REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Polityka firmy dotycząca zachowań w social mediach

Polityka firmy dotycząca zachowań w social mediach
Polityka firmy dotycząca zachowań w social mediach
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Kiedy pracuję z klientami nad wdrożeniami social sellingu w ich firmach czy nad projektami z zakresu employee advocacy, pojawia się zawsze temat ewentualnych kryzysów oraz nadużywania zaufania firmy, która udostępnia poufne dane swoim pracownikom, oraz kwestia zdefiniowania zasad i ogłoszenia ich. Z pomocą przychodzi polityka zachowań w mediach społecznościowych.

Czym jest polityka mediów społecznościowych i kto jej potrzebuje?

Polityka zachowań w social mediach to oficjalny prawny dokument lub zbiór zasad (w mniejszych firmach), które określają prawa i obowiązki pracowników w mediach społecznościowych. Nie tylko pokazuje, co wolno i czego absolutnie nie można pisać w internecie, ale również jakie cele ma firma na swoją w nim obecność. Definiuje, w jakim zakresie pracownicy korzystają z dostępu do mediów społecznościowych w godzinach pracy i nie tylko. Stworzenie takiego dokumentu lub chociażby zbioru zasad w przypadku mniejszej organizacji jest absolutnie niezbędne, aby utrzymać spójną strategię marki firmowej w mediach społecznościowych i zabezpieczyć wszystkie czynniki ryzyka związane z obecnością pracowników w tym miejscu. W praktyce biznesowej spotykam dwie skrajności związane z tym tematem. Gdy pytam, czy w firmie jest taki dokument, otrzymuję informację, że jest choć, nikt go nie czytał. W pełni rozumiem, dlaczego tak się dzieje. Jest to kilkadziesiąt stron często w języku angielskim, a na dodatek tekst jest pełny prawniczego żargonu (również po angielsku). Nie chcę być niemiła, bo naprawdę cenię pracę prawników, ale ochotników do czytania tego raczej nie znajdziemy. Nie mówiąc o stosowaniu. Z tego powodu bardzo często ludzie w firmie nie są aktywni, bo obawiają się, że na pewno w tym dokumencie jakiś paragraf na nich istnieje. Lepiej się zatem nie wychylać. Druga skrajność to wolna amerykanka i działanie spontaniczne. Nie ma zasad i reguł. Każdy robi, co chce. Doskonała baza pod kryzys i to nie tylko wizerunkowy. Z tego powodu pracując z klientami, wypracuj rozwiązanie, które pozwoli wprowadzić zasady, ale jednocześnie będzie łatwe do egzekwowania.

Autopromocja

Twórz politykę zachowania w mediach społecznościowych, która jest zbudowana na odpowiedzi na 10 pytań. Stwórz reguły i zasady według tych pytań, a pomogą one przeciwdziałać niepożądanym sytuacjom w firmie.

#WaznePytania – 10 punktów, które powinna mieć każda polityka mediów społecznościowych:

1. Po co ci polityka social mediów?

2. Do czego firma wykorzystuje media społecznościowe?

3. Jakie są oficjalne kanały i konta mediów społecznościowych?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

4. Kto może mówić w imieniu firmy?

5. Jakie wytyczne obowiązują pracowników w mediach społecznościowych?

6. Jakie są najlepsze „Do’s” i „Dont’s” dla mediów społecznościowych?

7. Czy zachęcasz do bycia ambasadorem firmy?

8. Jak radzić sobie z (pozytywnymi lub negatywnymi) komentarzami, hejtem?

9. Czy piszesz otwarcie, dla kogo pracujesz?

10. Czy istnieją jakieś tematy objęte tajemnicą firmową?

Niniejszy artykuł stanowi fragment książki „Autentyczny personal branding"; Autor: Angelika Chimkowska

„Autentyczny personal branding”; Autor: Angelika Chimkowska

„Autentyczny personal branding”; Autor: Angelika Chimkowska

mt biznes

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Źródło zewnętrzne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Uprawnienia rodzicielskie
    certificate
    Jak zdobyć Certyfikat:
    • Czytaj artykuły
    • Rozwiązuj testy
    • Zdobądź certyfikat
    1/10
    Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
    nie ma takiej możliwości
    3
    6
    9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
    Następne
    Kadry
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Do 29 lutego 2024 r. emeryci i renciści powinni poinformować ZUS o dodatkowych przychodach uzyskanych w 2023 r.

    Do 29 lutego 2024 r. należy poinformować ZUS o osiągniętych w zeszłym roku dodatkowych przychodach. Obowiązek taki mają osoby pobierające wcześniejszą emeryturę lub rentę, które w 2023 r. dorabiały do swoich świadczeń.

    13 emerytura 2024 brutto to 1780,96 zł. Ile trzynasta emerytura wynosi netto i kiedy jest wypłata?

