PROBLEMMoim największym problemem jest to, że wykonanie zbyt wielu zadań odkładam na ostatnią chwilę, co doprowadza do tego, że nigdy nie mogę się wyrobić na czas z zadaniami. Co więcej, gdy zadania realizuję w ostatniej chwili, zdarza mi się popełniać błędy. Także moi współpracownicy zwrócili mi ostatnio uwagę, że moje zachowanie utrudnia im pracę. Czy da się zrobić coś, bym jednak wyrabiał się z pracą na czas?
Ogólnie obowiązujące przepisy prawa pracy przewidują trzy podstawowe
odprawy związane ze stosunkiem pracy: odprawę emerytalno-rentową, która
wypłacana jest wówczas, gdy stosunek pracy ustaje w związku z
przejściem pracownika na emeryturę lub rentę, odprawę pośmiertną, którą
otrzymują uprawnieni członkowie rodziny pracownika w razie jego
śmierci, oraz „odprawę ekonomiczną” wypłacaną przez pracodawców
zatrudniających co najmniej 20 pracowników na podstawie ustawy z 13
marca 2003 r. o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami
stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników (DzU nr 90, poz.
844 ze zm.). Odprawa ta przysługuje wówczas, gdy stosunek pracy został
rozwiązany na skutek wypowiedzenia złożonego przez pracodawcę lub na
mocy porozumienia stron, z przyczyn niedotyczących pracowników.