REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy pracownicy nie darzą cię sympatią?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
 MonsterPolska.pl
lider w sukcesywnym łączeniu ludzi z ich wymarzoną pracą
Małgorzata Majewska
redaktor naczelny miesięcznika „PORADNIK Rachunkowości Budżetowej”, ekonomista, praktyk – była wieloletnia księgowa w jednostkach sektora finansów publicznych posiadająca certyfikat księgowy Ministra Finansów, członek Stowarzyszenia Księgowych w Polsce, autor artykułów z zakresu rachunkowości budżetowej i finansów publicznych
Czy pracownicy nie darzą cię sympatią? / Fot. Fotolia
Czy pracownicy nie darzą cię sympatią? / Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Jak sprawdzić, czy pracownicy nie darzą cię sympatią? Przeanalizuj kilka poniższych sytuacji, które sygnalizują niechęć pracowników i powolne wykluczanie ze sfery komunikacji koleżeńskiej.

4 zaskakujące sygnały, że Twoi pracownicy nie darzą Cię sympatią

Dobra atmosfera w biurze wpływa na stosunek pracowników do wykonywanych przez nich zadań, a umiejętność utrzymywania dobrych i pełnych szacunku stosunków z kolegami z pracy to również czynnik, od którego zależy nasze zadowolenie. Jeśli jednak masz z jakiegoś powodu wrażenie, że nie jesteś zbytnio lubiany przez zespół, przeanalizuj kilka poniższych sygnałów. 

REKLAMA

Autopromocja

Nigdy nie słyszysz nic negatywnego

Wydaje to się sprzeczne z zasadami logiki, ale jeśli nikt nie ma Ci oficjalnie nic do zarzucenia, najczęściej tłamsi swoje uczucia głęboko w sobie i nie chce przyznać, że nie przepada za Tobą. Zwłaszcza jeśli czujesz jednocześnie, że atmosfera jest napięta, a mimo to wszyscy udają, że jest w porządku. Nikt przecież wprost nie przyzna się do niechęci wobec Ciebie. Przeanalizuj więc swoje zachowanie i sprawdź, czy jest coś, czym mogłeś zniechęcić do siebie ludzi – podkreśla Małgorzata Majewska.

Jesteś pomijany

Słyszysz, że pracownicy żywo dyskutują w pokoju socjalnym, a Twoje próby miłego włączenia się do rozmowy kończą się ich ciszą? Albo zauważasz, że otrzymujesz coraz mniej maili w komunikacji wewnętrznej i umyka Ci wiele ważnych spraw z życia biurowego? To sygnał, że jesteś celowo nieuwzględniany i powoli wykluczany ze społeczności biurowej.

Polecany produkt: Personel i Zarządzanie

Przykładowo, jeśli Twoi współpracownicy stale nie zapraszają Cię na wspólny lunch, Twoją pierwszą reakcją będzie obwinianie ich za wykluczenie Cię. Jednakże, zamiast skupiać się na nich, powinieneś zastanowić się, dlaczego ludzie traktują Cię w ten sposób.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jesteś atakowany za osiągnięcia

Sukces ma swoją cenę i każdy dochodzi do niego swoimi własnymi metodami. Czasem Twoje spektakularne osiągnięcia mogą stać się jednak obiektem zazdrości. Wówczas z reguły nie możesz nic na to poradzić. Z drugiej strony – gdy sam obnosisz się ze swoimi osiągnięciami, automatycznie sprawiasz, że ludzie nie traktują Cię życzliwie. Zamiast przechwalać się, wykorzystaj swoje cenne umiejętności do pomocy innym. Jeśli udało Ci się np. zrealizować ciekawy projekt - posłuż dobrą radą pracownikom, którzy również pracują nad istotnymi dla nich zadaniami. Na pewno zyskasz dzięki temu więcej zwolenników, a wyciągając pomocną dłoń, zbliżysz się i lepiej poznasz kolegów – proponuje Małgorzata Majewska.

Zadaj pytanie: FORUM

Jesteś celem plotek

Gdy ludzie unikają lub śmieją się z Ciebie, albo co gorsza dochodzą do Ciebie niepochlebne plotki o Twojej osobie, to bardzo niepokojący sygnał, że toczona jest przeciwko Tobie „cicha wojna”. Pod żadnym pozorem nie udawaj, że nic się nie stało albo nie bagatelizuj sytuacji z nadzieją, że sama się rozwiąże. Tym bardziej musisz za wszelką cenę dowiedzieć się, czym mogłeś zawinić, że zespół tak Cię nie lubi. Zacznij od rozmowy z jedną osobą, by wybadać grunt i później móc podjąć strategię odzyskiwania dobrego wizerunku.

Odchodzę z pracy - jak poinformować pracodawcę?

Zapisz się na newsletter
Kodeks pracy, urlopy, wynagrodzenia, świadczenia pracownicze. Bądź na bieżąco ze zmianami z zakresu prawa pracy. Zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code
Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Najbardziej szanowane zawody 2025. B2B, outsourcing i praca tymczasowa wypierają umowę o pracę

Jakie zawody są obecnie najbardziej szanowane przez społeczeństwo? Na końcu listy znajdują się posłowie, europosłowie, samorządowcy, influencerzy i youtuberzy. Zmienia się idealna wizja pracy - B2B, outsourcing i praca tymczasowa wypierają umowę o pracę.

Pracodawca powinien redukować przebodźcowanie pracowników [SPOSOBY]

Współcześnie pracujemy za dużo, za głośno i za szybko. Wpływa to na przebodźcowanie, co z kolei powoduje niezdolność do koncentracji, złe samopoczucie, a nawet problemy psychiczne. Raport Pracuj.pl “Neurokomfort w pracy i rekrutacji, czyli przed jakimi wyzwaniami stajemy jako neuroróżnorodni w świecie pełnym bodźców” przedstawia problem i podaje pracodawcom sposoby na redukowanie przebodźcowania pracowników.

Uwaga! Komunikat ZUS: Od 1 lipca 2025 nowy kod ubezpieczenia dla osób niepełnosprawnych na stażu. Sprawdź, jak rozliczać 09 21 i 09 20

ZUS przypomina: od 1 lipca 2025 r. obowiązuje nowy kod tytułu ubezpieczenia dla osób niepełnosprawnych pobierających stypendium z urzędu pracy. Zmiana wynika z nowelizacji rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.

MRPiPS: W cztery miesiące 2025 r. ponad 103 tys. zezwoleń na pracę dla cudzoziemców. Najczęściej dla obywateli Kolumbii, Filipin, Indii i Nepalu

Wstępne dane Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej za pierwsze 4 miesiące 2025 r. pokazują, że w tym okresie wydano w Polsce 103,2 tys. zezwoleń na pracę cudzoziemców. Najwięcej otrzymali Kolumbijczycy. Na kolejnych miejscach w zestawieniu znaleźli się obywatele Filipin, Indii, Nepalu oraz Uzbekistanu. Jednocześnie zaledwie 1,2 tys. zezwoleń wydano dla pracowników z Ukrainy.

REKLAMA

Czy zmiana formy prawnej pracodawcy wpływa na PPK? [PRZYKŁADY]

Przepisy ustawy o PPK nie wyłączają ani nie modyfikują zasad kontynuacji bądź sukcesji wynikających np. z przepisów kodeksu spółek handlowych. Jeżeli po przekształceniu danemu podmiotowi przysługują nadal prawa i obowiązki, jakie miał przed przekształceniem, dotyczy to także praw i obowiązków wynikających z umowy o zarządzanie PPK.

Nieodpłatne kursy językowe dla pracowników. Aspekty prawne i podatkowe

Na co może liczyć pracownik chcący podnieść swoje kwalifikacje zawodowe? Czy pracodawca może finansować pracownikom kursy językowe ze środków ZFŚS? Kiedy sfinansowanie szkoleń językowych pracownikom jest dla nich przychodem? W artykule odpowiadamy na najważniejsze pytania!

6 najważniejszych zmian w zatrudnianiu cudzoziemców od czerwca 2025 r.

Dnia 1 czerwca weszły w życie ważne przepisy zmieniające zasady legalnego zatrudniania cudzoziemców w Polsce. Zmiany można przedstawić w 6 głównych punktach. Oto najważniejsze przepisy prawne.

MRPiPS: Pilotaż skróconego czasu pracy 2025 – nabór wniosków od 14 sierpnia 2025, do 1 mln zł dofinansowania [SZCZEGÓŁY, WAŻNE TERMINY]

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej ogłosiło szczegóły długo wyczekiwanego pilotażu skróconego czasu pracy. Program, pierwszy tego typu w Polsce i tej części Europy, zakłada praktyczne testowanie różnych modeli organizacji pracy przy wsparciu finansowym państwa. Wnioski o udział w pilotażu będzie można składać od 14 sierpnia do 15 września 2025 roku.

REKLAMA

Nowoczesne BHP czyli jak zmiany klimatu wpływają na bezpieczeństwo pracy

Jakich działań ze strony pracodawcy wymaga nowoczesne podejście do BHP? Czym jest dziś bezpieczeństwo pracy? Jak zmiany klimatu wpływają na zarządzanie bezpieczeństwem w firmie?

Od 2026 r. pracodawcy będą mieli dodatkowe obowiązki. Zmiany Kodeksu pracy wchodzą w życie

Kodeks pracy się zmienia. Nowe przepisy wejdą w życie na początku 2026 roku. Oznacza to dodatkowe obowiązki dla pracodawców. Co zmienia się w Kodeksie pracy? O czym muszą wiedzieć pracownicy?

REKLAMA