Nowe wyzwania HR w postpandemicznym świecie
REKLAMA
REKLAMA
Nowe wyzwania HR w postpandemicznej rzeczywistości oraz technologie w odpowiedzi na nie
HR spotyka się z wieloma wyzwaniami w postpandemicznej rzeczywistości. Rynek niejako wymusza aktualizację dotychczasowego podejścia w procesach rekrutacyjnych, w tym także sposobu pozyskiwania nowych pracowników i wykorzystania technologii. O tym, jak odnaleźć się w tych często nowych okolicznościach i na co warto zwrócić szczególną uwagę z perspektywy pracodawcy, opowiada Piotr Gorzelak, kierujący pracą obszaru private bank w Citibank Europe w Polsce.
REKLAMA
Zmiany w rekrutacji i i zarządzaniu pracownikami
W ostatnim roku widzieliśmy, jak społeczeństwo zmienia się z niespotykaną dotąd prędkością. Zmieniło się podejście do wielu procesów, w tym również rekrutacji i zarządzania pracownikami, którzy dziś pracują w rozproszonych zespołach w systemie home office. Zaobserwować można było częściową redukcję zatrudnienia, a wiele firm spowolniło lub wręcz wstrzymało procesy rekrutacyjne. W Citi postanowiliśmy obrać przeciwny kierunek i nie tylko zwiększyliśmy zatrudnienie w biurach w Warszawie i Olsztynie do ponad 4800 pracowników, ale poszliśmy o krok dalej i poszerzyliśmy zakres świadczonych usług. W rezultacie, otwarta rekrutacja na stanowiska, m.in. z obszaru private bank, zapewnienia zgodności, zarządzania ryzykiem czy też przeciwdziałania praniu pieniędzy - trwa nieprzerwanie. Dzięki temu utrzymaliśmy pozycję jednego z największych i najszybciej rozwijających się oddziałów w globalnej sieci firmy.
Zdalne rozmowy kwalifikacyjne
Zdalna forma prowadzenia spotkań kwalifikacyjnych to kolejne wyzwanie, szczególnie dla firm, które nie rozwinęły jeszcze dostatecznie swoich systemów rekrutacyjnych o możliwość przeprowadzania rozmów audio i video. W międzynarodowych strukturach z zespołami działającymi na całym świecie zadanie to jest o tyle łatwiejsze, że od dłuższego czasu są one częścią ekosystemu biznesowego. W przypadku Citi, zmiana ta wpłynęła przede wszystkim na wzrost wykorzystania funkcjonującego już narzędzia, co przełożyło się na zwiększenie zatrudnienia o ponad 800 osób, w tym ponad 50 w obszarze private bank.
Zdalny onboarding
W obecnej sytuacji zdalnie odbywa się także proces onboardingu pracowników. Kandydaci otrzymują i podpisują umowy przez Internet, a ich weryfikacja również przeprowadzana jest online. W Citi dysponujemy technologią umożliwiającą pracę zdalną od pierwszego dnia, wdrożyliśmy programy wspierające zarówno menedżerów zatrudniających, jak i nowych pracowników. Obserwujemy, że największym wyzwaniem jest budowanie zaangażowania pracownika w wirtualnym systemie pracy. Dlatego już pierwszy dzień rozpoczyna szkolenie powitalne i wprowadzające do firmy, a regularnie, dwa razy w miesiącu, odbywa się w pełni zdalny tzw. orientation day. Poza zdalnymi szkoleniami, niezmiennie funkcjonuje program Citi Buddy, by dzięki pomocy bardziej doświadczonych koleżanek i kolegów zdobywać wiedzę o kulturze, zwyczajach i najlepszych praktykach.
Angażowanie się w wirtualne wydarzenia
Zachęcamy nowe osoby w organizacji nie tylko do stałego kontaktu z zespołem, lecz także do zaangażowania się w życie firmy w ramach wirtualnych wydarzeń przeprowadzanych przez nasze sieci pracownicze. Są to inicjatywy wspierające m.in. kobiety na różnym etapie ich rozwoju zawodowego czy te, rozważające karierę w obszarze technologii, pracowników będących rodzicami, osoby z niepełnosprawnościami, przedstawicieli społeczności LGBT+ czy obcokrajowców. Działania te zostały wysoko ocenione w ramach Diversity and Inclusion Rating wydanego dla Citi przez Deloitte i Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
Umiejętności techniczne i otwartość na innowacje
Rosnące znaczenie rozwoju technologii i wdrażania innowacji jest coraz bardziej zauważalne na poziomie biznesowym, co odzwierciedla się w prowadzonych procesach rekrutacyjnych. Nieustannie poszukujemy programistów, technicznych analityków biznesowych i architektów rozwiązań. Warto zwrócić uwagę także na to, że w związku z dynamiką zachodzących zmian, wśród pożądanych profili kandydatów wysoko oceniane są nie tylko umiejętności techniczne, ale przede wszystkim chęć rozwoju i otwartość na stałe poszerzanie swojej wiedzy na temat nowych innowacji w wybranej dziedzinie. Z perspektywy pracodawcy, takie nastawienie potencjalnego pracownika jest niezwykle cenne.
Wyzwania HR, laboratorium innowacji
W obliczu pandemii zmuszającej różne branże do przystosowania się do zdalnych środowisk pracy, organizacje powinny znaleźć rozwiązania dla nowego rodzaju wyzwań jak wspomniane procesy rekrutacji i onboarding pracowników. W Citibank Europe w Polsce jesteśmy otwarci na dialog i chcemy być stale zaangażowani w rozwój sektora i innowacji, dlatego współpracujemy z zewnętrznymi partnerami w ramach programu ABSL tech lab, dzięki któremu rozpoczęliśmy rozmowy z młodymi, dynamicznie rozwijającymi się firmami technologicznymi z Polski, Finlandii i Irlandii.
Teraz, bardziej niż kiedykolwiek, innowacje mają zasadnicze znaczenie dla realizowania postępu finansowego i społecznego. W Citibank Europe przyspieszamy wdrażanie nowych modeli biznesowych i nieustannie inwestujemy w nowe pomysły, a nasze wewnętrzne laboratorium innowacji w Dublinie, Tel Awiwie, Londynie, Nowym Jorku i Singapurze nieustannie pracuje nad znalezieniem nowych sposobów radzenia sobie z pojawiającymi się wyzwaniami.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat