REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Dr Simon Western wyróżnia 4 typy liderów w firmach: terapeuta, mesjasz, kontroler i eko-lider. Który typ przywództwa został uszyty na miarę naszych czasów? Sprawdź, którym typem lidera jesteś.
Kilkaset wypadków rocznie. To bilans branży budowlanej. Z danych Państwowej Inspekcji Pracy wynika, że w ich wyniku w 2024 r. w poszkodowanych zostało 463 pracowników, z czego 49 zmarło. Okazuje się, że poprawić bezpieczeństwo na budowie może sztuczna inteligencja. W jaki sposób?
Okazuje się, że nadzieja i zaufanie to kluczowe czynniki decydujące o efektywności funkcjonowania zespołów i całych organizacji. Jakie są strategie i modele budowania zaufania w zespole? Jak można mierzyć poziom zaufania wśród pracowników?
W jakich miejscach pracodawca może założyć monitoring? Jak informować pracowników o monitoringu? Jakich pomieszczeń pracodawca nie może monitorować? Czy można ukarać pracownika na podstawie monitoringu?
REKLAMA
W jakich miejscach pracodawca może założyć monitoring? Jak informować pracowników o monitoringu? Jakich pomieszczeń pracodawca nie może monitorować? Czy można ukarać pracownika na podstawie monitoringu?
Pracodawca powinien dbać o bezpieczeństwo pracowników, ochronę mienia, kontrolę produkcji i zachowanie w tajemnicy informacji, których ujawnienie może go narazić na szkodę. W tym celu pracodawca może wprowadzić nadzór zakładu pracy za pomocą kamer. Może również monitorować służbową pocztę elektroniczną oraz służbowe komputery i telefony pracowników.
Współczesny świat jest pełen wyzwań. Czujemy presję dynamicznie rozwijających się technologii, zmieniających się oczekiwań młodszych pokoleń pracowników i nieprzewidywalnych zdarzeń, takich jak pandemie. Do tego dochodzi niestabilność ekonomiczna i polityczna. W takim środowisku liderzy muszą być elastyczni, dostosowywać się i poszukiwać nowych, często niestandardowych rozwiązań. Jednak czy są gotowi podjąć to wyzwanie? Jak sprostać oczekiwaniom współczesnego świata i stać się liderem przyszłości?
Empatia to obecnie jedna z kluczowych kompetencji przywódczych, uważana za niezbędną do osiągnięcia sukcesu w zarządzaniu. Niezwykle istotne jest empatyczne podejście lidera do pracownika w zakresie jego kondycji psychicznej i samopoczucia. To wątek, na który zwraca uwagę kampania „Bliżej Siebie”, podkreślająca, jak istotna jest komunikacja i właśnie empatia w miejscu pracy.
REKLAMA
Czy aplikacja monitorująca ekran pracownika w trakcie wykonywania przez niego obowiązków służbowych będzie dopuszczalna w świetle nowych przepisów o pracy zdalnej?
REKLAMA