Przedsiębiorcy, którzy ponieśli szkodę w wyniku powodzi lub osunięć ziemi wywołanych opadami atmosferycznymi, jakie miały miejsce w 2010 r., mogą otrzymać pożyczkę w wysokości poniesionej szkody, nie więcej niż 50 000 zł. Pożyczka może być udzielona przedsiębiorcy, który w dniu powodzi zatrudniał nie więcej niż 50 pracowników. Prawidłowo wykorzystana i rozliczona pożyczka może zostać umorzona w całości lub w 75 proc.
W trakcie ostatniej rozmowy podsumowującej półrocze przełożony powiedział mi, że powinnam pracować nad tym, w jaki sposób przyjmuję informacje zwrotne i krytykę. Jego zdaniem, zamiast wysłuchać na spokojnie, co inni ludzie mają mi do powiedzenia, zaczynam niepotrzebnie się bronić i dyskutować, a przez to nie mam szans na dalszy rozwój i doskonalenie. Uważam się za osobę asertywną i nie pozwolę, by inni niesłusznie mnie oceniali i oskarżali. W jaki zatem sposób powinnam przyjmować krytykę, by nie doprowadzać do niepotrzebnych dyskusji?
Jestem koordynatorem zasobów ludzkich w prężnie rozwijającym się polskim przedsiębiorstwie. W ostatnim roku odnotowaliśmy większą niż zwykle liczbę odejść pracowników. Mamy kilkanaście wakatów, lecz zauważyłam problemy ze zdobywaniem dobrych specjalistów. Widzę, że zespół się stara, ale efekty są słabe. Owszem, mieliśmy trochę ciekawych osób, jednak oczekiwania obu stron nie pokrywały się. Wstyd się przyznać, ale zdarzało się również zatrudnienie specjalistów, których umiejętności okazywały się w praktyce absolutnie niewystarczające. Jak można poprawić jakość naszego procesu rekrutacji?
Jesteśmy pracodawcą uprawnionym do wypłacania pracownikom zasiłków. Jeden z pracowników od 12 maja br. bez przerwy jest niezdolny do pracy z powodu choroby. Obecnie przedłożył nam zwolnienie lekarskie od 10 do 26 września br. Otrzymane zwolnienie budzi nasze wątpliwości, gdyż wiemy, że u lekarza, który je wystawił, miało miejsce włamanie z kradzieżą. Uważamy również, że sposób wystawienia tego zwolnienia jest nieprawidłowy. Jak mamy postąpić w tej sytuacji? Jak wyliczyć okres zasiłkowy w przypadku potwierdzenia naszych obaw?
Pracodawca zawierający z pracownikiem umowę o pracę tylko w tym celu, aby umożliwić mu uzyskanie świadczeń z ubezpieczenia społecznego, musi się liczyć z zakwestionowaniem takiej umowy przez ZUS. Pracodawca i pracownik, których dotyczy taka sytuacja, ponoszą przykre konsekwencje, m.in. wyłączenie z ubezpieczenia, obowiązek zwrotu wypłaconych zasiłków wraz z odsetkami.
Po zgłoszeniu przez pracownika wypadku przy pracy pracodawca powołał zespół powypadkowy. W trakcie postępowania powypadkowego zakończył się okres, na który została zawarta z pracownikiem umowa o pracę na czas określony. Pracodawca nie podpisał z pracownikiem kolejnej umowy o pracę. Po zakończeniu postępowania powypadkowego zespół powypadkowy sporządził protokół ustalenia okoliczności i przyczyn wypadku przy pracy. Ze względu na to, że poszkodowany nie odpowiadał na telefony, sms-y ani e-maile, pracodawca przesłał protokół powypadkowy poszkodowanemu pocztą (aby mógł on zapoznać się z treścią dokumentacji) wraz z pouczeniem o prawie do wniesienia uwag i zastrzeżeń. Poszkodowany nie odebrał przesyłki poleconej, która po upływie 14 dni została zwrócona pracodawcy. Czy pracodawca może w takiej sytuacji zatwierdzić protokół powypadkowy?