REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Strategie HRM, Miejsce pracy

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Trzeci etap deregulacji - otwarcie 101 zawodów

Trzeci etap deregulacji został poparty przez posłów podczas 95. posiedzenia Sejmu. Przewiduje otwarcie 101 zawodów, m.in. rzecznika patentowego, rusznikarza, tłumacza przysięgłego, muzealnika, profesji z dziedziny konserwacji zabytków.

140 tys. miejsc na przyuczanie do zawodu dla młodych ludzi

W ramach europejskiego sojuszu na rzecz przygotowania zawodowego przedsiębiorstwa i organizacje zobowiązują się do udostępnienia 140 tys. miejsc na przyuczanie do zawodu dla młodych ludzi.

Kilka miejsc pracy w umowie o pracę

Określenie kilku miejsc pracy w umowie o pracę jest dopuszczalne. Strony stosunku pracy mogą ustalić, że pracownik będzie wykonywał pracę w więcej niż jednym miejscu, jeśli taki sposób określenia miejsca pracy jest uzasadniony rodzajem danej pracy.

Co należy wiedzieć przy podpisaniu umowy o pracę?

Podpisanie umowy o pracę oznacza nawiązanie stosunku pracy. Pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca do zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem. Na co należy zwrócić uwagę przy podpisywaniu umowy o pracę?

REKLAMA

Niestawienie się w pracy przed czasem a kara porządkowa

Pracodawca zarządził, aby pracownicy znajdowali się w miejscu pracy 10 minut przed godziną rozpoczęcia pracy. Czy niestawienie się w pracy przed czasem może być przyczyną nałożenia na pracownika kary porządkowej?

Większość pracowników pracuje w nieodpowiednich warunkach

Z raportu Fellowes Ergotest wynika, że większość pracowników pracuje w nieodpowiednich warunkach. Pracodawcy narażają ich w ten sposób na utratę zdrowia i zachorowanie na choroby zawodowe. Takie sytuacje przynoszą straty finansowe firmy.

Jak rozwiązywać konflikty w pracy?

Konflikty w miejscu pracy zagrażają prawidłowemu funkcjonowaniu zakładu pracy, co może przełożyć się na zmniejszenie efektywności pracy zespołu. Wydaje się jednak, że są nieuniknione. Gdy się już pojawią, warto wiedzieć jak je rozwiązywać.

Tworzenie miejsc pracy - budżet UE na 2016 r.

Projekt budżetu Unii Europejskiej na 2016 r. zwraca szczególną uwagę m.in. na tworzenie miejsc pracy. Dnia 27 maja 2015 r. Komisja Europejska przedstawiła dokument, zgodnie z którym budżet na przyszły rok wyniesie 143,5 mld euro.

REKLAMA

Polityczne zagrania w miejscu pracy

Polityczne zagrania mają miejsce także w zakładzie pracy. Z jakimi typami polityków można się spotkać w firmie? Jak unikać konfrontacji z tego typu pracownikami?

Negatywny wpływ miejsca pracy na zdrowie pracownika

Negatywny wpływ na zdrowie pracownika można stwierdzić w przypadku aż 30% miejsc pracy w Europie. Jakie zagrożenia dla zdrowia wiążą się z wykonywaniem pracy? Jak przeciwdziałać chorobom?

Ustalenie miejsca pracy budowlańca

Ustalenie miejsca pracy budowlańca ma duże znaczenie z punktu widzenia rozliczeń z tytułu podróży służbowej. Jak w umowie o pracę z pracownikiem budowlanym należy określić miejsce wykonywania pracy, gdy pracownik świadczy pracę w różnych miejscach? Czy każdy wyjazd traktuje się jak podróż służbową?

Praca biurowa - zagrożenia

Praca biurowa tylko z pozoru wydaje się być całkowicie bezpieczna i nieszkodliwa dla zdrowia pracownika. Tymczasem wiążą się z nią pewne zagrożenia. Na jakie przypadłości cierpią osoby wykonujące pracę biurową?

Najlepsze miejsca pracy w Polsce w 2015 r.

Najlepsze miejsca pracy w Polsce w 2015 r. zostały wybrane. Firmy zostały podzielone w konkursie na zatrudniające: poniżej 50, poniżej 500 i powyżej 500 pracowników. Kto zwyciężył?

Pierwsze tygodnie pomocy dla firm dotkniętych rosyjskim embargiem

Minęły pierwsze tygodnie pomocy dla firm dotkniętych rosyjskim embargiem. Dzięki wsparciu utrzymano ponad 330 miejsc pracy.

Więcej miejsc pracy w UE

W UE jest coraz więcej miejsc pracy. Wskaźnik wolnych miejsc pracy w IV kwartale 2014 r. wynosił 1,7. Tymczasem średnia dla ostatnich 3 lat wynosi 1,5.

Problem mobbingu i molestowania w pracy

Problem mobbingu i molestowania seksualnego w miejscu pracy polega na tym, że niewiele pracowników decyduje się na poinformowanie o przykrych sytuacjach, które nie powinny mieć miejsca.

Obowiązek wystawienia przez pracodawcę polecenia wyjazdu służbowego

W przypadku podróży służbowej dokument polecenia wyjazdu służbowego wystawiany jest jako udokumentowanie odbycia podróży i kosztów z nią związanych, które służy rozliczeniu się z pracownikiem, jak również jest przydatne dla celów dowodowych w kwestiach opodatkowania, składek ZUS itp. Nie jest to jednak obowiązkowe według przepisów powszechnie obowiązującego prawa.

Praca handlowców w terenie a prawo do diety

Praca handlowców wymaga określenia miejsca wykonywania pracy w umowie o pracę jako pewien obszar. Wykonywanie obowiązków pracowniczych na tym terenie nie stanowi podróży służbowej, a w związku z tym nie przysługuje im z tego tytułu prawo do diety.

Popularność biur elastycznych

Popularność biur elastycznych rośnie. Przynoszą korzyści zarówno pracodawcom jak i pracownikom. Koszt aranżacji takiego biura jest niższy od aranżacji tradycyjnego.

500 mln zł z FGŚP na ochronę miejsc pracy

Nowelizacja ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z ochroną miejsc pracy przewiduje przeznaczenie nawet 500 mln zł z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych na ochronę miejsc pracy.

Ochrona sygnalistów w Kodeksie pracy

Trójstronna Komisja ds. prawa pracy i układów zbiorowych wniosła postulat o uregulowanie ochrony sygnalistów w Kodeksie pracy. W stosunku do osób informujących o nieprawidłowościach w miejscu pracy w celu ochrony interesu publicznego miałby również być stosowany wprost zakaz dyskryminacji.

Ochrona informatora o nieprawidłowościach w miejscu pracy

Wykrycie nieprawidłowości w miejscu pracy jest bardzo ważne ze względu na bezpieczeństwo pracowników. Przede wszystkim należy zapewnić ochronę informatorowi, który sygnalizuje o uchybieniach w funkcjonowaniu zakładu pracy. Powstają problemy dotyczące przetwarzania danych osobowych.

Ochrona pracowników sygnalizujących nieprawidłowości

Katastrofa mająca miejsce w kopalni Mysłowice-Wesoła stała się przyczyną rozmów na temat braku ochrony pracowników sygnalizujących nieprawidłowości w zakładzie pracy. Górnicy pracujący w kopalni najprawdopodobniej wiedzieli o nieprawidłowościach, ale ich nie zgłosili.

Zwolnienia podatkowe za nowe miejsca pracy w Bydgoszczy

W Bydgoszczy radni przyjęli uchwałę o zwolnieniach podatkowych za nowe miejsca pracy. Uchwała dotyczy podatku od nieruchomości w przypadku nowych inwestycji.

Zakaz palenia w zakładzie pracy - walka pracodawców z palaczami

Palenie papierosów przez pracowników wpływa negatywnie na efektywność ich pracy, a także, jak wykazują badania, na poziom ich wynagrodzenia. Zakaz palenia w zakładzie pracy nie wystarcza. Jak pracodawcy mogą walczyć z nałogiem pracowników?

Odpowiednia temperatura w miejscu pracy

Jednym z podstawowych obowiązków pracodawcy jest przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy. Przepisy bhp nakazują pracodawcy m.in. zapewnienie odpowiedniej temperatury w miejscu pracy.

Open space - wady i zalety

Open space ma swoje wady i zalety. Pracownicy wykonujący pracę w biurze o otwartej przestrzeni mogą łatwiej się ze sobą porozumiewać, co może wpłynąć pozytywnie na integrację zespołu. Z drugiej strony może ucierpieć na tym efektywność pracowników. Niektórzy nie potrafią pracować w takich warunkach w skupieniu.

Nowe miejsca pracy i wyższe wynagrodzenia w handlu

Handel w Polsce wciąż się rozwija. Wszystko wskazuje na to, że w tej branży powstaną nowe miejsca pracy a dodatkowo wzrosną wynagrodzenia handlowców. Jakie są przyczyny tak dobrych prognoz?

Gra jako pożądana forma szkoleń pracowników

Gra to pożądana forma szkoleń pracowników. Okazała się być bardzo dobrym sposobem na przedstawienie trudnych zagadnień w przystępny sposób.

Mentoring w organizacji

Mentoring w organizacji to kultura organizacyjna tworzenia i dzielenie się wiedzą. Jak pogodzić ograniczenia budżetu HR z potrzebami inwestowania w rozwój pracowników?

Konferencja „Wyzwania HR” – 17 września 2014 r.

Zapraszamy na konferencję „Wyzwania HR”, która odbędzie się 17 września 2014 r. we Wrocławiu.

Zarządzanie sukcesją w polskich firmach

Odejście kluczowego pracownika może mocno osłabić organizację. Poszukiwanie nowego kandydata do pracy na danym stanowisku dopiero w momencie powstania wakatu prowadzi do destabilizacji w firmie. W celu zapobieżenia wystąpieniu takiej sytuacji należy stale budować grupę potencjalnych sukcesorów.

Synergia płci

Jak dotrzeć do nieodkrytych talentów? To pytanie zadaje sobie z pewnością wielu dyrektorów HR. Odpowiedź jest niezwykle prosta. Trzeba się tylko rozejrzeć dookoła. To kobiety: od recepcjonistki poprzez sekretarki do kierowniczek działów finansów czy administracji.

Miejsce wykonywania pracy

Przepis art. 29 § 1 pkt 2 k.p. wymienia miejsce wykonywania pracy jako jeden z istotnych elementów umowy o pracę, nie określa jednak sposobu jego ustalania ani też nie wymaga by strony uzgodniły jedno stałe miejsce jej wykonywania. Czy dopuszczalne jest w umowie o pracę określenie miejsca pracy jako „cały kraj”?

Kolory w pracy

Kolory w pracy mają znaczenie. Przed wyborem kolorystyki ścian lub mebli w biurze warto się najpierw dobrze zastanowić. Odpowiednio wybrana kolorystyka wnętrza może bowiem korzystnie wpływać na nastrój oraz wydajność pracy przebywających w nim osób i odwrotnie.

Pomieszczenie socjalne w pracy

Zgodnie z przepisami pracodawca ma obowiązek zapewnić pracownikom pomieszczenie socjalne. Nakazuje to rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy.

Gotowość do wykonywania pracy

Do ustalenia zamiaru świadczenia pracy (gotowości do pracy) nie zawsze jest konieczna obecność pracownika w zakładzie pracy. Wystarczy, że pracownik potwierdza gotowość stawienia się do pracy na każde wezwanie pracodawcy. Jednocześnie to uzewnętrznienie zamiaru wykonywania pracy przez pracownika musi być jednoznaczne i nie może budzić żadnych wątpliwości pracodawcy.

Zwrot kosztów przystosowania stanowiska pracy dla osoby niepełnosprawnej

Na mocy rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej jest możliwy zwrot kosztów przystosowania stanowiska pracy dla osoby niepełnosprawnej. Kiedy zwrot kosztów się należy i jak wygląda procedura jego przyznawania?

Biura open space a jakość pracy

Jak biura open space wpływają na jakość pracy? Wiele stanowisk pracy na dużych i otwartych przestrzeniach to dobre rozwiązanie dla pracodawców. Pozwala na lepszą kontrolę i szybszy przepływ informacji. Jak biura open space oceniają pracownicy?

Jakie są wymogi przy zakupie biurka pracowniczego

Praca przy niedostosowanym do pracownika biurku może wpływać na jego samopoczucie i efektywność pracy. Dlatego warto tak zaplanować wyposażenie stanowiska pracy, aby sprzęty umożliwiały regulacje i były wykonane z odpowiedniego materiału.

Elastyczny szef

Według jednej z definicji styl kierowania to względnie trwały i powtarzalny sposób, w jaki przełożony oddziałuje na podwładnych w celu pobudzenia i koordynacji ich działania w zespole, a przez to – osiągania celów stojących przed organizacją. Jeżeli z definicji styl kierowania jest względnie trwały dla danej osoby, to czy można go zmieniać, poprawiać, w jakikolwiek sposób nad nim pracować?

Jak poprawić skuteczność procesów rekrutacyjnych?

Jestem specjalistą ds. rekrutacji w średniej firmie i chciałbym poprawić skuteczność prowadzonych przeze mnie procesów rekrutacyjnych. Zależy mi na przyspieszeniu decyzji wyboru kandydata i skuteczniejszej jego ocenie, aby wybierać do naszej firmy najlepsze osoby.

By chciało się chcieć...

Pracownik idealny to taki, który nie dość, że osiąga dobre efekty pracy, to jeszcze czerpie z tego osobistą satysfakcję. Pytanie brzmi – jak ją zapewnić? Wewnątrzsterowny pracownik ma wiele atutów – nie trzeba go pilnować, sam dba o jakość wykonania, często cele traktuje osobiście. Dla menedżera to jednak większe wyzywanie, ponieważ często taki pracownik jest również mniej sterowny. Jeżeli przyjmuje cele i chce pracować, jest bezcenny. Jeżeli jednak nie chce, trudno go do tej pracy zachęcić czy zmusić.

Jak być szefem dla swoich kolegów?

Zostałem świeżo upieczonym szefem zespołu, w którym do tej pory sam byłem pracownikiem. Cieszę się bardzo z awansu, bo jest dla mnie kolejnym krokiem w rozwoju kariery, ale jestem też pełen obaw o to, jak poradzę sobie z zarządzaniem zespołem. Mimo różnic wiekowych, łączyły nas do tej pory bardzo dobre relacje koleżeńskie.

Czy w zarządzaniu ważny jest tylko wynik

W pracy liczy się wynik. Razem z ludźmi, z którymi pracuję, robimy wszystko, by realizować skutecznie cele. Inaczej działanie nie ma sensu. Lubię to, co robię. I o ile prędzej czy później znajduję rozwiązania nawet w beznadziejnych sytuacjach, zdarza się, że nie potrafię porozumieć się z ludźmi. Przekazuję im, czym mają się zająć, po czym okazuje się, że zrobili to zupełnie inaczej, niż oczekiwałem. Mam wrażenie, że niekiedy nie rozumieją, o co mi chodzi. Czasem też, kiedy widzę, w jaki sposób pracownik zabiera się do wykonania zadania, wolę zająć się nim sam. Jestem przeciążony pracą. Odnoszę wrażenie, że robię coś nie tak, że nie do końca właściwie zarządzam ludźmi. Co mogę zrobić, by usprawnić funkcjonowanie moje oraz zespołu?

Konserwacja klimatyzacji w biurze

Polskie prawo nie nakłada na pracodawcę obowiązku czyszczenia urządzeń klimatyzacyjnych, przestrzegania terminów ich czyszczenia i wymiany filtrów. Jedynym wyjątkiem są instalacje z czynnikiem chłodzącym, kiedy użytkownik ma obowiązek czyszczenia co 3 miesiące, co pół roku lub co rok, zależnie od rodzaju tego czynnika. W pozostałych przypadkach pracodawca powinien czyścić instalacje i klimatyzatory zgodnie z instrukcją użytkowania.

Czerwony dywan czy linoleum

Jeden z prezesów firmy zapytany przez konsultanta: „Proszę mi powiedzieć, ilu pracowników pracuje w Pana organizacji?” – odpowiedział: „No cóż, wydaje mi się, że połowa z nich”. W tym dowcipie jest jednak nadspodziewanie dużo prawdy. Z globalnych badań Hay Group wynika, że tylko 46 proc. pracowników czuje się w pełni efektywnych.

Pracujesz przy komputerze - oto wymagania bhp dla takiego miejsca pracy

Biorąc pod uwagę główne zagrożenia wynikające z wyposażenia stanowisk pracy w komputery (w tym i monitory), tj. obciążenie narządu wzroku i narządu ruchu, nie ma znaczenia, czy jest to laptop czy komputer stacjonarny.

Jakie korzyści dla pracodawców wynikają z zatrudniania telepracowników

Telepraca polega na wykonywaniu pracy regularnie poza zakładem pracy, a jej efekty są przekazywane pracodawcy za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Zatrudnianie telepracowników jest zazwyczaj dla pracodawcy korzystne i znacznie przewyższa początkowe nakłady, jakie zatrudniający ponosi na tę formę pracy. Zatem, aby ograniczyć koszty działalności firmy, zamiast redukować zatrudnienie, może warto pomyśleć o oszczędnościach, jakie daje telepraca.

Pracujesz poza miejscem zamieszkania - oto dodatki, które ci się należą

W przypadku niektórych grup pracowników, świadczących pracę poza stałym miejscem zamieszkania, obligatoryjnym dodatkiem jest tzw. dodatek za rozłąkę. Przysługuje on z tytułu czasowego przeniesienia do pracy w miejscowości innej niż miejscowość zamieszkania pracownika.

REKLAMA