| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP

Kodeks pracy

Obowiązki pracodawcy i pracownika

Podnoszenie kwalifikacji zawodowych przez pracownika

Można zaryzykować twierdzenie, że pracodawcy dzielą się na tych, którzy ułatwiają, bądź też utrudniają pracownikowi podnoszenie kwalifikacji zawodowych, a pracownicy - na tych, którzy chętnie, bądź też niechętnie kwalifikacje zawodowe podnoszą. Zgodnie z definicją zawartą w art. 1031 § 1 Kodeksu pracy przez podnoszenie kwalifikacji zawodowych rozumie się zdobywanie lub uzupełnianie wiedzy i umiejętności przez pracownika z inicjatywy pracodawcy albo za jego zgodą. Zwykle w tym kontekście padają pytania o zakres uprawnień i obowiązków stron stosunku pracy w tym zakresie. »

Słownik

Siedziba pracodawcy - definicja

W umowie o pracę należy określić miejsce pracy. Jest ono jednym z podstawowych elementów tej umowy. Najczęściej pracodawca w porozumieniu z pracownikiem określa, że miejscem pracy będzie siedziba pracodawcy. Również w przypadku, gdy miejsce pracy nie zostanie ustalone w umowie o pracę, przyjmuje się, że jest nim siedziba pra­codawcy. »

POLECANE

REWOLUCJA W DOKUMENTACJI PRACOWNICZEJ 2019

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Grzegorz Wróbel

doradca, interim manager PM Doradztwo Gospodarcze Sp. z o.o.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »