REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Delegowanie, Komunikacja w firmie

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Efektywna komunikacja podczas procesu rekrutacyjnego

Czy przewodniczący związku zawodowego może być zwolniony od pracy do wykonywania doraźnych czynności związkowych według z góry ustalonego harmonogramu

W naszej firmie powstał związek zawodowy, który liczy 12 osób. Od przewodniczącego związku otrzymaliśmy pismo, w którym zwraca się z prośbą o oddelegowanie go w każdy poniedziałek tygodnia do wykonywania doraźnych czynności związkowych. Czy musimy zgodzić się na prośbę przewodniczącego?

Rozliczanie zagranicznej podróży służbowej

Pracodawca wysyłający pracownika w zagraniczną podróż służbową powinien mu wypłacić nie tylko diety, ale również zwrócić inne poniesione wydatki, np. koszty związane z wynajęciem pokoju hotelowego.

W jaki sposób zarządzać zespołem indywidualistów?

REKLAMA

Problemy z dojazdem do pracy - usprawiedliwianie spóźnień

Jeśli pracownik nie może dojechać do pracy z powodu utrudnień na drodze spowodowanych przez intensywne opady śniegu, wówczas powinien jak najszybciej poinformować pracodawcę o przyczynie spóźnienia. Jeżeli nie będzie to możliwe, np. z braku telefonu komórkowego, wtedy powinien usprawiedliwić swoje spóźnienie po przybyciu do pracy.

Kiedy pracownikowi przysługuje ryczałt za nadgodziny

Dlaczego warto wspierać pracowników?

Przed jakim sądem mogą dochodzić roszczeń pracownicy delegowani?

REKLAMA

Nowe zasady wydawania Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego EKUZ

Od 1 stycznia 2011 r. zmieniły się zasady wydawania Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego EKUZ. Najważniejsze zmiany dotyczą okresu ważności Karty wydawanej w związku z wyjazdem turystycznym.

Testowanie zespołu. Na co należy zwracać uwagę, korzystając z narzędzi psychometrycznych w zarządzaniu zespołem

Powodzenie i efektywność organizacji zależą nie tylko od czynników materialnych, technologicznych i finansowych, lecz także od umiejętności i kompetencji pracowników, wyznawanych przez nich wartości, jak również jakości komunikacji interpersonalnej, sposobu organizacji pracy i funkcji pełnionych w zespole. Dlatego coraz większą uwagę zwraca się na sposoby budowania i doskonalenia zespołów pracowniczych. Pomocne w tym mogą być testy psychometryczne.

Duża zmiana, duży problem? System zarządzania zasobami ludzkimi w PVCP – studium przypadku

Mikołaj daje paczki. A co dają firmy swoim pracownikom z okazji świąt Bożego Narodzenia?

Wynagrodzenie urlopowe oddelegowanego pracownika

W naszym zakładzie pracy zatrudniamy pracownika, który na podstawie porozumienia zmieniającego został przeniesiony do pracy za granicą na okres od 1 stycznia do 31 października 2010 r. W tym okresie nie korzystał z urlopu taryfowego. Z dniem 1 listopada 2010 r. powrócił do kraju. Zarówno w kraju, jak i zagranicą pobierał wynagrodzenie w stawce miesięcznej. Po powrocie do kraju od 2 listopada udał się na urlop wypoczynkowy. W jakiej walucie powinien otrzymać wynagrodzenie za urlop, skoro zgodnie z porozumieniem otrzymuje wynagrodzenie za pracę w polskich złotych?

Praca w Niemczech i w Austrii

Otwarcie 1 maja 2011 r. rynku pracy przez Niemcy i Austrię dla obywateli ośmiu środkowoeuropejskich państw UE nie wywoła nowej fali emigracji zarobkowej z Polski - ocenił w Berlinie wiceminister gospodarki Rafał Baniak.

Czy aktywność pracowników w mediach społecznościowych ograniczać, czy wspierać?

Prowadzę niewielką firmę zajmującą się usługami profesjonalnymi i doradztwem biznesowym. Tworzy ją młody zespół. W większości są to ludzie z kilkuletnim doświadczeniem zawodowym po studiach. Specyfika naszej branży wymaga bycia blisko klienta i budowania profesjonalnych relacji. Część naszych pracowników jest bardzo aktywna w mediach społecznościowych – prywatnie i zawodowo. Często w swoich profilach podają nazwę naszej firmy jako pracodawcy, a wśród znajomych mają naszych klientów. Zastanawiam się, jaki to może mieć wpływ na naszą działalność, na odbiór naszej firmy przez klientów i jakie skutki może przynieść ewentualna próba ograniczania tej aktywności.

W jaki sposób „głaski” wpływają na budowanie dobrej atmosfery w zespole i zwiększanie jego skuteczności?

Mój szef nigdy nie mówi nam, czy pracujemy dobrze czy źle. Twierdzi, że skoro jesteśmy menedżerami, którzy oceniają pracowników, to musimy umieć oceniać się sami. A nam pomimo wszystko brakuje jego uwag. Uważamy, że się nami nie interesuje. Czy wyolbrzymiamy problem i nie powinniśmy dopominać się informacji od niego?

Wygrany czy przegrany czyli menedżer w sytuacjach konfliktowych w firmie

Konflikt często postrzegany jest negatywnie, jako zagrożenie istniejącego porządku i ładu w przedsiębiorstwie. Większości osób słowo konflikt kojarzy się negatywnie. Zaskoczenie może budzić fakt, iż specjaliści od zarządzania czasem radzą specjalnie wywołać konflikt. Warto zdać sobie sprawę z tego, że niezgodność celów czy poglądów to sytuacja naturalna.

Wykorzystanie innowacyjnych narzędzi i technologii w zarządzaniu talentami

Koncentracja na innych

Tolerowanie konfliktu w firmie

Jeden z naszych pracowników złożył pismo wypowiadające umowę o pracę bez zachowania okresu wypowiedzenia. W uzasadnieniu wskazał, że był szkalowany przez innego pracownika tego samego działu. Niedługo po wypowiedzeniu do spółki wpłynął pozew z żądaniem wypłaty odszkodowania. Informacja o konflikcie potwierdziła się w rozmowach przeprowadzonych z pracownikami działu. Czy spółka zostanie pociągnięta do odpowiedzialności, skoro nikt z kadry zarządzającej nie miał wcześniej świadomości istnienia problemu?

Jak ustalić podstawę wymiaru zasiłku chorobowego dla pracownika oddelegowanego

Od 9 kwietnia br. zatrudniamy informatyka. Pracownik jest wynagradzany stawką miesięczną w wysokości 3000 zł. Otrzymuje również miesięczną premię regulaminową do 10% płacy zasadniczej (zmniejszaną proporcjonalnie za czas usprawiedliwionej nieobecności). Wynagrodzenia za dany miesiąc wypłacamy ostatniego dnia tego miesiąca. Na cały lipiec i sierpień br. pracownik był oddelegowany do pracy w Berlinie. Za lipiec otrzymał wynagrodzenie w wysokości 2600 zł (przez 4 dni robocze był nieobecny w pracy z przyczyn usprawiedliwionych) i premię w wysokości 243 zł, a za sierpień 3800 zł (w tym wynagrodzenie 800 zł za pracę w godzinach nadliczbowych) oraz 300 zł premii. Składki na ubezpieczenia społeczne opłaciliśmy za lipiec i sierpień br. od kwoty 3146 zł (wynagrodzenie pracownika pomniejszone o równowartość diet było niższe od przeciętnego prognozowanego wynagrodzenia). Pracownik chorował przez trzy tygodnie września 2010 r. W jakiej wysokości wynagrodzenie powinniśmy przyjąć do podstawy wymiaru zasiłku za wrzesień br.?

Czego nie mówić, aby nie tworzyć negatywnych relacji w pracy?

Niejednokrotnie przekonałam się, jaką siłę rażenia mogą mieć wypowiedzi moje, moich przełożonych i podwładnych. Na jakie słowa zwracać szczególną uwagę i których się wystrzegać, aby nie pojawiła się konieczność późniejszego naprawiania relacji w pracy?

Warunki zatrudnienia obcokrajowca skierowanego do pracy w Polsce

Pracownicy skierowani do pracy w Polsce z państwa będącego członkiem Unii Europejskiej powinni mieć zapewnione warunki zatrudnienia nie mniej korzystne niż wynikające z kodeksu pracy i innych przepisów.

Dlaczego szefowie delegują zbyt mało zadań?

Kieruję ludźmi od prawie dziesięciu lat. Mój zwierzchnik zarzuca mi, że jestem przepracowany i mało efektywny, bo nie deleguję zadań. To prawda, robię to bardzo rzadko, ale widzę, że podobnie wygląda to u innych menedżerów – także u wspomnianego zwierzchnika. Tempo pracy nie pozwala zastanowić się, komu coś delegować. A poza tym nasi podwładni i tak nie mają szans przyjąć na siebie nowych zadań. W czym tkwi problem?

W jaki sposób przyjmować krytykę?

W trakcie ostatniej rozmowy podsumowującej półrocze przełożony powiedział mi, że powinnam pracować nad tym, w jaki sposób przyjmuję informacje zwrotne i krytykę. Jego zdaniem, zamiast wysłuchać na spokojnie, co inni ludzie mają mi do powiedzenia, zaczynam niepotrzebnie się bronić i dyskutować, a przez to nie mam szans na dalszy rozwój i doskonalenie. Uważam się za osobę asertywną i nie pozwolę, by inni niesłusznie mnie oceniali i oskarżali. W jaki zatem sposób powinnam przyjmować krytykę, by nie doprowadzać do niepotrzebnych dyskusji?

Angażowanie przez komunikowanie

Rozmowa z Markiem Schumannem, światowej klasy ekspertem w dziedzinie komunikacji

Zwrot kosztów podróży służbowych - czy będzie nowelizacja przepisów

Na podstawie obowiązujących przepisów nie można zwrócić kosztów podróży służbowych, jeżeli pracownik nie ma biletów czy rachunków. Rzecznik Praw Obywatelskich apeluje do minister pracy o nowelizację regulujących to przepisów.

Odkrywanie sensu

Rozmowa z Davidem Gordonem, jednym z twórców NLP, trenerem, autorem Modelu Gordona

Poradnik dla pracowników delegowanych

Opublikowana została I część praktycznego poradnika dotyczącego ustawodawstwa mającego zastosowanie do pracowników w Unii Europejskiej. Poradnik wydała Komisja Administracyjna do spraw Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego.

Czy należy płacić w Polsce składki za pracownika oddelegowanego do pracy do państwa spoza UE

Chcemy wysłać swojego pracownika do Kuwejtu w celu czasowego wykonywania tam pracy. Czy takiego pracownika należy zgłosić do ubezpieczeń i opłacać składki do ZUS, czy należy wystąpić do ZUS o jakiś formularz zwalniający go z ubezpieczeń w Kuwejcie? Czy pracownik będzie miał w Kuwejcie prawo do świadczeń zdrowotnych?

Zagraniczna podróż służbowa a oddelegowanie

Pracodawcy wysyłający pracowników do pracy za granicą muszą pamiętać o odpowiednim zakwalifikowaniu wyjazdu jako delegacja lub podróż służbowa. Te dwa pojęcia często w praktyce używane są zamiennie, jednak dotyczą dwóch różnych przypadków.

Ubezpieczenia społeczne pracowników oddelegowanych do pracy w innym państwie członkowskim

W dniu 1 maja 2010 r. weszły w życie nowe rozporządzenia unijne z zakresu koordynacji systemów zabezpieczeń społecznych. Zmieniły one m.in. obowiązujące dotychczas regulacje dotyczące oddelegowania pracowników do pracy w innym państwie członkowskim.

Obszar jako miejsce pracy

Pracodawca nie może ustalać miejsca pracy jako pewnego obszaru pracownikom innym niż pracownicy „mobilni”, np. handlowcy, serwisanci.

Obowiązek przekazywania pracownikom Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego

Polscy pracodawcy delegujący pracowników do krajów członkowskich UE/EFTA odmawiają przekazania tym pracownikom Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ).

Jak podnieść wartość działu HR w organizacji?

Rok temu zostałam dyrektorem HR w dużej organizacji. Obejmując to stanowisko, miałam masę innowacyjnych pomysłów. Niestety, nie udało mi się ich przeforsować przed zarządem. Dotychczas myślałam, że dla menedżerów i członków zarządu połączenie wzrostu wyników finansowych z inwestycjami w działania szkoleniowe jest oczywiste, byłam więc bardzo zaskoczona taką postawą. Po spotkaniu jeden z członków zarządu powiedział mi, że podobają mu się moje pomysły i docenia je, ale jeśli chcę być efektywna jako dyrektor HR, muszę nauczyć się mówić o swoich pomysłach w sposób biznesowy i zbudować swoją wartość, pokazując, że jestem partnerem biznesowym. Co więc powinnam zrobić?

Czym jest neurolingwistyczne programowanie

Neurolingwistyczne programowanie dla niektórych jest źródłem fascynacji, zachwytu i poczucia wszechmocy. Dla innych przedmiotem gwałtownych ataków, a nawet potępienia. Jeszcze inni traktują je po prostu jako pomocne narzędzie komunikacji i wprowadzania zmian. Sama nazwa i określający je skrót NLP większości jednak nic nie mówi. Wśród krzyżujących się, biegunowo różnych opinii łatwo się pogubić i zniechęcić do bliższego poznania tego tematu. Czym zatem jest NLP i dlaczego warto posiadać wiedzę na jego temat?

Ubezpieczenia oddelegowanych pracowników

Pracownik zatrudniony w jednym z państw UE, który został delegowany przez swojego pracodawcę do pracy w innym państwie Unii, podlega ustawodawstwu pierwszego państwa, pod warunkiem że oddelegowanie nie przekroczy 12 miesięcy.

Jak przeprowadzać trudne rozmowy?

Kieruję polskim oddziałem holenderskiej firmy usługowej. Mimo że w biurze jest nas kilkanaścioro, to atmosfera jest napięta – opieszałość, brak motywacji, zdenerwowanie, sekrety. Owszem, niektóre decyzje zarządu są frustrujące, ale przecież staram się rozmawiać z pracownikami. Często mam jednak wrażenie, że oni niczego nie rozumieją. Przede mną kolejne zmiany, które muszę wdrożyć, ale zastanawiam się, jak powiedzieć to personelowi. Czasem myślę też o wymianie części zespołu, ale wiem, że to złudne rozwiązanie.

Konflikt w firmie i sposoby jego rozwiązywania

W zespołach, które jednocześnie realizują zadania bieżące i projekty w ścisłym związku z klientami wewnętrznymi, często zdarzają się różnice zdań i napięcia. Zwłaszcza wtedy, gdy jest mało czasu, projektów przybywa, a zasoby są ograniczone. Częste spory odbijają się na jakości realizowanego projektu. Jak zatem rozwiązać pojawiające się problemy?

Ściągawka z charyzmy - sztuka wywierania silnego wpływu osobistego

Charyzma, stereotypowo ujmowana jako „dar”, uważana jest za wysoce pożądaną cechę u lidera, z którą trzeba się jednak urodzić. Z tej fatalistycznej perspektywy jakakolwiek sugestia o możliwości doskonalenia charyzmy wydaje się co najmniej nie na miejscu. Jednakże z perspektywy psychologii społecznej wizja charyzmy jako indywidualnej cechy wrodzonej, niepodatnej na zmianę, jest nie tyle kontrowersyjna, ile po prostu błędna i ograniczająca. Charyzmę można więc doskonalić, choć wymaga to specyficznego podejścia oraz zmiany głęboko zakorzenionych poglądów odnośnie do jej istoty.

Jaka jest rola komunikacji w biznesie?

Wiele spraw biznesowych załatwiamy podczas business lunchu. Zastanawiam się jednak, ile czasu należy poświęcić na prowadzenie tzw. rozmów o wszystkim i o niczym, kiedy przejść do spraw biznesowych. Jakich zwrotów nie powinniśmy używać? I wreszcie czy są sytuacje, gdy dopuszczalne jest odebranie telefonu podczas spotkania biznesowego?

Odmowa świadczenia pracy

Jestem nauczycielką szkoły, która posiada filie w różnych miejscowościach. Organ prowadzący szkoły zobowiązał mnie do uzupełnienia etatu w jednej ze szkół filialnych. Dojazd do tej placówki zajmuje mi prawie godzinę, a ponadto nie otrzymuję zwrotu kosztów dojazdu do pracy. Czy mogę odmówić świadczenia tej pracy?

Obowiązki pracodawcy wobec kobiet w ciąży

Pracownica w ciąży w związku ze zmniejszeniem jej wymiaru czasu pracy z powodu przebywania w odmiennym stanie może pracować jedynie 8 godzin. Zachowuje ona wówczas prawo do wynagrodzenia za czas nieprzepracowany.

Jakie są zasady przedstawiania sobie osób w biznesie?

Obserwując różne zachowania osób w kontaktach służbowych, dochodzę do wniosku, że albo nie ma ustalonych jasnych zasad, albo każdy kieruje się takimi, jakie sam sobie ustali. Jaka kolejność w przedstawianiu sobie osób panuje w biurze, a jaka podczas kolacji służbowej? Co zrobić, gdy biznes i życie prywatne „krzyżują” się, oraz gdy w sytuacjach służbowych pojawiają się osoby prywatne?

Kto będzie wypłacał emeryturę z ZUS dla repatrianta zamieszkałego w Czechach

Pracownik otrzymuje z ZUS wcześniejszą emeryturę jako repatriant z azjatyckiej części byłego ZSRR. Przy ustalaniu świadczenia ZUS uwzględnił mu zagraniczne okresy zatrudnienia wynoszące łącznie 22 lata oraz okresy zatrudnienia w Polsce – 3 lata. Chcemy oddelegować pracownika do pracy w Czechach – otwieramy tam oddział firmy. Pracownik chce zamieszkać w Czechach na stałe, ponieważ tam mieszka jego rodzina. ZUS uwzględnił okresy zatrudnienia za granicą pod warunkiem, że pracownik będzie mieszkał w Polsce. Czy po wyjeździe z Polski pracownik straci prawo do emerytury?

Predyspozycje szefa do nawiązywania relacji z pracownikami

Nieumiejętność utrzymania relacji z pracownikami na właściwym poziomie może mieć przykre konsekwencje dla szefa. Czy osoby nieposiadające takiej zdolności są na z góry przegranej pozycji?

Delegacja pracowników w ramach usług świadczonych przez agencję pracy tymczasowej

Zgodnie z przepisami prawa unijnego agencje pracy tymczasowej mogą delegować swoich podwładnych do wykonywania pracy w innym kraju członkowskim.

Wyartykułowana funkcjonalność czyli rola komunikacji podczas wdrażania oprogramowania

System kadrowo-płacowy jest przykładem największego poziomu komplikacji i koniecznej pracy przy wdrażaniu modułu oprogramowania. O ile moduł rachunkowość można w miarę szybko zainstalować i skonfigurować, wydobywszy od księgowej informacje o planie kont, rodzajach (typach) dokumentów księgowych i sposobach ich ujęcia, o tyle przy wdrażaniu systemu płacowego na pytania o szczegóły nie da się odpowiedzieć w kilka dni – wdrożenie trwa czasem i rok.

Jak opanować najtrudniejszy styl przemawiania lidera

Spośród czterech podstawowych stylów porozumiewania się liderów styl luzaka zdaje się sprawiać najwięcej trudności. Czy wynika to ze strachu, niepewności, a może niezrozumienia zagadnienia? Co należy wiedzieć, by styl luzaka skutecznie wykorzystywać w kontaktach z podwładnymi, kolegami, klientami i przełożonymi?

Oddelegowanie za granicę

Wkrótce oddeleguję pracownika do pracy za granicę na okres nieprzekraczający 12 miesięcy. Jakie muszę posiadać dokumenty, aby ten pracownik podlegał ubezpieczeniom społecznym w Polsce?

REKLAMA