Czy pracownicy nie darzą cię sympatią?
REKLAMA
REKLAMA
4 zaskakujące sygnały, że Twoi pracownicy nie darzą Cię sympatią
Dobra atmosfera w biurze wpływa na stosunek pracowników do wykonywanych przez nich zadań, a umiejętność utrzymywania dobrych i pełnych szacunku stosunków z kolegami z pracy to również czynnik, od którego zależy nasze zadowolenie. Jeśli jednak masz z jakiegoś powodu wrażenie, że nie jesteś zbytnio lubiany przez zespół, przeanalizuj kilka poniższych sygnałów.
REKLAMA
Nigdy nie słyszysz nic negatywnego
Wydaje to się sprzeczne z zasadami logiki, ale jeśli nikt nie ma Ci oficjalnie nic do zarzucenia, najczęściej tłamsi swoje uczucia głęboko w sobie i nie chce przyznać, że nie przepada za Tobą. Zwłaszcza jeśli czujesz jednocześnie, że atmosfera jest napięta, a mimo to wszyscy udają, że jest w porządku. Nikt przecież wprost nie przyzna się do niechęci wobec Ciebie. Przeanalizuj więc swoje zachowanie i sprawdź, czy jest coś, czym mogłeś zniechęcić do siebie ludzi – podkreśla Małgorzata Majewska.
Jesteś pomijany
Słyszysz, że pracownicy żywo dyskutują w pokoju socjalnym, a Twoje próby miłego włączenia się do rozmowy kończą się ich ciszą? Albo zauważasz, że otrzymujesz coraz mniej maili w komunikacji wewnętrznej i umyka Ci wiele ważnych spraw z życia biurowego? To sygnał, że jesteś celowo nieuwzględniany i powoli wykluczany ze społeczności biurowej.
Polecany produkt: Personel i Zarządzanie
Przykładowo, jeśli Twoi współpracownicy stale nie zapraszają Cię na wspólny lunch, Twoją pierwszą reakcją będzie obwinianie ich za wykluczenie Cię. Jednakże, zamiast skupiać się na nich, powinieneś zastanowić się, dlaczego ludzie traktują Cię w ten sposób.
Jesteś atakowany za osiągnięcia
Sukces ma swoją cenę i każdy dochodzi do niego swoimi własnymi metodami. Czasem Twoje spektakularne osiągnięcia mogą stać się jednak obiektem zazdrości. Wówczas z reguły nie możesz nic na to poradzić. Z drugiej strony – gdy sam obnosisz się ze swoimi osiągnięciami, automatycznie sprawiasz, że ludzie nie traktują Cię życzliwie. Zamiast przechwalać się, wykorzystaj swoje cenne umiejętności do pomocy innym. Jeśli udało Ci się np. zrealizować ciekawy projekt - posłuż dobrą radą pracownikom, którzy również pracują nad istotnymi dla nich zadaniami. Na pewno zyskasz dzięki temu więcej zwolenników, a wyciągając pomocną dłoń, zbliżysz się i lepiej poznasz kolegów – proponuje Małgorzata Majewska.
Zadaj pytanie: FORUM
Jesteś celem plotek
Gdy ludzie unikają lub śmieją się z Ciebie, albo co gorsza dochodzą do Ciebie niepochlebne plotki o Twojej osobie, to bardzo niepokojący sygnał, że toczona jest przeciwko Tobie „cicha wojna”. Pod żadnym pozorem nie udawaj, że nic się nie stało albo nie bagatelizuj sytuacji z nadzieją, że sama się rozwiąże. Tym bardziej musisz za wszelką cenę dowiedzieć się, czym mogłeś zawinić, że zespół tak Cię nie lubi. Zacznij od rozmowy z jedną osobą, by wybadać grunt i później móc podjąć strategię odzyskiwania dobrego wizerunku.
Odchodzę z pracy - jak poinformować pracodawcę?
REKLAMA
REKLAMA
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat