REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pokusy, które mogą przeszkodzić w rozwoju kariery

 MonsterPolska.pl
lider w sukcesywnym łączeniu ludzi z ich wymarzoną pracą
Małgorzata Majewska
redaktor naczelny miesięcznika „PORADNIK Rachunkowości Budżetowej”, ekonomista, praktyk – była wieloletnia księgowa w jednostkach sektora finansów publicznych posiadająca certyfikat księgowy Ministra Finansów, członek Stowarzyszenia Księgowych w Polsce, autor artykułów z zakresu rachunkowości budżetowej i finansów publicznych
Pokusy, które mogą przeszkodzić w rozwoju kariery. / Fot. Fotolia
Pokusy, które mogą przeszkodzić w rozwoju kariery. / Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Współcześnie w rozwoju kariery może przeszkodzić wiele czynników. Pracownicy są narażeni na więcej pokus. Jakie działania mogą przeszkodzić w rozwoju kariery?

Pokusy, które mogą sabotować Twoją karierę

Każdy z Nas marzy o spokojnym miejscu pracy, w którym będzie mógł liczyć na przyjazną atmosferę, wśród życzliwych i koleżeńskich współpracowników. Nie oszukujmy się jednak – biurowe środowisko może być brutalne. W większości przypadków jednak winę za to ponosi sam pracownik, który swoim niefrasobliwym działaniem może zepsuć nienaganną reputację oraz skutecznie zniszczyć swoją opinię profesjonalisty. Sprawdź, jakich pokus omijać, by nie zaszkodziło to Twojej karierze.

REKLAMA

Autopromocja

Uważaj na media społecznościowe

Większość pracowników używa portali społecznościowych podczas dnia pracy. Niestety jest to skuteczny „pożeracz czasu”, powodujący dodatkowo straty finansowe firm - pracownik zamiast zajmować się efektywną pracą, skupia się na przesiadywaniu na social media. Dlatego tak ważne jest określenie granic, w jakich korzystanie z różnych sieci społecznościowych jest dozwolone w miejscu pracy, a w jakich uważamy je za niedopuszczalne.

Nie pozwól swojemu szefowi czy współpracownikom dać się „złapać” na pogawędkach na czatach, graniu w gry czy oglądaniu filmów w sieci. To może pozbawić Cię wizerunku profesjonalisty w oczach innych. Pamiętaj, że najważniejsza jest zasada umiaru – jeśli musisz skorzystać już z prywatnego konta na Facebooku lub maila podczas pracy, zrób to raz dziennie np. na początku dnia – podkreśla Małgorzata Majewska.

Polecamy produkt: Personel i Zarządzanie

Unikaj umieszczania nieprzemyślanych treści na Tweeterze

Twitter jest doskonałym narzędziem, aby pokazać Twoje branżowe zainteresowania. Dziel się więc z innymi cennymi informacjami, które mogą zaciekawić i podnieść poziom wiedzy obserwujących Twój profil. Uważaj jednak, by nie opublikować lub napisać czegoś w zbytnim pośpiechu. Możesz wówczas umieścić informację, której później możesz żałować.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nie szukaj miłości w pracy

Jeśli spędzasz dużo czasu w biurze, może kusić Cię, by zaangażować się w relację miłosną ze współpracownikiem. Zanim do tego dojdzie, przemyśl to wielokrotnie. Jeśli romans szybko się zakończy, Ty na długo pozostaniesz obiektem plotek czy nieprzychylnych komentarzy. Tym bardziej jeśli będzie to relacja z przełożonym. Miej na uwadze swoją dalszą przyszłość zawodową, którą może zakończyć Twój biurowy związek.

Zapraszamy na FORUM

Pomyśl zanim powiesz

Pamiętaj, że ta uniwersalna zasada obowiązuje na każdym szczeblu Twojej kariery, niezależnie czy dopiero stawiasz swoje kroki w branży, czy jesteś już doświadczonym pracownikiem. Poświęć więcej czasu na słuchanie ludzi, aniżeli mówienie czy prawienie im morałów. Pokaż, że możesz być dobrym partnerem do dyskusji. Nigdy nie oceniaj też poglądów innych, nawet jeśli nie zgadzasz się z nimi. W dyskusjach unikaj kontrowersyjnych tematów np. orientacji seksualnej, polityki, religii czy zdrowia.

Nie szokuj wyglądem

Tzw. „casual Friday” to dzień w którym sztywne, biurowe normy ubioru są zastępowane bardziej wygodnym strojem. Nie oznacza to jednak, że możesz sobie pozwolić na zbyt dużą swobodę czy oryginalność. Pod żadnym pozorem nie zakładaj krótkich spodenek (nawet w lato), czy obuwia typu klapki. Tak błaha rzecz, jak ubiór również potrafi wpłynąć na Twoją ocenę jako profesjonalisty.

Umiej powiedzieć „nie”, ale nie narzekaj

Nikt w pracy nie chce słuchać wiecznie zrzędliwego, niezadowolonego z życia współpracownika. Jeśli kumulują się w Tobie negatywne emocje i czujesz, że wybuchniesz,  po prostu wyjdź z biura na świeże powietrze lub zrób sobie przerwę na kawę/ lunch. Nie dziel się z innymi swoimi problemami, nie narzekaj na osobę przełożonego i nie daj się poznać jako malkontent. Zamiast myśleć negatywnie, poszukaj pozytywnych stron swojej sytuacji i na tej podstawie sam poszukaj rozwiązań swoich problemów – podkreśla Małgorzata Majewska.

Kiedy iść na studia podyplomowe?

Nie przesadzaj z alkoholem

Nie ma nic złego w wyjściach integracyjnych ze swoim zespołem, pod warunkiem, że będziesz potrafił zachować umiar w spożywaniu napojów procentowych. Ogranicz wówczas ich spożycie do maksimum dwóch drinków, by zachować trzeźwość umysłu, nie upić się i nie żałować następnego dnia swojego lekkomyślnego zachowania. Pod żadnym pozorem nie pij alkoholu również podczas spotkań biznesowych z Klientem, czy podczas lunchu.

Nie bądź łatwowierny

Pamiętaj, by nie być zbyt ufnym wobec pracowników i nie powierzać im swoich tajemnic, przemyśleń. Nawet jeśli wydaje Ci się, że kolega z których przebywasz w biurze 8 godzin dziennie jest Twoim przyjacielem – zachowaj ostrożność. Przypadkowe wyznanie może roznieść się plotką po biurze i zaważy na Twojej dalszej karierze.

Praca w małej firmie czy w korporacji - gdzie lepiej zacząć?

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code
Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pracodawca wyśle Cię na urlop nie pytając o zdanie, nie możesz się sprzeciwić

Pracodawca może wysłać Cię na urlop nie pytając o zdanie. Zastanawiasz się jak to możliwe, skoro prawo pracy z założenia ma chronić pracownika. Okazuje się, że jest taka możliwość i nie będzie to naruszenie przepisów prawa pracy.

Coraz większe bezrobocie w Polsce. W styczniu po raz kolejny wzrosła liczba osób zarejestrowanych w urzędach pracy

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej szacuje, że w styczniu 2025 r. stopa bezrobocia rejestrowanego wyniosła 5,4 proc. To więcej niż w grudniu 2024 r. Resort jednak zapewnia, że sytuacja na rynku pracy w pierwszym miesiącu 2025 r. była stabilna.

Boże Ciało 2025 – kiedy wypada? [DATA]

Kiedy jest Boże Ciało w tym roku? Data Bożego Ciała w 2025 roku wypada w środku czerwca. Ile dni wolnych można otrzymać? Czy trzeba brać urlop wypoczynkowy? Już teraz zaplanuj długi weekend czerwcowy.

Długie weekendy 2025 [KALENDARZ]

Teraz jest dobry czas na zaplanowanie długich weekendów w 2025 roku. 7 długich weekendów, które wypadają w tym roku, pozwala na dłuższy odpoczynek od pracy bez wykorzystywania urlopu wypoczynkowego lub z wykorzystaniem tylko jednego dnia urlopu. Kiedy wypadają w tym roku? Oto kalendarz długich weekendów 2025.

REKLAMA

Rodzice najczęściej wybierają świadczenie Aktywnie w żłobku. Wsparcie z ZUS może wynieść nawet 1900 zł miesięcznie

ZUS od początku działania programu Aktywny Rodzic wypłacił ponad 1,1 mld zł. Program obejmuje trzy świadczenia "aktywnie w domu", "aktywni rodzice w pracy" i "aktywnie w żłobku". Rodzice najczęściej decydują się na wsparcie żłobkowe, na które ZUS do tej pory przekazał łącznie 688 mln zł.

5 przykazań HR na 2025 rok

Co czeka działy HR w 2025 roku? Artykuł zawiera najważniejsze tematy, z którymi trzeba zmierzyć się w najbliższych miesiącach. Należą do nich: zmiany w komunikacji i digitalizacja procesów kadrowych, zaangażowanie więcej sztucznej inteligencji, wyrównywanie kompetencji cyfrowych pomiędzy pokoleniami, przygotowania do dyrektywy o równości płac. Oto 5 przykazań HR na 2025 rok.

Zwolnienia grupowe 2025 [który pracodawca może zwolnić, kogo i z jakich przyczyn, jaka odprawa]

Zwolnienia grupowe to specyficzny sposób rozwiązania umów o pracę z większą ilością pracowników. Do przeprowadzenia takich zwolnień mają prawo pracodawcy spełniający określone wymogi - muszą mieć odpowiednio wysoki poziom zatrudnienia, a zwolnienie musi mieć określone przyczyny i być przeprowadzone w określonym czasie. Także nie każdy pracownik może być objęty zwolnieniem grupowym.

Co daje orzeczenie 02-P w 2025 r.? [Przykład]

Co oznacza symbol 02-P w orzeczeniu o niepełnosprawności i do czego uprawnia w 2025 r.? W dużej mierze pomoc będzie zależała od posiadanego stopnia niepełnosprawności. Jakie są aktualne przepisy?

REKLAMA

Świadczenie rehabilitacyjne 2025 - jakie dokumenty?

Jakie dokumenty potrzebne są do świadczenia rehabilitacyjnego w 2025 roku? Wniosek o świadczenie rehabilitacyjne składa się na druku ZNp-7. Ile trwa pobieranie świadczenia rehabilitacyjnego z ZUS?

Świadczenie rehabilitacyjne 2025 – ile wynosi w I kwartale? Wskaźnik waloryzacji podstawy wymiaru to 100,2% [Wyliczenia]

Ile wynosi świadczenie rehabilitacyjne w I kwartale 2025 roku? Wskaźnik waloryzacji podstawy wymiaru na potrzeby wyliczenia wysokości świadczenia rehabilitacyjnego za każdy dzień niezdolności do pracy od stycznia do marca 2025 roku został określony na poziomie 100,2%. Artykuł zawiera przykładowe wyliczenie.

REKLAMA