W jaki sposób motywować pracowników w organizacji typu shared service
REKLAMA
Centra usług wspólnych pozwalają nie tylko na zmniejszenie kosztów personalnych, powoli zaczynają przekształcać się w centra kompetencyjne, w których istotną rolę odgrywa, oprócz niskiego kosztu usługi, także zestaw kompetencji, niedostępnych w innych lokalizacjach. Dodatkowo tam, gdzie jest to możliwe, centralizacja wymusza unifikację procesów i systemów. Efektem tych działań jest często zmniejszenie zatrudnienia, będące wynikiem optymalizacji procesów. Scentralizowanie procesów optymalizuje także koszty dodatkowe, takie jak utrzymanie wielorakich systemów informatycznych czy infrastruktury technicznej. Dzięki outsourcingowi czy offshoringowi procesów redukuje się ryzyko prowadzenia działalności gospodarczej. W przypadku zmniejszenia ilości pracy na danym stanowisku firma nie ponosi kosztów związanych z jego likwidacją. I odwrotnie - napływ zleceń nie stawia firmy w stan zapaści z powodu braku rąk do pracy i deficytu odpowiednich pracowników na rynku pracy. Niewątpliwie wartością istotną dla wielu firm jest także zmiana źródła powstawania kosztów z personalnych na usługi obce.
Ważne różnice
Treść jest dostępna bezpłatnie,
wystarczy zarejestrować się w serwisie
Załóż konto aby otrzymać dostęp do pełnej bazy artykułów oraz wszystkich narzędzi
Posiadasz już konto? Zaloguj się.REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat