REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

6 typów osobowości pracowników a ich potrzeby technologiczne

Subskrybuj nas na Youtube
6 typów osobowości pracowników a ich potrzeby technologiczne
6 typów osobowości pracowników a ich potrzeby technologiczne
shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Typy osobowości pracowników można podzielić na 6 grup. Pracodawca znając osobowość pracownika, może odpowiednio dostosować do niego miejsce pracy. Sprawdź, jakie mają potrzeby technologiczne.

6 typów osobowości pracowników

Poly (NYSE: POLY) zaprezentowało sześć różnych typów osobowości i związane z nimi trendy, aby określić podstawowe potrzeby technologiczne w miejscu pracy, które firmy i pracodawcy powinni znać, i do których powinni się dostosować. Szczególnie teraz - w świecie podlegającym ciągłym zmianom wywołanym pandemią, zmianą lokalizacji i nowymi sposobami pracy.

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja

Sześć typów osobowości, które łącznie stanowią 92% pracowników typowego przedsiębiorstwa, ma odmienne cechy charakteru. Dzięki zidentyfikowaniu tych cech, problemów i intensywności komunikacji, związanych z każdym archetypem, firmy są lepiej przygotowane do dopasowania stylów pracy i zachowań do urządzeń i technologii, co z kolei zwiększa produktywność organizacji i zapewnia równość spotkań dla pracowników wykonujących swoje obowiązki z różnych lokalizacji.

Poniżej przedstawione zostały opisy sześciu podstawowych typów osobowości, wraz z produktem, który byłby najbardziej odpowiedni dla każdej z grup w oparciu o ich styl pracy, potrzeby i zachowania:

1. Pracownik biurowy (office collaborator)

Stanowią oni największy odsetek pracowników (27%) i charakteryzują się tradycyjnym, biurowym stylem pracy, odznaczającym się wysokim poziomem współpracy i otwartością na nowe technologie. Ich praca wiąże się jednak z hałasem i ciągłymi zakłóceniami, a także z koniecznością płynnego zarządzania komunikacją za pomocą różnych urządzeń. Wyniki badania przewidują jednak wyraźny spadek tego typu pracowników w przyszłości, czemu towarzyszyć będzie wzrost ich chęci do bardziej elastycznej pracy.

REKLAMA

Do pracy z biura najbardziej przydatny będzie bezprzewodowy zestaw słuchawkowy oraz profesjonalna kamera internetowa.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

2. Pracownik elastyczny (flex worker)

20% pracowników to obecnie pracownicy elastyczni, którzy stale wprowadzają innowacje i dostosowują swoje kanały komunikacji ze względu na przemieszczanie się i częstą pracę zdalną, dzieląc czas między siedzibę firmy, biuro domowe i podróże. Takim stylem pracy ryzykują trudnościami ze współpracą z kolegami oraz to, że przegapią ważne informacje z biura, dlatego muszą być "zawsze dostępni" i komunikować się za pomocą kilku urządzeń, aby zminimalizować to ryzyko. Wielkość tej grupy osób będzie prawdopodobnie rosła w miarę jak pracownicy biurowi, którzy rozważają bardziej elastyczne podejście do wykonywanych obowiązków, będą przystosowywać się do pracy w domu i w innych lokalizacjach.

Zestaw słuchawkowy oraz profesjonalna kamera internetowa pomogą zminimalizować trudności we współpracy tym, którzy rozpoczynają nową erę elastycznej pracy.

3. Pracownik zdalny (remote collaborator)

Mając mniej okazji do osobistych spotkań, 15% pracowników, którzy pracują zdalnie, staje przed wyzwaniami związanymi z udaną i wydajną współpracą. Potrzebują wielu urządzeń, ujednoliconej komunikacji i technologii, aby zniwelować różnice między nimi a ich kolegami, współpracownikami i klientami. Ta grupa będzie wzrastać, prawdopodobnie o pracowników biurowych, którzy zdecydują się na pracę z innej lokalizacji niż siedziba firmy, po ogólnoświatowej fazie testowania i doświadczania pracy zdalnej, głównie spowodowanej pandemią COVID-19.

Wykorzystanie stereofonicznego zestawu słuchawkowego oraz osobistego wideobara pomoże im zachować efektywne kanały komunikacji ze współpracownikami znajdującymi się w różnych lokalizacjach.

4. Biurowy mistrz komunikacji (office communicator)

Ta grupa pracownikow najlepiej czuje się z dobrze znanymi systemami i urządzeniami, takimi jak telefon stacjonarny. Stanowią oni 13% pracowników i ważne jest, aby zdawać sobie sprawę z wyzwań, z jakimi się zmagają - przerywanie pracy, hałas w tle i brak prywatności podczas rozmów. Bardziej tradycyjne style pracy uległy zmianie podczas pandemii, natomiast ten typ pracowników jest grupą najbardziej i najszybciej pragnącą wrócić do biura.

Zestaw słuchawkowy to idealne rozwiązanie, aby sprostać wyzwaniom postawionym przed tym typem osobowości biurowej.

5. Połączony menedżer (connected executive)

Ci doświadczeni technologicznie menedżerowie stanowią 12% pracowników - podejmują decyzje i rozwiązują problemy wszędzie tam, gdzie są potrzebni. Wszechstronni w swoim stylu pracy, używają więcej narzędzi komunikacji niż jakakolwiek inna persona. Ich głównym problemem są zakłócenia, przerwy i nieprzewidywalny hałas w tle, ponieważ muszą pozostawać w kontakcie na wszystkich urządzeniach. Potrzeba kontaktu wśród kadry kierowniczej będzie się utrzymywać, w związku z czym wpływ przyszłych zmian w sposobach i trybie pracy na ten typ osobowości organizacyjnej będzie znikomy.

Zestaw słuchawkowy oraz osobisty wideobar są najlepiej dostosowane do ich potrzeb.

6. Władca szos (road warrior)

Stanowiąc 5% pracowników, „władcy szos” są zawsze w ruchu - poza biurem spedzają więcej niż 50% czasu pracy. Potrzebują wysoce przenośnych i łatwych w użyciu rozwiązań, które eliminują szumy i zmniejszają prawdopodobieństwo zawodnych połączeń. Niektóre z tych osób nadal będą musiały podróżować, aby wykonać zadania biznesowe, które wymagają osobistego udziału. Wielkość tej grupy będzie się utrzymywać na stałym poziomie, ponieważ osoby, którym uniemożliwiono podróżowanie podczas COVID-19, wrócą, aby spotkać się z klientami i współpracownikami.

Idealnym urządzeniem dla tej grupy powinien być zestaw słuchawkowy.

Biurowo niezależni (office independent)

Pozostałe 8% pracowników nieuwzględnionych w powyższych sześciu typach osobowości należy do typu Office Independent, czyli biurowo niezależnych. Są to osoby pracujące na samodzielnych stanowiskach o ograniczonych potrzebach w zakresie technologii komunikacji i współpracy.

Potrzeby technologiczne pracowników

Jennifer Adams, Senior Sales Experience and Enablement Director w Poly, wyjaśnia: "Badamy typy osobowości w miejscu pracy od prawie dekady, ale nigdy wcześniej nie było tak ważne, jak teraz, aby zrozumieć ich potrzeby i wydobyć z nich to, co najlepsze. Chociaż badanie to zostało przeprowadzone podczas COVID-19, wierzymy, że zmiany zachowań obserwowane w miejscu pracy pozostaną długoterminowe. Zidentyfikowanie ich i zapewnienie wszystkim odpowiednich narzędzi i urządzeń w celu maksymalizacji wydajności i produktywności jest kluczem do sukcesu pracowników i organizacji zarówno teraz, jak i w nadchodzących latach."

Zapisz się na newsletter
Kodeks pracy, urlopy, wynagrodzenia, świadczenia pracownicze. Bądź na bieżąco ze zmianami z zakresu prawa pracy. Zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Newseria

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code
Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Uczestnik PPK ma wpływ na to jak inwestowane są jego środki: konwersja PPK, zmiana funduszu i transfer środków

Czy uczestnik PPK ma wpływ na to jak inwestowane są jego środki? Tak. W każdym czasie może zmienić fundusz. O co chodzi z funduszem zdefiniowanej daty? Jak dokonać konwersji PPK i zamiany funduszu? Możliwy jest także transfer środków pomiędzy swoimi rachunkami PPK.

Ile lat przed emeryturą jest ochrona pracownika? Kobieta jest pod ochroną wcześniej

Ile lat przed emeryturą jest ochrona pracownika, a ile pracownicy? Nie można ich zwolnić, jeżeli niewiele brakuje im do osiągnięcia wieku emerytalnego. W takiej sytuacji Kodeks pracy chroni pracowników. Nie wolno wypowiedzieć umowy o pracę.

Rozmowa o pracy w kawiarni może Cię sporo kosztować. Poufność i zakaz konkurencji w praktyce

Zachowanie poufności informacji firmowych to nie tylko wymóg prawa pracy, ale przede wszystkim fundament zaufania i bezpieczeństwa w firmie. Jeden nieprzemyślany mail czy rozmowa w nieodpowiednim miejscu mogą zagrozić stabilności firmy, a dla pracownika skończyć się poważnymi konsekwencjami – w skrajnych przypadkach nawet pozbawieniem wolności. Eksperci Smart Solutions HR tłumaczą, co dokładnie grozi za złamanie zasad i wskazują, jak uchronić się przed wyciekiem informacji – zarówno z perspektywy pracownika, jak i pracodawcy.

800 plus dla seniorów czy nawet 50. latków: za każde wychowane i pracujące dziecko, które płaci podatki w Polsce. Czy wejdzie?

800 plus dla seniorów czy nawet 50. latków: za każde wychowane i pracujące dziecko, które płaci podatki w Polsce. Czy wejdzie? Wciąż podnoszony jest postulat wprowadzenia świadczenia „800 plus” dla seniorów i 50 latków, przysługującego za każde wychowane i obecnie pracujące dziecko płacące podatki w Polsce, powraca do dyskusji publicznej i wywołuje silne emocje oraz pytania o sprawiedliwość międzypokoleniową.

REKLAMA

Za staż: dodatkowe 518 zł premii w październiku 2025 r.

Za staż: dodatkowe 518 zł premii w październiku 2025 r. - tak, bo Już jakiś czas temu, w dniu 1 czerwca 2025 r. weszła w życie ustawa o rynku pracy i służbach zatrudnienia, która wprowadza nowe rozwiązania dla bezrobotnych, pracodawców, urzędów pracy i osób z niepełnosprawnościami oraz modyfikuje zasady odbywania staży. Co ciekawe można otrzymać 518 zł za staż, oczywiście nie dotyczy to wszystkich zatrudnionych i zatrudniających. Jakie zatem są warunki w październiku 2025 r.?

Staż pracy a urlop. Czy w 2025 r. i 2026 r. będą zmiany?

Urlop stażowy jest koncepcją spójną z obecnymi trendami społecznymi i prawnymi dotyczącymi równowagi pracy i życia oraz ochrony zdrowia pracowników. Realizacja pomysłu wymaga jednak skoordynowania trzech elementów: precyzyjnego uregulowania, jasnych zasad zaliczania okresów do stażu pracy oraz uwzględnienia skutków ekonomicznych dla pracodawców. Czy zatem w 2025 r. i 2026 r. będą zmiany?

Dni wolne 2026 [Kalendarz]

Dni wolne 2026 to wszystkie niedziele roku oraz święta wymienione w ustawie o dniach wolnych od pracy. Takich dni jest 14, z czego cztery wypadają w niedzielę, a dwa w sobotę. Oto kalendarz świąt i dni wolnych od pracy w 2026 roku.

Które nacje są najbardziej pracowite? Polacy powyżej średniej unijnej

Które nacje są najbardziej pracowite? Zgodnie z danymi Eurostatu Grecy i Cypryjczycy plasowali się wśród najbardziej pracowitych nacji UE. Gdzie w zestawieniu Polacy?

REKLAMA

Tylko 10 dni wolnych od pracy w 2026 r. Są 2 święta wypadające w sobotę

W Polsce mamy 14 świąt, które są dniami wolnymi od pracy. Jeśli takie święto wypada w sobotę, pracodawca wyznacza dodatkowy dzień wolny od pracy. W 2026 roku 2 święta wypadają w sobotę. Natomiast aż 4 dni wolne z tytułu świąt to niedziele. W których miesiącach będą dni wolne za święta sobotnie?

Dlaczego zgodziłem się na niską emeryturę? Dyrekcja zagroziła bezrobociem. Siadło zdrowie

W okresie 2013 r. - 2024 r. było powszechne wśród Polaków przekonanie, że emerytura wcześniejsza to rodzaj bonusu. Za pracę w szkodliwych warunkach otrzymywano “premię” w postaci wcześniejszej emerytury. Prawie nikt nie wiedział, że jest kara za "wcześniejszą" emeryturę w postaci obniżenia (dożywotniego) emerytur powszechnych (60 lat i 65 lat).

REKLAMA