    Trzynasta emerytura 2024 – ile na rękę otrzyma emeryt? To już szósty raz będzie w Polsce wypłacane dodatkowe roczne świadczenie pieniężne dla emerytów. Kiedy będzie wypłata trzynastej emerytury? 

    Dane osobowe pracowników. Czy pracodawca może pytać pracownika o narodowość

    Dane osobowe to wszelkie informacje o osobie fizycznej. W przypadku pracowników dane osobowe są przetwarzane i chronione zgodnie z unijnym ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych (tzw. RODO) oraz przepisami krajowego Kodeksu pracy. Szczególnej ochronie podlegają dane wrażliwe, wśród nich – informacje o pochodzeniu etnicznym pracownika. Czy pracodawca ma prawo żądać takich informacji od pracownika? Przepisy nie pozostawiają co do tego żadnych wątpliwości.

    Lidl poszukuje stażystów na wakacje, zainteresowanych szczególnie zarządzaniem. Poza rozwojem własnych kompetencji można nieźle zarobić

    Pierwsza praca często przesądza o całej karierze zawodowej w życiu. Dlatego tak ważna jest nie tylko dla absolwentów wyższych uczelni. Dobrze gdy można sprawdzić się na stażu, choćby poświęcając na to wakacje – jeśli się jeszcze studiuje. Jedną z takich okazji od kilkunastu lat daje studentom i absolwentom znana sieć dyskontowa – Lidl.

    REKLAMA

    Od 1 marca można składać wnioski w programie „Samodzielność – Aktywność – Mobilność!”. PFRON dofinansuje niepełnosprawnemu nawet 85% ceny zakupu samochodu!

    Rusza III tura naboru wniosków w programie PFRON „Samodzielność - Aktywność - Mobilność!” Mobilność osób z niepełnosprawnością. Wnioski o dofinansowanie do ceny zakupu samochodu osobowego będzie można składać od 1 marca 2024 r. od godz. 10.00 do 31 marca 2024 r. do godz. 23.59. Dofinansowanie może wynieść nawet 85% ceny zakupu samochodu.

    Niedziela handlowa w marcu 2024 r. W którą niedzielę zakupy będą możliwe

    W marcu 2024 r. jest pięć niedziel. Czy w którąś z nich nie będzie obowiązywać zakaz handlu w niedziele i święta. Czy w marcu będzie niedziela handlowa? Gdzie można zrobić zakupy w niedziele marca 2024 r.? Wyjaśniamy.

    ZUS: Zwiększa się liczba cudzoziemców pracujących w Polsce. Obcokrajowcy zakładają własne firmy i zostają pracodawcami

    Statystyki ZUS z grudnia 2023 r. potwierdzają wzrost liczby ubezpieczonych cudzoziemców w stosunku do 2022 r. Legalne zatrudnienie w Polsce podjęło ponad 1,12 mln obcokrajowców. Nie tylko podejmują zatrudnienie jako pracownicy, ale sami tworzą miejsca pracy zakładając firmy.

    Ponad 50% szefów mówi, że ma „wszystkiego dość” i chce zmienić pracę w 2024 roku. Dlaczego?

    Aż 58% osób zajmujących stanowiska kierownicze jest otwartych na zmianę pracy, co wynika przede wszystkim z poczucia, że nie otrzymują adekwatnego wynagrodzenia w obecnym miejscu zatrudnienia, ale też z powodu kiepskich relacji z przełożonymi i negatywnej atmosfery. Takie wnioski płyną z badania „Potrzeby liderów 2024”, zrealizowanego przez IRCenter na zlecenie Pluxee Polska. Lista codziennych wyzwań i obciążeń jest długa – aż 67% kierowników przyznaje, że doświadcza wypalenia zawodowego, jednak wielu z nich nie może liczyć na wsparcie ze strony pracodawcy, ani tym bardziej okazywać swoich prawdziwych emocji. 

    REKLAMA

    Ostatnie 2 dni na roczną informację o stanie konta dla uczestnika PPK!

    Osoby uczestniczące w PPK powinny do końca lutego każdego roku otrzymać informację od instytucji finansowej prowadzącej ich rachunki PPK. Instytucja ta ma coroczny obowiązek przesyłania im informacji. Jakie dane znajdują się w rocznej informacji dla uczestnika PPK? Jak sprawdzić stan konta PPK?

    PPK. Po ukończeniu 60 lat można rozpocząć wypłaty środków. Decyzję w sprawie sposobu wypłaty środków z PPK można czasami zmienić

    Kiedy – po ukończeniu 60 lat – rozpocząć wypłatę oszczędności zgromadzonych w PPK zależy od decyzji uczestnika PPK. Osoba oszczędzająca w programie może również wybrać wariant wypłaty. Raz podjęta decyzja co do sposobu wypłaty środków może być później przez niego modyfikowana, ale tylko w ograniczonym zakresie. 

    REKLAMA