REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Szkolenia pracowników, Rozwój osobisty i zawodowy

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Fundusz szkoleniowy w firmie

Jak utworzyć fundusz szkoleniowy, o którym mowa w ustawie antykryzysowej, aby móc skorzystać z dofinansowania do studiów podyplomowych dla pracownika?

Pracodawca z inwestycji w pracownika odzyskuje prawie drugie tyle

Z każdej złotówki zainwestowanej w pracownika polski pracodawca otrzymuje z powrotem średnio 1,71 zł. W innych krajach UE, po przeliczeniu waluty, jest to średnio 1,2 zł, w USA 1,53 zł - wynika z badania przeprowadzonego przez firmę doradczą PricewaterhouseCoopers (PwC).

W drodze na szczyt

Co należy do kompetencji niezbędnych na stanowisku dyrektora HR? Jaką drogę należy przebyć od stanowiska menedżera HR do stanowiska dyrektora personalnego – członka zarządu? Na te i inne pytania odpowiedzi poszukiwali uczestnicy debaty „Personelu i Zarządzania”, która odbyła się w ramach Kongresu Kadry.

Jakie korzyści dają szkolenia w formie e-learningu?

W związku z poszukiwaniem oszczędności w firmie rozważamy zrezygnowanie z niektórych tradycyjnych szkoleń na rzecz przeprowadzanych z wykorzystaniem Internetu. Czy rzeczywiście będzie to rozwiązanie, które przyniesie nam obniżenie kosztów?

Zwrot kosztów i dni wolne dla szkolących się pracowników

Pracownicy, którzy zostaną wysłani przez firmę na szkolenie, albo zdecydują się na nie sami, będą mieli prawo do dodatkowych dni wolnych oraz zwrotu kosztów nauki - proponuje resort pracy. Nad tą propozycją dyskutowali członkowie zespołu ds. prawa pracy i pakietów socjalnych Komisji Trójstronnej.

Jak dział HR może podnieść jakość obsługi klienta?

Jestem kierownikiem działu personalnego w firmie usługowej. Na jednym ze spotkań z zarządem otrzymałam zadanie opracowania strategii poprawy obsługi klienta. Szczerze mówiąc, odnoszę wrażenie, że to nie mój dział powinien się tym zajmować. Nie mamy do czynienia z klientami i nie bardzo wiem, jak „ugryźć” to zadanie. Zarząd upiera się, że to właśnie dział HR powinien odgrywać strategiczną rolę w poprawie obsługi klienta w naszej firmie. Jak się za to zabrać?

Jak sprawić, aby szkolenia były inwestycją?

Osoby zawodowo zajmujące się rozwojem pracowników – specjaliści ds. personalnych, menedżerowie HR – bez względu na to, czy pracują w małej, czy dużej organizacji często stają w obliczu tego samego wyzwania: jak przekonać współpracowników do planowanych działań szkoleniowych?

W jaki sposób lepiej słuchać?

Jestem menedżerem, który większą część czasu zawodowego poświęca na spotkania, rozmowy i narady. Nie ukrywam, że mam problem ze słuchaniem innych, gdy nie zgadzam się z tezami zawartymi w wypowiedziach. Ogólnie mówię dużo, łapię się często na tym, że przerywam innym lub nie daję dojść do głosu. Po czasie, kiedy analizuję sytuację, dochodzę do wniosku, że tak naprawdę nie wiem, co druga strona chciała mi powiedzieć. Muszę przyznać, że utrudnia mi to skuteczną komunikację. Co mam zrobić, żeby lepiej słuchać?

Przepisy o warunkach odbywania stażu przez bezrobotnych

Od 17 września 2009 r. obowiązują przepisy rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej w sprawie szczegółowych warunków odbywania stażu przez bezrobotnych.

Jak po zmianie przepisów zatrudniać stażystów z urzędu pracy

Od 17 września 2009 r. obowiązuje nowe rozporządzenie dotyczące warunków odbywania stażu przez bezrobotnych. Nowe przepisy ograniczają liczbę stażystów, których pracodawca może przyjąć na staż. Wprowadzają również regulacje w zakresie czasu pracy stażystów oraz przypadków zakończenia stażu przed ustalonym terminem.

Wyjazdy incentive jako nowa forma motywacji pracowników

Na Zachodzie wyjazdy motywacyjne dla pracowników są znanym i często używanym narzędziem marketingowym. W Polsce jest to wciąż nowa forma, ale pracodawcy coraz częściej po nią sięgają. Wyjazdy incentive są świetną formą nagradzania pracowników. Podróże motywacyjne to niezapomniane wyjazdy, łączące program turystyczny z zadaniami organizowanymi w niecodziennych miejscach i okolicznościach.

Diagnoza mocnych i słabych stron

Uczestnictwo w procesie samooceny to szczególne i wyjątkowe doświadczenie dla pracownika, ponieważ daje mu możliwość spojrzenia na własne funkcjonowanie zawodowe w zupełnie nowym świetle. Samoocena to swoisty rachunek sumienia podwładnego, a czas na nią poświęcony jest okazją do poznania prawdy o sobie i swoich słabych stronach zawodowych po to, aby zdiagnozowane niedoskonałości stały się punktem wyjścia do działań w zakresie kreowania ścieżki rozwoju i kariery.

W pogoni za wiedzą

Żyjemy w dobie dynamicznych i ciągłych zmian, wpisanych w codzienność każdej, chcącej zachować konkurencyjność, firmy. Towarzyszy temu gwałtowny rozwój technologiczny i organizacyjny przedsiębiorstw, a wraz z nim – potrzeba zdobywania nowej wiedzy i kształtowania nowych kompetencji wśród pracowników.

Współczesna edukacja - e-learning jako nowoczesna forma kształcenia studentów

Wygoda, oszczędność czasu i pieniędzy, możliwość uczestniczenia w zajęciach niemal z każdego miejsca na świecie to tylko niektóre z zalet kształcenia e-learningowego. W przyszłości pewnie nie uciekniemy od tej formy nauki. Budzi ona jednak mnóstwo wątpliwości. Choćby dlatego warto się jej przyjrzeć.

Finansowanie studiów podyplomowych z Europejskiego Funduszu Społecznego

Od lat czekasz na awans? A może szukasz nowej pracy? Chcesz dostać podwyżkę? Nie wiesz, jak udowodnić szefowi, że chcesz się rozwijać i jesteś otwarty na nową wiedzę? Warto zatem skorzystać z oferty tanich studiów podyplomowych dofinansowanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

Czy potrzebne są szkolenia miękkie?

Wiele firm, żeby zainwestować w szkolenia miękkie dla swoich pracowników, potrzebuje pragmatycznego uzasadnienia, że przełożą się one na wymierne rezultaty. W innym wypadku, po co mają inwestować w tego typu szkolenia? Często pozycję i markę już mają. To, czego chce każda firma, to lepszy zysk, lepsza rentowność. Jak rozwój pracowników w miękkim obszarze kompetencji może pomnożyć wyniki finansowe?

Kwalifikacje pracowników pomocy społecznej

Aby wykonywać zawód pracownika socjalnego, należy spełnić wymagania dotyczące wykształcenia określone przez ustawodawcę, np. ukończyć studia wyższe na kierunku praca socjalna.

Jak skutecznie planować i wdrażać szkolenia w dziale sprzedaży?

Od niedawna rozpoczęłam pracę w dziale HR jako specjalista do spraw szkoleń działu sprzedaży. W trakcie rozmowy z jednym z menedżerów sprzedaży na temat szkoleń usłyszałam: „Nie chciałbym cię zniechęcać, ale te szkolenia nic nie dają. Kilku sprzedawców brało udział w szkoleniach w poprzednich latach i nie widzę, aby to coś zmieniło. Po każdym szkoleniu słyszę, że program nie był dostosowany do naszej specyfiki pracy. Nie wiem, co tam ustaliliście w dziale HR, ale znajdźcie szkolenie, które rzeczywiście pomoże im w pracy i podniesie skuteczność handlowców. W innym przypadku szkoda dwóch dni pracy”. Nie była to odosobniona opinia. Na co mam zwrócić uwagę, żeby tym razem szkolenie było skuteczne?

Certyfikat na horyzoncie - jak rozsądnie wznowić szkolenia językowe

Bez względu na to, czy w naszej firmie kryzys już minął, jest czy też dopiero nadejdzie, szkolenia językowe pracowników to istotny element rozwijania kapitału ludzkiego firmy i coraz częściej warunek rozwoju. Pod koniec 2008 roku, często pochopnie, zawieszano szkolenia językowe. Zbliża się kolejny rok akademicki, wiele firm będzie się zastanawiało nad ich wznowieniem. Ważne, żeby zrobić to w zaplanowany sposób – mądrze zainwestować w pracowników i to w tych, w których naprawdę warto.

Jak zwiększyć efektywność coachingu?

Kieruję zespołem 25 przedstawicieli handlowych. Od sześciu miesięcy prowadzę regularny coaching z każdym z nich. W wielu przypadkach przynosi on oczekiwane korzyści, jednak w ogólnym rozrachunku rezultaty nie są satysfakcjonujące. Co zrobić, aby zwiększyć efektywność działań?

Kiedy warto wprowadzić system ocen 360 stopni

Ocena 360 stopni jest zazwyczaj bardziej obiektywna niż ocena tradycyjna. Jednak jest znacznie trudniejsza do przeprowadzenia, zarówno od strony metodologiczno-organizacyjnej, jak i psychologiczno-społecznej. Nie zawsze jest potrzebna i nie zawsze może spełnić nadzieje w niej pokładane. Właściwie zastosowana daje organizacji ogromny impuls do rozwoju.

Obowiązek uczestniczenia w szkoleniach

Przepisy prawa pracy nie zawierają przepisów rozstrzygających wprost, kiedy pracownik ma obowiązek uczestniczenia w szkoleniach organizowanych przez pracodawcę. Jedyny wyjątek stanowią szkolenia dotyczące bhp.

Jak kształtować wizerunek firmy

Niedawno założyłem firmę logistyczną. Wiem, jak ważny we współczesnym świecie jest wizerunek firmy. Zasada „Jak cię widzą, tak cię piszą” obowiązuje nadal. Chciałbym, aby wizerunek zewnętrzny mojej firmy był elegancki i prosty. Jakie zasady obowiązują przy wyborze papieru firmowego i wizytówek? Jaki powinien być układ informacji na tych drukach? Mam problem z doborem kolorystyki. Zamierzam także wprowadzić jednolity układ korespondencji e-mailowej.

Co to znaczy mieć coachingowe podejście?

Coaching jest obecnie bardzo popularną metodą wspierania rozwoju menedżerów. Często wspomina się także o tym, że menedżer powinien być coachem wobec swoich podwładnych. Interesuje mnie istota podejścia coachingowego. Na czym ono polega? W jakich postawach się przejawia? Jak może być wykorzystane w praktyce?

Kompetencje na sprzedaż

W sprzedaży szkoleń ważna jest postawa, czyli stosunek do szkoleń zarówno zleceniodawcy, jak i firmy szkoleniowej. Dla zleceniodawcy szkolenie może być obciążeniem jego budżetu, a tak naprawdę dobrze zaplanowane, przygotowane i przeprowadzone może przyczynić się do zdobycia przewagi konkurencyjnej. Z kolei firma szkoleniowa powinna mieć ambicje, by zostać partnerem biznesowym, który poprzez wsparcie szkoleniowe może przeprowadzić swoich klientów przez czas kryzysu.

Zarządzanie poprzez wartości – jak zapobiegać anomii pracowniczej

Zarządzanie poprzez wartości to uzupełnienie klasycznych metod i teorii zarządzania. Istnieje wiele teorii zarządzania, po co więc zarządzanie przez wartości i czym różni się od zarządzania poprzez cele, zarządzania poprzez motywowanie, kompetencje czy controlling? Zarządzanie poprzez wartości, w odróżnieniu od innych teorii zarządzania, bardzo głęboko dotyka tej sfery naszego życia, która jest dla nas najcenniejsza – sfery etycznej i moralnej.

Rozwój zawodowy i ścieżki awansów w firmie ubezpieczeniowej – opis praktyki

Planowanie kariery zawodowej powinno uwzględniać zbieżność oczekiwań i planów życiowych pracownika oraz potrzeby organizacji. To z kolei wymaga stosowania strategii rozwoju zawodowego według zaprojektowanych wcześniej ścieżek awansów oraz stosowania niezbędnego systemu szkoleń. W jaki sposób można zatem zbudować system rozwoju zawodowego oraz zorganizować formy realizowania kariery zawodowej przez pracowników?

Jak osiągać więcej za mniej

W maju po raz 26. odbyła się w Walencji międzynarodowa konferencja klientów firmy doradczej Hay Group. Motywem przewodnim spotkania była próba znalezienia odpowiedzi, w jaki sposób przy rosnącej inflacji i spowolnieniu gospodarczym przedsiębiorcy mają utrzymać rentowność i przewagę nad konkurencją.

W jaki sposób wprowadzić system HRM oparty na modelu kompetencyjnym

Wyzwaniem dla dużych organizacji jest mnogość procesów i narzędzi HRM. Szkolenia, programy rozwojowe, systemy ocen i zarządzania talentami, testy, procedury oraz narzędzia stosowane w rekrutacji – wszystko to składa się na bardzo rozbudowany system, komplikujący się wraz z rozrostem organizacji i pojawianiem się nowych jednostek oraz nowych dostawców. Jedną z odpowiedzi na brak spójności procesów i narzędzi jest oparcie całego systemu HRM na modelu kompetencyjnym. Co należy zrobić, aby adaptacja modelu kompetencyjnego zakończyła się sukcesem?

Jak dać się zauważyć w pracy

Mam dobre pomysły, znam się na tym, co robię i wiem, że stać mnie na więcej. Niestety, czuję się niedoceniany przez przełożonego. Po kilku latach ciężkiej pracy mam przeczucie, że szef nie do końca zdaje sobie sprawę, że większość sukcesów naszego działu było wynikiem moich działań i zaangażowania. Mimo mojego dużego doświadczenia nigdy nie zostałem wydelegowany jako przedstawiciel firmy na coroczny prestiżowy kongres naszej branży, na czym mi bardzo zależało. Młodsi stażem koledzy szybciej awansują i dostają ciekawsze projekty. Wszystko to sprawia, że zmniejsza się moje zaangażowanie i innowacyjne podejście do pracy.

Które metody doskonalenia kompetencji miękkich są najskuteczniejsze

Dziś często mówi się o tym, że bez wystarczająco rozwiniętych kompetencji miękkich menedżer nie jest w stanie efektywnie zarządzać swoim zespołem. Zależy mi na tym, aby być skutecznym menedżerem. Nieustannie więc doskonalę swój styl zarządzania zespołem. W związku z powyższym zainteresowałem się ostatnio możliwościami rozwoju własnych kompetencji miękkich. Niestety, nie bardzo wiem, od czego zacząć. W szczególności chciałbym dowiedzieć się, czy jest jakaś metoda ich rozwoju, która jest szczególnie godna polecenia menedżerowi.

Działaj jak właściciel

Kształtowanie współodpowiedzialności i współdecydowania u pracowników jest trudne. Nie zawsze bowiem udaje się w sposób praktyczny i zrozumiały przekazać informacje o wartościach wynikających ze strategicznych celów organizacji wszystkim grupom pracowników. W przypadku DPD Polska na początku te pojęcia okazały się zbyt abstrakcyjne, niedostępne dla ogółu. Jak zatem firma poradziła sobie w tej sytuacji?

MBA remedium na kryzys

Rozmowa z Arnoldem Longboy’em, dyrektorem ds. rekrutacji University of Chicago Booth School of Business (Chicago Booth) w Londynie

Jak z korzyścią dla siebie czytać poradniki doskonalenia umiejętności menedżerskich?

Jestem osobą umotywowaną do pracy nad rozwojem własnych umiejętności menedżerskich. Oprócz uczęszczania na odpowiednie szkolenia staram się poświęcać czas na lekturę poradników dla menedżerów, które opisują, w jaki sposób warto zarządzać zespołem i komunikować się z podwładnymi, aby osiągać pożądane wyniki. Czasami jednak mam wrażenie, że lektura tych poradników w niczym mi tak naprawdę nie pomaga, że treści zawarte w nich są często dyskusyjne, a niekiedy wręcz nieżyciowe. Zastanawiam się, czy jest tak, że to ja nie potrafię zrozumieć przesłania tych lektur, czy też owe lektury upowszechniają rady, z których nie warto po prostu korzystać.

W jaki sposób motywować pracowników w organizacji typu shared service

Zdobywanie doświadczenia i system szkoleń są istotnym czynnikiem zachęcającym kandydatów do podjęcia pracy w SSC. Jednakże sposób organizacji pracy w takich organizacjach nie sprzyja szybkiemu awansowi i możliwości samorealizacji zawodowej, na których młodym ludziom szczególnie zależy, i jest przyczyną wysokiej fluktuacji personelu. Co można zrobić, by tych osób było jak najmniej, a wysoki odsetek odejść nie zagrażał prowadzeniu działalności biznesowej? Jak zachęcić ich do pozostania w firmie?

Urodzony lider czy p.o. przywódcy

Odpowiedź na pytanie, czy można nauczyć się być liderem, czy trzeba tę zdolność niejako „wyssać z mlekiem matki” budzi dziś dużo emocji. Literatura biznesowa wpaja w nas przekonanie, że nie wystarczy już być dobrym menedżerem, aby firma mogła uzyskiwać przewagę konkurencyjną. Sukces zależy od przywództwa.

Dofinansowanie do szkoleń

Wielu przedsiębiorców w czasie obecnego kryzysu podejmuje kroki zmierzające do ograniczenia kosztów swojej działalności. Dzięki funduszom unijnym działania te nie muszą dotyczyć budżetów szkoleniowych przedsiębiorstw.

Kiedy pracownikowi wysyłanemu na szkolenie przysługuje zwrot kosztów podróży służbowej

Nasz pracownik pracuje w siedzibie naszej spółki, która mieści się w Warszawie. Miejsce zamieszkania pracownika to Lublin, skąd codziennie dojeżdża do pracy. Czy wysyłając tego pracownika na szkolenie do Lublina mamy obowiązek zwrócić mu koszty podróży służbowej? Jeśli wyślemy tego pracownika na szkolenie do Warszawy, to czy również musimy mu zwracać koszty podróży służbowej z miejsca jego zamieszkania do miejsca szkolenia?

Jakie cechy powinien mieć profesjonalny trener

Na rynku pojawia się coraz więcej trenerów biznesu, szkoleniowców, coachów. Szkoły trenerów przeżywają oblężenie. Coraz więcej osób upatruje swoją szansę w zawodzie trenera. Kuszeni wysokimi zarobkami, prestiżowym tytułem trenera biznesu, setki młodych ludzi kończą szkoły trenerów i ruszają na podbój świata. Kto z nich ma szansę zostać dobrym trenerem? Jakie cechy i umiejętności otwierają przed nimi drzwi do świata szkoleń i czynią profesjonalnym szkoleniowcem?

Dokształcanie pracowników - niekonstytucyjne

W ciągu najbliższych miesięcy wszystkich pracodawców czeka kolejna zmiana przepisów - tym razem dotycząca warunków podnoszenia kwalifikacji zawodowych przez pracowników.

W jaki sposób komunikować awans pracownikom

Właśnie zrealizowaliśmy proces okresowych ocen naszego zespołu, w efekcie którego niektórzy z jego członków zostaną awansowani. W jaki sposób przekazać informację o tym samym zainteresowanym, jak również ich współpracownikom?

Czy wyjazd szkoleniowy powinien być rozliczany jak podróż służbowa

Nasza firma wysłała pracowników na szkolenie w celu podniesienia ich kwalifikacji zawodowych. Szkolenie trwało 3 dni i odbywało się na obszarze kraju. Z pracownikami skierowanymi na szkolenie została podpisana umowa szkoleniowa. Jednak w umowie nie zawarliśmy postanowień dotyczących rozliczania tych szkoleń. Czy wyjazd na szkolenie to podróż służbowa? Jak rozliczyć taki wyjazd?

Jak wykazać w dokumentach ubezpieczeniowych okres nieobecności pracownika na szkoleniu organizowanym przez pracodawcę

Wysłaliśmy pracownika na dwudniowe szkolenie związane z pracą, którą wykonuje. Szkolenie odbywało się 6 i 7 lutego 2009 r. Przy okazji płacenia faktury za szkolenie okazało się, że pracownik uczestniczył w zajęciach tylko 6 lutego. Był natomiast nieobecny na szkoleniu 7 lutego - w sobotę. Pracuje od poniedziałku do piątku w godz. od 8.00 do 16.00, sobota 6 lutego była więc dla pracownika dniem wolnym. Jak wykazać nieobecność pracownika na szkoleniu w ZUS RSA?

Jak zdobyć uznanie wśród podwładnych

Właśnie awansowałem. Będę pracował na stanowisku menedżerskim. Dotychczas nie spotkałem przełożonego, który byłby dla mnie autorytetem i wzorem do naśladowania. Jak powinna wyglądać moja współpraca z podwładnymi? Jakimi zasadami powinienem się kierować, by zdobyć szacunek i uznanie wśród nich?

Szkolenia - opłacalna inwestycja

Kryzys to w ostatnim czasie słowo odmieniane niemal przez wszystkie przypadki. Coraz częściej słyszy się o zwolnieniach, obniżkach płac czy wydłużeniu ilości obowiązujących godzin pracy. Pracodawcy - szczególnie właściciele małych firm boją się inwestować, a zaczynają zastanawiać się jak przetrwać czas recesji. Jak w takim razie przekonać managera, aby szkolił siebie czy swoich ludzi?

Jak menedżer może coachować swoich podwładnych

Obecnie wiele mówi się o coachingu. O tym, że pomaga menedżerom doskonalić siebie oraz że sam menedżer powinien być coachem dla swych podwładnych. Czy to dobry pomysł, aby menedżer coachował swoich podwładnych? W jaki sposób miałby to robić? Czy istnieją metody, które są zalecane menedżerom w roli coacha?

Programy równowagi między pracą a życiem rodzinnym w polskich organizacjach

Ciągły deficyt specjalistów i wojna o talenty zmuszają pracodawców do wprowadzania różnorodnych działań mających na celu pozyskanie i zatrzymanie dobrych pracowników w firmie. Jednym z takich działań w firmie są programy równowagi praca-rodzina (work-family balance).

Moralne przywództwo lekiem na spowolnienie gospodarcze

Większość menedżerów HR w związku z kryzysem ograniczy w pierwszej kolejności wydatki na coaching - wynika z badań przeprowadzonych przez firmę szkoleniową Delta Training. Cięcia raczej nie obejmą szkoleń z technik sprzedaży, zarządzania, negocjacji i, co najważniejsze - z przywództwa. To dobrze, bo eksperci na świecie właśnie w zmianie modelu przywództwa widzą szansę na pokonanie kryzysu.

Czy czas poświęcony na sprawdzanie wiedzy o firmie zaliczamy do czasu pracy

W firmie obowiązuje regulamin pracy nakazujący pracownikom poddawanie się okresowym testom wiedzy (o produktach oferowanych przez firmę, o procedurach stosowanych w firmie itp.). Testy te są przeprowadzane w godzinach pracy. W jaki sposób rozliczyć pracownikom czas spędzony na testach? Czy należy za niego zapłacić?

Świadczenia dla kształcących się nauczycieli

Nauczyciel skierowany do dalszej nauki może liczyć na przywileje w pracy. Jednak brak postępów w nauce może spowodować poważne konsekwencje, m.in. utratę płatnego urlopu na czas pobierania nauki.

REKLAMA