REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

6 typów osobowości pracowników a ich potrzeby technologiczne

6 typów osobowości pracowników a ich potrzeby technologiczne
6 typów osobowości pracowników a ich potrzeby technologiczne
shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Typy osobowości pracowników można podzielić na 6 grup. Pracodawca znając osobowość pracownika, może odpowiednio dostosować do niego miejsce pracy. Sprawdź, jakie mają potrzeby technologiczne.

6 typów osobowości pracowników

Poly (NYSE: POLY) zaprezentowało sześć różnych typów osobowości i związane z nimi trendy, aby określić podstawowe potrzeby technologiczne w miejscu pracy, które firmy i pracodawcy powinni znać, i do których powinni się dostosować. Szczególnie teraz - w świecie podlegającym ciągłym zmianom wywołanym pandemią, zmianą lokalizacji i nowymi sposobami pracy.

Autopromocja

Sześć typów osobowości, które łącznie stanowią 92% pracowników typowego przedsiębiorstwa, ma odmienne cechy charakteru. Dzięki zidentyfikowaniu tych cech, problemów i intensywności komunikacji, związanych z każdym archetypem, firmy są lepiej przygotowane do dopasowania stylów pracy i zachowań do urządzeń i technologii, co z kolei zwiększa produktywność organizacji i zapewnia równość spotkań dla pracowników wykonujących swoje obowiązki z różnych lokalizacji.

Poniżej przedstawione zostały opisy sześciu podstawowych typów osobowości, wraz z produktem, który byłby najbardziej odpowiedni dla każdej z grup w oparciu o ich styl pracy, potrzeby i zachowania:

1. Pracownik biurowy (office collaborator)

Stanowią oni największy odsetek pracowników (27%) i charakteryzują się tradycyjnym, biurowym stylem pracy, odznaczającym się wysokim poziomem współpracy i otwartością na nowe technologie. Ich praca wiąże się jednak z hałasem i ciągłymi zakłóceniami, a także z koniecznością płynnego zarządzania komunikacją za pomocą różnych urządzeń. Wyniki badania przewidują jednak wyraźny spadek tego typu pracowników w przyszłości, czemu towarzyszyć będzie wzrost ich chęci do bardziej elastycznej pracy.

Do pracy z biura najbardziej przydatny będzie bezprzewodowy zestaw słuchawkowy oraz profesjonalna kamera internetowa.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

2. Pracownik elastyczny (flex worker)

20% pracowników to obecnie pracownicy elastyczni, którzy stale wprowadzają innowacje i dostosowują swoje kanały komunikacji ze względu na przemieszczanie się i częstą pracę zdalną, dzieląc czas między siedzibę firmy, biuro domowe i podróże. Takim stylem pracy ryzykują trudnościami ze współpracą z kolegami oraz to, że przegapią ważne informacje z biura, dlatego muszą być "zawsze dostępni" i komunikować się za pomocą kilku urządzeń, aby zminimalizować to ryzyko. Wielkość tej grupy osób będzie prawdopodobnie rosła w miarę jak pracownicy biurowi, którzy rozważają bardziej elastyczne podejście do wykonywanych obowiązków, będą przystosowywać się do pracy w domu i w innych lokalizacjach.

Zestaw słuchawkowy oraz profesjonalna kamera internetowa pomogą zminimalizować trudności we współpracy tym, którzy rozpoczynają nową erę elastycznej pracy.

3. Pracownik zdalny (remote collaborator)

Mając mniej okazji do osobistych spotkań, 15% pracowników, którzy pracują zdalnie, staje przed wyzwaniami związanymi z udaną i wydajną współpracą. Potrzebują wielu urządzeń, ujednoliconej komunikacji i technologii, aby zniwelować różnice między nimi a ich kolegami, współpracownikami i klientami. Ta grupa będzie wzrastać, prawdopodobnie o pracowników biurowych, którzy zdecydują się na pracę z innej lokalizacji niż siedziba firmy, po ogólnoświatowej fazie testowania i doświadczania pracy zdalnej, głównie spowodowanej pandemią COVID-19.

Wykorzystanie stereofonicznego zestawu słuchawkowego oraz osobistego wideobara pomoże im zachować efektywne kanały komunikacji ze współpracownikami znajdującymi się w różnych lokalizacjach.

4. Biurowy mistrz komunikacji (office communicator)

Ta grupa pracownikow najlepiej czuje się z dobrze znanymi systemami i urządzeniami, takimi jak telefon stacjonarny. Stanowią oni 13% pracowników i ważne jest, aby zdawać sobie sprawę z wyzwań, z jakimi się zmagają - przerywanie pracy, hałas w tle i brak prywatności podczas rozmów. Bardziej tradycyjne style pracy uległy zmianie podczas pandemii, natomiast ten typ pracowników jest grupą najbardziej i najszybciej pragnącą wrócić do biura.

Zestaw słuchawkowy to idealne rozwiązanie, aby sprostać wyzwaniom postawionym przed tym typem osobowości biurowej.

5. Połączony menedżer (connected executive)

Ci doświadczeni technologicznie menedżerowie stanowią 12% pracowników - podejmują decyzje i rozwiązują problemy wszędzie tam, gdzie są potrzebni. Wszechstronni w swoim stylu pracy, używają więcej narzędzi komunikacji niż jakakolwiek inna persona. Ich głównym problemem są zakłócenia, przerwy i nieprzewidywalny hałas w tle, ponieważ muszą pozostawać w kontakcie na wszystkich urządzeniach. Potrzeba kontaktu wśród kadry kierowniczej będzie się utrzymywać, w związku z czym wpływ przyszłych zmian w sposobach i trybie pracy na ten typ osobowości organizacyjnej będzie znikomy.

Zestaw słuchawkowy oraz osobisty wideobar są najlepiej dostosowane do ich potrzeb.

6. Władca szos (road warrior)

Stanowiąc 5% pracowników, „władcy szos” są zawsze w ruchu - poza biurem spedzają więcej niż 50% czasu pracy. Potrzebują wysoce przenośnych i łatwych w użyciu rozwiązań, które eliminują szumy i zmniejszają prawdopodobieństwo zawodnych połączeń. Niektóre z tych osób nadal będą musiały podróżować, aby wykonać zadania biznesowe, które wymagają osobistego udziału. Wielkość tej grupy będzie się utrzymywać na stałym poziomie, ponieważ osoby, którym uniemożliwiono podróżowanie podczas COVID-19, wrócą, aby spotkać się z klientami i współpracownikami.

Idealnym urządzeniem dla tej grupy powinien być zestaw słuchawkowy.

Biurowo niezależni (office independent)

Pozostałe 8% pracowników nieuwzględnionych w powyższych sześciu typach osobowości należy do typu Office Independent, czyli biurowo niezależnych. Są to osoby pracujące na samodzielnych stanowiskach o ograniczonych potrzebach w zakresie technologii komunikacji i współpracy.

Potrzeby technologiczne pracowników

Jennifer Adams, Senior Sales Experience and Enablement Director w Poly, wyjaśnia: "Badamy typy osobowości w miejscu pracy od prawie dekady, ale nigdy wcześniej nie było tak ważne, jak teraz, aby zrozumieć ich potrzeby i wydobyć z nich to, co najlepsze. Chociaż badanie to zostało przeprowadzone podczas COVID-19, wierzymy, że zmiany zachowań obserwowane w miejscu pracy pozostaną długoterminowe. Zidentyfikowanie ich i zapewnienie wszystkim odpowiednich narzędzi i urządzeń w celu maksymalizacji wydajności i produktywności jest kluczem do sukcesu pracowników i organizacji zarówno teraz, jak i w nadchodzących latach."

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Newseria
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(2)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • Cynik
    2021-08-25 20:40:50
    A w ktorej grupie mieści sie spawacz z zamilowaniem do spawania w domu po godzinach? I jakich potrzebuje narzedzi?
    1
    pokażodpowiedzi (1)
QR Code
Uprawnienia rodzicielskie
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne
Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Waloryzacja emerytur 2024 – tabela netto

Waloryzacja emerytur od 1 marca 2024 roku - o ile procent wzrosną emerytury? Kiedy będzie wypłata pierwszych wyższych emerytur? Tabela przedstawia podwyżki emerytur od 1 marca 2024 roku. Ile wynoszą kwoty netto emerytur po waloryzacji?

Mama 4+ czyli emerytura matczyna w 2024 roku [WYWIAD]

Mama 4 plus w 2024 roku - to już 5 lat funkcjonowania świadczenia w Polsce. Czy w tym czasie zmieniły się przepisy? Jakie warunki należy spełnić, aby otrzymać RSU? Ile wynosi rodzicielskie świadczenie uzupełniające do końca lutego, a ile od 1 marca 2024 roku? Jakie dokumenty dołączyć do wniosku? Czy na emeryturze matczynej można pracować? Czy ojcowie pobierają emeryturę matczyną? Na te i inne pytania odpowiada rzecznik ZUS województwa dolnośląskiego Iwoną Kowalską-Matis

Nie możesz pójść do ZUS i załatwić sprawy? Możesz wysłać pełnomocnika. Trzeba tylko wypełnić formularz ZUS PEL

Za pomocą formularza ZUS PEL klienci Zakładu Ubezpieczeń Społecznych mogą udzielić pełnomocnictwa do załatwiania swoich spraw. Formularz można pobrać ze strony internetowej www.zus.pl lub z PUE ZUS. Druk jest także dostępny w każdej placówce ZUS.

W styczniu 2024 r. wzrosło bezrobocie w Polsce! Czy to jest wzrost sezonowy?

Wzrosło bezrobocie w Polsce. W styczniu stopa bezrobocia wyniosła 5,4%. W grudniu 2023 r. bezrobocie wynosiło 5,1%, a w listopadzie 5,0%.

REKLAMA

W całej UE około 11 mln osób zatrudnionych jest w ramach platform internetowych. Trwa kampania BHP w cyfrowym świecie pracy

W całej UE około 11 mln osób zatrudnionych jest w ramach platform internetowych. To zarządzanie pracą przez sztuczną inteligencję może mieć ogromny wpływ na jakość świadczonej pracy, jej ilość jak i utratę. Świat pracy i rynek się zmieniają - ale w tym wszystkim najważniejszy jest człowiek, nie kapitał. Konieczne jest więc budowanie wiedzy, doświadczenia i zaufania przez informowanie pracowników i zasięganie ich opinii oraz umożliwienie im udziału w projektowaniu i wdrażaniu technologii i systemów cyfrowych w nowej postindustrialnej erze pracy. „Bezpieczeństwo i zdrowie w pracy dotyczy każdego. Jest dobre dla ciebie. Dobre dla firmy” – tak głosi kampania „Bezpieczeństwo pracy w świecie cyfrowym”, która jest prowadzona w latach 2023-2025. Kampania odbywa się w ramach projektu Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa i Zdrowia w Pracy.

Ukraińcy będą przebywać legalnie w Polsce do 30 czerwca 2024 r. Weszła w życie nowelizacja ustawy o pomocy obywatelom Ukrainy

Pobyt w Polsce obywateli Ukrainy, którzy przybyli w związku z wojną prowadzoną w tym kraju będzie uznawany za legalny do 30 czerwca 2024 r. To zmiana, jaką wprowadziła nowelizacja ustawy o pomocy obywatelom Ukrainy. Nowelizacja obowiązuje od 22 lutego. 

Nie na każdej uczelni podwyżki o 30%. Na publicznej adiunkt zarabia 6840 zł a na niepublicznej często otrzymuje tylko minimalną krajową 4242 zł!

Nawet ponad 2500 zł może wynosić różnica w zarobkach doktora, który jest zatrudniony na stanowisku adiunkta na uczelni niepublicznej, w stosunku do doktora - adiunkta, który jest zatrudniony na uczelni publicznej i po podwyżkach zarabia minimalnie 6840 zł. Mało kto wie, że podwyżki wynagrodzeń na uczelniach o 30% nie dotyczą uczelni niepublicznych. Wyższe wynagrodzenie, zgodnie z nowym rozporządzeniem otrzymują tylko pracownicy uczelni publicznych. 

23 lutego Ogólnopolski Dzień Walki z Depresją. Czym jest depresja?

W dniu 23 lutego przypada Ogólnopolski Dzień Walki z Depresją. Depresję można i powinno się leczyć. Wiele polskich pracowników zmaga się jednak z problem zwolnienia lekarskiego i uznania depresji za chorobę zawodową - bo takową ona nie jest. 

REKLAMA

Jak uzyskać świadczenie wspierające z ZUS: wnioski, terminy, kwoty

Świadczenie wspierające jest formą pomocy dla osób niepełnosprawnych. W 2024 r. świadczenie dostępne jest dla osób z niepełnosprawnościami z najwyższymi poziomami potrzeby wsparcia, tj. od 87 do 100 punktów. Jak wygląda procedura uzyskania świadczenia wspierającego?

28 lutego 2024 r. upływa termin przekazania ubezpieczonym informacji ZUS IMIR

Płatnicy składek są zobowiązani do sporządzenia informacji rocznej (ZUS IMIR) dotyczącej ubezpieczonych, za których w 2023 r. rozliczali składki na ubezpieczenia społeczne i ubezpieczenie zdrowotne. Ww. informację należy przekazać ubezpieczonym do 28 lutego 2024 r.

REKLAMA