Jaka jest rola komunikacji w biznesie?
REKLAMA
Business lunch na stałe zagościł już w naszej kulturze biznesowej. Badania wskazują, że sposób zachowania się przy stole, stopień przestrzegania etykiety może mieć znaczący wpływ na przebieg negocjacji. Tej tematyce poświęcono wiele książek. Jedną z nich jest „Business lunch. Zdobywanie klientów wczesnym popołudniem” autorstwa Robin Jay. Autorka omawia szeroko to, co akcentowane jest już praktycznie we wszystkich podręcznikach dotyczących zachowania w biznesie, a mianowicie rolę przestrzegania takich zasad savoir-vivre’u jak szacunek dla drugiego człowieka, zainteresowanie jego ludzkimi potrzebami i problemami. Zasady te realizujemy przede wszystkim w momencie komunikowania się, głównie w sposobie prowadzenia rozmowy.
Jeszcze nie tak dawno ignorowano ten aspekt kontaktu biznesowego, uznając, że czas to pieniądz i że podczas spotkania biznesowego należy natychmiast podjąć kwestie służbowe. Dziś takie podejście jest odbierane negatywnie jako brak szacunku i traktowanie partnera przedmiotowo. Każdy więc kontakt biznesowy powinien zostać poprzedzony i zakończony najpierw elementami small talk, a potem rozmowy towarzyskiej.
Treść jest dostępna bezpłatnie,
wystarczy zarejestrować się w serwisie
Załóż konto aby otrzymać dostęp do pełnej bazy artykułów oraz wszystkich narzędzi
Posiadasz już konto? Zaloguj się.REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat