REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

6 typów osobowości pracowników a ich potrzeby technologiczne

6 typów osobowości pracowników a ich potrzeby technologiczne
6 typów osobowości pracowników a ich potrzeby technologiczne
shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Typy osobowości pracowników można podzielić na 6 grup. Pracodawca znając osobowość pracownika, może odpowiednio dostosować do niego miejsce pracy. Sprawdź, jakie mają potrzeby technologiczne.

6 typów osobowości pracowników

Poly (NYSE: POLY) zaprezentowało sześć różnych typów osobowości i związane z nimi trendy, aby określić podstawowe potrzeby technologiczne w miejscu pracy, które firmy i pracodawcy powinni znać, i do których powinni się dostosować. Szczególnie teraz - w świecie podlegającym ciągłym zmianom wywołanym pandemią, zmianą lokalizacji i nowymi sposobami pracy.

REKLAMA

Autopromocja

Sześć typów osobowości, które łącznie stanowią 92% pracowników typowego przedsiębiorstwa, ma odmienne cechy charakteru. Dzięki zidentyfikowaniu tych cech, problemów i intensywności komunikacji, związanych z każdym archetypem, firmy są lepiej przygotowane do dopasowania stylów pracy i zachowań do urządzeń i technologii, co z kolei zwiększa produktywność organizacji i zapewnia równość spotkań dla pracowników wykonujących swoje obowiązki z różnych lokalizacji.

Poniżej przedstawione zostały opisy sześciu podstawowych typów osobowości, wraz z produktem, który byłby najbardziej odpowiedni dla każdej z grup w oparciu o ich styl pracy, potrzeby i zachowania:

1. Pracownik biurowy (office collaborator)

Stanowią oni największy odsetek pracowników (27%) i charakteryzują się tradycyjnym, biurowym stylem pracy, odznaczającym się wysokim poziomem współpracy i otwartością na nowe technologie. Ich praca wiąże się jednak z hałasem i ciągłymi zakłóceniami, a także z koniecznością płynnego zarządzania komunikacją za pomocą różnych urządzeń. Wyniki badania przewidują jednak wyraźny spadek tego typu pracowników w przyszłości, czemu towarzyszyć będzie wzrost ich chęci do bardziej elastycznej pracy.

Do pracy z biura najbardziej przydatny będzie bezprzewodowy zestaw słuchawkowy oraz profesjonalna kamera internetowa.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

2. Pracownik elastyczny (flex worker)

20% pracowników to obecnie pracownicy elastyczni, którzy stale wprowadzają innowacje i dostosowują swoje kanały komunikacji ze względu na przemieszczanie się i częstą pracę zdalną, dzieląc czas między siedzibę firmy, biuro domowe i podróże. Takim stylem pracy ryzykują trudnościami ze współpracą z kolegami oraz to, że przegapią ważne informacje z biura, dlatego muszą być "zawsze dostępni" i komunikować się za pomocą kilku urządzeń, aby zminimalizować to ryzyko. Wielkość tej grupy osób będzie prawdopodobnie rosła w miarę jak pracownicy biurowi, którzy rozważają bardziej elastyczne podejście do wykonywanych obowiązków, będą przystosowywać się do pracy w domu i w innych lokalizacjach.

Zestaw słuchawkowy oraz profesjonalna kamera internetowa pomogą zminimalizować trudności we współpracy tym, którzy rozpoczynają nową erę elastycznej pracy.

3. Pracownik zdalny (remote collaborator)

REKLAMA

Mając mniej okazji do osobistych spotkań, 15% pracowników, którzy pracują zdalnie, staje przed wyzwaniami związanymi z udaną i wydajną współpracą. Potrzebują wielu urządzeń, ujednoliconej komunikacji i technologii, aby zniwelować różnice między nimi a ich kolegami, współpracownikami i klientami. Ta grupa będzie wzrastać, prawdopodobnie o pracowników biurowych, którzy zdecydują się na pracę z innej lokalizacji niż siedziba firmy, po ogólnoświatowej fazie testowania i doświadczania pracy zdalnej, głównie spowodowanej pandemią COVID-19.

Wykorzystanie stereofonicznego zestawu słuchawkowego oraz osobistego wideobara pomoże im zachować efektywne kanały komunikacji ze współpracownikami znajdującymi się w różnych lokalizacjach.

4. Biurowy mistrz komunikacji (office communicator)

Ta grupa pracownikow najlepiej czuje się z dobrze znanymi systemami i urządzeniami, takimi jak telefon stacjonarny. Stanowią oni 13% pracowników i ważne jest, aby zdawać sobie sprawę z wyzwań, z jakimi się zmagają - przerywanie pracy, hałas w tle i brak prywatności podczas rozmów. Bardziej tradycyjne style pracy uległy zmianie podczas pandemii, natomiast ten typ pracowników jest grupą najbardziej i najszybciej pragnącą wrócić do biura.

Zestaw słuchawkowy to idealne rozwiązanie, aby sprostać wyzwaniom postawionym przed tym typem osobowości biurowej.

5. Połączony menedżer (connected executive)

Ci doświadczeni technologicznie menedżerowie stanowią 12% pracowników - podejmują decyzje i rozwiązują problemy wszędzie tam, gdzie są potrzebni. Wszechstronni w swoim stylu pracy, używają więcej narzędzi komunikacji niż jakakolwiek inna persona. Ich głównym problemem są zakłócenia, przerwy i nieprzewidywalny hałas w tle, ponieważ muszą pozostawać w kontakcie na wszystkich urządzeniach. Potrzeba kontaktu wśród kadry kierowniczej będzie się utrzymywać, w związku z czym wpływ przyszłych zmian w sposobach i trybie pracy na ten typ osobowości organizacyjnej będzie znikomy.

Zestaw słuchawkowy oraz osobisty wideobar są najlepiej dostosowane do ich potrzeb.

6. Władca szos (road warrior)

Stanowiąc 5% pracowników, „władcy szos” są zawsze w ruchu - poza biurem spedzają więcej niż 50% czasu pracy. Potrzebują wysoce przenośnych i łatwych w użyciu rozwiązań, które eliminują szumy i zmniejszają prawdopodobieństwo zawodnych połączeń. Niektóre z tych osób nadal będą musiały podróżować, aby wykonać zadania biznesowe, które wymagają osobistego udziału. Wielkość tej grupy będzie się utrzymywać na stałym poziomie, ponieważ osoby, którym uniemożliwiono podróżowanie podczas COVID-19, wrócą, aby spotkać się z klientami i współpracownikami.

Idealnym urządzeniem dla tej grupy powinien być zestaw słuchawkowy.

Biurowo niezależni (office independent)

Pozostałe 8% pracowników nieuwzględnionych w powyższych sześciu typach osobowości należy do typu Office Independent, czyli biurowo niezależnych. Są to osoby pracujące na samodzielnych stanowiskach o ograniczonych potrzebach w zakresie technologii komunikacji i współpracy.

Potrzeby technologiczne pracowników

Jennifer Adams, Senior Sales Experience and Enablement Director w Poly, wyjaśnia: "Badamy typy osobowości w miejscu pracy od prawie dekady, ale nigdy wcześniej nie było tak ważne, jak teraz, aby zrozumieć ich potrzeby i wydobyć z nich to, co najlepsze. Chociaż badanie to zostało przeprowadzone podczas COVID-19, wierzymy, że zmiany zachowań obserwowane w miejscu pracy pozostaną długoterminowe. Zidentyfikowanie ich i zapewnienie wszystkim odpowiednich narzędzi i urządzeń w celu maksymalizacji wydajności i produktywności jest kluczem do sukcesu pracowników i organizacji zarówno teraz, jak i w nadchodzących latach."

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Newseria

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne
Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Święta w 2025 r. przypadające w sobotę. Kiedy pracownik otrzyma dzień wolny za święto w sobotę?

Każde święto występujące w okresie rozliczeniowym i przypadające w dniu innym niż niedziela obniża wymiar czasu pracy o 8 godzin. Czy oznacza to, że za święto przypadające w sobotę należy udzielić innego dnia wolnego od pracy? Czy w 2025 r. będą święta w sobotę?

Opieka 75+: MRPiPS zapewnia, że program będzie kontynuowany w 2025 r.

Program „Opieka 75+” w 2025 r. będzie kontynuowany – zapewnia Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. Celem programu jest zwiększenie dostępności do usług opiekuńczych, w tym specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób w wieku 75 lat i więcej. Planowane jest doprecyzowanie niektórych założeń programu.

Cyfryzacja HR: E-podpis ułatwia dostosowanie się do nowych przepisów

Od 1 stycznia 2025 r. zmieni się minimalne wynagrodzenie za pracę. Dla działów HR oznacza to konieczność podpisania w krótkim czasie wielu aneksów do umów o pracę. Najnowsze badania przeprowadzone przez KIR pokazują, że e-podpis może znacząco usprawnić pracę kadrowców.

Czy 1 grudnia to niedziela handlowa?

Czy 1 grudnia to niedziela handlowa? Czy w najbliższą niedzielę zrobimy zakupy? 

REKLAMA

Zakaz handlu w niedziele: Czy będzie trzecia niedziela handlowa w grudniu? Jest zapowiedź złożenia poprawki w Senacie

Od 2025 roku Wigilia będzie dniem wolnym od pracy dla wszystkich pracowników. Jednak dla pracowników handlu trzy niedziele poprzedzające Boże Narodzenie mają być dniami roboczymi. Czy będzie poprawka do nowelizacji wprowadzającej dzień wolny w Wigilię?

Dofinansowanie wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych. Znowu przesunięto okres, od którego wsparcie będzie obowiązywać

W Sejmie trwają prace nad projektem nowelizacji ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych. Zmiana ma dotyczyć podwyższenia wysokości miesięcznego dofinansowania do wynagrodzenia pracownika niepełnosprawnego.

Nie mam już urlopu, a potrzebuję wziąć wolne. Co zrobić?

Zbliża się koniec roku kalendarzowego. Niektórzy pracownicy nie mają już urlopu wypoczynkowego. Co mogą zrobić w sytuacji, gdy potrzebują wziąć wolne od pracy? Podpowiadamy kilka rozwiązań z Kodeksu pracy.

Nowelizacja Kodeksu pracy: Wydłużony urlop macierzyński dla rodziców dzieci przedwcześnie urodzonych oraz hospitalizowanych

27 listopada 2024 r. Sejm znowelizował Kodeks pracy. Nowelizacja wydłuży urlop macierzyński rodzicom wcześniaków oraz dzieci wymagających hospitalizacji po urodzeniu. Prawo do urlopu będą mieli także prawni opiekunowie, rodzice zastępczy czy adopcyjni.

REKLAMA

Raport: 75 proc. działów HR wykorzystuje sztuczną inteligencję co najmniej raz w tygodniu

Raport: 75 proc. działów HR w firmach deklaruje, że korzysta z generatywnej sztucznej inteligencji co najmniej raz w tygodniu. Rosnące zainteresowanie AI wśród menedżerów i pracowników odpowiedzialnych za zarządzanie zasobami ludzkimi to nie tylko specyfika amerykańskiego rynku. Badania przeprowadzone w Polsce wskazują na podobny trend.

14 zasad prawa pracy [LISTA]. Jeśli pracujesz lub zatrudniasz, musisz znać je wszystkie

Prawo pracy to przepisy Kodeksu pracy oraz innych ustaw i aktów wykonawczych, które określają przede wszystkim prawa i obowiązki pracowników i pracodawców. Jako pracownik lub pracodawca musisz znać 14 podstawowych zasad prawa pracy uregulowanych w Kodeksie pracy. Oto lista.

REKLAMA