REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Hr, BHP

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Outsourcing HR - kiedy to się opłaca?

Rynek outsourcingu w Polsce rokrocznie notuje wzrosty. Według raportu Fundacji Pro Progressio sektor usług outsourcingowych w 2015 roku powiększał się o 18-20 proc. Coraz większą popularnością cieszy się outsourcowanie usług HR. I to nie dziwi, bo dobry outsourcing w tym zakresie przynosi zarówno bezpośrednie korzyści ekonomiczne, jak i personalne – pozwala skupić się na rozwoju firmy i jej pracowników.

Jak negocjować wynagrodzenie?

Rozmowa o wysokości wynagrodzenia niekoniecznie musi zawsze kojarzyć się z czynnikiem mocno stresogennym. Przygotuj się do rozmowy kwalifikacyjnej w sposób analityczny, a następnie wykorzystaj dostępną wiedzę do tego, by pomóc sobie uczynić potężny krok w stronę osiągnięcia zamierzonego celu finansowego.

Jak stworzyć dobrą atmosferę w pracy

Gwarancja dobrej atmosfery w pracy jest niezwykle istotna dla potencjalnych pracowników. Poznaj 10 sposobów, jak stworzyć pozytywne miejsce pracy i zachęcić tych najlepszych?

Praca podczas upałów i obowiązki pracodawcy

Podczas upałów pracodawca ma szereg obowiązków wobec swoich pracowników. Może on w upalne dni wprowadzić dodatkowe przerwy. Resort pracy przypomina o obowiązkach pracodawców.

REKLAMA

Media społecznościowe w procesie rekrutacji

Czy serwisy społecznościowe są efektywnym kanałem rekrutacji? Jak je skutecznie wykorzystać w procesie rekrutacji?

Porady nie od parady. Kłopoty z koncentracją w pracy

Z ubiegłorocznych badań TNS wynika, iż około 25% ludzi w wieku 18-35 lat ma nieustające problemy z koncentracją w pracy. Najtrudniej poradzić sobie z nią w godzinach porannych oraz popołudniowych, kiedy zazwyczaj jest najwięcej do zrobienia. Na efektywność wykonywania zadań wpływa przesyt obowiązków, bez przerwy dzwoniący telefon, niezliczona ilość maili, zła ergonomia pracy, a także wiele innych czynników dotykających nas w naszym środowisku zatrudnienia. Jak temu zaradzić?

Jak skutecznie znaleźć pierwszą pracę

Pierwsza praca jest szczególnie ważna. Pozwala bowiem zmotywować do dalszej pracy i rozwoju. Poznaj 7 sposobów na znalezienie pierwszej pracy.

Do jakiej pracy należy wykonać badania sanitarno-epidemiologiczne

W określonych przypadkach pracownik ma obowiązek wykonania badań sanitarno-epidemiologicznych. Pracodawca nie może dopuścić do pracy pracownika bez aktualnego orzeczenia lekarskiego, stwierdzającego brak przeciwwskazań do pracy na określonym stanowisku.

REKLAMA

Jak zbudować dobre relacje z pracownikami

Bardzo ważne jest budowanie długoterminowej relacji z pracownikiem. Prawidłowe relacje z pracownikami przekładają się między innymi na jego produktywność.

HRodo 2018 Szanse. Wyzwania. Zagrożenia - 10 maja w Warszawie

KADRY INFOR jako Partner Medialny wydarzenia, serdecznie zaprasza na spotkanie organizowane przez Payroll Club. Tematyka spotkania dotyczyć będzie kwestii wpływu Rozporządzenia Ogólnego o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na procesy i działania HR.

Jak opanować stres przed rozmową kwalifikacyjną?

Każdej rozmowie kwalifikacyjnej towarzyszą emocje. Stres można opanować na kilka sposobów, na przykład poprzez pozytywne myślenie, które minimalizuje stres i dodaje pewności siebie podczas rozmowy.

Jednorazowe odszkodowanie z tytułu wypadku przy pracy w 2018 r.

Od 1 kwietnia 2018 r. obowiązują nowe kwoty jednorazowych odszkodowań z tytułu wypadku przy pracy. Ile wynoszą i kto może otrzymać odszkodowanie z tego tytułu?

Jak sprofilować CV pod pracodawcę - najważniejsze zasady

Profilowanie CV oznacza dopasowanie dokumentu do konkretnej oferty, stanowiska. Jakie są podstawowe zasady profilowania - podpowiadają eksperci.

Oceniaj uczciwie, działaj z wyprzedzeniem. Kompetencje a kwalifikacje

Od ponad dziesięciu lat zarabiam na życie przy pomocy stukania palcami w klawiaturę. Moje artykuły były publikowane w największych nośnikach medialnych w Polsce, co pozwala mi wierzyć, że robię to całkiem dobrze. Mimo to, biorąc pod uwagę kilka konkretnych aspektów, moje kwalifikacje zawodowe mogłyby zostać szybko zdyskredytowane, a już na pewno uznane za niezbyt imponujące...

Jakich zwrotów unikać w rozmowie z szefem

Przed rozmową o podwyżce lub awansie, warto przeanalizować swój sposób komunikacji z szefem i poprawić go. Jakich zachowań unikać, aby nie zostać negatywnie ocenionym przez pracodawcę?

Jak napisać ogłoszenie o pracę, które zainteresuje osoby z pokoleń X,Y,Z

Wymiana pokoleniowa na rynku pracy jest naturalnym procesem. W środowisku zawodowym najczęściej spotykamy trzy grupy wiekowe: pokolenie X, Y, Z. Dla tych poszczególnych grup istotne jest stworzenie osobnego ogłoszenia o pracę.

Jak zrekrutować pracownika pasującego do zespołu

Zatrudnienie nowego pracownika to szansa na rozwój firmy i wzmocnienie zespołu. Z drugiej strony nowy pracownik może sprawić, że dział zacznie się rozpadać. Dlatego, warto przeprowadzić taką rekrutację, która wyłoni najbardziej pasującą osobę do zespołu.

Zmiany w BHP w nowym Kodeksie pracy

Zespół ds. promocji bezpieczeństwa i zdrowia pracy Pracodawców RP przedstawił projekt zmian w nowym Kodeksie pracy w zakresie przepisów BHP. Projekt ma być przedmiotem prac Komisji Kodyfikacyjnej Prawa Pracy. W projekcie poruszono m.in. problemy związane ze szkoleniami BHP.

Początki w nowej pracy - na co zwrócić uwagę

Osoby rozpoczynające nową pracę w firmie powinny poznać zasady panujące w biurze, między innymi dress code czy kwestie urlopu. Pozwoli to na zbudowaniu własnej pozycji już na początku nowej pracy.

Jak skutecznie delegować zadania

Trudności związane z delegowaniem można zminimalizować, jeżeli przekazywanie obowiązków zostanie potraktowane jako proces - podzielony na etapy. Delegowanie zadań krok po kroku wyjaśnia ekspert.

Premia i bonusy za polecenie pracownika?

Programy referencyjne są domeną w szczególności dużych, zagranicznych korporacji. Jak wynika z badań MonsterPolska większość firm jednak nie płaci za polecenie pracownika. W Polsce z możliwości wypłacania jednorazowej premii korzysta niecałe 4 proc. pracodawców.

Jak zorganizować święta w wielokulturowej firmie

Wielokulturowość w firmie jest zjawiskiem coraz bardziej powszechnym. Wyzwaniem dla pracodawcy może być zorganizowanie świąt, jeżeli w naszym zespole są osoby z różnych stron świata. Poznaj świąteczny savoire vivre, czyli jak i czy w ogóle organizować święta w firmie.

Jak unikać konfliktów w pracy

Niejednokrotnie źródłem konfliktów w pracy może być tylko jeden pracownik określony mianem "konfliktowy". Sposobów na uniknięcie sporów w pracy jest kilka. Jak rozmawiać z konfliktowym współpracownikiem?

Pracownik obcojęzyczny - w jakim języku przeprowadzić szkolenie BHP?

Pracodawca ma obowiązek zapewnić szkolenie dla pracownika w zakresie bhp przed dopuszczeniem go do pracy. Jak przeprowadzić szkolenie bhp, jeżeli pracownik nie włada językiem polskim?

Wyrażenie zgody na uruchomienie maszyny po wypadku - procedura

Czy przepisy bhp określają formę, w jakiej pracodawca ma wydać zgodę na uruchomienie maszyny po wypadku? Jaka jest procedura uruchomienia maszyny?

Obowiązek pracodawcy dofinansowania pracownikowi zakupu okularów korekcyjnych

Kwestia dofinansowania pracownikom zakupu okularów korekcyjnych została uregulowana w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 1 grudnia 1998 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe (Dz. U. nr. 148, poz. 973) zgodnie z którym pracodawca obowiązany jest zapewnić pracownikowi zatrudnionemu na stanowisku z monitorem ekranowym (przez co najmniej połowę dobowego wymiaru czasu pracy) okulary korygujące wzrok, zgodne z zaleceniem lekarza, jeżeli wyniki badań okulistycznych przeprowadzonych w ramach profilaktycznej opieki zdrowotnej wykażą potrzebę ich stosowania podczas pracy przy obsłudze monitora ekranowego.

Jak przygotować się rozmowy rekrutacyjnej w formie wideo

Rozmowa kwalifikacyjna w formie wideo coraz bardziej zyskuje na popularności. Ważne jest, aby odpowiednio się do niej przygotować. Oto 7 kroków, jak to zrobić, by zwiększyć swoje szanse na zdobycie pracy.

Zmiana stanowiska a szkolenie BHP i badania lekarskie

W trakcie zatrudnienia może zdarzyć się sytuacja przeniesienia pracownika na inne stanowisko. Przeniesienie na inne stanowisko może być wynikiem awansu, prośby i wniosku pracownika o przeniesienie lub może być spowodowane likwidacją stanowiska dotychczas zajmowanego przez pracownika. Przy zmianie stanowiska przez pracownika, pracodawca musi pamiętać o dwóch ważnych kwestiach wynikających z przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy.

Odpowiedzialność pracodawcy za wypadek podczas wykonywania telepracy

Kodeksowa definicja ujmuje telepracę jako pracę wykonywaną regularnie poza zakładem pracy, z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu przepisów o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Należy pamiętać, że mimo swojej specyfiki telepraca w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy jest pracą, lecz poddaną modyfikacji. Dlatego też do wszystkich telepracowników stosuje się przepisy ogólne.

Posiłki i napoje profilaktyczne od 1 listopada

W okresie zimowym, tj. od 1 listopada 2017 r. do 31 marca 2018 r. pracodawca ma obowiązek zapewnić pracownikom zatrudnionym w warunkach szczególnie uciążliwych, bezpłatne posiłki i napoje.

Niezgodne z prawem pytania na rozmowie kwalifikacyjnej

Czy należy odpowiadać na wszystkie pytania pracodawcy? Co zrobić, gdy otrzymane pytanie jest niezgodne z prawem? Na kim spoczywa obowiązek udowodnienia dyskryminacji? O błędach i naruszeniach prawa przez pracodawców podczas rekrutacji pisze dr Katarzyna Antolak-Szymanski ze Szkoły Prawa Uniwersytetu SWPS.

Jak zwiększyć swoje szanse podczas rekrutacji

Dobre CV to jeden z najważniejszych punktów przy szukaniu pracy. Żeby zwiększyć swoje szanse podczas rekrutacji warto również skorzystać z innych sposobów. Eksperci przedstawiają 7 sposobów, które zwiększą szansę na znalezienie pracy.

Ekwiwalent za pranie odzieży roboczej a podatek i składki ZUS

W przypadku braku możliwości zapewnienia prania odzieży roboczej przez pracodawcę, czynność ta może być wykonana przez pracownika. W takim przypadku, pracodawca ma obowiązek wypłacić pracownikowi ekwiwalent pieniężny. Czy ekwiwalent za pranie odzieży roboczej jest zwolniony z podatku i składek ZUS?

Jak przygotować nowoczesne CV

Nowoczesne, kreatywne, dopracowane CV to duża szansa na zwrócenie uwagi rekruterów. Jak zatem napisać nowoczesne CV? Jaką czcionkę zastosować? Czym jest track record?

Jak ubrać się na rozmowę kwalifikacyjną?

Rozmowa kwalifikacyjna jest momentem kluczowym na drodze do osiągnięcia sukcesu zawodowego. To właśnie od jej przebiegu, zależeć będzie nasze być albo nie być w wymarzonej firmie, branży czy też konkretnym zawodzie. W takiej sytuacji stres jest nieunikniony, więc oprócz przedmiotowej wiedzy i perfekcyjnego CV, warto tez pamiętać o odpowiednim stroju.

Syndrom stresu pourlopowego - jak go zminimalizować

W pierwszych dniach powrotu po urlopie może nas dopaść syndrom pourlopowy i chandra. Warto wiedzieć jak zminimalizować stres pourlopowy i zastosować tzw. wellness korporacyjny.

Wypadek w pracy – kto odpowiada?

Pracodawca ma obowiązek zapewnienia pracownikom bezpiecznych i higienicznych warunków pracy oraz zapobiegania wypadkom i chorobom zawodowym. Kto odpowiada za wypadek przy pracy? Kto będzie odpowiadał za wypadek przy pracy na budowie?

Dodatkowe obowiązki pracodawcy w czasie upałów

Zgodnie z przepisami prawa pracy, podczas upałów na pracodawcach ciążą dodatkowe obowiązki, między innymi zapewnienie pracownikom wykonującym pracę w wysokiej temperaturze zimnych napojów. Za nieprzestrzeganie przepisów, pracodawcy grozi grzywna w wysokości od 1 tys. do nawet 30 tys. zł.

Czym jest komunikacja wewnętrzna w firmie

Komunikacja wewnętrzna to nie tylko przekazywanie informacji, lecz również pozwolenie pracownikom na udział w kształtowaniu środowiska pracy. Według badań największy wpływ na wyniki firmy ma partnerska i otwarta komunikacja z pracownikami.

Zwolnienie z PIT bonów, talonów i kuponów na zakup żywności oraz napojów bezalkoholowych

W razie niemożności wydania pracownikom posiłków i napojów energetycznych, pracodawca może przekazać im bony, talony, kupony lub inne dowody uprawniające do uzyskania na ich podstawie posiłków, artykułów spożywczych lub napojów bezalkoholowych. Ich wartość korzysta ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych.

Dlaczego pracownicy odchodzą z pracy? Jak zapobiec rotacji?

Jednym z głównych powodów rezygnacji z pracy jest niskie wynagrodzenie. Oprócz tego - brak systemów motywacyjnych czy brak odpowiedniej atmosfery. Co jeszcze sprawia, że pracownik chce odejść do innej firmy?

Jak rekrutować za pomocą mediów społecznościowych

Pracownicy działów HR coraz częściej rekrutują pracowników za pomocą mediów społecznościowych. Jak wykorzystać social media w rekrutacji?

Zimne napoje dla pracowników w czasie upałów

Pracodawca ma obowiązek dostarczyć zimne napoje pracownikom wykonującym pracę w wysokiej temperaturze. Jakie warunki muszą być spełnione by powstał obowiązek dostarczenia zimnych napojów?

Pierwsze kroki w nowej pracy

O najważniejsze zasady panujące w nowym miejscu pracy warto zapytać się już na rozmowie kwalifikacyjnej. Już na tym etapie jesteśmy w stanie zdecydować jakie zasady zaakceptujemy, a jakie nie.

Jak rekrutować menedżerów?

W obecnych czasach znalezienie dobrego menedżera jest wyzwaniem dla rekruterów. Poniżej kilka wskazówek, jak powinna przebiegać rekrutacja lidera.

Jak ubrać się na rozmowę kwalifikacyjną?

Odpowiednie ubranie podczas rozmowy kwalifikacyjnej może decydować o sukcesie. Coraz częściej można spotkać się z określeniem smart casual. Jak zatem ubrać się na rozmowę kwalifikacyjną?

Crowdsourcing, czyli jak wykorzystywać potencjał

Crowdsourcing jest procesem, dzięki któremu można czerpać z wiedzy grupy ludzi oraz ich potencjału, który wyraża się w poglądach, opiniach, czasie, a także zasobach.

Praca w pozycji stojącej - obowiązki pracodawcy

Aż 30% społeczeństwa w naszym kraju wykonuje swoją pracę w pozycji stojącej. Wysiłek fizyczny, który podejmują, zazwyczaj wiąże się z narastającymi problemami zdrowotnymi. Najbardziej cierpią kark, kręgosłup oraz przede wszystkim nogi. Najczęstszymi dolegliwościami są zaś kurcze mięśni, żylaki, obniżony poziom metabolizmu, zwyrodnienia stawów kolanowych, a także obrzęki stóp oraz łydek. Po stronie pracodawcy leży zapewnienie komfortowych i zgodnych z zasadami BHP warunków pracy.

Testy psychologiczne w rekrutacji pracowników

Testy psychologiczne są coraz bardziej popularne podczas rekrutacji, głównie na stanowiska menadżerskie i wymagające pracy w zespole. Istnieje duża grupa zawodów, gdzie przeprowadzenie testów psychofizycznych jest obowiązkowe.

Refundacja soczewek kontaktowych przez pracodawcę

Pracodawca ma obowiązek zapewnienia pracownikom soczewek kontaktowych, jeżeli zleci to lekarz przeprowadzający badania profilaktyczne. Tak samo jak w przypadku okularów korygujących wzrok, kwestie związane z refundacją soczewek kontaktowych powinny zostać uregulowane w regulaminie pracy.

REKLAMA