REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe wyzwania HR w postpandemicznym świecie

Subskrybuj nas na Youtube
Nowe wyzwania HR w postpandemicznym świecie - rekrutacje i zarządzanie zespołem rozproszonym.
Nowe wyzwania HR w postpandemicznym świecie - rekrutacje i zarządzanie zespołem rozproszonym.
shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Koronawirus w sposób szczególny wpłynął na organizację pracy i wyzwania HR. Jak rekrutować w postpandemicznym świecie? Jak zarządzać zespołem rozproszonym?

Nowe wyzwania HR w postpandemicznej rzeczywistości oraz technologie w odpowiedzi na nie

HR spotyka się z wieloma wyzwaniami w postpandemicznej rzeczywistości. Rynek niejako wymusza aktualizację dotychczasowego podejścia w procesach rekrutacyjnych, w tym także sposobu pozyskiwania nowych pracowników i wykorzystania technologii. O tym, jak odnaleźć się w tych często nowych okolicznościach i na co warto zwrócić szczególną uwagę z perspektywy pracodawcy, opowiada Piotr Gorzelak, kierujący pracą obszaru private bank w Citibank Europe w Polsce.

REKLAMA

Autopromocja

Zmiany w rekrutacji i i zarządzaniu pracownikami

W ostatnim roku widzieliśmy, jak społeczeństwo zmienia się z niespotykaną dotąd prędkością. Zmieniło się podejście do wielu procesów, w tym również rekrutacji i zarządzania pracownikami, którzy dziś pracują w rozproszonych zespołach w systemie home office. Zaobserwować można było częściową redukcję zatrudnienia, a wiele firm spowolniło lub wręcz wstrzymało procesy rekrutacyjne. W Citi postanowiliśmy obrać przeciwny kierunek i nie tylko zwiększyliśmy zatrudnienie w biurach w Warszawie i Olsztynie do ponad 4800 pracowników, ale poszliśmy o krok dalej i poszerzyliśmy zakres świadczonych usług. W rezultacie, otwarta rekrutacja na stanowiska, m.in. z obszaru private bank, zapewnienia zgodności, zarządzania ryzykiem czy też przeciwdziałania praniu pieniędzy - trwa nieprzerwanie. Dzięki temu utrzymaliśmy pozycję jednego z największych i najszybciej rozwijających się oddziałów w globalnej sieci firmy.

Zdalne rozmowy kwalifikacyjne

Zdalna forma prowadzenia spotkań kwalifikacyjnych to kolejne wyzwanie, szczególnie dla firm, które nie rozwinęły jeszcze dostatecznie swoich systemów rekrutacyjnych o możliwość przeprowadzania rozmów audio i video. W międzynarodowych strukturach z zespołami działającymi na całym świecie zadanie to jest o tyle łatwiejsze, że od dłuższego czasu są one częścią ekosystemu biznesowego. W przypadku Citi, zmiana ta wpłynęła przede wszystkim na wzrost wykorzystania funkcjonującego już narzędzia, co przełożyło się na zwiększenie zatrudnienia o ponad 800 osób, w tym ponad 50 w obszarze private bank.

Zdalny onboarding

W obecnej sytuacji zdalnie odbywa się także proces onboardingu pracowników. Kandydaci otrzymują i podpisują umowy przez Internet, a ich weryfikacja również przeprowadzana jest online. W Citi dysponujemy technologią umożliwiającą pracę zdalną od pierwszego dnia, wdrożyliśmy programy wspierające zarówno menedżerów zatrudniających, jak i nowych pracowników. Obserwujemy, że największym wyzwaniem jest budowanie zaangażowania pracownika w wirtualnym systemie pracy. Dlatego już pierwszy dzień rozpoczyna szkolenie powitalne i wprowadzające do firmy, a regularnie, dwa razy w miesiącu, odbywa się w pełni zdalny tzw. orientation day. Poza zdalnymi szkoleniami, niezmiennie funkcjonuje program Citi Buddy, by dzięki pomocy bardziej doświadczonych koleżanek i kolegów zdobywać wiedzę o kulturze, zwyczajach i najlepszych praktykach.

Angażowanie się w wirtualne wydarzenia

Zachęcamy nowe osoby w organizacji nie tylko do stałego kontaktu z zespołem, lecz także do zaangażowania się w życie firmy w ramach wirtualnych wydarzeń przeprowadzanych przez nasze sieci pracownicze. Są to inicjatywy wspierające m.in. kobiety na różnym etapie ich rozwoju zawodowego czy te, rozważające karierę w obszarze technologii, pracowników będących rodzicami, osoby z niepełnosprawnościami, przedstawicieli społeczności LGBT+ czy obcokrajowców. Działania te zostały wysoko ocenione w ramach Diversity and Inclusion Rating wydanego dla Citi przez Deloitte i Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Umiejętności techniczne i otwartość na innowacje

Rosnące znaczenie rozwoju technologii i wdrażania innowacji jest coraz bardziej zauważalne na poziomie biznesowym, co odzwierciedla się w prowadzonych procesach rekrutacyjnych. Nieustannie poszukujemy programistów, technicznych analityków biznesowych i architektów rozwiązań. Warto zwrócić uwagę także na to, że w związku z dynamiką zachodzących zmian, wśród pożądanych profili kandydatów wysoko oceniane są nie tylko umiejętności techniczne, ale przede wszystkim chęć rozwoju i otwartość na stałe poszerzanie swojej wiedzy na temat nowych innowacji w wybranej dziedzinie. Z perspektywy pracodawcy, takie nastawienie potencjalnego pracownika jest niezwykle cenne.

Wyzwania HR, laboratorium innowacji

W obliczu pandemii zmuszającej różne branże do przystosowania się do zdalnych środowisk pracy, organizacje powinny znaleźć rozwiązania dla nowego rodzaju wyzwań jak wspomniane procesy rekrutacji i onboarding pracowników. W Citibank Europe w Polsce jesteśmy otwarci na dialog i chcemy być stale zaangażowani w rozwój sektora i innowacji, dlatego współpracujemy z zewnętrznymi partnerami w ramach programu ABSL tech lab, dzięki któremu rozpoczęliśmy rozmowy z młodymi, dynamicznie rozwijającymi się firmami technologicznymi z Polski, Finlandii i Irlandii.

Teraz, bardziej niż kiedykolwiek, innowacje mają zasadnicze znaczenie dla realizowania postępu finansowego i społecznego. W Citibank Europe przyspieszamy wdrażanie nowych modeli biznesowych i nieustannie inwestujemy w nowe pomysły, a nasze wewnętrzne laboratorium innowacji w Dublinie, Tel Awiwie, Londynie, Nowym Jorku i Singapurze nieustannie pracuje nad znalezieniem nowych sposobów radzenia sobie z pojawiającymi się wyzwaniami.

Piotr Gorzelak

Piotr Gorzelak

Piotr Gorzelak jest szefem Private Bank O&T w Polsce, gdzie kieruje zespołem operacji, świadczącym usługi dla klientów Private Bank w regionie EMEA. Rozwija on także Cross Product & Private Bank Technology Hub w Warszawie. Posiada tytuły magistra i inżyniera, studiował na Politechnice Łodzkiej i Universidade do Porto w Portugalii.

Zapisz się na newsletter
Kodeks pracy, urlopy, wynagrodzenia, świadczenia pracownicze. Bądź na bieżąco ze zmianami z zakresu prawa pracy. Zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak korporacje mogą stworzyć inkluzywne środowisko pracy? [Poradnik]

W świecie, który staje się coraz bardziej globalny, zróżnicowany i świadomy społecznie, inkluzywność w miejscu pracy przestaje być opcjonalnym dodatkiem do kultury organizacyjnej. Coraz częściej jest to warunek konieczny do utrzymania konkurencyjności, przyciągania talentów i budowania zdrowej, silnej organizacji. Jednak wdrażanie autentycznej inkluzywności to proces – głęboki, wymagający odwagi, zaangażowania i gotowości do zmiany.

Wyższy dodatek za pracę w nocy od 1 maja 2025 r. Dla kogo?

Osoby pracujące w porze nocnej mogą liczyć na dodatek z tego tytułu. Ile będzie wynosił dodatek za pracę w nocy w maju 2025 r.? Czym jest praca w porze nocnej? Za pracę w jakich godzinach przysługuje dodatek?

Maj 2025: kalendarz do druku [PDF]

Pobierz kalendarz maja 2025 do druku z miejscem na notatki. Maj 2025 roku zawiera dwa święta ustawowo wolne od pracy. W tym miesiącu jest również Dzień Matki. Najważniejsze daty już są zaznaczone. Wydrukuj i dopisz swoje notatki.

Niedziele handlowe - maj 2025

Najbliższa niedziela handlowa wypada 27 kwietnia 2025 r. Czy w maju i czerwcu również będą niedziele handlowe? Sprawdź kalendarz niedziel handlowych i niehandlowych.

REKLAMA

Maj 2025 – dni wolne, godziny pracy

Maj 2025 – dni wolne i godziny pracy czyli jaka jest norma godzin pracy w miesiącu. Kalendarz maja w 2025 roku zawiera 2 święta ustawowo wolne od pracy. Jedno z nich wypada w sobotę, a to oznacza dodatkowy dzień wolny w tym miesiącu.

Albo matka albo ojciec. Tylko jedno skorzysta z tego uprawnienia

W prawie pracy jest wiele uprawnień rodzicielskich. Pracownicy będący rodzicami mają dodatkowe przywileje jak urlopy, przerwy w pracy, łatwiejszy dostęp do elastycznej organizacji pracy, np. pracy zdalnej. Niektóre prawa przysługują tylko jednemu z rodziców dziecka. Czy 2 dni albo 16 godzin wolnego w roku na opiekę nad dzieckiem zdrowym przysługuje matce i ojcu dziecka?

Podwyżki w budżetówce 2025. Jak zmienią się pensje nauczycieli, urzędników i pracowników samorządowych?

Rok 2025 przynosi kolejne napięcia w sektorze publicznym. Rząd zapowiada kontynuację polityki wzrostu wynagrodzeń w budżetówce, ale samorządy alarmują: „nie mamy z czego płacić”. Jakie grupy zawodowe mogą liczyć na realny wzrost pensji? Kto sfinansuje podwyżki – budżet centralny czy gminy? I czy te zmiany wystarczą, by zatrzymać falę odejść z sektora publicznego?

Odprawy pracownicze w 2025 r.

Odprawy pracownicze w 2025 r. są bardzo różnorodne. Kwoty i zasady wypłaty świadczeń finansowych różnią się oczywiście od sytuacji, w jakiej znajdzie się pracownik, ale też od zawodu jaki wykonuje. Poniżej opis kilku przykładowych odpraw, jakie może uzyskać pracownik.

REKLAMA

Zwolnienie od pracy z powodu siły wyższej: zasady, wynagrodzenie, wniosek. Czy pracodawca może odmówić?

Od 2023 r. Kodeks pracy daje pracownikom nowe uprawnienie – możliwość skorzystania ze zwolnienia od pracy z powodu działania siły wyższej. Kiedy można skorzystać ze zwolnienia z powodu działania siły wyższej? Czy pracodawca może odmówić?

Wynagrodzenia wzrosną nawet do 12 tys. zł brutto. Sprawdzamy, kto może liczyć na taką podwyżkę w budżetówce

To już pewne — część pracowników budżetówki w 2025 r. może liczyć na wynagrodzenie zbliżające się do 12 tys. zł brutto. Choć brzmi to jak rewolucja płacowa, w rzeczywistości podwyżki obejmą tylko wybrane grupy zawodowe. Kto skorzysta najwięcej? Czy to zapowiedź wyrównywania wynagrodzeń w sektorze publicznym, czy jedynie korekta inflacyjna dla wybranych?

REKLAMA