REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Pracodawca, Hr

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jak radzić sobie z gadułą w pracy?

Efektywne wykonywanie obowiązków pracowniczych powinno odbywać się w skupieniu. Problem mogą stanowić współpracownicy. Nierzadko zdarza się, że osoba pracująca w tym samym pomieszczeniu jest gadułą. Jak radzić sobie z tego typu osobą w pracy?

Wolontariat pracowniczy w korporacji i małej firmie

Wolontariat pracowniczy to ciekawe rozwiązanie dla dużych korporacji i małych firm. Skupia pracowników wokół wspólnego celu. Jakie korzyści przynosi pracodawcy, a jakie może nieść ze sobą zagrożenia?

Badanie HR Najwyższej Jakości

II edycja badania HR Najwyższej Jakości wykazała, że pracodawcy inwestują w politykę personalną. Ze szczegółami badania można zapoznać się w raporcie prezentującym najlepsze praktyki pracodawców w zakresie motywowania pracowników, rekrutacji, rozwoju kadr czy CSR. PSZK przyjmuje zgłoszenia do kolejnej edycji badania.

Rada Dialogu Społecznego przed wakacjami

Rada Dialogu Społecznego ma zastąpić Komisję Trójstronną do spraw Społeczno-Gospodarczych. Ustawa dotycząca nowej instytucji być może wejdzie w życie przed wakacjami.

REKLAMA

Przejęcie zakładu pracy - 7 najczęstszych błędów

Przejście zakładu pracy przez nowego pracodawcę reguluje Kodeks pracy. Pomimo funkcjonowania przepisów kodeksowych w praktyce często przy przejściu zakładu pracy na innego pracodawcę dochodzi do popełniania licznych uchybień. Jakich 7 najczęstszych błędów dopuszczają się w tej sytuacji pracodawcy?

Podróże motywacyjne pracowników

Podróże motywacyjne pracowników stają się coraz bardziej popularne. Czy warto w nie inwestować? Jakie korzyści mogą przynieść pracodawcy?

Pracowniczy program emerytalny - podmioty uprawnione do utworzenia

Podmioty uprawnione do tworzenia pracowniczych programów emerytalnych (PPE) nie zostały ograniczone przez ustawodawcę. PPE mogą więc być tworzone przez każdy podmiot będący pracodawcą.

Szansa na awans

Pojawiająca się szansa na awans powinna być zawsze wykorzystywana. Co stoi temu na przeszkodzie? Dlaczego pracodawcy pomijają niektórych pracowników przy awansowaniu?

REKLAMA

Maszyny przyszłością pracy

Maszyny będą przyszłością pracy. Czy całkowicie zastąpią człowieka? Jakie możliwości dają nowe technologie?

Rozwój zawodowy

Rozwój zawodowy jest niezwykle ważny dla każdego człowieka. Pozwala na odczuwanie satysfakcji z pracy i otwiera ścieżki kariery. Jak należy dbać o rozwój zawodowy?

Pokusy, które mogą przeszkodzić w rozwoju kariery

Współcześnie w rozwoju kariery może przeszkodzić wiele czynników. Pracownicy są narażeni na więcej pokus. Jakie działania mogą przeszkodzić w rozwoju kariery?

Praca Polaków niedopasowana do ich umiejętności

Około połowa polskich pracowników uważa, że zajmuje stanowisko niedopasowane do swoich umiejętności. Wpływa to na spadek efektywności pracy. Jaka jest przyczyna niedopasowania pracy do umiejętności konkretnej osoby?

Wypowiedzenie umowy o pracę przez pracodawcę - wzór

Wypowiedzenie umowy o pracę przez pracodawcę wymaga dokonania szeregu czynności. Jakie 5 kroków należy wykonać w celu prawidłowego rozstania się z pracownikiem? Zobacz wzór wypowiedzenia umowy o pracę przez pracodawcę.

Zarządzanie kadrami - nowoczesne systemy IT

Zarządzanie kadrami za pomocą nowoczesnych systemów IT staje się coraz bardziej popularne. Jest bardziej efektywne i może przynieść pracodawcy oszczędności.

Zespół MPiPS, związki zawodowe i organizacje pracodawców o dialogu społecznym

Zespół MPiPS, związki zawodowe i organizacje pracodawców będą wspólnie debatować nad nowym projektem dotyczącym dialogu społecznego. Zamiast Trójstronnej Komisji ds Społeczno-Gospodarczych ma zostać powołana Rada Dialogu Społecznego.

Kiedy nie należy korzystać z urlopu na żądanie?

Urlop na żądanie to uprawnienie przysługujące pracownikowi w wymiarze 4 dni na rok kalendarzowy. Wchodzi w skład pełnej puli dni urlopu wypoczynkowego. Nie ma konieczności składania wniosku o tego typu urlop, ale istnieje obowiązek powiadomienia pracodawcy jeszcze przed godziną rozpoczęcia pracy zgodną z rozkładem czasu pracy. Kiedy nie należy korzystać z urlopu na żądanie?

Rada Dialogu Społecznego - nowa instytucja

Trwają prace nad nową instytucją. Zamiast Trójstronnej Komisji do spraw Społeczno-Gospodarczych ma powstać Rada Dialogu Społecznego.

Wellness w firmie (2)

Największym problemem pracodawców jest współcześnie bierna obecność pracowników w pracy. Nieobecność fizyczną można łatwo zauważyć. Tymczasem nieobecność w pracy duchem jest już dużo trudniej wykryć. Jak walczyć z tym zjawiskiem?Jaki wpływ na zaangażowanie i efektywność pracy ma polityka wellness w firmie?

Polacy na 7. miejscu ze znajomości języka angielskiego

Polacy zajęli 7. miejsce ze znajomości języka angielskiego w firmach. Lepsi są tylko mieszkańcy krajów skandynawskich, Holandii i Belgii.

Ograniczenie kontroli pracodawców - skutki

Państwowa Inspekcja Pracy postuluje za zniesieniem ograniczeń kontroli pracodawców. Nowe Prawo działalności gospodarczej jest realizacją postanowień expose premier Ewy Kopacz.

Jak utrzymywać dobre stosunki z pracownikami?

Osoba zarządzająca zespołem ludzi często budzi ich niechęć. Problemy komunikacyjne w zakładzie pracy to częsty powód rozwiązywania umów. Jak utrzymywać dobre stosunki z pracownikami?

Więcej ofert pracy w urzędach

W styczniu tego roku w urzędach zgłoszonych jest mniej bezrobotnych niż rok temu. Pracodawcy zgłosili o 29 proc. więcej wolnych miejsc pracy niż miesiąc temu.

Czy przepisy ustawy o społecznej inspekcji pracy są zgodne z Konstytucją RP?

Konfederacja Lewiatan zarzuca ustawie o społecznej inspekcji pracy m.in. brak określenia maksymalnej liczby społecznych inspektorów w zakładzie pracy i zbyt ogólnego określenia ich kompetencji społecznych. Trybunał Konstytucyjny zbada również przepisy dotyczące obciążeń jakie pracodawca powinien ponosić w związku z funkcjonowaniem ustawy.

Rada Dialogu Społecznego zamiast Trójstronnej Komisji ds. Społeczno-Gospodarczych

Projekt ustawy dotyczącej funkcjonowania nowej instytucji dialogu społecznego - Rady Dialogu Społecznego został przekazany Ministrowi Pracy i Polityki Społecznej. Nowa ustawa może zostać uchwalona jeszcze w tym półroczu.

Umiejętność pracy w zespole

Umiejętność pracy w zespole to jedna z najczęściej wpisywanych kompetencji w CV wysyłanych przez kandydatów do pracy. Dlaczego praca w zespole jest tak ważna dla pracodawców?

Popularność biur elastycznych

Popularność biur elastycznych rośnie. Przynoszą korzyści zarówno pracodawcom jak i pracownikom. Koszt aranżacji takiego biura jest niższy od aranżacji tradycyjnego.

Inwestycja w rozwój pracowników

Inwestycja w rozwój pracowników się opłaca. Warto szkolić najlepszych pracowników i starać się o zatrzymanie ich w firmie. Pracodawca dbający o rozwój zawodowy swojej kadry ma większą szansę na zwielokrotnienie zysku firmy.

