REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Plotki w pracy. Czy trzeba z nimi walczyć?

Plotki w pracy. Czy trzeba z nimi walczyć?
Plotki w pracy. Czy trzeba z nimi walczyć?
shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Efektem regularnych rozmów w pracy są…plotki. To nieuniknione w miejscu zatrudnienia. Te negatywne mogą doprowadzić do toksycznej atmosfery w przedsiębiorstwie. A na jaki temat najczęściej się plotkuje? Co trzecia osoba mówi o rodzinie, 64 proc. o przyjaciołach, a 58 proc. o swoim szefie. Aż 57 proc. osób plotkuje o współpracownikach[1]. Czy plotki mogą zniszczyć zespół? Jak do tego nie dopuścić?

O czym plotkujemy w pracy? Plotkują wszyscy?

Plotkowanie jest nieodłącznym elementem ludzkiej natury. Robią to wszyscy – niezależnie od wieku. Ponad połowa osób przyznaje, że lubi spekulować na temat swojego szefa, a także pracowników, z którymi przebywa na co dzień. Najczęściej plotkują osoby młode w wieku od 18 do 29 lat – 38 proc. badanych. Niemniej aż 33 proc. osób w wieku 30 do 44 lat przyznaje, że regularnie plotkuje. Co więcej, 57 proc. osób przyłapało kogoś na plotkowaniu za jego plecami. To niepokojące zjawisko.

Autopromocja

Jak walczyć z plotką w pracy?

Kultura plotkowania może wytworzyć toksyczne środowisko pracy. Pracownicy mogą zacząć patrzeć na siebie z podejrzliwością i pogardą. Plotki doprowadzają do konfliktów i spekulacji. Rolą pracodawcy jest utworzenie takiego środowiska pracy, by nie dawać miejsca na spekulacje.

 – Kluczowe jest posiadanie odpowiedniej strategii komunikacji wewnętrznej. W firmie powinien być jasny przepływ informacji tak, by pozostawiać jak najmniej miejsca na spekulacje. W związku z tym kluczowe jest posiadanie odpowiednich narzędzi i dobrego podejścia do komunikacji. Warto na bieżąco informować o planach firmy, awansach, planowanych premiach czy benefitach. W tym celu świetnie sprawdzą się takie narzędzia, jak newsletter, komunikacja mailowa, wideokonferencje – wyjaśnia Sebastian Kopiej z agencji PR Commplace.

Firma powinna sprzeciwiać się wszelkim zachowaniom, które doprowadzają do plotkowania. To m.in. mówienie w sposób pejoratywny o nieobecnych pracownikach czy wydawanie negatywnych opinii o przedsiębiorstwie. Kluczowe jest nauczenie się zarządzania plotką w firmie.

Postaw na integrację pracowników

W firmach zatrudnione są osoby w różnym wieku i o różnym doświadczeniu. Nieznajomość kolegów może prowadzić do plotkowania. W tym celu pracodawca powinien zadbać o integrację pracowników.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

 – Wyjazdy integracyjne pomagają poznać osoby, z którymi pracujemy. Utrzymywanie dobrych relacji z kolegami i koleżankami z pracy poprawia także wydajność zespołu, co może przełożyć się na wyniki finansowe przedsiębiorstwa. Przyjemna atmosfera w firmie wpływa także na dobre samopoczucie pracowników. Wellbeing odgrywa ogromne znaczenie w niepewnych czasach – dodaje ekspert Dworu Korona Karkonoszy.

Rozwój relacji międzyludzkich może zniwelować ilość plotek w firmie. Zarówno wyjazdy integracyjne, jak i imprezy firmowe umożliwiają poznanie współpracowników. Należy pamiętać, że nieprzyjemna atmosfera w pracy i wiele plotek mogą być przyczyną dużej rotacji w firmie.

Aby wyeliminować plotki, kadra zarządzająca powinna promować kulturę, która ogranicza to zachowanie i pracować nad poprawą dynamiki zespołu. Jednym z najskuteczniejszych sposobów jest wdrożenie otwartej komunikacji w firmie. Dzięki dialogowi pracownicy nie będą czuć potrzeby spekulacji na temat wydarzeń organizowanych w firmie.

[1] https://today.yougov.com/topics/society/articles-reports/2014/12/17/family-gossip

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(1)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • lewy
    2023-02-18 12:06:16
    Za plotkowanie i donosicielstwo pracodawcy powinni dawać I upomnienie a za notoryczne donosicielstwo to powinni zwalniać donosicieli z pracy.
    0
QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Uprawnienia rodzicielskie
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne
Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
ZUS: Od 1 kwietnia 2024 r. wyższe kwoty odszkodowania z tytułu wypadku przy pracy lub choroby zawodowej

1 kwietnia 2024 r. zwiększą się kwoty jednorazowych odszkodowań z tytułu wypadku przy pracy lub choroby zawodowej. Za każdy procent stałego lub długotrwałego uszczerbku na zdrowiu ubezpieczony otrzyma 1431 zł. W razie śmierci ubezpieczonego kwota jednorazowego odszkodowania dla małżonka lub dziecka wzrośnie do 128799 zł.

Najbardziej poszukiwany zawód w Polsce! Sprawdź, kogo poszukują pracodawcy.

Jaki zawód jest najbardziej poszukiwany w Polsce? Kogo na polskim rynku pracy brakuje nawet bardziej niż kierowców i informatyków? Kompetencje tych pracowników są niezbędne do uruchamiania nowych, dużych inwestycji.

Pracownicy urzędów państwowych. Będą nowe przepisy o czasie pracy w urzędach

Prezes Rady Ministrów określi w rozporządzeniu zasady ustalania przez kierowników urzędów czasu pracy urzędów, w których są zatrudnieni urzędnicy państwowi oraz inni pracownicy. Nowe przepisy mają m.in. na celu umożliwienie zastosowania bardziej elastycznych rozwiązań w zakresie organizacji pracy urzędów.

Decyzja o potrzebie wsparcia – kto wydaje i ile się czeka?

Decyzja ustalająca poziom potrzeby wsparcia jest niezbędna dla osoby niepełnosprawnej do uzyskania świadczenia wspierającego. Kto wydaje decyzję o potrzebie wsparcia i ile się czeka? Gdzie złożyć wniosek?

REKLAMA

Pracownicy domowi i globalny kryzys opiekuńczy nad osobami niepełnosprawnymi i starszymi

Rośnie globalne zapotrzebowanie na płatną opiekę, czy to nad osobami starszymi czy nad osobami niepełnosprawnymi. Coraz więcej państw na całym świecie, w tym szczególnie w UE boryka się z kryzysem opiekuńczym. Międzynarodowa Organizacja Pracy (MOP) szacuje, że kobiety stanowią trzy czwarte z 75,6 miliona pracowników domowych na całym świecie. Konieczne jest zapewnienie im ochrony w zatrudnieniu, w tym ochrony ubezpieczeniowej. MOP alarmuje o implementację przepisów. Praca domowa jest w dalszym ciągu niedoceniana i niedostrzegana oraz że w znacznej części jest wykonywana przez kobiety i dziewczęta, z których wiele jest migrantkami lub członkami społeczności znajdujących się w trudnej sytuacji i które są w szczególny sposób narażone na łamanie praw człowieka i pracownika, molestowanie seksualne czy dyskryminację. Czas to zmienić!

Kolejne podwyżki w budżetówce. Jakie będą wynagrodzenia pracowników podmiotów leczniczych?

Wzrosną wynagrodzenia pracowników podmiotów leczniczych. Minimalne kwoty wynagrodzenia zasadniczego tych pracowników będą wynosiły od 4190 zł do 4640 zł. Natomiast maksymalne kwoty wynagrodzenia zasadniczego będą wynosiły od 6000 zł do 12720 zł.

Wysoko wrażliwi w pracy i biznesie - przepis na sukces z 6 składników

Wysoko wrażliwi w pracy i biznesie nie mają łatwo. Mogą jednak przekuć swoją ponadprzeciętną wrażliwość w atut. Oto przepis na sukces dla osób wysoko wrażliwych od psycholog Aleksandry Kolińskiej. Potrzebujesz tylko 6 składników.

Podwyżki w budżetówce. Nowelizacja przepisów o wynagradzaniu pracowników administracji rządowej i innych jednostek

Szykują się podwyżki dla kolejnych grup pracowników budżetówki. Do wykazu prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów trafił zapis o kolejnym projekcie rozporządzenia. Chodzi o rozporządzenie zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad wynagradzania pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej zatrudnionych w urzędach administracji rządowej i pracowników innych jednostek.

REKLAMA

Zmotywowani do działania pracownicy to jeden z kluczowych sposobów budowania konkurencyjności na rynku
Rozliczanie freelancera – praktyczne przykłady

Rozliczanie freelancera przy umowie zlecenie i umowie o dzieło - jak to zrobić? Na co zwrócić uwagę przy corocznym rozliczeniu podatkowym? Jak rozliczać podatkowo freelancera z zagranicy?

REKLAMA