REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

HRM

Być bliżej siebie w miejscu pracy, czyli o znaczeniu empatycznego przywództwa

Empatia to obecnie jedna z kluczowych kompetencji przywódczych, uważana za niezbędną do osiągnięcia sukcesu w zarządzaniu. Niezwykle istotne jest empatyczne podejście lidera do pracownika w zakresie jego kondycji psychicznej i samopoczucia. To wątek, na który zwraca uwagę kampania „Bliżej Siebie”, podkreślająca, jak istotna jest komunikacja i właśnie empatia w miejscu pracy. 

Zarządzanie w rzeczywistości nieustannej transformacji. Jak gotowość na zmianę przekłada się na wzrost organizacji?

W czasach kiedy jedyną pewną rzeczą jest zmiana, liderzy muszą zdobywać zupełnie nowe kompetencje, aby umożliwić rozwój przedsiębiorstw, którymi zarządzają. Strategia na przeczekanie czy też próba długofalowego planowania nie zdaje egzaminu. Obecnie liczy się przede wszystkim trafna identyfikacja nadchodzących trendów, znalezienie w nich szansy na rozwój dla swojego biznesu oraz skuteczne przygotowanie zespołów na ich wdrożenie. 

Jak działy HR mogą zmierzyć się z wyzwaniami przyszłości

Specjaliści, managerowie i dyrektorzy HR muszą w tym roku mierzyć się z dalszą rywalizacją o talenty oraz niedoborami kandydatów. Dla działu zarządzania zasobami ludzkimi istotne będą również zmiany Kodeksu pracy w zakresie pracy zdalnej oraz coraz ważniejsza kwestia ESG. 

IT. Idealna branża dla mam?

Intensywny rozwój nowych technologii sprawił, że znacznie poszerzył się wachlarz profesji, dla których IT jest wspólnym mianownikiem. I choć utarł się stereotyp, że branża IT zdominowana jest przez mężczyzn, kobiety coraz lepiej sobie radzą w tym sektorze, skutecznie konkurując i współpracując z panami. Również te, które zdecydowały się łączyć rozwój zawodowy z macierzyństwem. Co je przekonuje do pracy w IT?

REKLAMA

Przyszłość prawa pracy. Jak automatyzacja i sztuczna inteligencja wpływają na rynek pracy i prawa pracownicze

W dzisiejszym dynamicznym środowisku gospodarczym niezwykle istotne jest zrozumienie wpływu nowych technologii, takich jak automatyzacja i sztuczna inteligencja (SI), na rynki pracy i prawa pracownicze. Postęp technologiczny rewolucjonizuje sposoby wykonywania pracy, tworząc nowe możliwości i wyzwania zarówno dla pracodawców, jak i pracowników. 

Nowe wyzwania w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy: Adaptacja prawa pracy do zmieniających się realiów zawodowych

W dzisiejszych dynamicznych czasach, świat pracy ulega ciągłym zmianom. Nowe technologie, rozwój sektorów gospodarki i zmieniające się preferencje pracowników powodują konieczność dostosowania prawa pracy do współczesnych realiów. 

Sztuczna inteligencja i trendy na rynku pracy pracy w służbie zdrowia [RAPORT]

Sztuczna inteligencja w służbie zdrowiu, wdrożenie nowych technologii usprawniających pracę lekarzy, czy inwestycje gigantów technologicznych w innowacyjne rozwiązania opieki zdrowotnej – to najnowsze trendy rynku pracy sektora opieki zdrowotnej i nauk przyrodniczych. Wszystkie te rozwiązania mają na celu usprawnienie działań specjalistów oraz efektywne zaplanowanie zatrudnienia w tej branży, w której globalnie 78% pracodawców deklaruje niedobór odpowiednich do pracy kandydatów – to wnioski z raportu „Healthcare & Life Sciences World of Work” przygotowanego przez ManpowerGroup.

Cztery pomysły na firmową imprezę integracyjną w outdoorze

Okres wiosenno-letni to idealny czas na organizację imprezy firmowej w plenerze. Obcowanie z naturą sprzyja pogłębianiu przyjacielskich więzi, odstresowuje i rozładowuje napięcia. Jak zorganizować wydarzenie, które dostarczy pracownikom moc niezapomnianych wrażeń i ułatwi im zbudowanie dobrych relacji? Przedstawiamy 4 pomysły na firmową imprezę integracyjną w outdoorze. 

REKLAMA

Pracownicy neuroróżnorodni, neuroatypowi - kim są i jakie mają potrzeby w miejscu pracy

Oddzielenie wizualne i akustyczne stanowisk pracy, np. dzięki donicom z zielenią, biurko z regulowaną wysokością czy strefy ciszy w miejscu pracy - to pomysły na to, jak zaprojektować biuro na potrzeby osób neuroróżnorodnych - wynika z raportu firmy Skanska i Business Link.

Kiedy pracodawca może domagać się zwrotu wydatków na studia pracownika

Pracownik otrzymał od pracodawcy pieniądze na czesne. Miał podjąć studia, ale tego nie zrobił - urodziło mu się dziecko, które wymaga szczególnej opieki. Czy w tej sytuacji pracodawca może domagać się zwrotu wypłaconego świadczenia?

Docenianie i motywowanie pracowników: klucz do sukcesu firmy

W czasach pandemii i pracy hybrydowej, zwiększenie zaangażowania i motywacji pracowników stało się jeszcze ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Docenienie i motywowanie pracowników to kluczowe czynniki, wpływające na ich zaangażowanie i lojalność wobec firmy. Przedsiębiorstwa, które inwestują w zadowolenie swoich pracowników, zyskują długotrwałe korzyści w postaci zwiększenia wydajności, redukcji kosztów rotacji pracowników oraz budowania pozytywnego wizerunku firmy.

Płatne szkolenia dla pracowników

Kto finansuje szkolenia pracowników? Czy szkolenia dla pracowników mają się odbywać w czasie ich pracy? Jakie zmiany zostały wprowadzone do KP co do szkoleń?

Przyłapuj ludzi na tym, co robią dobrze

Rozmowa z Michałem Erykiem Południokiem, prezesem zarządu BRAD Consulting, o tym, jak nowoczesne technologie mogą wzmacniać menedżerów w udzielaniu informacji zwrotnej pracownikom.

Plotki w pracy. Czy trzeba z nimi walczyć?

Efektem regularnych rozmów w pracy są…plotki. To nieuniknione w miejscu zatrudnienia. Te negatywne mogą doprowadzić do toksycznej atmosfery w przedsiębiorstwie. A na jaki temat najczęściej się plotkuje? Co trzecia osoba mówi o rodzinie, 64 proc. o przyjaciołach, a 58 proc. o swoim szefie. Aż 57 proc. osób plotkuje o współpracownikach[1]. Czy plotki mogą zniszczyć zespół? Jak do tego nie dopuścić?

Polityka firmy dotycząca zachowań w social mediach

Kiedy pracuję z klientami nad wdrożeniami social sellingu w ich firmach czy nad projektami z zakresu employee advocacy, pojawia się zawsze temat ewentualnych kryzysów oraz nadużywania zaufania firmy, która udostępnia poufne dane swoim pracownikom, oraz kwestia zdefiniowania zasad i ogłoszenia ich. Z pomocą przychodzi polityka zachowań w mediach społecznościowych.

Co piąty pracownik zmęczony jeszcze przed pracą [RAPORT]

Jak wynika z najnowszego raportu Benefit Systems, co piąty pracujący w Polsce przynajmniej kilka razy w tygodniu czuje się zmęczony jeszcze przed rozpoczęciem pracy, a co dziesiąty deklaruje mniejsze zaangażowanie w obowiązki służbowe.

2023 – Europejski Rok Umiejętności

Co będzie miał na celu Europejski Rok Umiejętności? Dlaczego szkolenia, podnoszenie kwalifikacji i znajomość technologii jest tak ważna na europejskim rynku zatrudnienia?

Nowe oferty pracy w branży bankowości, finansów, ubezpieczeń i nieruchomości?

Blisko co trzecia firma (29%) branży bankowości, finansów, ubezpieczeń i nieruchomości chce w ostatnim kwartale 2022 roku zatrudniać nowych pracowników.

Co czwarta firma chce zatrudniać, tyle samo planuje redukcje etatów [BADANIE]

24% polskich firm chce od października do grudnia zatrudniać nowych pracowników, ale o redukcji etatów mówi tyle samo przedsiębiorstw – to dane z opublikowanego dziś raportu ManpowerGroup, prezentującego plany rekrutacyjne firm na ostatni kwartał tego roku.

Re-manualizacja, czyli człowiek zastępuje robota

W dobie powszechnej robotyzacji procesów biznesowych i fascynacji menadżerów firm technologiami Robotic Process Automation (RPA), międzynarodowy zespół naukowców pod kierunkiem dra Artura Modlińskiego z Wydziału Zarządzania UŁ, wykazał obecność i znaczenie zjawiska odwrotnego – przejmowania pracy robotów na powrót przez ludzi. Nazwał je re-manualizacją procesów zrobotyzowanych.

Rola Pracodawcy w procesie rekrutacyjnym

Gdyby popatrzeć na dzisiejsze ogłoszenia o pracę, moglibyśmy pomyśleć, że w Polsce działają sami globalni liderzy, stabilne organizacje gwarantujące bezpieczeństwo, najwięksi producenci i dynamicznie rozwijające się firmy z młodymi zespołami, które zawsze mogą liczyć na szacunek swoich przełożonych. A wszystko to dzieje się w asyście owocowych czwartków. Jak naprawdę wygląda rzeczywistość marketingu rekrutacyjnego?

Pozyskiwanie pracowników lokalnych - 10 sposobów

Jak informuje Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej, stopa bezrobocia rejestrowanego w lipcu 2022 r. wyniosła 4,9%. To o 0,2 punktu procentowego mniej niż w maju br. I jak każda informacja, ta również ma dwie strony medalu. Znalezienie pracowników staje się bowiem większym wyzwaniem, zwłaszcza dla firm lokalnych, rekrutujących wśród miejscowych społeczności. W jaki sposób można mu podołać? Odpowiadamy.

5 najbardziej deficytowych kompetencji miękkich [BADANIE]

Według raportu ManpowerGroup obecnie najtrudniej u kandydatów do pracy znaleźć takie umiejętności jak odporność na stres i adaptacja. Jakie są najbardziej deficytowe kompetencje miękkie?

Najważniejsi są właściwi ludzie. Podejście systemowe w doborze kluczowych pracowników

Dobór personelu to jeden z kluczowych procesów nie tylko w obszarze HR, ale przede wszystkim w budowaniu efektywności organizacji. Nie jest bowiem prawdą, że ludzie są najważniejsi w organizacji, prawdą jest, że najważniejsi są właściwi ludzie. W procesie rekrutacji zwraca się szczególną uwagę na kompetencje kandydatów, zakładając, że wysokie kompetencje oznaczają wysoką energię działania, a co za tym idzie – wysoką efektywność i skuteczność zawodową. Doświadczenia ostatnich lat funkcjonowania w środowiskach VUCA i BANI pokazują, że proces doboru oparty na kompetencjach staje się niewystarczający i często mało skuteczny w odnajdowaniu właściwych osób pasujących do roli w organizacji i kultury organizacyjnej.

Uczenie się, sprawczość, kontrola

Wytłumaczalność, która jest nieodłączną częścią ram przyczynowych, pozwala nam na coś więcej niż generalizowanie – pomaga nam w procesie uczenia się.

Do kogo właściwie mówisz?

Z punktu widzenia sukcesu opowieści bardzo ważne jest to, aby dopasować ją do publiczności. Historia, która przypadnie do gustu grupie dwudziestoparolatków po kilku piwach, niekoniecznie spodoba się rekruterowi podczas rozmowy kwalifikacyjnej, klientowi podczas spotkania biznesowego czy twoim ultrakonserwatywnym teściom. Od czego zatem zacząć?

Rola psychiki w osiąganiu sukcesów biznesowych

Rola psychiki w osiąganiu sukcesów biznesowych jest ogromna. Jakie predyspozycje są więc potrzebne do założenia firmy? Kto sprawdzi się jako lider, a kto jako szeregowy pracownik?

Jakie zawody będą na topie w 2030 roku?

Oto TOP 6 zawodów, które będą najbardziej poszukiwane w 2030 roku. Sprawdź, jakie kompetencje rozwijać, aby za 10 lat przebierać w ofertach pracy.

Mentoring w firmie. Programy mentoringowe jako wartość dodana dla biznesu

Czym jest mentoring? Jaka jest różnica między coachingiem a mentoringiem? Czy warto wdrażać programy mentoringowe w firmie i jak to robić? Wyjaśnia Natalia Gozdowska z Altkom Akademii.

7 zasad do osiągnięcia sukcesu zawodowego i osobistego

Sprawdź, jak pozytywne nastawienie napędza sukcesy. Oto 7 podstawowych zasad do osiągnięcia sukcesu zawodowego i osobistego: przewaga szczęścia, punkt podparcia i dźwignia, efekt Tetris, uczenie się na błedach, krąg Zorro, reguła 20 sekund, inwestycja w więzi społeczne.

Zarządzanie - pionierskie praktyki wokół globu

Zarządzanie - jakie pionierskie praktyki można wymienić? Just Minnaar i Pim De Morree wyróżniają: projektowanie własnego miejsca pracy, pracę opartą na rezultatach, usunięcie mechanizmów kontroli, wzajemna ocenę i ustalanie własnych wynagrodzeń.

Algorytmy cyfrowe w miejscu pracy - zmiany w Kodeksie pracy

Algorytmy cyfrowe w miejscu pracy czyli projektowane zmiany w Kodeksie pracy - na czym będą polegały?

Organizacja turkusowa i czas pracy

Organizacja turkusowa to rewolucyjny model zarządzania rozpropagowany przez Frederica Laloux. Jak w organizacjach samozarządzających wygląda kwestia czasu pracy?

Zawód kontroler ruchu lotniczego [WYWIAD]

Zawód kontroler ruchu lotniczego kojarzy się przede wszystkim z dużą odpowiedzialnością. Jak wygląda rekrutacja i praca kontrolerów w Polsce? Ile wynoszą ich zarobki? Na te i inne pytania odpowiada Damian Bochyński, kontroler ruchu lotniczego z wieloletnim stażem oraz dyrektor Biura Szkoleń Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej.

Połączenie pracy i zabawy przynosi większe korzyści

Połączenie pracy i zabawy pobudza kreatywność i wpływa na powstawanie nowatorskich pomysłów. Jakie korzyści można zyskać, dzięki uzupełnianiu pracy zabawą?

Jak pracodawca może zaangażować się w pomoc Ukraińcom?

Pomoc Ukraińcom to ważny temat rozmów wśród pracowników. Okazuje się, że pracownicy chcą, aby ich pracodawca zaangażował się w pomoc Ukrainie. Jakie wsparcie pracodawca może zorganizować wspólnie z pracownikami? Oto przykłady.

Prawo do poglądów o wojnie, ale nie w pracy?

Czy prawo do wyrażania poglądów politycznych o wojnie nie obowiązuje w pracy? Pracodawcy muszą rozwiązywać konflikty między pracownikami wybuchające na tle wojny w Ukrainie. Kiedy poglądy polityczne mogą doprowadzić do rozwiązania umowy o pracę?

Automatyzacja pracy działów HR

Automatyzacja pracy działów HR przyspieszyła wraz z rozwojem technologicznym wywołanym pandemią koronawirusa. Działy kadr mają nowe obowiązki. Czy automatyzacja HR może stanowić zagrożenie dla pracowników?

Kompetencje najchętniej zdobywane w Polsce [BADANIE]

Kompetencje najchętniej zdobywane w Polsce czyli czego uczą się Polacy - oto wyniki badania na temat rozwoju kompetencji i sposobów nauki.

Jak rekrutować pracowników produkcyjnych?

Jak należy rekrutować pracowników produkcyjnych? Czy szybka rekrutacja jest efektywna? Jak zatrudnić pracownika, który zostanie w firmie?

Znajomość języka niemieckiego jako pożądana kompetencja

Znajomość języka niemieckiego to jedna z najbardziej pożądanych kompetencji językowych. Jaki poziom języka obcego wymagany jest do pracy w Polsce?

Co zachęca do pracy w IT?

Co najbardziej zachęca do pracy w IT? Zarobki, elastyczne podejście do pracownika, a może innowacyjność branży? Jakich kompetencji miękkich oczekują rekruterzy? Czy juniorzy często otrzymują awanse w IT?

Nowe zawody - technik elektroautomatyk i technik przemysłu jachtowego

Mamy dwa nowe zawody - technik elektroautomatyk oraz technik przemysłu jachtowego. Zostały wpisane do klasyfikacji zawodów szkolnictwa branżowego.

Praca hybrydowa - 3 sposoby na poprawienie jakości pracy zdalnej

Praca hybrydowa przekonała już do siebie wielu pracodawców, bez względu na ich wielkość i rodzaj działalności. Model ten cieszy się dużym poparciem pracowników i dobrze zorganizowany jest niewątpliwym atutem firmy jako pracodawcy. Jak sprawić, by praca hybrydowa była wydajna i satysfakcjonująca dla pracowników i pracodawców?

Motywowanie przez rozmowę

Motywowanie przez rozmowę czyli dialog motywujący. Na czym polega ta metoda? Do czego się ją wykorzystuje? Jaką ma skuteczność?

Dobry kontrakt to podstawa współpracy

Dobry kontrakt to podstawa prawidłowo przebiegającej współpracy. Czym jest kontrakt? Jakie są zasady dobrego kontraktu? Jak przygotować się do zawarcia kontraktu?

Jak rozkochać w sobie pracownika? - poradnik dla rekrutera

Jak rozkochać w sobie pracownika, aby przyjął ofertę pracy? Oto poradnik dla rekrutera poszukującego specjalistów IT. Jak przez komunikację dotrzeć do serca pracownika?

Offboarding pracownika - etapy

Offboarding pracownika - dlaczego jest taki ważny? Jak zaplanować offboarding? Oto przykładowe etapy.

Sytuacja pracowników i pracodawców w 2022 roku - 6 trendów

Jaka będzie sytuacja pracowników i pracodawców w 2022 roku? Oto 6 dominujących trendów na rynku pracy.

Zawody deficytowe 2022 czyli gdzie brakuje pracowników?

Zawody deficytowe w 2022 roku to lista aż 30 profesji. Sprawdź, gdzie brakuje pracowników.

REKLAMA