Mniej-więcej menedżer coach

Jak wiadomo, nie ma uniwersalnego stylu zarządzania, który sprawdzałby się w każdej sytuacji. Im bardziej elastyczny menedżer, tym lepiej sobie radzi z różnymi wyzwaniami organizacyjnymi, decyzyjnymi, personalnymi dostosowując styl do zmieniających się okoliczności. Nierzadko pojawia się potrzeba przyjęcia przez menedżera roli coacha, która nadal zbyt często kojarzona jest bardziej z reprymendą menedżerską niż stylem partycypacyjnym, angażującym, wspierającym rozwój i zmianę.

Pożegnanie pracownika

Odejście pracownika z firmy zwykle podyktowane jest brakiem satysfakcjonującego wynagrodzenia i nieprzyjemną atmosferą w danym miejscu pracy. Poprawa sytuacji na rynku pracy może dodatkowo wpłynąć na decyzję pracownika o zmianie zatrudnienia. Co w takim przypadku należy zrobić? Jak pracodawca powinien pożegnać pracownika?

Jak komunikować wynagrodzenia?

Komunikacja wynagrodzeń powinna stanowić jeden z obszarów prowadzonej w firmie komunikacji wewnętrznej. Aby była ona efektywna i użyteczna z punktu widzenia przedsiębiorstwa, konieczne jest przyjęcie odpowiedniej strategii komunikacji wynagrodzeń.

Działy kadrowe muszą przejść transformację

W obecnych czasach działy kadrowe muszą przejść transformację. 80% zarządów firm nie ma dostatecznej wiedzy na temat własnych pracowników. Bez niej nie da się skutecznie zarządzać pracownikami. Działy personalne będą odgrywały coraz ważniejszą rolę w firmach.

Cel Krajowego Funduszu Szkoleniowego

Krajowy Fundusz Szkoleniowy ma na celu poprawę jakości zasobów pracy w Polsce oraz lepsze ich dostosowanie do wymogów zmieniającego się rynku pracy.

Szkolenia i opieka medyczna dla pracowników

Szkolenia i opieka medyczna dla pracowników to najpopularniejsze benefity stosowane przez pracodawców w Polsce.

Kursy językowe - najlepsza inwestycja w siebie

Kursy językowe wciąż stanowią najlepszą inwestycję w siebie. Znajomość języków obcych jest bowiem brana pod uwagę praktycznie przez każdego pracodawcę i daje większe szanse na rynku pracy.

Zmiany w Komisji Trójstronnej

Będzie nowa formuła dialogu społecznego. Ma ona zastąpić lub usprawnić Komisję Trójstronną. Jakie zmiany mają zostać wprowadzone?

Pomoc dla pracodawców w latach 2015-2016 przyjęta przez Sejm

Posłowie podczas 83 posiedzenia Sejmu przyjęli nowelizację ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z ochroną miejsc pracy. Wiąże się to z przyznaniem pracodawcom pomocy finansowej na wynagrodzenia, szkolenia i składki ubezpieczeniowe pracowników w latach 2015-2016. Pracę nad nowelizacją ustawy podejmie teraz Senat.

Reprezentatywna organizacja pracodawców

Konfederacja Lewiatan z niepokojem dostrzega praktykę sądów rejonowych i sądu okręgowego w Warszawie orzekającego o reprezentatywności organizacji pracodawców. Uznano za reprezentatywne np. stowarzyszenie. Tymczasem jest to podmiot, który nie może być uznany za organizację pracodawców, nie jest ani związkiem pracodawców, ani konfederacją czy federacją takich związków.

Wellness w firmie (1)

Dziś, w obliczu rosnącej świadomości ekologii i profilaktyki zdrowia, prognozy starzejącego się społeczeństwa, a z drugiej strony, wzrostu tempa życia i towarzyszącego mu braku poczucia równowagi życiowej, trend wellness w firmie stał się realną potrzebą zarówno po stronie pracownika, jak i jego pracodawcy. Dynamicznie rośnie liczba organizacji, które wdrażają programy wellness. I bardzo im się to opłaca.

Zawodowe postanowienia na nowy rok

Badania wskazują jednoznacznie na niski procent realizacji noworocznych postanowień zawodowych. Tylko 8% społeczeństwa udaje się osiągnąć zakładane cele. Jaka jest tego przyczyna? Które postanowienia mają większą szansę na realizację?

Nowe trendy w kulturze organizacyjnej – CIO i CLO

Chief Innovation Officer (CIO) oraz Chief Learning Officer (CLO) to nowe trendy w kulturze organizacyjnej. Jakie role pełni dyrektor ds. innowacji i dyrektor ds. zarządzania wiedzą?

Polisy na życie opłacane przez pracodawców

W Polsce około 80% programów ubezpieczeń na życie stanowią ubezpieczenia finansowane przez samych pracowników. Wyróżnia to Polskę na tle innych krajów Europy Centralnej. Przeważają tam programy sponsorowane. To pracodawca opłaca składkę wynikającą z polisy na życie.

Jak osiągać wyznaczone cele?

Wiele osób poddaje się rutynie i nie realizuje własnych celów. Czasami brakuje im odwagi, by po nie sięgnąć. Zdarza się również, że te osoby w ogóle nie planują przyszłości. Tymczasem warto urzeczywistniać swoje marzenia. Jak dążyć do ich realizacji?

Znaczenie szacunku do pracownika

Pracownicy niezadowoleni z pracy szukają innych miejsc zatrudnienia, a przy tym opowiadają innym o warunkach pracy i płacy funkcjonujących w firmie. Warto zapoznać się z wynikami badania Harvard Business School, według których ponad 70 proc. kryzysów medialnych to efekty doniesień byłych bądź aktualnych pracowników. Jakie zatem jest znaczenie szacunku do pracownika?

Optymalna motywacja

Wydawałoby się, że im większa motywacja, tym osiągnięcie celu staje się łatwiejsze. Ale czy rzeczywiście tak jest? Okazuje się, że wysoka motywacja może przeszkodzić w osiągnięciu planowanego rezultatu. Jak osiągnąć optymalną motywację?

Hobby w CV a zatrudnienie

Prawie każde CV zawiera rubrykę "Hobby" bądź "Zainteresowania". Zwykle znajduje się na końcu strony i w wielu CV wygląda tak samo. Warto zastanowić się nad jej zawartością, gdyż rekruterzy lubią czytać o zainteresowaniach kandydatów do pracy. Czy zainteresowania i hobby mogą zaważyć o zatrudnieniu pracownika?

Godzenie życia prywatnego z zawodowym w dobie Internetu

Godzenie życia prywatnego z zawodowym w dobie Internetu to nielada wyzwanie. Zadaje się pytania o granicę dzielenia się życiem prywatnym na portalach społecznościowych. Czy prezes poważnej firmy nie może pozwolić sobie na odrobinę luzu na Facebooku? Autorka książki „Dot.s(com)plikowane. Jak rozplątać nasze życie w sieci”, Randi Zuckerberg, odpowiada w niej na trudne pytania.

Pracodawca - organizator pracy bezpiecznej

"Pracodawca - organizator pracy bezpiecznej" to konkurs Państwowej Inspekcji Pracy. Już po raz 21. zostali nagrodzeni pracodawcy, którzy w sposób szczególny dbają o bezpieczeństwo zdrowia i życia pracowników.

Nowe technologie w rekrutacji

Coraz widoczniejszym trendem w branży HR jest wykorzystywanie nowych technologii w rekrutacji. Czy rzeczywiście specjaliści ds. personalnych szukają pracowników poprzez Internet? Czy analizy kompetencji kandydatów dokonuje program komputerowy? Jak sprawdzają się social media w procesie pozyskania nowej kadry?

Wpływ wzrostu gospodarczego na wykwalifikowanych pracowników

Wzrost gospodarczy przyczynia się do masowej ucieczki wykwalifikowanych pracowników. Tak wynika z przeprowadzonego przez Hay Group badania. Pracodawcy stają przed trudnym zadaniem. Co zrobić, aby zatrzymać talenty w swojej firmie?

Ocena pracy działów HR przez menedżerów

Badania przeprowadzone przez Hay Group wykazały brak partnerstwa między działami HR a menedżerami liniowymi, który utrudnia skuteczne zarządzanie. Podstawowym problemem wydaje się być niechętne dzielenie się informacjami i wolna reakcja działów zarządzania zasobami ludzkimi. Jak zmienić aktualną sytuację?

REKLAMA