie jestem Managing Partnerem OMG Marketing Agency – dodał Jakub Kisielewski.

Specjalista ds. content marketingu to osoba, która jest na bieżąco z aktualnymi trendami rynkowymi i potrafi odnaleźć inspirujące dla siebie materiały. Ponadto dobrze czuje się w środowisku Google Analytics, WordPressa i Adobe Photoshopa. Cenne, jeśli sprawnie porusza się po BuzzSumo, Sentione, Brand24, Slack, Buffer, Prowly, a także jest w stanie chociaż w podstawowym stopniu obrobić materiały video i audio.

Co możesz tworzyć? Artykuły, infografiki, video, newslettery, fotoreportaże, wywiady, opisy pracowników, prezentacje partnerów, sprawozdania, materiały tekstowe i audiowizualne live z konkretnych wydarzeń, posty w mediach społecznościowych, konkursy, podcasty, nieszablonowe ogłoszenia o pracę, projekcje filmowe, reportaże z wyjazdów służbowych, a także wiele, wiele innych.

Gdzie szukać inspiracji? U najlepszych. To choćby blog Billa Gatesa, MIT Review, BoingBoing, Adweek.com, Reddit, Marketoonist, BBC Future, a także CoCreate.

Nie dajmy jednak pochłonąć się dużej ilości zewnętrznych kanałów, by nie zaburzyć istoty CM. Skłaniamy się ku temu, aby narzędzia dobierać do konkretnych potrzeb, a nie na podstawie panujących trendów. Wiele zależnych może determinować przygotowanie merytoryczne, zasoby ludzkie, a także możliwości finansowe. W content marketingu nie chodzi o to, aby wymachiwać małą szabelką przed pokaźnych rozmiarów potworem, ale by racjonalnie podejść do zadania i pozwolić sobie na stopniowe, ale przede wszystkim regularne budowanie marki.

Co jest sekretem content marketingu? To, że jeżeli robimy to dobrze, to w niewymuszony, bardzo naturalny sposób klienci sami trafią do przedsiębiorstwa. Inspirujące treści zatrzymają ich na dłużej, zbudują markę firmy i zaufanie do niego, a także skłonią do tego, aby jeszcze intensywniej zainteresować się jej działalnością. To sukces, za którym mogą przyjść o wiele bardziej policzalne korzyści.

Przestaw myślenie z „ja” na „my”. Tylko wtedy można w pełni zrozumieć, co jest najistotniejsze dla danej grupy docelowej i tym samym wygenerować ważne dla nich treści. Ważne, czyli rozwiązujące ich problemy, ułatwiające im życie lub wyzwalające ciekawość do pogłębienia oferowanej wiedzy!

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Polacy nie chcą pracować 24/7, chociaż.. wiele osób wykonuje obowiązki po godzinach, rezygnując z czasu przeznaczonego na odpoczynek, rodzinę czy realizację pasji

Zacieranie się granic między pracą a życiem prywatnym istotnie wpływa na życie zawodowe Polaków. Wiele osób wykonuje obowiązki po godzinach, rezygnując z czasu przeznaczonego na odpoczynek, rodzinę czy realizację pasji. Jak pokazuje ankieta przeprowadzona przez Gi Group Holding, 24% respondentów odczuwa poczucie winy, gdy nie odbiera służbowych telefonów lub wiadomości po godzinach pracy, co świadczy o presji emocjonalnej towarzyszącej permanentnej dostępności.

Uwaga: 12 kluczowych ustaw dla polskiego prawa, w tym 7 dla prawa pracy zmienionych z mocą od 13 grudnia 2025 r.

Ważna ustawa została podpisana przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej w dniu 27 listopada 2025 r. Mało kto ma tego świadomość! To co poniżej trzeba wiedzieć, tym bardziej, że zmienia się 12 kluczowych ustaw dla polskiego prawa, w tym prawa pracy.

Wyższe o 1200 zł emerytury i wyrównanie w kwocie 64 tys. zł. Korzystny wyrok TK z 4 czerwca 2025 r. w sprawie wcześniejszych emerytów nadal nie został opublikowany w Dzienniku Ustaw [Aktualne informacje]

Aż 200 tys. emerytów może mieć wyższe o 1200 zł emerytury i wyrównanie w kwocie 64 tys. zł. Jednak korzystny wyrok TK z 4 czerwca 2025 r. w sprawie wcześniejszych emerytów nadal nie został opublikowany w Dzienniku Ustaw. Podajemy aktualne informacje w sprawie.

5 zmian w 2026 roku, które odczujesz w portfelu. Nr 3 dotyczy milionów Polaków: a wszystko w związku z uchwaleniem budżetu na 2026 r.

5 zmian w 2026 roku, które odczujesz w portfelu. Nr 3 dotyczy milionów Polaków: a wszystko w związku z uchwaleniem budżetu na 2026 r. W obliczu globalnej niepewności Polska inwestuje w swoją stabilność i przyszłość – zarówno militarną ale i społeczną. Wzrost dochodów podatkowych, wprowadzenie nowych instrumentów finansowych oraz silne wsparcie sektorów kluczowych dla życia obywateli mają na celu wzmocnienie państwa i podtrzymanie jego rozwoju w nadchodzących latach.

REKLAMA

Większość Polaków nie wie, że przysługują im te pieniądze z ZUS, a wniosek o wypłatę można złożyć w każdym czasie - nie ma przedawnienia, a to istotne nie tylko dla seniorów

Miliony Polaków mają w ZUS specjalne konto, o którym często nie wiedzą. Gromadzą się na nim pieniądze, które można dziedziczyć, a w przypadku rozwodu czy podziału majątku – dzielić. Co więcej, decyzja dotycząca tych środków nie jest ostateczna. Sprawdź, czym jest subkonto w ZUS i dlaczego powinieneś się nim zainteresować już teraz.

Najnowsze zmiany w prawie pracy dot. układów zbiorowych pracy i porozumień zbiorowych. Nie tylko dla etatowców. Układem mogą być objęci nawet emeryci i renciści

Najnowsze zmiany w prawie pracy zostały podpisane przez prezydenta Karola Nawrockiego jeszcze w listopadzie 2025 r. Dotyczą układów zbiorowych pracy i porozumień zbiorowych. Kto może być objęty układem zbiorowym pracy? Nie tylko etatowcy, a nawet emeryci i renciści.

Polacy zmieniają pracę. Co trzecia osoba chce się przekwalifikować. Jakie są tego powody? [Badanie]

Polacy chętnie zmieniają pracę. W dodatku co trzecia osoba chce się przekwalifikować. Jakie są tego powody? Co można wywnioskować z badania pracuj.pl?

Nie 4 tys., a 7 tys. zł zasiłku pogrzebowego z ZUS od 2026 r. Długo wyczekiwana waloryzacja w końcu wchodzi w życie. Na wniosek Z-12 jest 12 miesięcy od zgonu

Nie 4 tys., a 7 tys. zł zasiłku pogrzebowego z ZUS od 2026 r. Długo wyczekiwana waloryzacja w końcu wchodzi w życie. Ile czasu zasiłek ten wynosił 4 tys. zł? Na wniosek Z-12 (czyli wniosek o zasiłek pogrzebowy) jest 12 miesięcy, licząc od dnia zgonu.

REKLAMA

To koniec działu XI KP - likwidacja przepisów. Pracownicy, pracodawcy, działy kadr: 13 grudnia 2025 wchodzi w życie totalnie nowa ustawa o kolosalnym znaczeniu dla polskiego prawa pracy. Czekano na nią kilkadziesiąt lat

Uchyla się dział jedenasty z Kodeksu pracy (sic!). Co za zmiana dla pracowników, pracodawców, związków zawodowych oraz organizacji pracodawców! Na taką zmianę czekano kilkadziesiąt lat. Naukowcy już dawno mówili, że trzeba to zrobić i stało się! Ale uwaga, z jednej strony likwidacja przepisów, a z drugiej strony już w dniu 13 grudnia 2025 r. wchodzi w życie totalnie nowa ustawa o kolosalnym znaczeniu dla polskiego prawa pracy, a konkretnie dla ZPP.

NSA wydaje kolejny przełomowy wyrok w sprawie renty, stażu i kwalifikacji chorób

W listopadowym wyroku NSA wydaje kolejne ważne interpretacje w sprawie renty, stażu i kwalifikacji chorób. NSA potwierdził restrykcyjne podejście do świadczeń przyznawanych „w drodze wyjątku". Podkreślono, że wszystkie przesłanki muszą być spełnione łącznie – brak jednej (np. odpowiedniego okresu składkowego) wyklucza możliwość przyznania świadczenia. Wyrok pokazuje, że trudna sytuacja życiowa, choć istotna, nie wystarczy bez spełnienia wymogów formalnych. Jaka jest więc konsekwencja wyroku?

Zapisz się na newsletter
Kodeks pracy, urlopy, wynagrodzenia, świadczenia pracownicze. Bądź na bieżąco ze zmianami z zakresu prawa pracy. Zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA