REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Polityka firmy dotycząca zachowań w social mediach

Polityka firmy dotycząca zachowań w social mediach
Polityka firmy dotycząca zachowań w social mediach
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Kiedy pracuję z klientami nad wdrożeniami social sellingu w ich firmach czy nad projektami z zakresu employee advocacy, pojawia się zawsze temat ewentualnych kryzysów oraz nadużywania zaufania firmy, która udostępnia poufne dane swoim pracownikom, oraz kwestia zdefiniowania zasad i ogłoszenia ich. Z pomocą przychodzi polityka zachowań w mediach społecznościowych.

Czym jest polityka mediów społecznościowych i kto jej potrzebuje?

Polityka zachowań w social mediach to oficjalny prawny dokument lub zbiór zasad (w mniejszych firmach), które określają prawa i obowiązki pracowników w mediach społecznościowych. Nie tylko pokazuje, co wolno i czego absolutnie nie można pisać w internecie, ale również jakie cele ma firma na swoją w nim obecność. Definiuje, w jakim zakresie pracownicy korzystają z dostępu do mediów społecznościowych w godzinach pracy i nie tylko. Stworzenie takiego dokumentu lub chociażby zbioru zasad w przypadku mniejszej organizacji jest absolutnie niezbędne, aby utrzymać spójną strategię marki firmowej w mediach społecznościowych i zabezpieczyć wszystkie czynniki ryzyka związane z obecnością pracowników w tym miejscu. W praktyce biznesowej spotykam dwie skrajności związane z tym tematem. Gdy pytam, czy w firmie jest taki dokument, otrzymuję informację, że jest choć, nikt go nie czytał. W pełni rozumiem, dlaczego tak się dzieje. Jest to kilkadziesiąt stron często w języku angielskim, a na dodatek tekst jest pełny prawniczego żargonu (również po angielsku). Nie chcę być niemiła, bo naprawdę cenię pracę prawników, ale ochotników do czytania tego raczej nie znajdziemy. Nie mówiąc o stosowaniu. Z tego powodu bardzo często ludzie w firmie nie są aktywni, bo obawiają się, że na pewno w tym dokumencie jakiś paragraf na nich istnieje. Lepiej się zatem nie wychylać. Druga skrajność to wolna amerykanka i działanie spontaniczne. Nie ma zasad i reguł. Każdy robi, co chce. Doskonała baza pod kryzys i to nie tylko wizerunkowy. Z tego powodu pracując z klientami, wypracuj rozwiązanie, które pozwoli wprowadzić zasady, ale jednocześnie będzie łatwe do egzekwowania.

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja

Twórz politykę zachowania w mediach społecznościowych, która jest zbudowana na odpowiedzi na 10 pytań. Stwórz reguły i zasady według tych pytań, a pomogą one przeciwdziałać niepożądanym sytuacjom w firmie.

#WaznePytania – 10 punktów, które powinna mieć każda polityka mediów społecznościowych:

1. Po co ci polityka social mediów?

2. Do czego firma wykorzystuje media społecznościowe?

REKLAMA

3. Jakie są oficjalne kanały i konta mediów społecznościowych?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

4. Kto może mówić w imieniu firmy?

5. Jakie wytyczne obowiązują pracowników w mediach społecznościowych?

6. Jakie są najlepsze „Do’s” i „Dont’s” dla mediów społecznościowych?

7. Czy zachęcasz do bycia ambasadorem firmy?

8. Jak radzić sobie z (pozytywnymi lub negatywnymi) komentarzami, hejtem?

9. Czy piszesz otwarcie, dla kogo pracujesz?

10. Czy istnieją jakieś tematy objęte tajemnicą firmową?

Niniejszy artykuł stanowi fragment książki „Autentyczny personal branding"; Autor: Angelika Chimkowska

„Autentyczny personal branding”; Autor: Angelika Chimkowska

mt biznes

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code
Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Kiedy pracodawca musi zgodzić się na przesunięcie terminu urlopu, a kiedy nie? Jest kilka reguł, które trzeba zastosować

Czy termin raz zaplanowanego urlopu wypoczynkowego można zmienić? To zależy od kilku okoliczności. W jednych zakładach pracy nie ma z tym problemów, a w innych niezbędne jest spełnienie warunków wynikających z przepisów.

0,04 proc. wartości aktywów netto za udział w Portalu PPK. Czy będzie niższa stawka opłaty? Jest projekt rozporządzenia

Jest pomysł Ministerstwa Finansów, aby obniżyć stawkę opłaty za udział w Portalu PPK. Zamiast obecnych 0,05 proc. wartości aktywów netto zgromadzonych w programie byłoby 0,04 proc. Jest projekt rozporządzenia.

Czym jest pułapka rentowa i dlaczego trzeba ją zlikwidować? Dotyczy aż 40% osób z niepełnosprawnościami

Czym jest pułapka rentowa i dlaczego trzeba ją zlikwidować? To zjawisko społecznie niesprawiedliwe. Dotyczy aż 40% osób z niepełnosprawnościami. Kilkanaście organizacji apeluje do resortu finansów o likwidację pułapki.

Wniosek do 30 czerwca 2026 r. o przywrócenie uprawnień emerytalnych funkcjonariuszom przeniesionym do organów skarbowych. Sejm uchwalił ustawę

Sejm uchwalił ustawę dotyczącą przywrócenia uprawnień emerytalnych funkcjonariuszom przeniesionym do organów skarbowych. W tym celu trzeba będzie złożyć wniosek do właściwej jednostki KAS do 30 czerwca 2026 r. Ustawa ma wejść w życie z dniem 1 stycznia 2026 r.

REKLAMA

"Arogancja ministra pogrąża górnictwo". Hutek: "Grozi nam upadłość PGG, chaos w JSW i gorący styczeń"

18 listopada miało się odbyć posiedzenie sejmowej komisji do spraw energii, klimatu i aktywów państwowych, podczas którego miała być procedowana ustawa o funkcjonowaniu górnictwa. Następnie ta ustawa miała trafić na plenarne posiedzenie Sejmu. Posiedzenie komisji zostało w ostatniej chwili odwołane, bo minister energii Miłosz Motyka stwierdził, że nie może przyjść i przesunięto spotkanie komisji na terminy grudniowe.

3 niedziele handlowe w grudniu 2025 r. Co z pracownikami sklepów?

W tym roku weszły w życie przepisy, dające kupującym trzy niedziele handlowe przed Wigilią Bożego Narodzenia. Państwowa Inspekcja Pracy przypomina o prawach pracowników sklepów.

60 lat dla kobiet i 65 lat dla mężczyzn: czy nierówny wiek emerytalny w Polsce to dyskryminacja?

W Polsce funkcjonuje nierówny wiek emerytalny dla kobiet i mężczyzn. Kobiety mogą przejść na emeryturę w wieku 60 lat, a mężczyźni w wieku 65 lat. Czy to nie jest dyskryminacja? Czy ustalony wiek emerytalny Polek i Polaków narusza zasadę równości wyrażoną w Konstytucji RP?

7 najważniejszych zmian w układach zbiorowych pracy. Parlament zakończył prace nad ustawą

Parlament zakończył prace nad ustawą dotyczącą układów zbiorowych. Będzie łatwiej zawrzeć układ, a więc i ustanowić przepisy bardziej korzystne dla pracowników, np. dodatkowe dni urlopu czy systematyczne podwyżki wynagrodzeń. Oto 7 najważniejszych zmian w ustawie.

REKLAMA

Podpisanie umowy o pracę w formie elektronicznej. Jak to zrobić zgodnie z przepisami prawa pracy

Współcześnie pracownicy bardzo często pracują zdalnie. Niekiedy łączy ich z pracodawcą znaczna odległość. W takich sytuacjach firmy proponują podpisanie umowy o pracę w formie elektronicznej. Jak można to zrobić zgodnie z przepisami prawa pracy? Czy kwalifikowany podpis elektroniczny to profil zaufany?

W 2035 r. na polskim rynku pracy ma brakować nawet 2,1 mln pracowników. Co roku ubywa od 150 do 200 tys. pracowników. Mamy poważne problemy demograficzne

Mamy poważne problemy demograficzne. W 2035 r. na polskim rynku pracy może brakować nawet 2,1 mln pracowników. Co roku ubywa od 150 do 200 tys. pracowników. Polska coraz bardziej zależna od imigracji zarobkowej. Co z nowymi przepisami o zatrudnianiu cudzoziemców i nowelizacją ustawy o PIP?

Zapisz się na newsletter
Kodeks pracy, urlopy, wynagrodzenia, świadczenia pracownicze. Bądź na bieżąco ze zmianami z zakresu prawa pracy. Zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA