REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Komunikacja w firmie, Zarządzanie

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Niskie wynagrodzenie najczęstszą przyczyną zmiany pracy

Aż 80% pracowników zmieniłoby pracę z powodu zbyt niskiego wynagrodzenia. Jak w raporcie Polskiego Instytutu Ekonomicznego przedstawiają się nadużycia przełożonych, relacje pracownicze, styl przywództwa, możliwość rozwoju, obciążenie obowiązkami służbowymi i model kultury organizacyjnej?

Nowe wyzwania HR w postpandemicznym świecie

Koronawirus w sposób szczególny wpłynął na organizację pracy i wyzwania HR. Jak rekrutować w postpandemicznym świecie? Jak zarządzać zespołem rozproszonym?

Jak umiejętnie negocjować? [PORADNIK]

Negocjacje to nie tylko instrument przedsiębiorców. Wszyscy negocjujemy. Jak dojść do porozumienia? Okazuje się, że najważniejsze są przygotowania do rozmowy. Jak umiejętnie negocjować? Przedstawiamy krótki poradnik skutecznych negocjacji.

Jak budować odporność psychiczną pracowników?

Przeprowadzone badania wskazują na negatywne działanie stresu pracowników na ich efektywność w pracy. Jak zatem budować ich odporność psychiczną, aby pomimo różnych przeszkód zawsze działali i szukali rozwiązań? Czym jest rezyliencja?

Zdrowy styl życia pracowników wyzwaniem pracodawców

Promocja zdrowego stylu życia pracowników do współcześnie wyzwanie pracodawców. Zdrowy styl życia zatrudnionych ma bowiem wpływ na zrównoważony rozwój i to nie tylko przedsiębiorstw. Jakie korzyści wynikają z prozdrowotnych działań firmy?

Aplikacja iPPK z dostępem do konta w PPK dla każdego pracownika

Wybierając ofertę PPK z Compensy Życie, klient otrzymuje dostęp do Pracowniczych Planów Kapitałowych poprzez przejrzystą i intuicyjną aplikację iPPK. Kto może z niej korzystać? Do czego służy? Czy można sprawdzić stan rachunku uczestnika PPK?

PPK i biura rachunkowe - 4 najważniejsze pytania i odpowiedzi

Biura rachunkowe zajmują się wdrażaniem swoich klientów do PPK. Dla podmiotów zatrudniających od 20 do 249 pracowników muszą zawrzeć umowę o zarządzanie PPK do 27 października 2020 r., a umowę o prowadzenie PPK do 10 listopada 2020 r. O co najczęściej księgowi pytają Compensę Życie – jedną z instytucji finansowych PPK? Oto 4 najważniejsze pytania i odpowiedzi.

Hybrydowy model pracy - 3 podstawowe rodzaje

Hybrydowy model pracy to połączenie pracy zdalnej z pracą stacjonarną. Zyskał na znaczeniu w dobie epidemii koronawirusa. Poznaj 3 podstawowe rodzaje hybrydowego modelu pracy. Jakie są jego zalety?

Absencje i rotacje pracowników - jak zapewnić ciągłość pracy w firmie?

Ze zjawiskiem absencji i rotacji pracowników spotykamy się często w sezonie wakacyjnym, ale także jesienno-zimowym, kiedy wzrasta liczba pracowników na zwolnieniach lekarskich. W tym roku sytuacja może być szczególnie ciężka z powodu koronawirusa. Już teraz warto opracować procedury na wypadek licznych i nagłych absencji pracowników. Jak zapewnić ciągłość pracy i prawidłowe funkcjonowanie firmy?

Molestowanie jako forma dyskryminacji

Zgodnie z definicją zawartą w Kodeksie pracy, molestowanie to niepożądane zachowanie, którego celem lub skutkiem jest naruszenie godności pracownika i stworzenie wobec niego zastraszającej, wrogiej, poniżającej, upokarzającej lub uwłaczającej atmosfery. Choć definicja ta, przypomina definicję mobbingu, to jednak jest to zupełnie inna instytucja, która, co ważne, jest typem dyskryminacji. Usytuowana jest bowiem w przepisach dotyczących dyskryminacji i wyróżnia się ją jako jeden z rodzajów dyskryminacji.

Wellbeing pracownika w czasie epidemii – troska o pracownika to troska o firmę

Raptem jeszcze kilka miesięcy temu szkoliłem, doradzałem, pisałem artykuły i udzielałem wywiadów na temat wellbeing w organizacjach przekonując, że zależny od pracownika rynek pracy w naszym kraju wymaga od organizacji świadomych działań w tym zakresie. Mówiłem, że organizacje uczące się potrzebują otworzyć się na konieczność bardziej przemyślanego dbania o zatrudnionych. Wymagający pracownik wybiera taką firmę, która spełni jego oczekiwania nie tylko finansowe, nie tylko w zakresie uposażeń socjalnych, atmosfery pracy, możliwości rozwoju swoich kompetencji, ale również dobrze zaplanowanej troski organizacji o jego dobrostan. W efekcie komplikacji wywołanych przez ogólnoświatową epidemię rynek drastycznie się zmienił. W kilka miesięcy przestał być rynkiem pracownika. Organizacje z niepokojem korzystają z ostatnich transz tarczy, w wielu branżach poważnie spadły przychody, coraz częściej słyszy się o redukcjach etatów, wyczuwalny jest lęk związany z zapowiadaną drugą falą zachorowań i koniecznością wprowadzenia poważniejszych obostrzeń, a może i drugiego lock-downu. Jaki wpływ te okoliczności mogą mieć na prowadzenie działań z zakresu wellbeing pracownika?

Cyber detox sposobem na Zoom fatigue

Epidemia koronawirusa spowodowała, że wielu pracowników przeszło na pracę zdalną. Przeznaczają teraz o 2-4 godziny więcej na pracę. Wszystko wskazuje na to, że mamy do czynienia ze zjawiskiem Zoom fatigue. Spędzanie o wiele więcej czasu przed komputerem i telefonem wpływa na ogromne zmęczenie i poczucie przytłoczenia społecznego. Rozwiązaniem tego problemu może być Cyber detox.

Kto w Polsce jest najbardziej zadowolony ze swojej pracy?

22% zatrudnionych Polaków odczuwa duże zadowolenie ze swojej pracy. W jakiej części Polski jest najwięcej tych osób? Mieszkają w miastach czy na wsiach? To głównie kobiety czy mężczyźni? Jakie branże i stanowiska wiążą się z wyższa satysfakcją z pracy i co na nią wpływa?

Moc doceniania pracowników

W ostatnich latach coraz więcej mówi się o dobrym samopoczuciu w pracy. Jednym z kluczowych elementów budujących tzw. wellbeing w organizacji jest docenianie – wyrażanie uznania za wykonaną pracę, postawę czy zaangażowanie. Jak robić to dobrze – wyjaśniają ekspertki banku Credit Agricole.

Czy warto w 2020 r. ubiegać się o podwyżkę?

Koronawirus wiele zmienił. Część pracowników liczących na podwyżkę w 2020 r. otrzymała obniżkę wynagrodzenia. Czy warto jeszcze w tym roku ubiegać się o podwyżkę?

Jak podtrzymywać dobre relacje w zdalnie pracującym zespole

Czy jest coś szczególnego, co powoduje, że ta firma jest świetnym miejscem pracy? Proszę podać konkretne przykłady – to otwarte pytanie zawsze pojawia się w badaniach przeprowadzanych przez Great Place to Work® na całym świecie. Polscy respondenci wskazali „atmosferę” jako wyróżnik ich miejsc pracy – tak wynika z analizy odpowiedzi pracowników na otwarte pytanie w ankietach przeprowadzonych w poprzednim roku przez Great Place to Work® w 16 krajach Europy. Solidnym fundamentem dla tej wyjątkowej atmosfery często były dobre relacje ze współpracownikami.

Jakie zmiany w pracy wprowadzili pracodawcy w związku z koronawirusem?

Raport "Efekt COVID-19 w kontekście środowiska pracy" ukazuje, jakie zmiany w pracy wprowadzili pracodawcy w związku z koronawirusem. Większość z nich zastosowało pracę zdalną, zlecenie spotkań służbowych w formie telekonferencji oraz ograniczenie bezpośredniego kontaktu z klientem.

HR w dobie koronawirusa - 7 kierunków wymienionych przez dyrektorów personalnych

O tym, jak wygląda HR w dobie koronawirusa i jakie zmiany będą zachodzić w najbliższym czasie opowiadają dyrektorzy personalni. Zwracają uwagę na 7 kierunków: zdrowie i bezpieczeństwo, obawy związane z powrotem do pracy, plusy i minusy pracy zdalnej, testy z przywództwa, komunikację wewnętrzną, zachowanie spójności w organizacji oraz elastyczność.

Jak motywować pracowników w sytuacji kryzysu?

„Jak zmotywować ludzi do pracy? Jak zwiększyć ich zaangażowanie?” – podobne pytania pojawiają się wśród managerów na co dzień. Obecna sytuacja związana z pandemią koronawirusa sprawia, że potrzeba dbania o morale pracowników jest jeszcze większa. Rola lidera w organizacji nabiera więc szczególnego znaczenia. Według ekspertów Randstad najważniejsze by w tym szczególnym czasie wykazać się empatią, dbać o regularny kontakt z podwładnymi oraz umożliwić pracownikom udział w podejmowaniu decyzji. Takie działanie pozytywnie wpłynie na samopoczucie zatrudnionych, jak również wizerunek pracodawcy.

Działania pracodawcy redukujące stres pracowników w dobie koronawirusa

Pandemia koronawirusa wzmaga obawy przed utratą pracy i obniżką wynagrodzenia. Wszystko to wraz z obawą o zdrowie swoje i najbliższych powoduje nawarstwianie się stresu. Okazuje się, że pracodawcy nie radzą sobie ze stresem swoich pracowników. Jakie działania podejmować, aby redukować stres pracowników w dobie koronawirusa?

Organizacja pracy w polskich firmach podczas epidemii koronawirusa

Podczas epidemii koronawirusa zmieniła się organizacja pracy w polskich firmach. Najczęściej wyposaża się miejsca pracy w środki czystości i dezynfekcyjne, wprowadza się pracę zdalną oraz ograniczenie aktywności związanych z bezpośrednią obsługą klienta. W jakiej branży podjęto najmniej działań zapobiegawczych?

8 poziomów wdrażania coachingu w organizacji

Korzystając z coachingu jako metody wspierającej implementację istotnych zmian oraz rozwój kapitału ludzkiego w organizacji można to robić na różną skalę. Z tego względu można wyróżnić osiem poziomów wdrażania coachingu.

Jak zadbać o well-being i zdrowie pracowników

Coraz częściej pracodawcy starają się zapewnić jak najlepsze warunki pracy, wprowadzając do pracy well-being czy work-life-balance. Czym jest well-being w pracy? Jak skutecznie dbać o zdrowie pracowników?

Jakie czynniki obniżają efektywność pracowników

Hałas, nieodpowiednia temperatura - to tylko niektóre z czynników negatywnie wpływających na wykonywane zadania. Jakie jeszcze czynniki nie pozwalają pracownikom skupić się na zadaniach?

W jaki sposób można zwiększyć zaufanie do wirtualnych pracowników?

Możliwość pracy zdalnej to coraz częstsze oczekiwanie wśród kandydatów do pracy, zwłaszcza tych z młodego pokolenia. Jednak polscy pracodawcy ciągle z dużą dozą nieufności podchodzą do tej formy współpracy. Czego obawia się pracodawca, którego pracownik chce wykonywać swoje obowiązki z poziomu domowego fotela, i jak można temu zapobiec?

Jak w zgodzie rozstać się z pracownikiem

Jak powinna przebiegać komunikacja pomiędzy pracodawcą a pracownikami w przypadku wprowadzania zmian, czy zwolnień w firmie - o tym ekspert.

Działaj w oparciu o fakty - Evidence Based HR

Evidence Based HR to proces, który skłania firmę do podejmowania decyzji na podstawie danych, doświadczeń oraz opinii ekspertów, co ma skutkować pożądanymi przez decydentów rezultatami. Ocena każdej instrukcji powinna wykorzystywać możliwość sprawdzenia danych z wielu źródeł, co oznacza działanie w pełni wykorzystujące nowe technologie w świecie rynku pracy.

Najważniejsze aspekty prawa pracy dla menedżera

Skuteczne zarządzanie zespołem to wyzwanie, które stoi przed każdym menedżerem. Efektywną współpracę i budowanie dobrych relacji ułatwiają tzw. miękkie umiejętności: komunikacja, empatia czy zdolność do rozwiązywania konfliktów. Jednak kierowanie zespołem wymaga od menedżerów także podstawowej znajomości Kodeksu pracy. Menedżerowie często nieświadomie popełniają błędy i dopuszczają się zaniedbań. A znajomość przepisów prawa pracy to obowiązek każdego menedżera, który chce w prawidłowy sposób zarządzać swoim zespołem, a zarazem chronić przedsiębiorstwo przed karami i sankcjami na jakie mogą grozić za nieprzestrzeganie obowiązujących przepisów.

HR – wczoraj – dziś – jutro. HR (R)evolution

Ostatnie 25 lat to bardzo dynamiczny okres w rozwoju działów HR w polskich firmach. Przez ten krótki czas działy HR przeszły drogę od działów kadr, które tylko w sposób admnistracyjno -  kadrowy obsługiwały pracowników, aż do HR Biznes Partnerów aktywnie wspierających rozwój i towarzyszących pracownikom na każdym etapie ścieżki zawodowej w firmie. Minęło zaledwie ćwierć wieku – niedużo – jednak zmiany jakie zaszły w tym czasie w świadomości pracodawców i pracowników można porównać do skutków rewolucji przemysłowej XIX wieku. W procesie zmiany świadomości jedną z najważniejszych ról odegrali pracownicy działów HR, którzy wiele rozwiązań wprowadzali na żywym organizmie w czasach, gdy w Polsce rodziła się i kształtowała polityka personalna wielu firm.

Wellbeing – lekarstwo na kryzys pracowniczy?

Kryzys pracowniczy oraz nieustanna walka o pracownika spowodowały, że pracodawcy zostali zmuszeni do zmian strategii. Aby utrzymać swój zespół w ryzach oraz zwiększać jego efektywność, managerowie opracowują nowe strategie HR-owe. Jednym z popularnych oraz, przede wszystkim, efektywnych rozwiązań, są projekty z zakresu wellbeing.

Dyrektor finansowy (CFO) - zarobki, rola w firmie

Jakie kompetencje powinien mieć dyrektor finansowy (CFO)? Jakie są perspektywy rozwoju i zarobki dyrektora finansowego?

Umiejętności miękkie w branży IT

Obecnie w branży IT pożądane są kompetencje miękkie. Specjaliści z tej branży powinni zainwestować w rozwój umiejętności negocjacyjnych, komunikacyjnych czy biznesowych - radzi ekspert.

Jak zarządzać projektami HR

Jak dobrze zacząć, zachować kontrolę i poradzić sobie z największymi problemami? Z artykułu dowiesz się: Jakich kompetencji do osiągnięcia sukcesu potrzebuje dział HR? Jakie są najczęściej popełniane błędy przez HR? Na czym polega metoda 12 pytań KISS PM®?

Nauczmy się mówić o zarobkach

Jednym z podstawowych tematów tabu wśród Polaków są pieniądze. Nie potrafimy, nie lubimy i nie chcemy o nich rozmawiać. Jest to jednak o tyle uciążliwe, że w tej materii gubimy się także podczas dialogów z pracodawcami, a to często przekłada się na nasze niezadowolenie z ostatecznie wynegocjowanych warunków pracy.

Rola HR w budowaniu skutecznych zespołów

Dział HR powinien dążyć do większego zaangażowania i produktywności pracowników, co często próbuje się osiągnąć poprzez tworzenie zespołów projektowych. Jeśli jednak „haerowcy” mają rozwijać udaną współpracę, to warto zapytać o to, jak funkcjonuje ich własny zespół? Skuteczny „HR-team” może (i powinien) stanowić inspirację dla innych.

Wzrost znaczenia kompetencji miękkich w procesach rekrutacyjnych.

Doświadczenie, wiedza, wykształcenie. Te trzy hasła prawdopodobnie przychodzą do głowy każdemu, kto zastanawia się, co jest najistotniejsze przy prezentowaniu swojego życiorysu podczas rozmowy o pracę. I z pewnością dla osoby zatrudniającej mieszanka tych trzech atrybutów, szczególnie jeśli zostały zdobyte w renomowanych miejscach, ma niemałe znaczenie. Czy jednak te tzw. kompetencje twarde to nasz jedyny atut i powód, by nas zatrudnić? Czy dla przyszłego pracodawcy te mierzalne umiejętności są wyłączną przesłanką do zaakceptowania bądź odrzucenia naszej kandydatury?

Jak motywować pracowników do rozwijania kompetencji miękkich?

Kompetencje miękkie to umiejętności społeczne, a także cechy psychofizyczne, które determinują zachowanie, kontakty z innymi osobami oraz szeroko rozumianą organizację pracy. Ich znaczenie na rynku pracy stale rośnie.

Storytelling w pracy menedżera, czyli jak opowiedzieć historię swoim pracownikom

Zdawać by się mogło, że słowa „historia” i „biznes” to połączenie równie atrakcyjne, jak ruskie pierogi i szampan. Okazuje się jednak, że umiejętność opowiadania historii jest w pracy menedżera bardzo przydatna. Jak wykorzystać storytelling do angażowania i motywowania pracowników? Na co zwracać uwagę, tworząc opowieści wspierające zmianę przekonań?

Strategia wynagrodzeń - od czego zacząć?

Strategiczne podejście do wynagrodzeń w nowoczesnej firmie jest regułą. Jakie są trendy w zarządzaniu wynagrodzeniami?

Jak skutecznie przeprowadzić strategiczne zmiany w firmie?

Efekty wdrożenia zmian strategicznych w firmie uzależnione są od zaangażowania poszczególnych pracowników. Kiedy zmiana jest strategiczna i jak krok po kroku ją wprowadzić - odpowiada ekspert.

Pięć kroków w bezstresowy nowy rok

Przed końcem roku chciałbyś zrobić jeszcze tak wiele, a dni pozostało tak mało? Zatrzymaj się na chwilę, ustal, co jest najważniejsze, a potem zadbaj o to, żeby w nowy rok wejść z większym spokojem, a zarazem zapałem do pracy. Jak to zrobić?

Szczęśliwy pracownik to najlepsza inwestycja!

Trudno o pojęcie bardziej względne niż szczęście. Nasze relacje, poszczególne doświadczenia, dobrzy ludzie spotykani na drodze – wszystko to tworzy codzienność i krok po kroku buduje poczucie zadowolenia. Jedną z istotniejszych kwestii warunkujących poczucie ogólnej satysfakcji jest również szczęście osiągane w miejscu, w którym spędzamy 1/3 życia – w pracy.

Jak zapobiegać nadmiernej rotacji pracowników – 3 zasady

Masz problem z częstym odchodzeniem pracowników i kolejnymi rekrutacjami na wolne stanowiska w Twojej firmie? Oczywiście pewna rotacja w zespole pracowników jest czymś zwyczajnym. Jednak zbyt częste zmiany pracowników rodzą pewne zagrożenia dla działalności firmy. Rosną koszty rekrutacji, szkoleń i wdrożenia nowych pracowników do realizacji bieżących zadań. Nowi pracownicy potrzebują czasu, by nauczyć się funkcjonowania w nowym otoczeniu. Jak utrzymywać rotację pracowników na bezpiecznym poziomie?

Adaptacja w nowym miejscu pracy

Nowa praca zawsze oznacza niepisany przymus przystosowania się do panujących tam rytuałów i trybu codziennego funkcjonowania w firmie. Tym bardziej może to być trudne, jeśli przez długi czas pracowaliśmy w tym samym przedsiębiorstwie i mocno przyzwyczailiśmy się do obowiązujących standardów.

Onboarding - jak wdrożyć nowego pracownika

Onboarding odgrywa istotną rolę w późniejszym funkcjonowaniu w pracy oraz zwiększeniu motywacji i efektywności pracownika. Jak zatem wprowadzić nowego pracownika do firmy?

Indywidualne motywacyjne DNA, czyli każdego motywuje coś innego

Czynnik, który motywuje jednych ludzi, dodaje im energii i zwiększa ich zaangażowanie - innych może zniechęcić do aktywności. To dlatego, że każdy z nas posiada indywidualne motywacyjne DNA (z ang. Drives – dążenia, Needs – potrzeby i Awards – nagrody). Określa ono, co zachęca nas do działania – zupełnie tak, jak genetyczne DNA wyznacza nasze niepowtarzalne cechy fizyczne. Na czym polega koncepcja, według której szkoleni są prezydenci USA, medaliści olimpijscy i wybitni trenerzy sportu?

Elevator pitch, czyli bądź mistrzem retoryki!

Nie ma wielu bardziej deprymujących kwestii niż uczestnictwo w przemówieniu, podczas którego mamy nieustanne wrażenie, że mogłoby i powinno być o wiele krótsze. Kto dziś rządzi naszą świadomością? Mówcy, którzy poruszają serca i umysły, przyciągają uwagę i potrafią krótkim, sprawnym komunikatem przekazać interesujące treści.

Jak się komunikować, żeby utrudnić porozumienie?

Doskonała komunikacja w praktyce niemalże nie istnieje. Odbiorca informacji rzadko od razu rozumie intencje i słowa nadawcy dokładnie tak, jak on sam. Nie uciekniemy jednak od tego procesu, bo właśnie na komunikowanie się poświęcamy około 80% czasu pracy. Łatwo jednak utrudnić porozumienie, a dodatkowo często to my sami zmniejszamy szanse na nie. Jak?

Zarządzanie stresem, czyli jak ujarzmić bestię

Występuje wszędzie. Zupełnie niezależnie od rodzaju branży i wielkości przedsiębiorstwa. Potrafi zaatakować na każdym etapie kariery zawodowej i mocno psuje szyki w zdrowym funkcjonowaniu w pracy. To stres. Zabójca motywacji, bez sentymentów podcinający skrzydła i odbierający multum naszych zalet.

Czy „haerowcy” wyginą jak dinozaury?

Co jest ważne, aby zespół osiągał jak najlepsze efekty dla firmy? Zazwyczaj nieco innych odpowiedzi udzielają prezesi, członkowie zarządu, menedżerowie, a inne padają wówczas, gdy zapytamy przedstawicieli działów HR. A przecież wszyscy wspólnie powinni dążyć do tych samych celów biznesowych.

REKLAMA