REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Polityka firmy dotycząca zachowań w social mediach

Subskrybuj nas na Youtube
Polityka firmy dotycząca zachowań w social mediach
Polityka firmy dotycząca zachowań w social mediach
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Kiedy pracuję z klientami nad wdrożeniami social sellingu w ich firmach czy nad projektami z zakresu employee advocacy, pojawia się zawsze temat ewentualnych kryzysów oraz nadużywania zaufania firmy, która udostępnia poufne dane swoim pracownikom, oraz kwestia zdefiniowania zasad i ogłoszenia ich. Z pomocą przychodzi polityka zachowań w mediach społecznościowych.

Czym jest polityka mediów społecznościowych i kto jej potrzebuje?

Polityka zachowań w social mediach to oficjalny prawny dokument lub zbiór zasad (w mniejszych firmach), które określają prawa i obowiązki pracowników w mediach społecznościowych. Nie tylko pokazuje, co wolno i czego absolutnie nie można pisać w internecie, ale również jakie cele ma firma na swoją w nim obecność. Definiuje, w jakim zakresie pracownicy korzystają z dostępu do mediów społecznościowych w godzinach pracy i nie tylko. Stworzenie takiego dokumentu lub chociażby zbioru zasad w przypadku mniejszej organizacji jest absolutnie niezbędne, aby utrzymać spójną strategię marki firmowej w mediach społecznościowych i zabezpieczyć wszystkie czynniki ryzyka związane z obecnością pracowników w tym miejscu. W praktyce biznesowej spotykam dwie skrajności związane z tym tematem. Gdy pytam, czy w firmie jest taki dokument, otrzymuję informację, że jest choć, nikt go nie czytał. W pełni rozumiem, dlaczego tak się dzieje. Jest to kilkadziesiąt stron często w języku angielskim, a na dodatek tekst jest pełny prawniczego żargonu (również po angielsku). Nie chcę być niemiła, bo naprawdę cenię pracę prawników, ale ochotników do czytania tego raczej nie znajdziemy. Nie mówiąc o stosowaniu. Z tego powodu bardzo często ludzie w firmie nie są aktywni, bo obawiają się, że na pewno w tym dokumencie jakiś paragraf na nich istnieje. Lepiej się zatem nie wychylać. Druga skrajność to wolna amerykanka i działanie spontaniczne. Nie ma zasad i reguł. Każdy robi, co chce. Doskonała baza pod kryzys i to nie tylko wizerunkowy. Z tego powodu pracując z klientami, wypracuj rozwiązanie, które pozwoli wprowadzić zasady, ale jednocześnie będzie łatwe do egzekwowania.

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja

Twórz politykę zachowania w mediach społecznościowych, która jest zbudowana na odpowiedzi na 10 pytań. Stwórz reguły i zasady według tych pytań, a pomogą one przeciwdziałać niepożądanym sytuacjom w firmie.

#WaznePytania – 10 punktów, które powinna mieć każda polityka mediów społecznościowych:

1. Po co ci polityka social mediów?

2. Do czego firma wykorzystuje media społecznościowe?

REKLAMA

3. Jakie są oficjalne kanały i konta mediów społecznościowych?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

4. Kto może mówić w imieniu firmy?

5. Jakie wytyczne obowiązują pracowników w mediach społecznościowych?

6. Jakie są najlepsze „Do’s” i „Dont’s” dla mediów społecznościowych?

7. Czy zachęcasz do bycia ambasadorem firmy?

8. Jak radzić sobie z (pozytywnymi lub negatywnymi) komentarzami, hejtem?

9. Czy piszesz otwarcie, dla kogo pracujesz?

10. Czy istnieją jakieś tematy objęte tajemnicą firmową?

Niniejszy artykuł stanowi fragment książki „Autentyczny personal branding"; Autor: Angelika Chimkowska

„Autentyczny personal branding”; Autor: Angelika Chimkowska

mt biznes

Zapisz się na newsletter
Kodeks pracy, urlopy, wynagrodzenia, świadczenia pracownicze. Bądź na bieżąco ze zmianami z zakresu prawa pracy. Zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code
Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pracownik nie przychodzi do pracy - co robić? Jak go zwolnić?

Jeśli pracownik nie przychodzi do pracy nie wywiązuje się ze swoich podstawowych obowiązków. Pracodawca może nałożyć na niego kary porządkowe. Jak go zwolnić? Znaczenie ma tutaj rodzaj nieobecności. Jeśli jest usprawiedliwiona, pracodawca posłuży się inną podstawą prawną, a jeśli jest nieusprawiedliwiona, może zwolnić go dyscyplinarnie.

Ostrzeżenie ZUS przed oszustami: wygląda jak oficjalna korespondencja z ZUS, ale to phishing

ZUS ostrzega ubezpieczonych przed oszustami, którzy wysyłają fałszywe wiadomości e-mail. Wygląda to jak oficjalna korespondencja z ZUS, ale to phishing. Może skutkować kradzieżą danych osobowych, haseł i przejęciem kontroli nad komputerem, także kont bankowych ofiary.

Nowy urlop w Kodeksie pracy. 105 dni wolnego płatnego w 100 proc. Sprawdź, komu przysługuje!

W 2025 roku wprowadzono do Kodeksu pracy nowy rodzaj urlopu, który przeznaczony jest dla rodziców wcześniaków oraz dzieci, które po urodzeniu wymagają dłuższego pobytu w szpitalu. Maksymalny czas jego trwania wynosi 15 tygodni. Oto szczegóły.

W okresie ochronnym przed emeryturą pracodawca może wręczyć wypowiedzenie zmieniające

Zasadą wynikającą z prawa pracy jest ochrona pracownika w wieku przedemerytalnym przed wypowiedzeniem umowy o pracę. Pracodawca może jednak wręczyć mu wypowiedzenie zmieniające. Jeśli osoba zatrudniona nie zaakceptuje nowych warunków pracy, dochodzi wówczas do rozwiązania stosunku pracy. Kiedy dopuszcza się wypowiedzenie zmieniające w trakcie okresu ochronnego przed emeryturą?

REKLAMA

Reforma PIP: inspektor pracy sam wyda decyzję o przekształceniu umowy w umowę o pracę. Wykonalność będzie natychmiastowa

Reforma PIP przewiduje m.in. uprawnienie inspektora pracy do wydania decyzji o przekształceniu umowy cywilnej w umowę o pracę. Wykonalność takiej decyzji będzie natychmiastowa. Aktualnie inspektorzy PIP muszą kierować się w tej sprawie do sądu. Jakie jeszcze zmiany wprowadza Projekt ustawy o zmianie ustawy o Państwowej Inspekcji Pracy oraz niektórych innych ustaw?

W końcu będzie ustawa o układach zbiorowych pracy. Rząd przyjął projekt

Projekt ustawy o układach zbiorowych pracy i porozumieniach zbiorowych został opracowany przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. Rząd przyjął propozycję nowych przepisów. Czym są układy zbiorowe? Co wprowadza ustawa?

PIP zmieniła 3200 umów cywilnych na etaty. Po wejściu w życie nowych przepisów będzie ich dużo więcej

Będą nowe przepisy o PIP. Przewidują wyższe kary, więcej uprawnień inspektorów, kontrole zdalne. Najbardziej rewolucyjna zmian to możliwość wydawania przez inspektorów decyzji o przekształceniu umów cywilnoprawnych w etaty z natychmiastowym skutkiem – bez czekania na rozstrzygnięcie sądu.

3 miesiąc ciąży a umowa o pracę. Co mówią przepisy?

Jestem w 3 miesiącu ciąży. Z końcem września 2025 r. upływa termin, na jaki podpisałam umowę z moim pracodawcą. Czy pracodawca musi przedłużyć umowę? Jakie prawa mi przysługują?

REKLAMA

Jak można usprawiedliwić nieobecność w pracy?

Nieobecność w pracy należy usprawiedliwić. W przeciwnym razie nieusprawiedliwione nieobecności w pracy mogą skutkować nawet zwolnieniem dyscyplinarnym. Kiedy i w jaki sposób informuje się pracodawcę o nieobecności? Jak można usprawiedliwić nieobecność w pracy?

Co oznacza kod niepełnosprawności 03-L w 2025 roku?

Symbol przyczyny niepełnosprawności 03-L w orzeczeniu o stopniu niepełnosprawności oznacza zaburzenia głosu, mowy i choroby słuchu. Czy pracownicy z takim orzeczeniem mają prawo do wyższego dofinansowania z PFRON? Jakie zasiłki, świadczenia i ulgi można uzyskać w 2025 roku?

REKLAMA