REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pokusy, które mogą przeszkodzić w rozwoju kariery

 MonsterPolska.pl
lider w sukcesywnym łączeniu ludzi z ich wymarzoną pracą
Małgorzata Majewska
redaktor naczelny miesięcznika „PORADNIK Rachunkowości Budżetowej”, ekonomista, praktyk – była wieloletnia księgowa w jednostkach sektora finansów publicznych posiadająca certyfikat księgowy Ministra Finansów, członek Stowarzyszenia Księgowych w Polsce, autor artykułów z zakresu rachunkowości budżetowej i finansów publicznych
Pokusy, które mogą przeszkodzić w rozwoju kariery. / Fot. Fotolia
Pokusy, które mogą przeszkodzić w rozwoju kariery. / Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Współcześnie w rozwoju kariery może przeszkodzić wiele czynników. Pracownicy są narażeni na więcej pokus. Jakie działania mogą przeszkodzić w rozwoju kariery?

Pokusy, które mogą sabotować Twoją karierę

Każdy z Nas marzy o spokojnym miejscu pracy, w którym będzie mógł liczyć na przyjazną atmosferę, wśród życzliwych i koleżeńskich współpracowników. Nie oszukujmy się jednak – biurowe środowisko może być brutalne. W większości przypadków jednak winę za to ponosi sam pracownik, który swoim niefrasobliwym działaniem może zepsuć nienaganną reputację oraz skutecznie zniszczyć swoją opinię profesjonalisty. Sprawdź, jakich pokus omijać, by nie zaszkodziło to Twojej karierze.

REKLAMA

Autopromocja

Uważaj na media społecznościowe

Większość pracowników używa portali społecznościowych podczas dnia pracy. Niestety jest to skuteczny „pożeracz czasu”, powodujący dodatkowo straty finansowe firm - pracownik zamiast zajmować się efektywną pracą, skupia się na przesiadywaniu na social media. Dlatego tak ważne jest określenie granic, w jakich korzystanie z różnych sieci społecznościowych jest dozwolone w miejscu pracy, a w jakich uważamy je za niedopuszczalne.

Nie pozwól swojemu szefowi czy współpracownikom dać się „złapać” na pogawędkach na czatach, graniu w gry czy oglądaniu filmów w sieci. To może pozbawić Cię wizerunku profesjonalisty w oczach innych. Pamiętaj, że najważniejsza jest zasada umiaru – jeśli musisz skorzystać już z prywatnego konta na Facebooku lub maila podczas pracy, zrób to raz dziennie np. na początku dnia – podkreśla Małgorzata Majewska.

Polecamy produkt: Personel i Zarządzanie

Unikaj umieszczania nieprzemyślanych treści na Tweeterze

Twitter jest doskonałym narzędziem, aby pokazać Twoje branżowe zainteresowania. Dziel się więc z innymi cennymi informacjami, które mogą zaciekawić i podnieść poziom wiedzy obserwujących Twój profil. Uważaj jednak, by nie opublikować lub napisać czegoś w zbytnim pośpiechu. Możesz wówczas umieścić informację, której później możesz żałować.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nie szukaj miłości w pracy

Jeśli spędzasz dużo czasu w biurze, może kusić Cię, by zaangażować się w relację miłosną ze współpracownikiem. Zanim do tego dojdzie, przemyśl to wielokrotnie. Jeśli romans szybko się zakończy, Ty na długo pozostaniesz obiektem plotek czy nieprzychylnych komentarzy. Tym bardziej jeśli będzie to relacja z przełożonym. Miej na uwadze swoją dalszą przyszłość zawodową, którą może zakończyć Twój biurowy związek.

Zapraszamy na FORUM

Pomyśl zanim powiesz

Pamiętaj, że ta uniwersalna zasada obowiązuje na każdym szczeblu Twojej kariery, niezależnie czy dopiero stawiasz swoje kroki w branży, czy jesteś już doświadczonym pracownikiem. Poświęć więcej czasu na słuchanie ludzi, aniżeli mówienie czy prawienie im morałów. Pokaż, że możesz być dobrym partnerem do dyskusji. Nigdy nie oceniaj też poglądów innych, nawet jeśli nie zgadzasz się z nimi. W dyskusjach unikaj kontrowersyjnych tematów np. orientacji seksualnej, polityki, religii czy zdrowia.

Nie szokuj wyglądem

Tzw. „casual Friday” to dzień w którym sztywne, biurowe normy ubioru są zastępowane bardziej wygodnym strojem. Nie oznacza to jednak, że możesz sobie pozwolić na zbyt dużą swobodę czy oryginalność. Pod żadnym pozorem nie zakładaj krótkich spodenek (nawet w lato), czy obuwia typu klapki. Tak błaha rzecz, jak ubiór również potrafi wpłynąć na Twoją ocenę jako profesjonalisty.

Umiej powiedzieć „nie”, ale nie narzekaj

Nikt w pracy nie chce słuchać wiecznie zrzędliwego, niezadowolonego z życia współpracownika. Jeśli kumulują się w Tobie negatywne emocje i czujesz, że wybuchniesz,  po prostu wyjdź z biura na świeże powietrze lub zrób sobie przerwę na kawę/ lunch. Nie dziel się z innymi swoimi problemami, nie narzekaj na osobę przełożonego i nie daj się poznać jako malkontent. Zamiast myśleć negatywnie, poszukaj pozytywnych stron swojej sytuacji i na tej podstawie sam poszukaj rozwiązań swoich problemów – podkreśla Małgorzata Majewska.

Kiedy iść na studia podyplomowe?

Nie przesadzaj z alkoholem

Nie ma nic złego w wyjściach integracyjnych ze swoim zespołem, pod warunkiem, że będziesz potrafił zachować umiar w spożywaniu napojów procentowych. Ogranicz wówczas ich spożycie do maksimum dwóch drinków, by zachować trzeźwość umysłu, nie upić się i nie żałować następnego dnia swojego lekkomyślnego zachowania. Pod żadnym pozorem nie pij alkoholu również podczas spotkań biznesowych z Klientem, czy podczas lunchu.

Nie bądź łatwowierny

Pamiętaj, by nie być zbyt ufnym wobec pracowników i nie powierzać im swoich tajemnic, przemyśleń. Nawet jeśli wydaje Ci się, że kolega z których przebywasz w biurze 8 godzin dziennie jest Twoim przyjacielem – zachowaj ostrożność. Przypadkowe wyznanie może roznieść się plotką po biurze i zaważy na Twojej dalszej karierze.

Praca w małej firmie czy w korporacji - gdzie lepiej zacząć?

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Uprawnienia rodzicielskie
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne
Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
[2 dni wolnego na pięć lat] Nowy typ urlopu i prace rządu. Na dziś dla wybranej grupy zawodowej [Przykłady]

Ministerstwo proponuje urlop według formuły [2 dni urlopu za 5 lat pracy, 4 dni za 10 lat, 6 dni za 15 lat itd.]. Wysłaliśmy do biura prasowego Ministerstwie zapytanie, na jakim etapie prac jest wdrożenie tego pomysłu do formy zapisów projektu ustawy nowelizującej, a potem już finalnej nowelizacji. W artykule poniżej odpowiedź:

4666 zł - tyle wyniesie minimalne wynagrodzenie w 2025 r. W 2026 r. wszystko się zmieni - będzie nowa ustawa

To już pewne. Wreszcie wiadomo, że minimalne wynagrodzenie za pracę od 1 stycznia 2025 r. wyniesie 4666 zł. Natomiast minimalna stawka godzinowa dla określonych umów cywilnoprawnych w przyszłym roku równa się 30,50 zł.

MEN i min. edukacji B. Nowacka: Nauczyciele największym przegranym 2025 r.? Co z negocjacjami 14 postulatów? [Podwyżki 15%, nagroda jubileuszowa, nadgodziny, wycieczki, dodatki, zastępstwa]

Już wiemy, że w projekcie budżetu na 2025 r. zapisano podwyżki 5% dla nauczycieli (taki sam poziom jak dla całej budżetówki). Być może rzutem na taśmę uda się podnieść 5% do 7%, ale na 15% nauczyciele nie mają co liczyć. Ale to nie był jedyny postulat nauczycieli. Chyba wszystkie są nie do zrealizowania w najbliższym czasie.

Zmiany w naliczaniu stażu pracy. Nowe przepisy od 1 stycznia 2026 r.

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przygotowało projekt nowelizacji Kodeksu pracy. Zmiana przepisów będzie dotyczyć naliczania stażu pracy. Projekt ustawy jest obecnie w uzgodnieniach międzyresortowych i opiniowaniu.

REKLAMA

Znamy wysokość minimalnego wynagrodzenia za pracę w 2025 r. Ile wyniosą świadczenia zależne od płacy minimalnej?

Znamy już wysokość minimalnego wynagrodzenia za pracę w 2025 r. Z minimalnym wynagrodzeniem powiązane są niektóre świadczenia. Jakie to są świadczenia? Jaka będzie ich wysokość od 1 stycznia 2025 r.?

Pracownik (dla premii 2000 zł) chce z zasiłku chorobowego wcześniej wrócić do pracy. Co na to kodeks pracy? [Przykład]

Luką w przepisach kodeksu pracy jest brak uregulowania wprost takiej sytuacji: Pracownik ma jeszcze kilka dni zwolnienia lekarskie, ale uważa że jest już zdrowy. I chce wrócić do pracy. Dlaczego? Bo np. straci 2000 zł premii wynikowej za miesiąc albo kwartał. Pracownik chce więc wrócić do pracy wcześniej (niż wynika ze zwolnienia lekarskiego) i „załapać się” na premię. Deklaruje rezygnację z części zasiłku chorobowego. Co wtedy ma zrobić pracodawca?

Płaca minimalna. Ile będzie wynosić najniższa krajowa w 2025?

Płaca minimalna. Ile będzie wynosić najniższa krajowa w 2025? Znamy stawki, jest rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 12 września 2024 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2025 r. 

Uczestnik PPK w wieku 60+ może przenieść środki z rachunku PPK na lokatę [Przykłady]

Alternatywą dla ratalnej wypłaty środków z rachunku PPK przez uczestnika, który osiągnął 60. rok życia, jest przeniesienie środków na rachunek terminowej lokaty. Również takie rozwiązanie umożliwia skorzystanie z oszczędności z PPK bez zapłaty podatku od zysków kapitałowych.

REKLAMA

Uwaga! Minimalne wynagrodzenie w 2025 r. jeszcze wyższe. Niespodziewanie zmienił się projekt rozporządzenia

4666 zł - tyle wyniesie minimalne wynagrodzenie w 2025 r. Jest to więcej niż proponowano na posiedzeniu Rady Dialogu Społecznego. Minimalna stawka godzinowa wzrośnie w przyszłym roku do 30,50 zł. 

Spawacze, monterzy, ślusarze, elektrycy i spedytorzy to najbardziej poszukiwani pracownicy jesienią 2024 roku

Rekrutacje ruszają jesienią 2024 roku. Jakich pracowników poszukują pracodawcy? Okazuje się, że najbardziej poszukiwani są spawacze, monterzy, ślusarze, elektrycy i spedytorzy, elektromonterzy, specjaliści ds. automatyzacji procesów. Potrzeba również pracowników handlu i logistyki magazynowej.

REKLAMA