REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pokusy, które mogą przeszkodzić w rozwoju kariery

MonsterPolska.pl
lider w sukcesywnym łączeniu ludzi z ich wymarzoną pracą
Małgorzata Majewska
redaktor naczelny miesięcznika „PORADNIK Rachunkowości Budżetowej”, ekonomista, praktyk – była wieloletnia księgowa w jednostkach sektora finansów publicznych posiadająca certyfikat księgowy Ministra Finansów, członek Stowarzyszenia Księgowych w Polsce, autor artykułów z zakresu rachunkowości budżetowej i finansów publicznych
Pokusy, które mogą przeszkodzić w rozwoju kariery. / Fot. Fotolia
Pokusy, które mogą przeszkodzić w rozwoju kariery. / Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Współcześnie w rozwoju kariery może przeszkodzić wiele czynników. Pracownicy są narażeni na więcej pokus. Jakie działania mogą przeszkodzić w rozwoju kariery?

Pokusy, które mogą sabotować Twoją karierę

Każdy z Nas marzy o spokojnym miejscu pracy, w którym będzie mógł liczyć na przyjazną atmosferę, wśród życzliwych i koleżeńskich współpracowników. Nie oszukujmy się jednak – biurowe środowisko może być brutalne. W większości przypadków jednak winę za to ponosi sam pracownik, który swoim niefrasobliwym działaniem może zepsuć nienaganną reputację oraz skutecznie zniszczyć swoją opinię profesjonalisty. Sprawdź, jakich pokus omijać, by nie zaszkodziło to Twojej karierze.

REKLAMA

REKLAMA

Uważaj na media społecznościowe

Większość pracowników używa portali społecznościowych podczas dnia pracy. Niestety jest to skuteczny „pożeracz czasu”, powodujący dodatkowo straty finansowe firm - pracownik zamiast zajmować się efektywną pracą, skupia się na przesiadywaniu na social media. Dlatego tak ważne jest określenie granic, w jakich korzystanie z różnych sieci społecznościowych jest dozwolone w miejscu pracy, a w jakich uważamy je za niedopuszczalne.

Nie pozwól swojemu szefowi czy współpracownikom dać się „złapać” na pogawędkach na czatach, graniu w gry czy oglądaniu filmów w sieci. To może pozbawić Cię wizerunku profesjonalisty w oczach innych. Pamiętaj, że najważniejsza jest zasada umiaru – jeśli musisz skorzystać już z prywatnego konta na Facebooku lub maila podczas pracy, zrób to raz dziennie np. na początku dnia – podkreśla Małgorzata Majewska.

Polecamy produkt: Personel i Zarządzanie

REKLAMA

Unikaj umieszczania nieprzemyślanych treści na Tweeterze

Twitter jest doskonałym narzędziem, aby pokazać Twoje branżowe zainteresowania. Dziel się więc z innymi cennymi informacjami, które mogą zaciekawić i podnieść poziom wiedzy obserwujących Twój profil. Uważaj jednak, by nie opublikować lub napisać czegoś w zbytnim pośpiechu. Możesz wówczas umieścić informację, której później możesz żałować.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nie szukaj miłości w pracy

Jeśli spędzasz dużo czasu w biurze, może kusić Cię, by zaangażować się w relację miłosną ze współpracownikiem. Zanim do tego dojdzie, przemyśl to wielokrotnie. Jeśli romans szybko się zakończy, Ty na długo pozostaniesz obiektem plotek czy nieprzychylnych komentarzy. Tym bardziej jeśli będzie to relacja z przełożonym. Miej na uwadze swoją dalszą przyszłość zawodową, którą może zakończyć Twój biurowy związek.

Zapraszamy na FORUM

Pomyśl zanim powiesz

Pamiętaj, że ta uniwersalna zasada obowiązuje na każdym szczeblu Twojej kariery, niezależnie czy dopiero stawiasz swoje kroki w branży, czy jesteś już doświadczonym pracownikiem. Poświęć więcej czasu na słuchanie ludzi, aniżeli mówienie czy prawienie im morałów. Pokaż, że możesz być dobrym partnerem do dyskusji. Nigdy nie oceniaj też poglądów innych, nawet jeśli nie zgadzasz się z nimi. W dyskusjach unikaj kontrowersyjnych tematów np. orientacji seksualnej, polityki, religii czy zdrowia.

Nie szokuj wyglądem

Tzw. „casual Friday” to dzień w którym sztywne, biurowe normy ubioru są zastępowane bardziej wygodnym strojem. Nie oznacza to jednak, że możesz sobie pozwolić na zbyt dużą swobodę czy oryginalność. Pod żadnym pozorem nie zakładaj krótkich spodenek (nawet w lato), czy obuwia typu klapki. Tak błaha rzecz, jak ubiór również potrafi wpłynąć na Twoją ocenę jako profesjonalisty.

Umiej powiedzieć „nie”, ale nie narzekaj

Nikt w pracy nie chce słuchać wiecznie zrzędliwego, niezadowolonego z życia współpracownika. Jeśli kumulują się w Tobie negatywne emocje i czujesz, że wybuchniesz,  po prostu wyjdź z biura na świeże powietrze lub zrób sobie przerwę na kawę/ lunch. Nie dziel się z innymi swoimi problemami, nie narzekaj na osobę przełożonego i nie daj się poznać jako malkontent. Zamiast myśleć negatywnie, poszukaj pozytywnych stron swojej sytuacji i na tej podstawie sam poszukaj rozwiązań swoich problemów – podkreśla Małgorzata Majewska.

Kiedy iść na studia podyplomowe?

Nie przesadzaj z alkoholem

Nie ma nic złego w wyjściach integracyjnych ze swoim zespołem, pod warunkiem, że będziesz potrafił zachować umiar w spożywaniu napojów procentowych. Ogranicz wówczas ich spożycie do maksimum dwóch drinków, by zachować trzeźwość umysłu, nie upić się i nie żałować następnego dnia swojego lekkomyślnego zachowania. Pod żadnym pozorem nie pij alkoholu również podczas spotkań biznesowych z Klientem, czy podczas lunchu.

Nie bądź łatwowierny

Pamiętaj, by nie być zbyt ufnym wobec pracowników i nie powierzać im swoich tajemnic, przemyśleń. Nawet jeśli wydaje Ci się, że kolega z których przebywasz w biurze 8 godzin dziennie jest Twoim przyjacielem – zachowaj ostrożność. Przypadkowe wyznanie może roznieść się plotką po biurze i zaważy na Twojej dalszej karierze.

Praca w małej firmie czy w korporacji - gdzie lepiej zacząć?

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code
Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Renta wdowia podwyżka z 15% do 25% drugiego świadczenia czy już od 1 stycznia 2026 r.?

Do redakcji docierają pytania czy renta wdowia będzie od 1 stycznia 2026 r. już z podwyżką z 15% do 25% drugiego świadczenia? Ile maksymalnie może wynosić renta wdowia w 2026 r? Co więcej docierają też pytania czy nowa grupa osób w 2026 r. zyska prawo do renty wdowiej i ile realnie będzie podwyżka renty wdowiej w 2026 r. Poniżej wyjaśniamy.

Droższe zatrudnienie cudzoziemca w 2026 roku. Wyższe opłaty i nowe obowiązki pracodawców

Zmiany w zatrudnianiu cudzoziemców, które weszły w życie w grudniu, istotnie wpłyną na funkcjonowanie firm w 2026 r. Będą wyższe opłaty administracyjne i nowe obowiązki. Artykuł zawiera wszystko, co powinni wiedzieć pracodawcy zatrudniający pracowników zza granicy.

Premia a może dodatkowy dzień wolny? Świąteczno-noworoczne benefity pracownicze

Koniec roku to czas, w którym w wielu firmach wraca temat świątecznych benefitów. Część pracodawców decyduje się na prezenty, inni na bonusy, a jeszcze inni rezygnują z tego rodzaju gestów. Dane z najnowszej ankiety Gi Group Holding nie pozostawiają wątpliwości: pracownicy bardziej cenią świadczenia finansowe i dodatkowe dni wolne niż tradycyjne upominki.

Staż pracy a urlop: co w 2026 r.? Po pierwsze: dodatkowy urlop dla setek tysięcy zatrudnionych. Po drugie: propozycja urlopu stażowego: 45 dni urlopu po 25. latach pracy; 40 dni po 20.; 35 dni po 15.; 30 dni po 10.?

Zagadnienie porównywania stażu pracy z uprawnieniami urlopowymi na 2026 r., należy podzielić na dwa istotne zagadnienia. Jedno zagadnienie odnosi się do przepisów, które będą obowiązywały od 2026 r. i dla setek tysięcy albo nawet miliona osób będą oznaczały większy wymiar urlopu w 2026 r, a drugie zagadnienie to tylko postulaty wydłużenia urlopów w 2026 r. wszystkim zatrudnionym, na wzór różnych pragmatyk zawodowych. Poniżej analiza obu zagadnień.

REKLAMA

ZUS komunikuje: Od 1 stycznia 2026 r. świadczenie wypłacane przez ZUS, obejmie szerszą grupę osób [co, kiedy i dla kogo?]

Jest oficjalny komunikat ZUS! Od 1 stycznia 2026 r. jedno z kluczowych świadczeń wypłacanych przez ZUS, obejmie szerszą grupę osób niż dotychczas. Co ważne, świadczenie to jest niezależne od innych świadczeń z ZUS, takich jak renta socjalna czy świadczenie uzupełniające dla osób niezdolnych do samodzielnej egzystencji. Do końca listopada 2025 r. ZUS przyjął 188,5 tys. wniosków o to świadczenie, a łączna kwota wypłaconych środków wyniosła ponad 7,6 mld zł. W 2026 r. wniosków będzie pewnie więcej.

Od 24 grudnia 2025 r. w ogłoszeniach o pracę mogą być tylko neutralne płciowo stanowiska pracy

Już od 24 grudnia 2025 r. w ogłoszeniach o pracę mogą być tylko neutralne płciowo stanowiska pracy. Wchodzą w życie nowe przepisy dotyczące jawności wynagrodzeń i niedyskryminacyjnego charakteru całego procesu rekrutacji. Jak pracodawcy muszą przygotować się do zmian?

Rynek pracy w 2026 r. [rekrutacje, rotacja pracowników, wzrost wynagrodzeń, formy wykonywania pracy]

Jak będzie na rynku pracy w nadchodzącym 2026 roku? Czy pracodawcy planują rekrutacje? Co stanie się z rotacją pracowników. Czy nadal będą w szybkim tempie rosły wynagrodzenia? Jakie formy wykonywania pracy będą bardziej popularne?

Przeciętne wynagrodzenie w listopadzie 2025 r. [GUS]

Mamy już dane z GUS dotyczące przeciętnego wynagrodzenia za pracę w sektorze przedsiębiorstw w listopadzie 2025 r. Ile przeciętnie zarabiają Polacy? Średnia płaca przekroczyła już 9 tysięcy.

REKLAMA

Świadczenie w przypadku śmierci osoby z niepełnosprawnością

W ostatnim czasie Wojewódzki Sąd Administracyjny zajął się istotnym zagadnieniem - mianowicie tematem śmierci osoby z niepełnosprawnością i możliwością uzyskania świadczenia, kiedy postępowanie jeszcze się toczyło. Poniżej przedstawiamy opis sprawy, bo warto mieć świadomość tych regulacji i tego, jako podchodzą do tego zagadnienia sądy administracyjne.

Siedmiu sędziów stawia sprawę jasno: jeżeli masz taką pracę, to niepotrzebnie płacisz podatek fiskusowi. Ci pracownicy będą zachwyceni orzeczeniem

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie siedmiu sędziów wydał orzeczenie, które może odmienić los podatkowy dla tysięcy pracowników. Co więcej, podejście skarbówki było w tej sprawie na tyle niechlujne, że NSA dodatkowo wydał postanowienie zawiadamiając Ministra Finansów o "istotnych nieprawidłowościach" w działaniu organów podatkowych. O co dokładnie chodzi i kto skorzysta na wyroku?

Zapisz się na newsletter
Kodeks pracy, urlopy, wynagrodzenia, świadczenia pracownicze. Bądź na bieżąco ze zmianami z zakresu prawa pracy. Zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA