REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Polityka firmy dotycząca zachowań w social mediach

Polityka firmy dotycząca zachowań w social mediach
Polityka firmy dotycząca zachowań w social mediach
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Kiedy pracuję z klientami nad wdrożeniami social sellingu w ich firmach czy nad projektami z zakresu employee advocacy, pojawia się zawsze temat ewentualnych kryzysów oraz nadużywania zaufania firmy, która udostępnia poufne dane swoim pracownikom, oraz kwestia zdefiniowania zasad i ogłoszenia ich. Z pomocą przychodzi polityka zachowań w mediach społecznościowych.

Czym jest polityka mediów społecznościowych i kto jej potrzebuje?

Polityka zachowań w social mediach to oficjalny prawny dokument lub zbiór zasad (w mniejszych firmach), które określają prawa i obowiązki pracowników w mediach społecznościowych. Nie tylko pokazuje, co wolno i czego absolutnie nie można pisać w internecie, ale również jakie cele ma firma na swoją w nim obecność. Definiuje, w jakim zakresie pracownicy korzystają z dostępu do mediów społecznościowych w godzinach pracy i nie tylko. Stworzenie takiego dokumentu lub chociażby zbioru zasad w przypadku mniejszej organizacji jest absolutnie niezbędne, aby utrzymać spójną strategię marki firmowej w mediach społecznościowych i zabezpieczyć wszystkie czynniki ryzyka związane z obecnością pracowników w tym miejscu. W praktyce biznesowej spotykam dwie skrajności związane z tym tematem. Gdy pytam, czy w firmie jest taki dokument, otrzymuję informację, że jest choć, nikt go nie czytał. W pełni rozumiem, dlaczego tak się dzieje. Jest to kilkadziesiąt stron często w języku angielskim, a na dodatek tekst jest pełny prawniczego żargonu (również po angielsku). Nie chcę być niemiła, bo naprawdę cenię pracę prawników, ale ochotników do czytania tego raczej nie znajdziemy. Nie mówiąc o stosowaniu. Z tego powodu bardzo często ludzie w firmie nie są aktywni, bo obawiają się, że na pewno w tym dokumencie jakiś paragraf na nich istnieje. Lepiej się zatem nie wychylać. Druga skrajność to wolna amerykanka i działanie spontaniczne. Nie ma zasad i reguł. Każdy robi, co chce. Doskonała baza pod kryzys i to nie tylko wizerunkowy. Z tego powodu pracując z klientami, wypracuj rozwiązanie, które pozwoli wprowadzić zasady, ale jednocześnie będzie łatwe do egzekwowania.

REKLAMA

Autopromocja

Twórz politykę zachowania w mediach społecznościowych, która jest zbudowana na odpowiedzi na 10 pytań. Stwórz reguły i zasady według tych pytań, a pomogą one przeciwdziałać niepożądanym sytuacjom w firmie.

#WaznePytania – 10 punktów, które powinna mieć każda polityka mediów społecznościowych:

1. Po co ci polityka social mediów?

2. Do czego firma wykorzystuje media społecznościowe?

3. Jakie są oficjalne kanały i konta mediów społecznościowych?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

4. Kto może mówić w imieniu firmy?

5. Jakie wytyczne obowiązują pracowników w mediach społecznościowych?

6. Jakie są najlepsze „Do’s” i „Dont’s” dla mediów społecznościowych?

7. Czy zachęcasz do bycia ambasadorem firmy?

8. Jak radzić sobie z (pozytywnymi lub negatywnymi) komentarzami, hejtem?

9. Czy piszesz otwarcie, dla kogo pracujesz?

10. Czy istnieją jakieś tematy objęte tajemnicą firmową?

Niniejszy artykuł stanowi fragment książki „Autentyczny personal branding"; Autor: Angelika Chimkowska

„Autentyczny personal branding”; Autor: Angelika Chimkowska

„Autentyczny personal branding”; Autor: Angelika Chimkowska

mt biznes

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Uprawnienia rodzicielskie
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne
Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dodatek za pracę w porze nocnej po 1 lipca 2024

1 lipca 2024 r. zmianie uległa wysokość minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokość minimalnej stawki godzinowej. Od 1 lipca 2024 r. minimalne wynagrodzenie za pracę wynosi 4300 zł brutto. W związku z podwyższeniem wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę, zmianie uległa także wysokość dodatku za pracę w porze nocnej.

Świadectwo pracy [treść świadectwa pracy, załączane informacje, termin wydania]

Świadectwo pracy potwierdza zakończone zatrudnienie. Dokument ten pracodawca wydaje pracownikowi w dniu zakończenia stosunku pracy. Razem ze świadectwem pracy pracodawca przekazuje też informacje dotyczące dokumentacji pracowniczej.

Kto jest chroniony przed zwolnieniem? 5 przypadków

Kto jest chroniony przed zwolnieniem w formie wypowiedzenia umowy o pracę? Oto 5 szczególnych przypadków przewidzianych w Kodeksie pracy. Przepisy te zapewniają stabilność zatrudnienia i ochronę przed niesprawiedliwym traktowaniem.

Co najbardziej motywuje pracowników? Czego pracownik wymaga od szefa?

Oczywiste jest, że najbardziej motywują pracowników pieniądze. Co jest drugim w kolejności najlepszym motywatorem? Wyniki różnią się w zależności od pokolenia pracowników i stanowiska. Na czym zależy młodszym, a na czym starszym pracownikom? Czego pracownik wymaga od szefa? Okazuje się, że ważne jest, aby przełożony potrafił przyznać się do błędu i by stosował wobec wszystkich równe zasady. 

REKLAMA

Konfederacja Lewiatan: Trzeba zmienić sposób ustalania minimalnego wynagrodzenia za pracę

Konieczne jest większe powiązanie wynagrodzenia minimalnego z aktualną lub prognozowaną sytuacją gospodarczą. Mogłoby się to odbywać poprzez zmniejszenie roli rządu w tym procesie.

Czterodniowy tydzień pracy: Kodeks pracy już umożliwia pracę na cały etat przez 4 dni w tygodniu

W przestrzeni medialnej trwa debata nad skróceniem tygodnia pracy do czterech dni w tygodniu. Resort rodziny analizuje możliwość skrócenia czasu pracy do 4 dni, bądź 35 godzin. Przy tej okazji warto przypomnieć, że kodeks pracy umożliwia taką pracę.

Główny Inspektor Pracy: Praca zdalna może wpływać na wydajność pracowników

Do Państwowej Inspekcji Pracy nie wpływa wiele skarg w związku z pracą zdalną. Zdaniem Głównego Inspektora Pracy, w praktyce najlepiej sprawdza się praca zdalna okazjonalna. Praca zdalna może wpływać na wzrost wydajności pracowników.

ZUS: ponad 1,1 mln cudzoziemców (w tym 771 tys. obywateli Ukrainy) płaci polskie składki na ubezpieczenia społeczne

Na koniec czerwca 2024 roku do ubezpieczeń społecznych w ZUS było zgłoszonych 1 mln 160 tys. cudzoziemców. W ciągu miesiąca przybyło ich blisko 10 tys. a od 2008 roku ponad 1 mln 140 tys. Takie dane podał 24 lipca 2024 r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych.

REKLAMA

Awaria uniemożliwiająca wykonywanie pracy, a wynagrodzenie pracownika

Awaria w miejscu pracy może skutecznie uniemożliwić wykonywanie obowiązków zawodowych, stając się poważnym problemem zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niespodziewane problemy techniczne, takie jak przerwy w dostawie prądu, awarie sprzętu komputerowego, czy problemy z infrastrukturą, mogą prowadzić do przestojów i zakłóceń w normalnym funkcjonowaniu firmy. W artykule omówimy, jakie prawa przysługują pracownikom w przypadku wystąpienia awarii i jakie obowiązki mają pracodawcy w takich sytuacjach.

Jakie prawa ma pracownik niepełnosprawny?

Pracownikom niepełnosprawnym przysługują dodatkowe uprawnienia w miejscu pracy. Uprawnienia te przysługują od dnia złożenia pracodawcy orzeczenia o niepełnosprawności.

REKLAMA