W jaki sposób przyjmować krytykę?
REKLAMA
Umiejętność przyjmowania informacji zwrotnych jest bardzo ważna na drodze do naszego rozwoju i doskonalenia. Idealną sytuacją jest, gdy ktoś przekazuje nam konstruktywną informację zwrotną, tj. odnosi się do naszego zachowania, a nie cech osobowości, potrafi być konkretny i rzeczowy oraz ma dobrą intencję, czyli jego komunikat ma na celu faktycznie pomóc nam w rozwoju. Jeśli jednak ktoś krytykuje nas w sposób nie do końca konstruktywny, tj. ocenia lub oskarża, generalizuje nasze zachowanie, używając zwrotów „ty zawsze”, „ ty nigdy”, wtedy trudno jest odnaleźć w komunikacie elementy, które mogą służyć naszemu doskonaleniu. Nie zmienia to jednak faktu, że nawet jeśli ktoś zamiast udzielać nam konstruktywnej informacji zwrotnej, po prostu nas krytykuje, powinniśmy wiedzieć, w jaki asertywny sposób poradzić sobie z tego typu komunikatami. Najpopularniejsze typy krytyki, z którymi możemy się spotkać, to: krytyka słuszna, częściowo słuszna, niesłuszna i aluzyjna.
Krytyka słuszna
Treść jest dostępna bezpłatnie,
wystarczy zarejestrować się w serwisie
Załóż konto aby otrzymać dostęp do pełnej bazy artykułów oraz wszystkich narzędzi
Posiadasz już konto? Zaloguj się.REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat