REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Komunikacja w firmie, Pracownik

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Klasy podatkowe w Niemczech. Do której należysz?

W erze pędzących zmian na rynku pracy jedno wciąż pozostaje niezmienne od lat. Nasi zachodni sąsiedzi są nadal bardzo atrakcyjnym zarobkowo krajem i spore grono Polaków chętnie wiąże swoją zawodową przyszłość, zarówno tę krótką, jak i dłuższą, z niemieckimi pracodawcami. Czy jesteśmy jednak przygotowani merytorycznie do pełnienia tam obowiązków pracowniczych?

Jak skutecznie przeprowadzić strategiczne zmiany w firmie?

Efekty wdrożenia zmian strategicznych w firmie uzależnione są od zaangażowania poszczególnych pracowników. Kiedy zmiana jest strategiczna i jak krok po kroku ją wprowadzić - odpowiada ekspert.

Szczęśliwy pracownik to najlepsza inwestycja!

Trudno o pojęcie bardziej względne niż szczęście. Nasze relacje, poszczególne doświadczenia, dobrzy ludzie spotykani na drodze – wszystko to tworzy codzienność i krok po kroku buduje poczucie zadowolenia. Jedną z istotniejszych kwestii warunkujących poczucie ogólnej satysfakcji jest również szczęście osiągane w miejscu, w którym spędzamy 1/3 życia – w pracy.

Adaptacja w nowym miejscu pracy

Nowa praca zawsze oznacza niepisany przymus przystosowania się do panujących tam rytuałów i trybu codziennego funkcjonowania w firmie. Tym bardziej może to być trudne, jeśli przez długi czas pracowaliśmy w tym samym przedsiębiorstwie i mocno przyzwyczailiśmy się do obowiązujących standardów.

REKLAMA

Onboarding - jak wdrożyć nowego pracownika

Onboarding odgrywa istotną rolę w późniejszym funkcjonowaniu w pracy oraz zwiększeniu motywacji i efektywności pracownika. Jak zatem wprowadzić nowego pracownika do firmy?

Elevator pitch, czyli bądź mistrzem retoryki!

Nie ma wielu bardziej deprymujących kwestii niż uczestnictwo w przemówieniu, podczas którego mamy nieustanne wrażenie, że mogłoby i powinno być o wiele krótsze. Kto dziś rządzi naszą świadomością? Mówcy, którzy poruszają serca i umysły, przyciągają uwagę i potrafią krótkim, sprawnym komunikatem przekazać interesujące treści.

Jak się komunikować, żeby utrudnić porozumienie?

Doskonała komunikacja w praktyce niemalże nie istnieje. Odbiorca informacji rzadko od razu rozumie intencje i słowa nadawcy dokładnie tak, jak on sam. Nie uciekniemy jednak od tego procesu, bo właśnie na komunikowanie się poświęcamy około 80% czasu pracy. Łatwo jednak utrudnić porozumienie, a dodatkowo często to my sami zmniejszamy szanse na nie. Jak?

Jak obliczyć wynagrodzenie pracownika tymczasowego za przepracowaną część miesiąca

Pracownicy tymczasowi mogą być wynagradzani za wykonaną pracę w różny sposób, np. stawką miesięczną lub godzinową. Jak prawidłowo ustalić wysokość wynagrodzenia takiego pracownika, jeżeli przebywał na zwolnieniu lekarskim i urlopie wypoczynkowym?

REKLAMA

Zarządzanie stresem, czyli jak ujarzmić bestię

Występuje wszędzie. Zupełnie niezależnie od rodzaju branży i wielkości przedsiębiorstwa. Potrafi zaatakować na każdym etapie kariery zawodowej i mocno psuje szyki w zdrowym funkcjonowaniu w pracy. To stres. Zabójca motywacji, bez sentymentów podcinający skrzydła i odbierający multum naszych zalet.

Savoir vivre w biurze open space

Open space jest popularną formą urządzenia współczesnych biur. Taki sposób aranżacji powierzchni biurowych ma na celu m.in. zwiększanie kreatywności, lepszą komunikację i poczucie równości wszystkich członków zespołu. Zdarza się jednak, że open space jest jednym z powodów pojawiania się konfliktów i stresu pracowników. Ekspert z Integra Consulting Poland podpowiada, jak zachowywać się pracując w otwartej przestrzeni biurowej, by nie powodować niepotrzebnych konfliktów i nie przeszkadzać w pracy innym?

Czy „haerowcy” wyginą jak dinozaury?

Co jest ważne, aby zespół osiągał jak najlepsze efekty dla firmy? Zazwyczaj nieco innych odpowiedzi udzielają prezesi, członkowie zarządu, menedżerowie, a inne padają wówczas, gdy zapytamy przedstawicieli działów HR. A przecież wszyscy wspólnie powinni dążyć do tych samych celów biznesowych.

Onboarding - jak skutecznie wdrożyć nowego pracownika

Wprowadzenie nowego pracownika do firmy, czyli onboarding jest istotnym procesem w każdej firmie. Jak to zrobić w praktyce? Zapoznaj się ze wskazówkami skutecznego onboardingu.

Jak wyznaczać priorytety w pracy przy natłoku zadań?

Liczba zadań do wykonania znowu cię przytłacza i nie masz pojęcia, od czego zacząć? Wiele osób doskonale zna ten scenariusz z codziennej pracy. Stres związany z natłokiem obowiązków nie sprzyja efektywności. Jak więc skupić się na tym, co najważniejsze lub pomóc w tym swoim pracownikom?

Metody oceny kompetencji

W prężnie funkcjonujących organizacjach pracownicy zajmują się tym, w czym są najlepsi, a zespoły tworzone są tak, by umiejętności poszczególnych osób uzupełniały się. Do tego potrzebna jest jednak właściwie zaplanowana strategia zarządzania kompetencjami pozwalająca odpowiednio gospodarować kapitałem ludzkim w organizacji. Jakie metody warto w niej wykorzystać?

Rynek pracownika

Obecny rynek pracy to rynek pracownika. Coraz trudniej pracodawcy znaleźć osobę chętną do pracy. Bezrobocie systematycznie spada i zapotrzebowania pracodawców nie zaspokajają nawet pracownicy napływający z sąsiednich krajów, np. z Ukrainy.

Warunki w pracy równie ważne jak wynagrodzenie

Współczesny rynek pracy to rynek pracownika. Warunki pracy w biurze są obok wysokości wynagrodzenia jednym z najważniejszych elementów decydujących o wyborze danego pracodawcy przez pracownika. Pracodawcy, chcąc pozyskiwać najbardziej utalentowanych pracowników, podnoszą standardy miejsc pracy.

Urlop wypoczynkowy: wykorzystanie, udzielanie i wypłata ekwiwalentu

Sezon urlopowy już w pełni, zachęcamy zatem do zapoznania się z kilkoma przydatnymi informacji na temat wykorzystania urlopu wypoczynkowego w naturze, ale również z zasadami wypłaty ekwiwalentu.

IV Konferencja Prawa Pracy 2018/2019

Zapraszamy do wzięcia udziału w IV Konferencji Prawa Pracy 2018/2019, która odbędzie się w dniach 17-18 października 2018 r. w Warszawie. Patronem medialnym wydarzenia jest Infor.

Od nowicjusza do eksperta – jak wspierać rozwój pracowników?

Chęci do działania ogromne, za to wiedza i umiejętności zdecydowanie mniejsze – tak wielu z nas zaczynało swoją drogę zawodową. To długi dystans, podczas którego własna motywacja, posiadane kompetencje i wiara w nie zmieniają się. Na poszczególnych etapach rozwoju pracownicy potrzebują więc różnego podejścia ze strony pracodawcy. Jak pomóc nowicjuszowi osiągnąć poziom ekspercki, a ekspertowi nie popaść w rutynę?

RODO a zaświadczenie o zarobkach

Czy pracownik musi wyrazić zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych z zaświadczenia o zarobkach?

Nałożenie kary porządkowej na pracownika – wymogi prawne, terminy, sprzeciw

Pracownicy podlegają odpowiedzialności porządkowej m.in. za nieprzestrzeganie ustalonej organizacji i porządku w procesie pracy, przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, przepisów przeciwpożarowych, a także przyjętego sposobu potwierdzania przybycia i obecności w pracy oraz usprawiedliwiania nieobecności w pracy [vide art. 108 k.p.].

Tymczasowy mentor zamiast nowego pracownika

Kiedy w firmie potrzebny jest nowy specjalista, zazwyczaj zaczynamy myśleć o rekrutacji. Jednak w wielu branżach proces pozyskiwania nowych pracowników, szczególnie na specjalistycznych stanowiskach, jest kosztowny i nie gwarantuje sukcesu. Może więc lepiej pomyśleć o mentoringu?

Jakich danych osobowych może żądać pracodawca

Pracodawca może żądać od kandydata do pracy określonych danych osobowych, które są wyraźnie wskazane w art. 22(1) § 1 Kodeksu pracy.

Ważne zmiany w umowach na czas określony w listopadzie 2018 r.

21 listopada 2018 r. upływa limit czasowy zatrudniania na czas określony. W przypadku kontynuacji zatrudnienia, od 22 listopada pracownicy - z mocy prawa - będą zatrudnieni na stałe.

Rozwiązanie umowy o pracę a długotrwała choroba

Kodeks Pracy zapewnia szereg instrumentów ochrony praw pracowników, jednym z nich jest zakaz wypowiedzenia umowy o pracę w czasie trwania zwolnienia lekarskiego. Należy jednak podkreślić, że nawet długotrwała choroba nie gwarantuje nieograniczonej ochrony przed zwolnieniem, a jedynie czasową. Jak długo trwa okres ochrony pracownika i w jaki sposób jest obliczany?

Urlop okolicznościowy w 2018/2019

Urlop okolicznościowy to płatny urlop przyznawany pracownikowi z powodu wystąpienia rodzinnych okoliczności wskazanych w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Socjalnej. Jakie wydarzenia gwarantują przyznanie urlopu okolicznościowego? W jakim wymiarze przysługuje urlop okolicznościowy?

Kryzys personalny w firmie - jak zatrzymać pracowników

Główną motywacją do zmiany firmy są pieniądze - wynika z badań przeprowadzonych przez Monster Polska. Czym skutecznie zatrzymać pracowników i jak z nimi rozmawiać?

Potrącenia alimentacyjne z wynagrodzenia – ważne zmiany od 2019 r.

Nowe przepisy m.in. rozszerzają odpowiedzialność materialną pracodawcy za zatrudnianie dłużników alimentacyjnych „na czarno”, ograniczona zostanie także możliwość ukrywania dochodów w kosztach podróży służbowej. Ponadto, ustawa przewiduje zacieśnienie współpracy różnych instytucji w celu zapewnienia lepszej ściągalności alimentów. Projekt jest na etapie opiniowania.

5 najważniejszych zasad przeprowadzania trudnych rozmów

Przedstawienie przełożonemu gorszych wyników kwartalnych, poinformowanie zleceniodawcy o opóźnieniu czy zakomunikowanie pracownikowi tego, że nie wszystkie obowiązki wykonuje tak, jak trzeba. Prędzej czy później większość z nas stanie przed koniecznością odbycia trudnej rozmowy zawodowej. Jak się do niej przygotować i co robić, by emocje nie wymknęły się spod kontroli?

Pokolenia X, Y, Z w pracy - jak zarządzać wielopokoleniowym zespołem

Przywiązana do tradycji i bezkonfliktowa generacja X, ceniące rozwój osobisty oraz czas wolny „Igreki”, odrzucające hierarchię i zanurzone w świecie wirtualnym „Zety”. Zarządzanie zespołem składającym się z wielu pokoleń to spore wyzwanie dla menedżerów i działów HR. Jak wśród tak różnorodnej załogi nie zapomnieć o innowacyjności?

Podróż służbowa – najważniejsze orzeczenia sądów w 2018 r.

Podróż służbowa, zwana także powszechnie delegacją, związana jest z rożnymi świadczeniami i dietami, które przysługują pracownikowi. Pomimo uregulowania wielu kwestii w Kodeksie pracy oraz rozporządzeniach ministerstwa, w praktyce właściwa interpretacja przepisów dotyczących podróży służbowej bywa kłopotliwa. Wiele wątpliwości w tym zakresie rozstrzyga orzecznictwo sądów.

Sposób wypłaty wynagrodzenia – ważne zmiany w 2019 r.

W związku z nowelizacją Kodeksu pracy już od 2019 r. domyślnym sposobem wypłaty wynagrodzenia będzie forma bezgotówkowa – przelew na rachunek bankowy pracownika. Zmiana ta ma przede wszystkim zbliżyć rozwiązania prawne do faktycznych preferencji pracowników. Jak będzie wyglądało przejście na formę bezgotówkową? Jakie inne zmiany przewiduje nowa ustawa?

Sportowcy i menedżerowie. Analogie sukcesu

2009 rok, trwają mistrzostwa świata w piłce ręcznej. Polacy źle rozpoczęli turniej, ale wciąż mamy szansę na półfinał. 15 sekund przed końcem decydującego meczu remisujemy z Norwegami, a piłkę mają rywale. Wydaje się, że marzenia o medalu będziemy musieli odłożyć na kolejne mistrzostwa. Tymczasem dzieje się rzecz niebywała. Zespołowa, szaleńcza walka w obronie powoduje, iż na 5 sekund przed końcem spotkania Artur Siódmiak przejmuje piłkę. Mgnienie koncentracji, szybka ocena sytuacji i rzut przez całe boisko w kierunku bramki. Trybuny zamierają, tak jak i kilkanaście milionów polskich serc, by po chwili wybuchnąć z całą możliwą mocą. Piłka trzepocze w siatce. Polacy wygrywają mecz 31-30 i meldują się na dalszym etapie rozgrywek.

Co to jest mobbing? Jak z nim walczyć?

Ogólnie rzecz ujmując, mobbing to uporczywy i długotrwały terror psychiczny w miejscu pracy. Warto wiedzieć, że każdemu pracownikowi, który wskutek mobbingu rozwiązał umowę o pracę przysługuje odpowiednie odszkodowanie. Co więcej, w przypadku gdy zachowanie pracodawcy spowodowało problemy zdrowotne pracownikowi należy się także zadośćuczynienie.

Kompetencje – efektywne wykorzystanie czasu pracy

W średniowieczu moment oznaczał 90 sekund. Obecnie często nie doceniamy tak krótkich jednostek czasu. Tymczasem w półtorej minuty można napisać zaległego maila, zaktualizować listę zadań czy oddzwonić do podwykonawcy – to naprawdę sporo. Jak nie przegapić takich chwil i maksymalnie je wykorzystać?

Jak radzić sobie z wypaleniem zawodowym

​​​​​​​Wypalenie zawodowe to długotrwały proces i może pojawić się w każdej grupie zawodowej. Na wypalenie zawodowe wpływ ma wiele czynników.

Jak negocjować warunki pracy

Każdy z nas był kiedyś w sytuacji, w której negocjował warunki umowy o pracę. Są to bardzo trudne negocjacje. A co jeśli mogliśmy zarabiać więcej i pracować na lepszych warunkach?

Inteligencja. Potężny kłopot w pracy?

Składa się na zestaw zdolności, u podstaw których leży adaptacja do zmian otoczenia, postrzegania, analizy, a także wykorzystywania nabytej wiedzy w konkretnych sytuacjach. Myli się jednak ten, który uważa, że posiadanie w swoich szeregach wybitnie inteligentnego pracownika to największy skarb, bez żadnej ciążącej skazy. Zazwyczaj takie osoby potrzebują specjalnego traktowania i odpowiednio wypracowanego podejścia, inaczej ich potencjał może być marnotrawiony, a oni sami szybko będą ewakuować się do innego miejsca pracy.

Zwolnienie pracownika z obowiązku świadczenia pracy - praktyczna instrukcja, wzór

W sytuacji wypowiedzenia umowy o pracę pracodawca może jednostronnie zwolnić pracownika z obowiązku świadczenia pracy. Zobacz wzór informacji w sprawie zwolnienia pracownika z obowiązku świadczenia pracy

Jak negocjować wynagrodzenie?

Rozmowa o wysokości wynagrodzenia niekoniecznie musi zawsze kojarzyć się z czynnikiem mocno stresogennym. Przygotuj się do rozmowy kwalifikacyjnej w sposób analityczny, a następnie wykorzystaj dostępną wiedzę do tego, by pomóc sobie uczynić potężny krok w stronę osiągnięcia zamierzonego celu finansowego.

Jak stworzyć dobrą atmosferę w pracy

Gwarancja dobrej atmosfery w pracy jest niezwykle istotna dla potencjalnych pracowników. Poznaj 10 sposobów, jak stworzyć pozytywne miejsce pracy i zachęcić tych najlepszych?

Porady nie od parady. Kłopoty z koncentracją w pracy

Z ubiegłorocznych badań TNS wynika, iż około 25% ludzi w wieku 18-35 lat ma nieustające problemy z koncentracją w pracy. Najtrudniej poradzić sobie z nią w godzinach porannych oraz popołudniowych, kiedy zazwyczaj jest najwięcej do zrobienia. Na efektywność wykonywania zadań wpływa przesyt obowiązków, bez przerwy dzwoniący telefon, niezliczona ilość maili, zła ergonomia pracy, a także wiele innych czynników dotykających nas w naszym środowisku zatrudnienia. Jak temu zaradzić?

Zatrudnianie cudzoziemców odpowiedzią na trudności w znalezieniu pracowników

"Jeśli zapotrzebowanie na pracowników będzie - a wszystko na to wskazuje - nadal utrzymywać się na tak wysokim poziomie, będziemy musieli przyzwyczaić się do obecności na rynku pracy osób pochodzących m.in. krajów azjatyckich." - mówi Monika Fedorczuk, ekspert Konfederacji Lewiatan.

Pracownik nie zawsze skorzysta z dnia wolnego za święto wypadające w sobotę

Pracodawca zobowiązany jest udzielić pracownikom dnia wolnego od pracy za święto ustawowo wolne od pracy wypadające w sobotę. Kiedy jednak pracownik nie dostanie takiego dnia wolnego?

Jak angażować zespół do rozwiązywania problemów?

Skuteczne angażowanie zespołu wymaga nie tylko doświadczenia, ale i zrozumienia przed jakim problemem stoimy jako zespół. Największą pułapką w tej sytuacji jest zbytnie zawężenie problemu czyli pytanie zespołu: Czy robimy to czy robimy coś innego. Doświadczenie dowodzi, że im szerzej sformułujemy problem tym jest większa szansa, że zespół zaangażuje się w jego rozwiązanie.

Jakie dokumenty powinien otrzymać zwalniany pracownik?

Niezależnie od sposobu rozwiązania umowy o pracę, pracodawca musi wystawić byłemu podwładnemu świadectwo pracy, dokumentujące przebieg zatrudnienia. O czym jeszcze powinien pamiętać?

Wynagrodzenia pracowników samorządowych 2018 - nowe rozporządzenie opublikowane

Rozporządzenie w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych 17 maja 2018 r. zostało opublikowane w Dzienniku Ustaw. Nowe przepisy przewidują obniżenie pensji osób zarządzających w samorządach.

3 sposoby na narzekających pracowników

Notorycznie narzekający pracownik swoim nastawieniem potrafi „wyssać” energię z całego zespołu i skutecznie psuć atmosferę w firmie. To zagrożenie dla motywacji i chęci do pracy pozostałych podwładnych, które bezpośrednio przekładają się na ich zaangażowanie, a w konsekwencji i wyniki biznesowe organizacji. Co zatem, jako szef, możesz zrobić z malkontentem?

RODO w Kodeksie pracy od 25 maja

Przepisy europejskiego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO) zaczną obowiązywać od 25 maja 2018 r. Nowe regulacje będą miały wpływ także na zmiany w Kodeksie pracy.

Jak zbudować dobre relacje z pracownikami

Bardzo ważne jest budowanie długoterminowej relacji z pracownikiem. Prawidłowe relacje z pracownikami przekładają się między innymi na jego produktywność.

REKLAMA