REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Aplikacja iPPK z dostępem do konta w PPK dla każdego pracownika

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów

REKLAMA

REKLAMA

Wybierając ofertę PPK z Compensy Życie, klient otrzymuje dostęp do Pracowniczych Planów Kapitałowych poprzez przejrzystą i intuicyjną aplikację iPPK. Kto może z niej korzystać? Do czego służy? Czy można sprawdzić stan rachunku uczestnika PPK?

Do czego służy iPPK?

Aplikacja iPPK służy do administrowania PPK. Za jej pośrednictwem dochodzi do zawarcia umowy o prowadzenie PPK (umowa o zarządzanie PPK zostaje podpisana elektronicznie poprzez platformę www.naszeppk.compensa.pl). Po podpisaniu i zatwierdzeniu pierwszej umowy, czyli umowy o zarządzanie PPK, do administratora wskazanego w procesie zawierania umowy zostanie przesłany link do zalogowania się w iPPK. Aplikacja jest bowiem niezbędna do zawarcia kolejnej umowy z instytucją finansową.

REKLAMA

Podmiot zatrudniający wczytując do iPPK listę zatrudnionych pracowników, zawiera umowę o prowadzenie Pracowniczych Planów Kapitałowych. Każda zmiana na liście zatrudnionych powinna być odnotowywana w aplikacji. Ponadto, zamieszcza się w niej informacje o złożonych deklaracjach o rezygnacji z dokonywania wpłat w PPK, a także wnioskach o przystąpienie do programu przez osoby od 55. do 69. roku życia.

Dodatkową funkcją jaką pełni aplikacja jest udostępnianie wszystkim uczestnikom PPK (a więc osobom zatrudnionym, które przystępują do programu) informacji na temat stanu ich rachunku.

Dostęp dla uczestników PPK

REKLAMA

Każda instytucja finansowa prowadząca PPK zakłada wszystkim przystępującym do oszczędzania w PPK uczestnikom imienny rachunek. Na to konto wpływają wpłaty pracownika (2-4%), pracodawcy (1,5-4%) oraz wpłat państwa (wpłata powitalna 250 zł i wpłaty roczne 240 zł). Ustawa o PPK zapewnia prywatny charakter gromadzonych środków, które można w każdym czasie wypłacić i podlegają dziedziczeniu. Dla pracowników duże znaczenie ma więc bieżący dostęp do ich indywidualnych rachunków. Instytucje finansowe obsługujące PPK są zobligowane do umożliwienia uczestnikom programu wglądu w swoje konta za pośrednictwem Internetu. Nałożony jest na nie również obowiązek informacyjny w tym temacie. W związku z tym Compensa Życie wyposażyła w taką funkcjonalność aplikację iPPK. Aby znaleźć się na swoim rachunku, należy znać swój login i hasło. Jak je uzyskać?

Po zawarciu umowy o prowadzenie PPK, każdy pracownik niezwłocznie otrzyma pakiet powitalny zawierający najważniejsze informacje, m.in. dane dotyczące logowania w aplikacji. Jest to numer uczestnika oraz adres strony iPPK do logowania. Przede wszystkim pracownik musi mieć przekazane takie dane, jak: dane instytucji finansowej oraz podmiotu zatrudniającego, wysokość wpłat do PPK, informację o możliwości złożenia przez siebie dyspozycji w zakresie środków zgromadzonych na rachunku, a także trybie składania dyspozycji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pracownicy mają więc wgląd w historię wpłat do PPK wzbogaconą o możliwość dokonania zmian w zakresie wysokości wpłaty dodatkowej pracownika albo odwołania wpłaty dodatkowej, rezygnacji z PPK czy przywrócenia PPK.

Logując się na podany adres iPPK, należy podać numer uczestnika oraz jedną z trzech informacji:

  • adres e-mail,
  • numer telefonu,
  • dokument tożsamości.

Są to dane podawane przez pracodawcę instytucji finansowej w procesie przystępowania do PPK.

Brak przekazania chociażby jednej z powyższych informacji o pracowniku uniemożliwi zalogowanie się do aplikacji.

Jeśli pracownik będzie miał kilka rachunków PPK z racji zatrudnienia w różnych podmiotach, mogą one być założone w innych instytucjach finansowych. W związku z powyższym w każdej z instytucji należy logować się oddzielnie.

Planowana funkcjonalność

Na oficjalnym portalu Pracowniczych Planów Kapitałowych www.mojeppk.pl pojawiła się jednak informacja o planowanym ułatwieniu w zakresie funkcjonalności. Ma ono pojawić się najpóźniej dnia 1 stycznia 2022 r. Otóż portal PPK zamierza uruchomić możliwość logowania się do wszystkich rachunków jednego uczestnika PPK. W jednym miejscu będzie więc można sprawdzić wartość ogółu środków zgromadzonych w programie.

Aplikacja iPPK a systemy kadrowo-płacowe

Compensa Życie zapewnia, że aplikacja iPPK jest w pełni kompatybilna z funkcjonującymi na rynku systemami kadrowo-płacowymi. Proces integracji iPPK z programami kadrowo-płacowymi rozpoczyna się po podpisaniu umowy o zarządzanie PPK. Do administratora podanego instytucji finansowej zostają przesłane dane do logowania się na iPPK. Następnie z użytkowanego programu kadrowo-płacowego należy wygenerować listę pracowników zatrudnionych w danym podmiocie i wczytać ją do iPPK. Dzień wgrania pliku będzie tożsamy z datą zawarcia umowy o prowadzenie PPK. Nie da się zmienić tej daty, ponieważ z chwilą wczytania pliku dochodzi do wygenerowania pliku PDF i zapisania w bazie danych aplikacji. Plik ten zawiera również umowę o prowadzenie PPK.

Aplikacja iPPK jest bardzo przejrzysta i przyjazna dla użytkownika. Zarówno przystępowanie do PPK jak i dalsze administrowanie za jej pośrednictwem jest bardzo intuicyjne i nie stwarza problemów. Jednak w razie wystąpienia jakichkolwiek wątpliwości, zapraszamy do kontaktu: https://www.compensa.pl/ppk/.

Zapisz się na newsletter
Kodeks pracy, urlopy, wynagrodzenia, świadczenia pracownicze. Bądź na bieżąco ze zmianami z zakresu prawa pracy. Zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Artykuł partnerski

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code
Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Czy certyfikacja ISO nadal ma sens?

Zarządzanie jakością, zarządzanie środowiskowe, systemy zapewniania bezpieczeństwa i higieny pracy czy czystości mikrobiologicznej – nowoczesne organizacje, szczególnie te, działające globalnie, porządkują wewnętrzne procesy własnymi procedurami. Czy w tej sytuacji certyfikacja ISO nadal ma sens? – Bez wątpienia. I to nie tylko po to, żeby zwiększyć konkurencyjność i wiarygodność w oczach kontrahentów – przekonuje Katarzyna Petrusiewicz, ekspert CWS Workwear.

Najbardziej szanowane zawody 2025. B2B, outsourcing i praca tymczasowa wypierają umowę o pracę

Jakie zawody są obecnie najbardziej szanowane przez społeczeństwo? Na końcu listy znajdują się posłowie, europosłowie, samorządowcy, influencerzy i youtuberzy. Zmienia się idealna wizja pracy - B2B, outsourcing i praca tymczasowa wypierają umowę o pracę.

Pracodawca powinien redukować przebodźcowanie pracowników [SPOSOBY]

Współcześnie pracujemy za dużo, za głośno i za szybko. Wpływa to na przebodźcowanie, co z kolei powoduje niezdolność do koncentracji, złe samopoczucie, a nawet problemy psychiczne. Raport Pracuj.pl “Neurokomfort w pracy i rekrutacji, czyli przed jakimi wyzwaniami stajemy jako neuroróżnorodni w świecie pełnym bodźców” przedstawia problem i podaje pracodawcom sposoby na redukowanie przebodźcowania pracowników.

Uwaga! Komunikat ZUS: Od 1 lipca 2025 nowy kod ubezpieczenia dla osób niepełnosprawnych na stażu. Sprawdź, jak rozliczać 09 21 i 09 20

ZUS przypomina: od 1 lipca 2025 r. obowiązuje nowy kod tytułu ubezpieczenia dla osób niepełnosprawnych pobierających stypendium z urzędu pracy. Zmiana wynika z nowelizacji rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.

REKLAMA

MRPiPS: W cztery miesiące 2025 r. ponad 103 tys. zezwoleń na pracę dla cudzoziemców. Najczęściej dla obywateli Kolumbii, Filipin, Indii i Nepalu

Wstępne dane Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej za pierwsze 4 miesiące 2025 r. pokazują, że w tym okresie wydano w Polsce 103,2 tys. zezwoleń na pracę cudzoziemców. Najwięcej otrzymali Kolumbijczycy. Na kolejnych miejscach w zestawieniu znaleźli się obywatele Filipin, Indii, Nepalu oraz Uzbekistanu. Jednocześnie zaledwie 1,2 tys. zezwoleń wydano dla pracowników z Ukrainy.

Czy zmiana formy prawnej pracodawcy wpływa na PPK? [PRZYKŁADY]

Przepisy ustawy o PPK nie wyłączają ani nie modyfikują zasad kontynuacji bądź sukcesji wynikających np. z przepisów kodeksu spółek handlowych. Jeżeli po przekształceniu danemu podmiotowi przysługują nadal prawa i obowiązki, jakie miał przed przekształceniem, dotyczy to także praw i obowiązków wynikających z umowy o zarządzanie PPK.

Nieodpłatne kursy językowe dla pracowników. Aspekty prawne i podatkowe

Na co może liczyć pracownik chcący podnieść swoje kwalifikacje zawodowe? Czy pracodawca może finansować pracownikom kursy językowe ze środków ZFŚS? Kiedy sfinansowanie szkoleń językowych pracownikom jest dla nich przychodem? W artykule odpowiadamy na najważniejsze pytania!

6 najważniejszych zmian w zatrudnianiu cudzoziemców od czerwca 2025 r.

Dnia 1 czerwca weszły w życie ważne przepisy zmieniające zasady legalnego zatrudniania cudzoziemców w Polsce. Zmiany można przedstawić w 6 głównych punktach. Oto najważniejsze przepisy prawne.

REKLAMA

MRPiPS: Pilotaż skróconego czasu pracy 2025 – nabór wniosków od 14 sierpnia 2025, do 1 mln zł dofinansowania [SZCZEGÓŁY, WAŻNE TERMINY]

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej ogłosiło szczegóły długo wyczekiwanego pilotażu skróconego czasu pracy. Program, pierwszy tego typu w Polsce i tej części Europy, zakłada praktyczne testowanie różnych modeli organizacji pracy przy wsparciu finansowym państwa. Wnioski o udział w pilotażu będzie można składać od 14 sierpnia do 15 września 2025 roku.

Nowoczesne BHP czyli jak zmiany klimatu wpływają na bezpieczeństwo pracy

Jakich działań ze strony pracodawcy wymaga nowoczesne podejście do BHP? Czym jest dziś bezpieczeństwo pracy? Jak zmiany klimatu wpływają na zarządzanie bezpieczeństwem w firmie?

REKLAMA