Jak poradzić sobie z nadmiarem obowiązków w pracy menedżera
REKLAMA
Menedżerowie muszą zmierzyć się ze wzrastającą złożonością zadań. Rosną także oczekiwania stawiane im zarówno z dołu, jak i z góry. Wymogi konkurencyjności sprawiają, że otrzymują od swoich szefów coraz bardziej wyśrubowane cele do realizacji, które formułowane są w coraz mniej klarowny sposób. Z kolei młode pokolenie pracowników, które kształtuje rynek pracy, jest wysoce świadome swoich potrzeb i jasno je komunikuje, konfrontując menedżera z nieznanymi mu dotychczas roszczeniami. Konsekwencją wzrastających oczekiwań jest znacznie rosnące obciążenie menedżerów poprzez nieustanne przeładowanie sprawami do załatwienia (i skazanie w załatwianiu większości tych spraw na samych siebie). W końcu tworzącą się przez te wzywania atmosferę chaosu pogłębia przeładowanie informacyjne. Typowy przykład menedżera, który nie radzi sobie z kompleksowością, przedstawiono w przykładzie.
O jak znaczącym zjawisku mówimy, dobrze ilustrują badania zarządów przedsiębiorstw, prowadzone w skali globalnej przez IBM. Wywiady z ponad 1500 prezesami organizacji diagnozowały najbardziej palące wyzwania, przed którym stoją osoby zarządzające przedsiębiorstwami*. I podczas gdy w trzech wcześniejszych edycjach badania największą bolączką okazywało się radzenie sobie ze zmianami, w 2010 roku to właśnie kompleksowość wysunęła się na prowadzenie jako najbardziej palący problem. Ponad połowa menedżerów wyraziła wątpliwość, czy skutecznie radzi sobie ze stopniem kompleksowości, z którą jest konfrontowana, a aż 79 proc. zadeklarowało, że przewiduje znaczący wzrost poziomu kompleksowości w ciągu najbliższych pięciu lat.
Treść jest dostępna bezpłatnie,
wystarczy zarejestrować się w serwisie
Załóż konto aby otrzymać dostęp do pełnej bazy artykułów oraz wszystkich narzędzi
Posiadasz już konto? Zaloguj się.REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat
REKLAMA