REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pokusy, które mogą przeszkodzić w rozwoju kariery

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
 MonsterPolska.pl
lider w sukcesywnym łączeniu ludzi z ich wymarzoną pracą
Małgorzata Majewska
redaktor naczelny miesięcznika „PORADNIK Rachunkowości Budżetowej”, ekonomista, praktyk – była wieloletnia księgowa w jednostkach sektora finansów publicznych posiadająca certyfikat księgowy Ministra Finansów, członek Stowarzyszenia Księgowych w Polsce, autor artykułów z zakresu rachunkowości budżetowej i finansów publicznych
Pokusy, które mogą przeszkodzić w rozwoju kariery. / Fot. Fotolia
Pokusy, które mogą przeszkodzić w rozwoju kariery. / Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Współcześnie w rozwoju kariery może przeszkodzić wiele czynników. Pracownicy są narażeni na więcej pokus. Jakie działania mogą przeszkodzić w rozwoju kariery?

Pokusy, które mogą sabotować Twoją karierę

Każdy z Nas marzy o spokojnym miejscu pracy, w którym będzie mógł liczyć na przyjazną atmosferę, wśród życzliwych i koleżeńskich współpracowników. Nie oszukujmy się jednak – biurowe środowisko może być brutalne. W większości przypadków jednak winę za to ponosi sam pracownik, który swoim niefrasobliwym działaniem może zepsuć nienaganną reputację oraz skutecznie zniszczyć swoją opinię profesjonalisty. Sprawdź, jakich pokus omijać, by nie zaszkodziło to Twojej karierze.

REKLAMA

REKLAMA

Uważaj na media społecznościowe

Większość pracowników używa portali społecznościowych podczas dnia pracy. Niestety jest to skuteczny „pożeracz czasu”, powodujący dodatkowo straty finansowe firm - pracownik zamiast zajmować się efektywną pracą, skupia się na przesiadywaniu na social media. Dlatego tak ważne jest określenie granic, w jakich korzystanie z różnych sieci społecznościowych jest dozwolone w miejscu pracy, a w jakich uważamy je za niedopuszczalne.

Nie pozwól swojemu szefowi czy współpracownikom dać się „złapać” na pogawędkach na czatach, graniu w gry czy oglądaniu filmów w sieci. To może pozbawić Cię wizerunku profesjonalisty w oczach innych. Pamiętaj, że najważniejsza jest zasada umiaru – jeśli musisz skorzystać już z prywatnego konta na Facebooku lub maila podczas pracy, zrób to raz dziennie np. na początku dnia – podkreśla Małgorzata Majewska.

Polecamy produkt: Personel i Zarządzanie

REKLAMA

Unikaj umieszczania nieprzemyślanych treści na Tweeterze

Twitter jest doskonałym narzędziem, aby pokazać Twoje branżowe zainteresowania. Dziel się więc z innymi cennymi informacjami, które mogą zaciekawić i podnieść poziom wiedzy obserwujących Twój profil. Uważaj jednak, by nie opublikować lub napisać czegoś w zbytnim pośpiechu. Możesz wówczas umieścić informację, której później możesz żałować.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nie szukaj miłości w pracy

Jeśli spędzasz dużo czasu w biurze, może kusić Cię, by zaangażować się w relację miłosną ze współpracownikiem. Zanim do tego dojdzie, przemyśl to wielokrotnie. Jeśli romans szybko się zakończy, Ty na długo pozostaniesz obiektem plotek czy nieprzychylnych komentarzy. Tym bardziej jeśli będzie to relacja z przełożonym. Miej na uwadze swoją dalszą przyszłość zawodową, którą może zakończyć Twój biurowy związek.

Zapraszamy na FORUM

Pomyśl zanim powiesz

Pamiętaj, że ta uniwersalna zasada obowiązuje na każdym szczeblu Twojej kariery, niezależnie czy dopiero stawiasz swoje kroki w branży, czy jesteś już doświadczonym pracownikiem. Poświęć więcej czasu na słuchanie ludzi, aniżeli mówienie czy prawienie im morałów. Pokaż, że możesz być dobrym partnerem do dyskusji. Nigdy nie oceniaj też poglądów innych, nawet jeśli nie zgadzasz się z nimi. W dyskusjach unikaj kontrowersyjnych tematów np. orientacji seksualnej, polityki, religii czy zdrowia.

Nie szokuj wyglądem

Tzw. „casual Friday” to dzień w którym sztywne, biurowe normy ubioru są zastępowane bardziej wygodnym strojem. Nie oznacza to jednak, że możesz sobie pozwolić na zbyt dużą swobodę czy oryginalność. Pod żadnym pozorem nie zakładaj krótkich spodenek (nawet w lato), czy obuwia typu klapki. Tak błaha rzecz, jak ubiór również potrafi wpłynąć na Twoją ocenę jako profesjonalisty.

Umiej powiedzieć „nie”, ale nie narzekaj

Nikt w pracy nie chce słuchać wiecznie zrzędliwego, niezadowolonego z życia współpracownika. Jeśli kumulują się w Tobie negatywne emocje i czujesz, że wybuchniesz,  po prostu wyjdź z biura na świeże powietrze lub zrób sobie przerwę na kawę/ lunch. Nie dziel się z innymi swoimi problemami, nie narzekaj na osobę przełożonego i nie daj się poznać jako malkontent. Zamiast myśleć negatywnie, poszukaj pozytywnych stron swojej sytuacji i na tej podstawie sam poszukaj rozwiązań swoich problemów – podkreśla Małgorzata Majewska.

Kiedy iść na studia podyplomowe?

Nie przesadzaj z alkoholem

Nie ma nic złego w wyjściach integracyjnych ze swoim zespołem, pod warunkiem, że będziesz potrafił zachować umiar w spożywaniu napojów procentowych. Ogranicz wówczas ich spożycie do maksimum dwóch drinków, by zachować trzeźwość umysłu, nie upić się i nie żałować następnego dnia swojego lekkomyślnego zachowania. Pod żadnym pozorem nie pij alkoholu również podczas spotkań biznesowych z Klientem, czy podczas lunchu.

Nie bądź łatwowierny

Pamiętaj, by nie być zbyt ufnym wobec pracowników i nie powierzać im swoich tajemnic, przemyśleń. Nawet jeśli wydaje Ci się, że kolega z których przebywasz w biurze 8 godzin dziennie jest Twoim przyjacielem – zachowaj ostrożność. Przypadkowe wyznanie może roznieść się plotką po biurze i zaważy na Twojej dalszej karierze.

Praca w małej firmie czy w korporacji - gdzie lepiej zacząć?

Zapisz się na newsletter
Kodeks pracy, urlopy, wynagrodzenia, świadczenia pracownicze. Bądź na bieżąco ze zmianami z zakresu prawa pracy. Zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code
Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
ZUS: Miała dług wobec ZUS ponad 300 000 zł. Opłaty dla ZUS 151 959 zł. Dług dalej nie spadł poniżej 300 000 zł

Taką historię przedstawiła dr Katarzyna Kalata. Osoba winna ZUS-owi sporo pieniędzy zapłaciła przez kilka lat ponad 60 000 zł, ale nie spłaciła ani złotówki kapitału. ZUS doliczył jej łącznie 151 959 zł opłat prolongacyjnych. Dziś nadal musi spłacić… ponad 328 000 zł. Tyle samo, co 4 lata temu.Dlaczego?Bo zgodnie z mechanizmem stosowanym przez ZUS, każda wpłata najpierw pokrywa odsetki i koszty egzekucyjne – dopiero potem zaliczana jest na należność główną.

PPK: czy można obniżyć wpłatę podstawową? Znaczenie ma kwota 5599,20 zł

Czy w programie Pracowniczych Planów Kapitałowych można obniżyć wpłatę podstawową? Okazuje się, że uczestnik PPK zatrudniony u kilku pracodawców sam musi sprawdzić, czy ma prawo do obniżenia wpłaty podstawowej.

ZUS tylko online? Sejm proceduje projekt ustawy ułatwiający życie przedsiębiorcom

Przedsiębiorcy mogą szykować się na duże ułatwienie. Do Sejmu trafił projekt ustawy, który znosi obowiązek przechowywania przez 5 lat papierowych kopii zgłoszeń do ZUS wysłanych drogą elektroniczną. Jeśli przepisy wejdą w życie, firmy zyskają mniej biurokracji, niższe koszty i pełną cyfryzację procesu.

Jakich informacji może żądać rada pracowników?

W wielu przypadkach pracodawcy zastanawiają się, czy i jakie informacje muszą, a jakie mogą być – jeżeli taką wolę wykaże zarząd – przekazane radzie pracowników. Artykuł prezentuje najważniejsze przepisy i przykłady dobrych praktyk.

REKLAMA

Pracownik nie przychodzi do pracy - co robić? Jak go zwolnić?

Jeśli pracownik nie przychodzi do pracy nie wywiązuje się ze swoich podstawowych obowiązków. Pracodawca może nałożyć na niego kary porządkowe. Jak go zwolnić? Znaczenie ma tutaj rodzaj nieobecności. Jeśli jest usprawiedliwiona, pracodawca posłuży się inną podstawą prawną, a jeśli jest nieusprawiedliwiona, może zwolnić go dyscyplinarnie.

Ostrzeżenie ZUS przed oszustami: wygląda jak oficjalna korespondencja z ZUS, ale to phishing

ZUS ostrzega ubezpieczonych przed oszustami, którzy wysyłają fałszywe wiadomości e-mail. Wygląda to jak oficjalna korespondencja z ZUS, ale to phishing. Może skutkować kradzieżą danych osobowych, haseł i przejęciem kontroli nad komputerem, także kont bankowych ofiary.

Nowy urlop w Kodeksie pracy. 105 dni wolnego płatnego w 100 proc. Sprawdź, komu przysługuje!

W 2025 roku wprowadzono do Kodeksu pracy nowy rodzaj urlopu, który przeznaczony jest dla rodziców wcześniaków oraz dzieci, które po urodzeniu wymagają dłuższego pobytu w szpitalu. Maksymalny czas jego trwania wynosi 15 tygodni. Oto szczegóły.

W okresie ochronnym przed emeryturą pracodawca może wręczyć wypowiedzenie zmieniające

Zasadą wynikającą z prawa pracy jest ochrona pracownika w wieku przedemerytalnym przed wypowiedzeniem umowy o pracę. Pracodawca może jednak wręczyć mu wypowiedzenie zmieniające. Jeśli osoba zatrudniona nie zaakceptuje nowych warunków pracy, dochodzi wówczas do rozwiązania stosunku pracy. Kiedy dopuszcza się wypowiedzenie zmieniające w trakcie okresu ochronnego przed emeryturą?

REKLAMA

Reforma PIP: inspektor pracy sam wyda decyzję o przekształceniu umowy w umowę o pracę. Wykonalność będzie natychmiastowa

Reforma PIP przewiduje m.in. uprawnienie inspektora pracy do wydania decyzji o przekształceniu umowy cywilnej w umowę o pracę. Wykonalność takiej decyzji będzie natychmiastowa. Aktualnie inspektorzy PIP muszą kierować się w tej sprawie do sądu. Jakie jeszcze zmiany wprowadza Projekt ustawy o zmianie ustawy o Państwowej Inspekcji Pracy oraz niektórych innych ustaw?

W końcu będzie ustawa o układach zbiorowych pracy. Rząd przyjął projekt

Projekt ustawy o układach zbiorowych pracy i porozumieniach zbiorowych został opracowany przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. Rząd przyjął propozycję nowych przepisów. Czym są układy zbiorowe? Co wprowadza ustawa?

REKLAMA