REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak wybrać idealny prezent dla pracowników?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Monika Sielicka

REKLAMA

Jestem pracownikiem działu HR i zastanawiam się, czy trafnym posunięciem jest przygotowanie upominków dla pracowników z okazji świąt Bożego Narodzenia. Jaki prezent wybrać i jak go wręczyć? Jak wykorzystać tę okazję do budowania zaangażowania zatrudnionych oraz wzmacniania pozytywnych relacji pomiędzy pracodawcą a pracownikiem?

Jak pokazują wyniki badań, przeprowadzonych przez Instytut ARC Rynek i Opinia w grudniu 2010 roku, pracodawcy celebrują wspólnie z pracownikami właśnie te święta. Ponad połowa firm wręcza z tej okazji prezent wszystkim zatrudnionym. Umiejętność wyboru i wręczania prezentów przydaje się nie tylko w życiu prywatnym, lecz także w biznesie. Pomimo że obdarowywanie jest z założenia czynnością przyjemną, warto odpowiednio się przygotować, by osiągnąć zamierzony efekt.

Zasady przy wyborze upominku

Warto zapoznać się z podstawowymi zasadami, którymi należy się kierować przy wyborze idealnego prezentu dla naszych pracowników. Cenną wskazówką może okazać się model wyboru prezentu nazwany ideą „Gift Givingu” opracowany przez profesor Jackie Clarke, zastępcę dyrektora ds. badań na Wydziale Biznesu w Oxford Brookes University, która od wielu lat koncentruje swoje badania na marketingu usług i zachowań konsumentów. W tym modelu, aby prezent spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem i został zapamiętany przez obdarowanego, musi zawierać cztery podstawowe elementy:

  • powinien zaskakiwać – być niespodzianką,
  • liczy się oczekiwanie na moment jego wręczenia – dlatego warto pracowników uprzedzić o planowanej wigilii i zasygnalizować, że przygotowaliśmy dla wszystkich drobne niespodzianki,
  • ważne jest poświęcenie – warto wręczyć prezent, który wymagał od pracodawcy choć odrobiny zaangażowania w jego zakup, opakowanie czy personalizację,
  • powinno się wręczać taki prezent, który daje możliwość dzielenia się nim z innymi.

Ponadto kluczem do trafionego prezentu jest spełnienie oczekiwań zatrudnionych i trafienie w ich gusta. Dlatego pracodawcy szukają uniwersalnych upominków – takich, które, z jednej strony, można szybko zamówić, rozdysponować i rozliczyć w firmie, a z drugiej, zaoferować wolność wyboru finalnego prezentu osobie obdarowanej.

Świadczenia rzeczowe

Badania, przeprowadzone przez Instytut ARC Rynek i Opinia, wskazują, że aż 69 proc. dużych firm w Polsce, zatrudniających ponad 49 pracowników, stosuje świadczenia rzeczowe, w tym kupony, karty podarunkowe i paczki, a ponad 1/3 wszystkich polskich firm zamawia właśnie bony podarunkowe. Jeśli dodamy do tego dołączany do każdego kuponu pakiet promocji, to dodatkowo można zaoszczędzić. Trudno wyobrazić sobie lepszy prezent pod choinką od pracodawcy.

Ciekawym i coraz bardziej popularnym rozwiązaniem jest wręczenie prezentu w formie zaproszenia. Trend ten jest bardzo popularny na innych rynkach europejskich, m.in. we Francji lub Belgii, skąd przywędrował także do Polski. Przykładem takiego rozwiązania są zestawy upominkowe zawierające zaproszenie na wykwintną kolację, relaks w SPA lub chwilę zapomnienia podczas jednej z ekstremalnych atrakcji. Obdarowany sam wybiera jedną z atrakcji dostępnych w ramach zestawu, czyniąc podarunek jeszcze bardziej osobistym.

Warto pamiętać, że kupony i karty podarunkowe, a także zestawy prezentowe pozwalają na zaspokojenie indywidualnych potrzeb pracownika. Tego typu prezent wywołuje pozytywne skojarzenia oraz, co najważniejsze, na długo pozostaje w pamięci. A to w konsekwencji wpływa na poziom satysfakcji zespołu i przekłada się na budowanie pozytywnych relacji pomiędzy firmą a pracownikiem.

Treść jest dostępna bezpłatnie,
wystarczy zarejestrować się w serwisie

Załóż konto aby otrzymać dostęp do pełnej bazy artykułów oraz wszystkich narzędzi

Posiadasz już konto? Zaloguj się.
Zapisz się na newsletter
Kodeks pracy, urlopy, wynagrodzenia, świadczenia pracownicze. Bądź na bieżąco ze zmianami z zakresu prawa pracy. Zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekstremalne temperatury zmniejszają wydajność pracy

Z powodu upałów w Chinach, Hiszpanii, Włoszech i Grecji PKB może spaść o blisko 1 pkt proc. - wynika z raportów ekspertów Allianz Trade. Ekstremalne temperatury maja duży wpływ na wydajność pracy.

Realia pracy tymczasowej. Co liczy się dziś dla firm i kandydatów? [Badanie]

Na rynku pracy, gdzie coraz trudniej o trwałość i przewidywalność, głos pracowników oraz pracodawców staje się jednym z najczulszych barometrów zmian. Job Impulse co roku bada poziom satysfakcji obu tych grup. Najnowsze wyniki wskazują, że oczekiwania wobec agencji dynamicznie rosną: firmy domagają się sprawnych, natychmiastowych rekrutacji, ale przy zachowaniu wysokiej jakości procesów i maksymalnym ograniczeniu rotacji. Z kolei pracownicy tymczasowi coraz wyraźniej sygnalizują potrzebę stabilności, poszerzania systemu benefitów, a także obsługi formalności online.

Lipiec 2025 – dni wolne, godziny pracy

Lipiec 2025 – dni wolne od pracy i godziny pracy. To najbardziej zapracowany miesiąc w roku. Jaki jest wymiar czasu pracy w lipcu? Czy kalendarz dni wolnych od pracy przewiduje święta w tym miesiącu?

Wyzwania dla pracodawców w zakresie wynagrodzeń. Zmiany pomogą zmniejszyć rotację pracowników

Połowa polskich pracowników uważa, że zarabia za mało. To powód dużej rotacji pracowników. Jakie wyzwania stoją przed pracodawcami? Co muszą zmienić, aby zmniejszyć rotację w firmie?

REKLAMA

Raz w roku 14 dni z rzędu urlopu wypoczynkowego? Czy to obowiązek pracownika?

Czy pracownik musi raz w roku kalendarzowym wykorzystać 14 dni urlopu wypoczynkowego z rzędu? Zgodnie z art. 162 Kodeksu pracy na wniosek pracownika urlop może być podzielony na części, ale co najmniej jedna część wypoczynku powinna trwać nie mniej niż 14 kolejnych dni kalendarzowych.

Nie do 5 000 zł a do 46 000 zł: nowe przepisy już w mocy. Poszła w górę wysokość grzywny za wykroczenia przeciwko przepisom ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych

Nie do 5 000 zł a do 46 000 zł. Aż 9. krotnie poszła w górę wysokość grzywny za wykroczenia przeciwko przepisom ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych. Kto zyska a kto straci i dlaczego tak się stało? Ustawodawca reaguje na bieżącą sytuację na rynku pracy. Tym samym znowelizowano najistotniejszą ustawą w obszarze ubezpieczeń społecznych jaką jest ustawa z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (t.j. Dz.U. z 2025 r. poz. 350, dalej jako: ustawa). Zatem za co można nałożyć taką grzywnę?

Sprawdź, którym liderem jesteś: kontroler, terapeuta, mesjasz, eko-lider [Zarządzanie]

Dr Simon Western wyróżnia 4 typy liderów w firmach: terapeuta, mesjasz, kontroler i eko-lider. Który typ przywództwa został uszyty na miarę naszych czasów? Sprawdź, którym typem lidera jesteś.

Nadchodzi jawność wynagrodzeń. Co się zmieni?

94% kandydatów do pracy przez brak widełek płacowych w ogłoszeniu rezygnuje z aplikowania, nawet jeśli oferta jest atrakcyjna dla rozwoju ich ścieżki kariery. Nadchodzi jawność wynagrodzeń. Co to oznacza? Czy podanie widełek płacowych w ogłoszeniach o pracę będzie obowiązkowe?

REKLAMA

Lipiec 2025: jakie zmiany i ważne daty w prawie pracy i ubezpieczeń społecznych?

Lipiec 2025 r. przyniósł ważne zmiany w prawie pracy i ubezpieczeń społecznych. Zmiany mają wpływ na sytuację pracowników, pracodawców, osób z niepełnosprawnościami, przedsiębiorców, osób bezrobotnych, stażystów i dla wielu innych grup. Wchodzi w życie sporo nowych przepisów - jedne są bardziej niszowe - bo dotyczące np. zatrudnienia w służbach, a drugie mniej, odnoszące się do wielu osób. Przypominamy też jakie są ważne terminy kadrowo-płacowe, które powinny być dochowane w lipcu 2025 r.

Czy certyfikacja ISO nadal ma sens?

Zarządzanie jakością, zarządzanie środowiskowe, systemy zapewniania bezpieczeństwa i higieny pracy czy czystości mikrobiologicznej – nowoczesne organizacje, szczególnie te, działające globalnie, porządkują wewnętrzne procesy własnymi procedurami. Czy w tej sytuacji certyfikacja ISO nadal ma sens? – Bez wątpienia. I to nie tylko po to, żeby zwiększyć konkurencyjność i wiarygodność w oczach kontrahentów – przekonuje Katarzyna Petrusiewicz, ekspert CWS Workwear.

REKLAMA