REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Content Marketing w EB. Krok po kroku, ale regularnie!

 Grupa SILVERHAND
International Recruiting Experts
Julita Drąg
Content Marketing w EB. Krok po kroku, ale regularnie!/fot.Shutterstock
Content Marketing w EB. Krok po kroku, ale regularnie!/fot.Shutterstock
fot.Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Walka o kompetentnych kandydatów do pracy rozgorzała na dobre. Przedsiębiorstwa prześcigają się w stosowaniu przeróżnych metod mających na celu jak najlepsze zaprezentowanie się na tle konkurencji. Kolejnym elementem budującym ten proces jest sprawny content marketing. To właśnie on jest nazywany jednym z najważniejszych trendów we współczesnej reklamie internetowej.

Pod obco brzmiącym pojęciem kryją się działania oparte na tworzeniu treści, których bazą są potrzeby klientów, a także jasno określone cele strategii marketingowej. Kreatywność i polot to cechy produktu, którymi żywi się świadoma firma. W celu ich tworzenia zatrudniane są osoby, które mają umiejętności przekazywania komunikatów w sposób jasny i klarowny, ale i jednocześnie przyciągający uwagę na dłużej.

Autopromocja

W employer brandingu to najbardziej cenne w przypadku prób dotarcia do pasywnego odbiorcy, który dotychczas nie rozważał zmiany miejsca zatrudnienia lub nie stawiał tej kwestii jako kluczową. Zachętą dla niego ma być ukazanie firmy i realizowanych projektów w ten sposób, aby zapragnął zostać częścią tego całokształtu.

Respondenci badania „Wymarzony pracodawca dla profesjonalisty” poinformowali, iż najbardziej interesujące w informacjach o pracodawcy były artykuły redakcyjne o firmie. Tę odpowiedź wybrało 34% ankietowanych. Dalej były informacje tekstowe, 15%, materiały video przedsiębiorstwa, 14%, a także blogi – 10%. Według innego badania 70% ankietowanych chętniej czyta treści publikowane przez firmy, niż płatne materiały prasowe na ich temat - Content marketing w employer brandingu to wszelkie działania, które są w stanie podnieść atrakcyjność firmy w oczach konsumenta rynku. Na pewno zaliczyłbym do tego chociażby artykuły i materiały video, które odpowiadają na ważne pytania dla konkretnej grupy docelowej, a nawet treść pojedynczego komunikatu na stronie internetowej firmy. Portal zazwyczaj zresztą podlega pierwszej ocenie potencjalnego pracobiorcy, ponieważ zwraca wtedy uwagę zarówno na wartość wizualną, jak i sposób prowadzenia dialogu z osobą odwiedzającą stronę – wyjaśnia Jakub Kisielewski, marketing project manager Silverhand Group.

W erze dynamicznej sytuacji na rynku pracy specjaliści mają zazwyczaj co najmniej kilka miejsc zatrudnienia do wyboru. To musi wymuszać określone reakcje, które mają być widoczne dla postronnych obserwatorów, co jest osiągane m.in. poprzez prezentację swojej działalności w mediach społecznościowych, a także na zewnętrznych portalach internetowych. Nowoczesne przedsiębiorstwa w ten sposób dbają o przejrzyste ukazanie kultury organizacyjnej, atrakcyjności zadań, a także opcji możliwości rozwoju.

>>> Praktyczne warsztaty dotyczące zmian w ustawie o związkach zawodowych

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Czy wiesz co chcesz osiągnąć poprzez działania content marketingowe? Ewentualności jest naprawdę wiele i tylko od liczby osób w zespole, możliwości finansowych, posiadanej wiedzy i mobilizacji członków twojej drużyny zależy ile z nich będziesz w stanie wdrożyć w codzienne funkcjonowanie. W obrębie twojego zainteresowania może leżeć budowanie pozycji eksperckiej w danej dziedzinie, koncentracja działań zmierzających do trafienia w jedną, określoną grupę odbiorczą, zwiększenie ogólnej wiedzy o marce twojego przedsiębiorstwa, przebicie się do lokalnej świadomości, a także pogłębienie relacji i rozwój sieci networkingowej z zewnętrznymi kontrahentami.

Twoim podstawowym zadaniem jest określenie budżetu, budowa zespołu, który będzie sprawował kontrolę nad tworzonymi treściami, a także ustalenie nadrzędnego celu całej operacji. Powinieneś wyznaczyć wskaźniki mierzenia efektywności, częstotliwość działania, a także wybrać kanały do kreowania pomysłów. Sama umiejętność redagowania treści to zdecydowanie za mało. Istotna jest długofalowa strategia, jasno określona koncepcja budowania marki i priorytetów, a nawet komunikacja w oparciu o znajomość psychologii.

Polecamy: Personel i Zarządzanie

Stwórz segmenty tekstowe:

  • inne produkcje dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z pracą zawodową oraz inne dla doświadczonych konsumentów rynku
  • rozważ tworzenie tekstów, które będą w stanie ukazać kulturę organizacyjną twojego przedsiębiorstwa. Pamiętaj, że podpisując się pod założeniami w danym artykule niejako sugerujesz, iż sam się do nich stosujesz
  • twórz również teksty dla odbiorcy o określonym wykształceniu lub specjalizacji
  • zastanów się co może być najważniejsze dla twojej kluczowej grupy docelowej. Możesz też pomóc sobie w decyzji, zapraszając do udziału w ankiecie, w której respondenci wybieraliby spersonalizowaną tematykę materiałów

Ważnym elementem jest również analiza działań konkurencji, która nie powinna skończyć się na jednorazowym działaniu. Rozwój nie lubi schematów, więc ważne jest, aby cyklicznie tworzyć raporty z content marketingowych osiągnięć innych firm, a także na tej podstawie wyciągać konstruktywne wnioski co do swoich zamierzeń. Cenna jest także... cierpliwość.

- Sądzę, że należy pamiętać, iż content marketing nie jest działaniem, za którym od razu przyjdą pieniądze i wymierne, policzalne efekty. Nie jest to reklama, która skłoni do zakupu. To bardziej zwrócenie się do odbiorcy z treścią, która w jakiś sposób może być dla niego cenna merytorycznie. Dlatego też akurat to działanie tak dobrze odnajduje się w HR, gdzie wiedza ekspercka, wymiana doświadczeń i konkretne porady mają swoją grupę odbiorczą. Oferowanie wartościowych treści podnosi też prestiż przedsiębiorstwa i pogłębia długofalowe relacje na linii firma-odbiorca. To m.in. jeden z ważnych elementów pracy omgoat.pl, gdzie jestem Managing Partnerem OMG Marketing Agency – dodał Jakub Kisielewski.

Specjalista ds. content marketingu to osoba, która jest na bieżąco z aktualnymi trendami rynkowymi i potrafi odnaleźć inspirujące dla siebie materiały. Ponadto dobrze czuje się w środowisku Google Analytics, WordPressa i Adobe Photoshopa. Cenne, jeśli sprawnie porusza się po BuzzSumo, Sentione, Brand24, Slack, Buffer, Prowly, a także jest w stanie chociaż w podstawowym stopniu obrobić materiały video i audio.

Co możesz tworzyć? Artykuły, infografiki, video, newslettery, fotoreportaże, wywiady, opisy pracowników, prezentacje partnerów, sprawozdania, materiały tekstowe i audiowizualne live z konkretnych wydarzeń, posty w mediach społecznościowych, konkursy, podcasty, nieszablonowe ogłoszenia o pracę, projekcje filmowe, reportaże z wyjazdów służbowych, a także wiele, wiele innych.

Gdzie szukać inspiracji? U najlepszych. To choćby blog Billa Gatesa, MIT Review, BoingBoing, Adweek.com, Reddit, Marketoonist, BBC Future, a także CoCreate.

Nie dajmy jednak pochłonąć się dużej ilości zewnętrznych kanałów, by nie zaburzyć istoty CM. Skłaniamy się ku temu, aby narzędzia dobierać do konkretnych potrzeb, a nie na podstawie panujących trendów. Wiele zależnych może determinować przygotowanie merytoryczne, zasoby ludzkie, a także możliwości finansowe. W content marketingu nie chodzi o to, aby wymachiwać małą szabelką przed pokaźnych rozmiarów potworem, ale by racjonalnie podejść do zadania i pozwolić sobie na stopniowe, ale przede wszystkim regularne budowanie marki.

Co jest sekretem content marketingu? To, że jeżeli robimy to dobrze, to w niewymuszony, bardzo naturalny sposób klienci sami trafią do przedsiębiorstwa. Inspirujące treści zatrzymają ich na dłużej, zbudują markę firmy i zaufanie do niego, a także skłonią do tego, aby jeszcze intensywniej zainteresować się jej działalnością. To sukces, za którym mogą przyjść o wiele bardziej policzalne korzyści.

Przestaw myślenie z „ja” na „my”. Tylko wtedy można w pełni zrozumieć, co jest najistotniejsze dla danej grupy docelowej i tym samym wygenerować ważne dla nich treści. Ważne, czyli rozwiązujące ich problemy, ułatwiające im życie lub wyzwalające ciekawość do pogłębienia oferowanej wiedzy!

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Uprawnienia rodzicielskie
    certificate
    Jak zdobyć Certyfikat:
    • Czytaj artykuły
    • Rozwiązuj testy
    • Zdobądź certyfikat
    1/10
    Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
    nie ma takiej możliwości
    3
    6
    9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
    Następne
    Kadry
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Decyzja o potrzebie wsparcia – kto wydaje i ile się czeka?

    Decyzja ustalająca poziom potrzeby wsparcia jest niezbędna dla osoby niepełnosprawnej do uzyskania świadczenia wspierającego. Kto wydaje decyzję o potrzebie wsparcia i ile się czeka? Gdzie złożyć wniosek?

    Pracownicy domowi i globalny kryzys opiekuńczy nad osobami niepełnosprawnymi i starszymi

    Rośnie globalne zapotrzebowanie na płatną opiekę, czy to nad osobami starszymi czy nad osobami niepełnosprawnymi. Coraz więcej państw na całym świecie, w tym szczególnie w UE boryka się z kryzysem opiekuńczym. Międzynarodowa Organizacja Pracy (MOP) szacuje, że kobiety stanowią trzy czwarte z 75,6 miliona pracowników domowych na całym świecie. Konieczne jest zapewnienie im ochrony w zatrudnieniu, w tym ochrony ubezpieczeniowej. MOP alarmuje o implementację przepisów. Praca domowa jest w dalszym ciągu niedoceniana i niedostrzegana oraz że w znacznej części jest wykonywana przez kobiety i dziewczęta, z których wiele jest migrantkami lub członkami społeczności znajdujących się w trudnej sytuacji i które są w szczególny sposób narażone na łamanie praw człowieka i pracownika, molestowanie seksualne czy dyskryminację. Czas to zmienić!

    Kolejne podwyżki w budżetówce. Jakie będą wynagrodzenia pracowników podmiotów leczniczych?

    Wzrosną wynagrodzenia pracowników podmiotów leczniczych. Minimalne kwoty wynagrodzenia zasadniczego tych pracowników będą wynosiły od 4190 zł do 4640 zł. Natomiast maksymalne kwoty wynagrodzenia zasadniczego będą wynosiły od 6000 zł do 12720 zł.

    Wysoko wrażliwi w pracy i biznesie - przepis na sukces z 6 składników

    Wysoko wrażliwi w pracy i biznesie nie mają łatwo. Mogą jednak przekuć swoją ponadprzeciętną wrażliwość w atut. Oto przepis na sukces dla osób wysoko wrażliwych od psycholog Aleksandry Kolińskiej. Potrzebujesz tylko 6 składników.

    REKLAMA

    Podwyżki w budżetówce. Nowelizacja przepisów o wynagradzaniu pracowników administracji rządowej i innych jednostek

    Szykują się podwyżki dla kolejnych grup pracowników budżetówki. Do wykazu prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów trafił zapis o kolejnym projekcie rozporządzenia. Chodzi o rozporządzenie zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad wynagradzania pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej zatrudnionych w urzędach administracji rządowej i pracowników innych jednostek.

    Zmotywowani do działania pracownicy to jeden z kluczowych sposobów budowania konkurencyjności na rynku
    Rozliczanie freelancera – praktyczne przykłady

    Rozliczanie freelancera przy umowie zlecenie i umowie o dzieło - jak to zrobić? Na co zwrócić uwagę przy corocznym rozliczeniu podatkowym? Jak rozliczać podatkowo freelancera z zagranicy?

    Nieobecność w pracy. Jak pracownik powinien usprawiedliwić nieobecność w pracy

    Pracownik, który nie stawi się do pracy, zobowiązany jest do usprawiedliwienia swojej nieobecności. Przepisy określają, jakie przyczyny usprawiedliwiają nieobecność w pracy. Jednak pracodawca może uznać także inne przyczyny wskazane przez pracownika i usprawiedliwić jego nieobecność w pracy.

    REKLAMA

    Czy będą zmiany w Kodeksie pracy? Trwają prace nad wydłużeniem urlopu macierzyńskiego

    Agnieszka Dziemianowicz-Bąk, szefowa MRPiPS, zadeklarowała, że w maju ma być gotowy projekt ustawy wydłużającej urlop macierzyński. Powinien on być fakultatywny, nieprzymusowy, udzielany na wniosek i płatny w 100 proc. podstawy wymiaru zasiłku.

    Limit zwolnienia lekarskiego w roku

    Limit zwolnienia lekarskiego w roku - ile maksymalnie można przebywać na L4? Po zasiłku chorobowym przysługuje świadczenie rehabilitacyjne. Ile wynosi i jakie dokumenty trzeba przedstawić, aby je uzyskać?

    REKLAMA