Jak i dlaczego warto monitorować pracę zdalną?
REKLAMA
REKLAMA
O co chodzi z tą pracą zdalną?
W 2020 roku przeprowadzono obszerne badania pod hasłem „Evolution of Work”. Podczas nich stworzono raporty oparte na analizach ADP Research Institute. Na podstawie danych od 2 tysięcy pracowników, stwierdzono, że Ci oczekują przede wszystkim elastyczności w swoim środowisku pracy oraz możliwości realizowania projektów, które mają realny wpływ na rozwój firmy. Nic więc dziwnego, że trend pracy zdalnej ma się doskonale, a pracownicy coraz chętniej przechodzą na tzw. home office.
REKLAMA
Badania GOV wskazały, że praca zdalna stała się szczególnie popularna w 2020 roku, kiedy to świat ogarnęła pandemia. To wtedy liczba pracowników home office wzrosła do 10%, plasując Polskę znacznie wyżej w światowym rankingu. Po tych zamianach coraz chętniej podejmujemy się również współpracy z firmami i specjalistami działającymi w ramach outsourcingu.
Bardzo często w kontekście pracy zdalnej podważa się jej efektywność i skuteczność. Rejestr Dłużników BIG InfoMonitor wskazał jednak, że ponad 80% pracowników uważa, że system zdalny poprawia ich efektywność, dzięki czemu wykonują polecania szybciej, niż robili to w biurze.
Wśród innych zalet i korzyści pro-pracowniczych wymienia się: bezpieczeństwo (na co wskazało 70% respondentów), większą elastyczność i oszczędność czasu, który można przeznaczyć na kontakty rodzinne (50% respondentów).
Dlaczego warto monitorować pracę zdalną?
Monitorowanie pracy zdalnej nie musi być kojarzone z brakiem zaufania czy potrzebą niezdrowej kontroli. W rzeczywistości chodzi o zabezpieczenie finansów, a także projektu, który musi być zrealizowany terminowo i zgodnie z założonymi celami. W pracy zdalnej realizacja może budzić wątpliwości – zwłaszcza z punktu widzenia pracodawcy.
W rzeczywistości monitoring w pracy, to:
• Zwiększanie efektywności pracowników,
• Ograniczenie cyberslackingu – czyli wykorzystywania godzin pracy do realizowania prywatnych zadań i obowiązków,
• Ograniczenie działań, które mogłyby naruszyć bezpieczeństwo przedsiębiorstwa,
• Nadzorowanie poufnych danych, które mogłyby wyciekać i naruszać wizerunek firmy,
• Optymalizacja procesów w danym przedsiębiorstwie,
• Nadzorowanie pracy specjalistów zewnętrznych,
• Kontrola pracownika, który wcześniej wykazał się skłonnościami do naruszeń,
• Ograniczenie zachowań zagrażających i niepożądanych – np. uruchamianie określonych aplikacji, otwieranie poufnych folderów etc.
W procesie monitorowania i kontroli niezbędny jest Privileged Access Management (PAM) od https://senhasegura.eu/pl, który zezwala na kontrolowanie podmiotów, którym udostępniono środowisko sieciowe Twojej firmy. Dzięki nim zwiększasz bezpieczeństwo usług – m.in. poprzez przerwanie niepożądanych sesji, a następnie zablokowanie dostępów danego pracownika. PAM umożliwia ci oszczędzać pieniądze, podnosi poziom bezpieczeństwa sieci IT i ułatwia zachowanie kontroli nad pracami outsourcingowymi.
REKLAMA
REKLAMA
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat