REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Komunikacja w firmie, Kwalifikacje zawodowe

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Polscy specjaliści z zagranicznym doświadczeniem

Polscy specjaliści angażowani są w realizację wielkich, międzynarodowych inwestycji infrastrukturalnych i transportowych. Dzięki temu Polska będzie mogła w przyszłości skorzystać z ich zagranicznego doświadczenia na przykład przy poprawianiu bezpieczeństwa przeciwpowodziowego.

Employer branding jako wyzwanie organizacji

Employer branding, czyli tworzenie wizerunku marki odpowiedzialnej i społecznie pożądanej, nie jest łatwym zadaniem, ale na pewno opłacalnym. Coraz więcej firm dostrzega związek między strategicznym kształtowaniem wizerunku pracodawcy a pozyskiwaniem najlepszych pracowników.

Twarde kompetencje a sukces organizacji

Twarde kompetencje jako konkretne i mierzalne są najważniejsze w boju o wymarzoną posadę. Kompetencje miękkie również są bardzo ważne, ale nie da się ich ocenić ani porównać. Jak łatwo, świadomie i efektywnie podnosić kwalifikacje swoich pracowników?

Jak negocjować podwyżkę?

Rozmowy o pieniądzach nie należą do łatwych. Gruntowne przygotowanie do negocjacji pensji okaże się nieocenione, gdy przekraczając próg gabinetu szefa dopadnie nas stres. Należy się zastanowić: co chcemy uzyskać? Czy zależy nam wyłącznie na podwyżce pensji, czy zadowoleni będziemy z uzyskania dodatkowych benefitów? Jak poprowadzić rozmowę, by szef nie powiedział „nie”.

Od sierpnia łatwiejszy dostęp do zawodu księgowego i doradcy podatkowego

10 sierpnia wejdzie w życie II transza deregulacji, która ułatwi dostęp do ponad 90 zawodów, w tym dziewięciu dotyczących rynku finansowego. Na skutek deregulacji, zniesiony zostanie obowiązek posiadania certyfikatu księgowego. Zderegulowane zostaną też usługi związane z udzielaniem porad i wyjaśnień w zakresie obowiązków podatkowych.

Zmiany w zawodach pielęgniarki i położnej przyjęte przez sejm

Zmiany w zawodach pielęgniarki i położnej zostały 22 lipca 2014 r. przyjęte przez sejm. Zgodnie z nową regulacją pielęgniarki i położne będą mogły samodzielnie udzielać niektórych świadczeń diagnostycznych i laboratoryjnych.

Umiejętne korzystanie ze skrzynki elektronicznej - rozwiązania ERP

Pracę biurową charakteryzuje częste komunikowanie się za pomocą skrzynki elektronicznej. Wiele czasu zajmuje czytanie, porządkowanie, usuwanie i odpowiadanie na wiadomości e-mail. Warto zastanowić się, jak zoptymalizować pracę. Czego nie robić? Jak korzystać ze skrzynki e-mail w sposób umiejętny?

Budowanie relacji ze współpracownikami

Badania wskazują, że Polacy cenią sobie atmosferę w miejscu pracy. Zła atmosfera w pracy może być nawet przyczyną zmiany zatrudnienia. Czasami jednak wystarczy zadbać o relacje ze współpracownikami, aby praca stała się lżejsza. Jak budować relacje ze współpracownikami?

Romans w pracy

Z reguły praca zabiera nam co najmniej jedną trzecią doby, a w wielu przypadkach - nawet więcej. Nie dziwi więc, że zdarza nam się zbytnio zacieśniać więzi ze współpracownikami czy szefostwem. W którymś momencie „rozsądna” granica może jednak zostać przekroczona. Co może oznaczać romans w pracy?

Nowy zawód - Trader

Trader to stosunkowo nowy zawód występujący na rynku pracy. Jest nim osoba fizyczna lub prawna, zajmująca się kupnem i sprzedażą instrumentów finansowych, czyli form zobowiązania pieniężnego jednego podmiotu względem drugiego, np. papierów wartościowych. Jaka jest specyfika pracy w zawodzie Trader'a?

Czynniki utrudniające koncentrację w pracy

Czynników, które mają wpływ na brak skupienia pracowników przy wykonywanej pracy jest wiele. To nie tylko głośne rozmowy, telefony czy irytująca muzyka. Czynników, które nie pozwalają skupić się na pracy jest dużo więcej.

Prawidłowe powierzenie pracownikowi innej pracy

Pracodawca ma możliwość powierzenia pracownikowi innej pracy niż określona w umowie o pracę, bez konieczności wypowiadania dotychczasowych warunków pracy lub płacy. Powierzenie pracownikowi innej pracy może nastąpić na okres nieprzekraczający 3 miesięcy w roku kalendarzowym. Na przełomie roku więc pracodawca może powierzyć taką pracę nawet na 6 miesięcy, tj. od 1 października 2013 r. do 31 marca 2014 r. Ponadto obwarowane jest określonymi w Kodeksie pracy warunkami.

Zatrudnianie najlepszych pracowników – oczekiwania profesjonalistów na rynku pracy

Raport „Oczekiwania profesjonalistów na rynku pracy” pokazuje co ma wpływ na zawodowe decyzje profesjonalistów i jak widzą swoją przyszłość. Zatrudnianie najlepszych pracowników o wysokich kwalifikacjach stanowi duże wyzwanie. Jak ich pozyskać?

Języki, których warto się uczyć

Pracownicy znający holenderski, fiński, ukraiński czy estoński są dziś na wagę złota. Znalezienie odpowiednich kandydatów jest jednak wyzwaniem dla działów HR. Brakuje bowiem osób potrafiących łączyć kompetencje biznesowe z językowymi. Jakich języków warto się uczyć?

Dodatkowe kwalifikacje podczas studiów

W dzisiejszych czasach dyplom ukończenia studiów często nie gwarantuje uzyskania satysfakcjonującej pracy. Konieczne jest zdobywanie doświadczenia i dodatkowych kwalifikacji już podczas studiów. Jak zdobywać dodatkowe kwalifikacje jeszcze na studiach?

Zakaz rozmów o wynagrodzeniu

W wielu firmach pracodawcy zabraniają pracownikom rozmawiania między sobą o wynagrodzeniu, które otrzymują za swoją pracę. Czy zakaz rozmów o wynagrodzeniu jest uzasadniony?

Sukces zawodowy a charakter pracownika

Psycholodzy od lat zajmują się tematem wpływu naszej osobowości na życie zawodowe. Warto być świadomym posiadanych cech. Pozwala to na kierowanie swoją karierą.

Rozliczanie kosztów wyjazdów pracownika w celu podnoszenia kwalifikacji zawodowych

Podnoszenie kwalifikacji zawodowych przez pracowników przynosi korzyści obu stronom stosunku pracy. Jak rozliczać świadczenia przysługujące pracownikowi w związku z podnoszeniem kwalifikacji zawodowych?

Szkolnictwo zawodowe a szanse na rynku pracy - raport

Niezaprzeczalny stał się fakt spadku prestiżu studiów wyższych. Czy szkoła zawodowa to w dzisiejszych czasach lepszy wybór?

Brak doświadczenia zawodowego jako zaleta

W większości przypadków pracodawcy poszukują pracowników z doświadczeniem zawodowym. Czy brak doświadczenia zawodowego może być zaletą? Jakie korzyści wynikają z zatrudnienia absolwentów?

Zasady pisowni oficjalnych e-maili

Jakie są zasady pisowni oficjalnych e-maili? Od tego, jak będzie skonstruowana nasza wiadomość, zależy zwykle to, czy pracodawca na nią odpowie. Czy stać nas na to, aby robić błędy albo popełniać komunikacyjne gafy?

Kompetencje pracowników HR – RAPORT cz.3

Kompetencje pracowników HR w Polsce przedstawia raport HR24. Sprawdź, jakie cechy miękkie dominują u pracowników obszarów HR, czy typ stanowiska wpływa na konkretne kompetencje. Poznaj wnioski wynikające z przeprowadzonych badań.

Kompetencje pracowników HR – RAPORT cz.2

Kompetencje pracowników HR w Polsce przedstawia raport HR24. Sprawdź, czy staż pracy wpływa na konkretne kompetencje oraz czy wielkość firmy ma wpływ na umiejętności pracowników HR.

Kompetencje pracowników HR – RAPORT cz.1

Kompetencje pracowników HR w Polsce przedstawia raport HR24. Sprawdź, jakie cechy miękkie dominują u pracowników obszarów HR, czy staż pracy wpływa na konkretne kompetencje, czy umiejętność radzenia sobie ze stresem jest skorelowana z doświadczeniem oraz czy wielkość firmy ma wpływ na nasze umiejętności.

Savoir-vivre rozmów telefonicznych

Poznaj savoir-vivre rozmów telefonicznych. Rozmowy telefoniczne stanowią nieodłączną część komunikacji, również biznesowej.

Jakich dokumentów może wymagać potencjalny przyszły pracodawca?

Podczas procesu rekrutacyjnego, pracodawca może żądać od pracownika określonych informacji. Nie jest on jednak w tym uprawnieniu nieograniczony. Z jakimi pytaniami możemy się spotkać podczas rekrutacji? O co może prosić potencjalny przyszły pracodawca?

Najgorsi szefowie firm

Sydney Finkelstein od kilku lat przygotowuje i publikuje ranking najgorszych prezesów/dyrektorów generalnych firm. W poprzedniej edycji na liście znalazł się np. szef firmy Hewlett-Packard, a w najnowszym rankingu, np. Andrea Jung, była prezes koncernu Avon. Jakie są najważniejsze kryteria, którymi się kieruje, prowadząc badanie?

Rekrutacja do pracy w organizacji non profit

Każdemu pracodawcy zależy na znalezieniu dobrego i kompetentnego pracownika. Przeprowadzając rekrutację, pracodawca musi mieć świadomość tego, jakich informacji może żądać od kandydatów. Jest to równie ważne, jak potrzeba sprawdzenia, czy dany kandydat spełnia wymagania do zajmowania określonego stanowiska i czy rzeczywiście się na nie nadaje, zwłaszcza w obliczu praktyki umieszczania w życiorysach nieprawdziwych informacji.

Badanie Opinii Pracowników - między redukcją kosztów a utrzymaniem motywacji

Badanie Opinii Pracowników jest narzędziem dialogu pomiędzy pracodawcą a pracownikami. Dialog ten jest niezbędny dla utrzymania dobrej kondycji firmy.

Biura open space a jakość pracy

Jak biura open space wpływają na jakość pracy? Wiele stanowisk pracy na dużych i otwartych przestrzeniach to dobre rozwiązanie dla pracodawców. Pozwala na lepszą kontrolę i szybszy przepływ informacji. Jak biura open space oceniają pracownicy?

Czy alkohol na firmowej imprezie zawsze jest niestosowny?

Alkohol na firmowej imprezie często stanowi problem zarówno dla organizatorów jak i dla gości. Zapewnić alkohol na imprezie? Napić się alkoholu? Czy alkohol na firmowej imprezie zawsze jest niestosowny?

Coaching i zderzenie dwóch światów

Trzy pytania do dr. Johna Scherera, coacha w dziedzinie przywództwa i transformacji

Wizytówka w biznesie

Wizytówka to dziś niezbędny atrybut pracownika nawet małej firmy, ale także osoby prywatnej. Nie można jednak wykorzystywać na przemian kartoników oficjalnych i osobistych. Służą one bowiem do załatwiania zupełnie innych typów interesów.

Komunikowanie problemów w zakładzie pracy

Komunikowanie problemów w zakładzie pracy nie należy do prostych zadań. Stosunki łączące osoby znajdujące się w pracy powodują, że nie każdy sposób przekazywania trudnych informacji jest dozwolony. Jak uniknąć przy tym nadmiaru stresu?

Technologia "w chmurze"

Trzy pytania do Marcina Stawowiaka, dyrektora ds. sprzedaży i współpracy partnerskiej na Europę Środkową rozwiązań SuccessFactors, SAP EMEA

Czym jest ukryta komunikacja?

Jedną z barier utrudniających efektywną komunikację są tzw. komunikaty ukryte. Na czym polega "komunikacja ukryta"?

Sztuka rozwoju - jak wspierać pracowników w karierze

Nie jest sztuką wyszkolić pracownika. Sztuką jest pozwolić mu się rozwijać i wspólnie cieszyć się długofalowymi zyskami – jego i organizacji. Nierozłączność rozwoju osobistego i zawodowego powoduje, że rozwój kariery to także kształtowanie się postaw, wartości, motywacji i zainteresowań, a nie tylko kompetencji zawodowych.

Wprowadzenie pracodawcy w błąd

Umieszczając nieprawdziwe dane w CV lub podając niezgodne z rzeczywistością informacje podczas rozmowy kwalifikacyjnej, można już po nawiązaniu stosunku pracy zostać zwolnionym.

Jakie obowiązki ma pracodawca, gdy pracownik się dokształca

Żaden przepis prawa pracy nie nakłada na pracownika bezwzględnego obowiązku uczestniczenia w każdym szkoleniu wskazanym przez pracodawcę. Pracownik nie może jednak odmówić uczestniczenia w szkoleniach obowiązkowych, takich jak np. szkolenia bhp. Odmowa wzięcia udziału w takim szkoleniu może być uznana za ciężkie naruszenie podstawowych obowiązków pracowniczych. W przypadku dobrowolnych szkoleń/nauki ocena skutków ewentualnej odmowy przez pracownika wzięcia w nich udziału musi być każdorazowo oceniana indywidualnie, tj. w niektórych sytuacjach może stanowić podstawę do rozwiązania przez pracodawcę umowy o pracę za wypowiedzeniem.

Biznesowy wymiar szkoleń

Znakiem dzisiejszych czasów stało się intensywne inwestowanie w rozwój kapitału ludzkiego, w dużej mierze wspierane przez ogromne środki unijne. Z perspektywy dwóch ostatnich dekad zauważa się też duży postęp zaawansowania stosowanych w firmach rozwiązań w tym obszarze, zwanych zwyczajowo polityką szkoleń. Jednak ten napawający optymizmem obraz zostaje mocno zaburzony, gdy na systemy zarządzania szkoleniami spogląda się przez pryzmat codziennej praktyki konsultingowej.

Na co zwracać uwagę, wybierając grę szkoleniową?

Coraz częściej w branżowych mediach, portalach społecznościowych i podczas konferencji HR spotkać się można z ofertami firm proponujących gry szkoleniowe jako alternatywę dla tradycyjnych szkoleń i warsztatów. Jak wybrać grę szkoleniową?

Wiedza w minidawce

Długie spotkanie. Slajd przeskakuje za slajdem. Uczestnicy próbują sobie przypomnieć, ile slajdów jeszcze przed nimi. Albo druga sytuacja: pracownik rezygnuje ze szkolenia, bo ma dużo pracy i nie może sobie pozwolić na dwa dni szkoleniowe poza biurem. Co wtedy?

Jak radzić sobie z trudnymi osobami w pracy

Ostatnio brałam udział w kwartalnym zebraniu kadry zarządzającej wyższego i niższego szczebla u mojego klienta. Dwaj panowie pokłócili się publicznie o to, który z nich bardziej przyczynił się do zwiększenia obrotów firmy. Jak się dowiedziałam, nie była to ich pierwsza publiczna sprzeczka. To zdarzenie nasunęło mi refleksję – jak bardzo osoby ze sobą współpracujące potrafią utrudnić sobie życie, tworząc złą atmosferę w pracy, a przez to niszczyć się psychicznie. Jak zatem poradzić sobie z tak trudnymi osobami? Co zrobić, by uchronić się przed ich niszczycielskimi praktykami?

Jak najlepiej zorganizować kurs językowy dla pracowników?

Moja firma planuje poszerzenie współpracy z zagranicznymi partnerami. Mimo że podczas rekrutacji na wszystkie stanowiska zwracaliśmy uwagę na znajomość języka angielskiego, mam świadomość, że większość pracowników, nie korzystając z języka systematycznie, będzie miała problem z jego aktywnym używaniem. Chciałbym zaproponować im firmowy kurs językowy. Jak go najlepiej zorganizować? Jak motywować pracowników do nauki?

Czy pracownicy podnoszącej kwalifikacje bez zgody pracodawcy przysługuje urlop na przygotowanie rozprawy doktorskiej

Pracownica działu kadr (nie jest nauczycielem akademickim ani pracownikiem naukowym) przygotowuje rozprawę doktorską z zakresu prawa pracy. Czy mamy obowiązek udzielenia pracownicy urlopu w wymiarze 28 dni, jeśli nie kierowaliśmy jej na studia? Kiedy ewentualnie należy udzielić tego urlopu – przed obroną rozprawy doktorskiej czy wcześniej?

W jaki sposób wyrażać swoje uczucia, szanując prawa i uczucia innych

W firmie, z którą współpracuję, ostatnio wybuchł konflikt między asystentkami, gdyż jedna z nich odmówiła pomocy drugiej, gdy ta, dość nachalnie i bezpośrednio, zażądała pomocy przy wykonaniu zleconego jej zadania. Jak się okazało, sytuacja ta powtarzała się co jakiś czas. Jednak nikt nie potrafił pomóc dziewczynom, a i one nie wiedziały, jak problem rozwiązać. Co robić i jak, by umiejętnie odmówić i nikogo przy tym nie urazić? Jak reagować, co mówić, by wyznaczać i egzekwować swoje granice?

Prześwietlanie firmy

Komunikacja stanowi o skuteczności firmy i w dłuższej perspektywie na równi z kulturą organizacji decyduje o szansach biznesowych. Zwłaszcza w warunkach coraz większej konkurencji. Dlatego coraz więcej firm decyduje się na zamówienie profesjonalnego badania komunikacji, zwanego audytem komunikacyjnym.

Czy ocena 360 stopni to narzędzie dla każdej firmy?

Proces oceny 360 stopni można z powodzeniem przeprowadzić w każdej firmie – bez względu na jej wielkość, rodzaj prowadzonej działalności czy strukturę. Wystarczy, że organizacja chce wykorzystać to narzędzie i jest gotowa, by zaangażować w tym celu niezbędne środki i zasoby. Warto zaznaczyć, że firmy decydujące się na wprowadzenie u siebie oceny 360 stopni nie muszą inwestować w rozbudowane rozwiązania informatyczne czy merytoryczne, które umożliwią jej zastosowanie.

Gdy pracownik podnosi kwalifikacje - świadczenia, które mu przysługują

Pracownikowi, podnoszącemu kwalifikacje za zgodą pracodawcy, przysługuje urlop szkoleniowy. Pracodawca jest zobowiązany udzielać go w dni, które są dla pracownika dniami pracy, zgodnie z obowiązującym go rozkładem czasu pracy.

By chciało się chcieć...

Pracownik idealny to taki, który nie dość, że osiąga dobre efekty pracy, to jeszcze czerpie z tego osobistą satysfakcję. Pytanie brzmi – jak ją zapewnić? Wewnątrzsterowny pracownik ma wiele atutów – nie trzeba go pilnować, sam dba o jakość wykonania, często cele traktuje osobiście. Dla menedżera to jednak większe wyzywanie, ponieważ często taki pracownik jest również mniej sterowny. Jeżeli przyjmuje cele i chce pracować, jest bezcenny. Jeżeli jednak nie chce, trudno go do tej pracy zachęcić czy zmusić.

REKLAMA