| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP

Temat: psychologia w biznesie

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu psychologia w biznesie. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące psychologia w biznesie.

Na czym polega zjawisko kapitanozy?

Aktualizacja: 26.10.2011

Nasz przełożony cieszy się w firmie niekwestionowanym autorytetem. Szanujemy go i jesteśmy mu posłuszni, ponieważ czujemy, że jest prawdziwym liderem. Kilkakrotnie jednak okazało się, że się mylił i że niepotrzebnie wtedy kierowaliśmy się jego zdaniem. Czy podwładny w takiej sytuacji może „przeciwstawić się” silnemu zwierzchnikowi? »

Jak poradzić sobie z nadmiarem obowiązków w pracy menedżera

Aktualizacja: 13.10.2011

Zmiany zachodzące w ostatnich latach w świecie biznesu, związane z niebywale dynamicznym postępem technologicznym, rozwijającą się w skali globalnej konkurencją, ale również przemianami na płaszczyźnie stosunków międzyludzkich sprawiają, że głównym wyzwaniem osób zarządzających w organizacjach staje się kompleksowość. Sprawność w radzeniu sobie i redukowaniu tej kompleksowości warunkuje sukces bądź porażkę. »

Siła marki

Aktualizacja: 12.10.2011

Rozmowa ze Scottem Bedburym, światowym ekspertem w dziedzinie budowania marki »

Czy przechytrzymy kryzys? Przygotowanie firm do spowolnienia gospodarczego

Aktualizacja: 29.09.2011

Czy da się antycypować nadchodzące spowolnienie gospodarcze? Kiedy słyszymy doniesienia prasowe o kolejnej fali kryzysu – tym razem powalającej już nie banki, lecz całe gospodarki narodowe – od razu nasuwa się pytanie, czy można się uratować? »

Niestały biznes, czyli jak przygotować firmę do zmian

Aktualizacja: 26.09.2011

Zmiana jest czymś nieuchronnym i nieuniknionym. Dla organizacji jest koniecznością, ale także szansą na rozwój. Zmiany, które zachodzą w otoczeniu firmy, są widoczne w jej strukturze i strategii. Żeby przedsiębiorstwa mogły przetrwać i konkurować na konkurencyjnym rynku, muszą szybko i skutecznie adaptować się do powstających zmian, podążać za nimi, a nawet je wyprzedzać. »

Jak skutecznie rozwiązywać konflikty w zespole?

Aktualizacja: 26.09.2011

W naszym zespole niekiedy pojawiają się rozbieżne zdania i drobne sprzeczki. Często pojawiają się też konflikty z innymi działami organizacji, szczególnie tymi, które mają sprzeczne z naszymi interesy. Jak radzić sobie w takich sytuacjach? »

Jak złagodzić skutki zwolnień?

Aktualizacja: 12.09.2011

Konieczność redukcji zatrudnienia to niezwykle trudna sytuacja dla każdej firmy. Co może zrobić pracodawca zmuszony do zwolnienia pracowników np. z powodu problemów ekonomicznych? Czy istnieją działania, które pozwolą złagodzić negatywne skutki zwolnień i profesjonalnie przeprowadzić cały proces? Jak komunikować się ze zwalnianymi pracownikami, by uniknąć chaosu informacyjnego i nie stracić zaufania pozostałych zatrudnionych? »

Ciche przywództwo

Aktualizacja: 29.08.2011

Rozmowa z prof. Josephem L. Badaracco, profesorem etyki biznesu w Harvard Business School »

Dlaczego szefowie nie zachowują się asertywnie?

Aktualizacja: 24.08.2011

Podczas oceny rocznej postawiono mi zadanie rozwojowe. Mam stać się bardziej asertywnym menedżerem. Co to dokładnie oznacza i co zyskam, będąc asertywnym? »

Przywódca na trudne czasy. Kierunki zmian w zarządzaniu zasobami ludzkimi

Aktualizacja: 22.08.2011

Jak wybrać dobrego lidera na trudne czasy? Dlaczego po metodach podejmowania decyzji można rozpoznać menedżera o cechach prawdziwego przywódcy? Na czym polega najważniejsza rola działu HR w warunkach niestabilnej sytuacji gospodarczej w Europie i na świecie? To kilka pytań, na które starali się odpowiedzieć międzynarodowi eksperci goszczący na Kongresie Kadry & Expo w Warszawie. »

Wykorzystanie self-coachingu do kształtowania kompetencji menedżerskich

Aktualizacja: 17.08.2011

Czy skuteczne doskonalenie umiejętności oraz zwiększanie efektywności funkcjonowania metodą coachingu wymaga bezpośredniego kontaktu z coachem? Otóż niekoniecznie. Praktyka oraz badania nad self-coachingiem, zwanym niekiedy także samocoachingiem, dostarczają dowodów na to, że po wstępnym instruktażu, wspomagając się odpowiednio opracowanymi materiałami pomocniczymi, każdy z nas może z powodzeniem samodzielnie pracować nad kształtowaniem własnych umiejętności. Na czym więc polega self-coaching oraz w jaki sposób optymalnie wykorzystać tkwiące w nim możliwości? »

Klimat porozumienia, czyli rola menedżera w procesie komunikacji w firmie

Aktualizacja: 17.08.2011

Komunikacja to społeczna konieczność. Dzięki komunikowaniu się ludzie realizują działania o bardzo złożonej strukturze. Komunikując się, określają i kreują otaczającą ich rzeczywistość społeczną – podejmują, realizują i koordynują własne działania z działaniami innych ludzi. Wypełniają społeczne rytuały, zaspokajają własne potrzeby emocjonalne, a także wyjaśniają sens dokonanych i podjętych działań własnych i cudzych. »

W pętli emocji. Jak walczyć ze stresem?

Aktualizacja: 17.08.2011

Gdy Hans Selye wprowadzał do nauki termin stres, nie sądził, że nazywa coś, co stanie się plagą stulecia. Selye określa stres jako uniwersalne zjawisko życiowe, alarmową reakcję organizmu w sytuacji zagrożenia przechodzącą do uruchamiania obronnych sił fizycznych. Choć w stresie żyje większość Polaków, to dotyczy on szczególnie osób piastujących wysokie stanowiska. »

Przewiduj i bądź szczery

Aktualizacja: 09.08.2011

Rozmowa z Jérôme Lafuite’em, dyrektorem zarządzającym w firmie Michael Page International »

Tożsamość zespołowa, czyli jak efektywnie i mądrze zorganizować spotkanie integracyjne?

Aktualizacja: 04.08.2011

Ktokolwiek próbował rezerwować hotele dla dużych grup w czerwcu, wrześniu lub październiku wie, jakie to wyzwanie. Jest to bowiem najgorętszy czas w życiu zespołów – czas spotkań integracyjnych. Jest to też gorący czas w działach szkoleń. Co zrobić, żeby proponowane zajęcia realnie przyczyniły się do integracji i doskonalenia zespołów, a także, by były efektywne kosztowo? »

POLECANE

REWOLUCJA W DOKUMENTACJI PRACOWNICZEJ 2019

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Urszula Wójcik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »