REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wybór odpowiedniej sali na szkolenie

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Szkolenia 24 h
internetowy serwis szkoleń
Wybór odpowiedniej sali na szkolenie. / Fot. Fotolia
Wybór odpowiedniej sali na szkolenie. / Fot. Fotolia
ST

REKLAMA

REKLAMA

Wybór odpowiedniej sali na przeprowadzenie szkolenia może okazać się bardzo trudny. Najwięcej problemów i wątpliwości mają osoby, które nie posiadają doświadczenia w wynajmie sal konferencyjnych. Na co należy zwrócić uwagę przy poszukiwaniu idealnego pomieszczenia?

Odpowiednia sala na szkolenie

Rynek wynajmu obiektów biznesowych jest obecnie bardzo rozbudowany, co z pewnością cieszy organizatorów szkoleń oraz ich uczestników. Konkurencja sprawia, że klienci mogą przebierać wśród wielu ofert nowoczesnych i funkcjonalnych miejsc na szkolenia. W tym artykule pomożemy wybrać odpowiednią salę biznesową oraz podpowiemy, jak wizytować takie miejsce.

REKLAMA

Autopromocja

Podstawowe informacje

Choć nie jest to specjalnie skomplikowany proces, to przeoczenie niektórych drobiazgów może skutecznie popsuć przebieg szkolenia. Szukanie sali biznesowej rozpoczynamy zatem w momencie, gdy znamy już termin wydarzenia, czas jego trwania, budżet oraz liczbę uczestników. Jeśli jest to szkolenie połączone z wyjazdem integracyjnym, wtedy trzeba również wydzielić budżet na dojazd do celu i zakwaterowanie.

Szeroka oferta

Warto dodać, że w przypadku popularnych destynacji szkoleniowo-konferencyjnych wybór jest naprawdę spory. Sale szkoleniowe można wynająć zarówno w specjalnych centrach kongresowych, jak i szkołach, hotelach, galeriach handlowych czy biurowcach. Ceny również są dość zróżnicowane, zależnie od standardu obiektu, jak i wyposażenia. Dla wielu osób cena jest podstawowym kryterium porównywania ofert, należy jednak zwrócić uwagę, co wliczone jest w usługę wynajmu – niekiedy za sprzęt konferencyjny płacimy dodatkowo.

Rekomendowany produkt: Personel i Zarządzanie

Szukaj w Internecie

Sam proces porównywania obiektów najlepiej zacząć od Internetu, by szybko wyselekcjonować te lokale, które najbardziej nas interesują. Sprawę ułatwiają serwisy branżowe i katalogi, które zamieszczają prezentacje sal biznesowych z całej Polski, w tym zdjęcia, ceny i wszystkie istotne informacje, jak pojemność, powierzchnia czy wyposażenie. Warto odwiedzać takie portale, ponieważ można w nich natknąć się również na atrakcyjne oferty i promocje, np. szkolenie plus SPA dla uczestników gratis. Przykładem jest chociażby www.e-konferencje.pl.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wizytacja - na co zwrócić uwagę?

Osoba, która jest odpowiedzialna za wybór miejsca na szkolenie powinna ograniczyć się do kilku obiektów, po czym osobiście je sprawdzić. Podczas wizytacji sali należy zwrócić uwagę nie tylko na ogólny wygląd i pojemność sali, ale i na nagłośnienie, akustykę, oświetlenie czy sprzęt konferencyjny.

Zapraszamy na FORUM

1. Pojemność sali

Wielkość sali musi być dostosowana do liczby uczestników konferencji, czyli prowadzący powinien mieć łatwy dostęp do sprzętu konferencyjnego i swobodnie poruszać się pomiędzy delegatami. Błędem jest jednak organizacja szkolenia na 50 osób w ogromnej auli, która przeznaczona jest dla kilkuset delegatów. Podobnie jest, gdy wybierzemy zbyt ciasne pomieszczenie – brak swobody i powietrza skutecznie popsuje efektywność szkolenia. Warto zapytać obsługę obiektu o możliwości ustawienia krzeseł, np. podkowa, układ teatralny czy okrągły stół.

2. Sprzęt konferencyjny

Każdy nowoczesny obiekt powinien być wyposażony w projektor multimedialny, rzutnik, odtwarzacz DVD, flipchart, szybki bezprzewodowy internet. W przypadku wydarzenia z udziałem uczestników z innych krajów, niezbędny będzie także sprzęt do tłumaczenia symultanicznego. Warto poprosić obsługę by zaprezentowała nam działanie poszczególnych urządzeń.

3. Nagłośnienie

Sprawdzając nagłośnienie i akustykę powinniśmy zwrócić uwagę nie tylko na działanie bezprzewodowego mikrofonu czy głośników, ale też na to czy sala jest odpowiednio wyciszona. Jeśli obiekt znajduje się blisko ruchliwej ulicy, może to powodować trudności z koncentracją podczas szkolenia, podobnie jak odgłosy z innych pomieszczeń, np. kuchni czy restauracji.

Odwiedź również dział: Szkolenia i rozwój

4. Oświetlenie

Dzięki profesjonalnym systemom oświetleniowym można regulować temperaturę barwową światła białego i dostosować ją do potrzeb uczestników, np. tworząc warunki do czytania, bądź też odpoczynku. W pomieszczeniach do nauki najlepiej sprawdza się światło białe neutralne (3300K – 5300K) - barwa ta działa pobudzająco i pozytywnie wpływa na koncentrację. Innym ciekawym rozwiązaniem istotnym dla przebiegu szkolenia jest możliwość zapewnienia odpowiedniej równomierności natężenia światła. Podczas prezentacji na osobę prowadzącą powinno padać więcej światła niż na widownię, natomiast w czasie dyskusji lub ćwiczeń w grupach, światło powinno równomiernie obejmować wszystkich uczestników.

Inne kwestie, o które warto zapytać obsługę obiektu szkoleniowego to:

  • Parking (ile miejsc, czy cena wliczona w koszt wynajmu sali).
  • Ułatwienia dla niepełnosprawnych.
  • Warunki umowy.
  • Obecność innych klientów biznesowych w tym samym terminie.

Zniżki

Jeśli nie mamy możliwości do tego, by osobiście odwiedzić obiekt, najlepiej przygotować listę pytań, które chcielibyśmy zadać, będąc na miejscu. Jeżeli wybraliśmy salę oddaloną od siedziby firmy, warto sprawdzić również standard dostępnych noclegów oraz zapytać o zniżki. W wielu przypadkach możemy uzyskać nawet 50% rabatu.

Rezerwacja sali i zaproszenie gości

Po dopełnieniu wszystkich formalności związanych z organizacją szkolenia, nie pozostaje nam nic innego jak zarezerwować lokal i zaprosić gości.

Które szkolenie wybrać?

Zapisz się na newsletter
Kodeks pracy, urlopy, wynagrodzenia, świadczenia pracownicze. Bądź na bieżąco ze zmianami z zakresu prawa pracy. Zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code
Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższe urlopy jednak nie dla wszystkich lecz dla wybranych, czyli dla kododatkowe świadczenia. Nie będzie rewolucji w kodeksie pracy

Czas pracy skrócony do 35 godzin w tygodniu, a urlopy wydłużone z 20 dni i 26 dni do dni 35 – i to dla wszystkich. Takie niedawno były zapowiedzi odnośnie dwóch wielkich reform w kodeksie pracy. Rewolucje odwołane, o dłuższych urlopach należy zapomnieć. A krótszy tydzień pracy?

Zmiany w przepisach BHP od 2026 czy 2027 roku? Temperatury progowe i czasowe wstrzymanie pracy

Będą zmiany w przepisach BHP. Dotyczą pracy w wysokich temperaturach. Wprowadza się temperatury progowe, po przekroczeniu których pracodawca ma obowiązek wprowadzenia działań ograniczających obciążenie cieplne, np. krótszy czas pracy, przerwy w pracy czy praca zdalna. Przy najwyższych temperaturach praca zostanie czasowo wstrzymana.

Przy jakich temperaturach pracodawca zapewnia wodę i napoje? Czy w pracy musi być klimatyzacja?

Praca w wysokich temperaturach jest szczególnie uciążliwa, a nawet może zagrażać zdrowiu i życiu pracowników. Przy jakich temperaturach pracodawca zapewnia wodę i napoje? Czy w pracy musi być klimatyzacja? Poznaj aktualnie obowiązujące przepisy BHP.

Sprzedaż w 2030 r. czyli kompetencje przyszłości. Jaki musi być handlowiec za 5 lat?

Sprzedaż dynamicznie się zmienia. Bywa, że klient kończy rozmowę z handlowcem w środku ofertowej formułki. Dziś, a jeszcze bardziej za 5 lat, klienci potrzebują rozmowy, zrozumienia, uważnego słuchania i pomocy. Coraz ważniejsza jest uczciwość i działanie zgodnie z wartościami. O czym dziś musi wiedzieć handlowiec, aby w 2030 r. posiadał wszystkie wymagane kompetencje?

REKLAMA

Przeniesienie pracownika do innego działu. Co z wypowiedzeniem zmieniającym i odprawą?

W praktyce może się zdarzyć, iż pracodawca przenosi pracownika do innego działu, aby uniknąć zwolnień. Jak dokonać tego zgodnie z prawem? Kiedy nie jest potrzebne wypowiedzenie zmieniające? Czy przenoszonemu pracownikowi trzeba wypłacić odprawę?

Ekstremalne temperatury zmniejszają wydajność pracy

Z powodu upałów w Chinach, Hiszpanii, Włoszech i Grecji PKB może spaść o blisko 1 pkt proc. - wynika z raportów ekspertów Allianz Trade. Ekstremalne temperatury maja duży wpływ na wydajność pracy.

Realia pracy tymczasowej. Co liczy się dziś dla firm i kandydatów? [Badanie]

Na rynku pracy, gdzie coraz trudniej o trwałość i przewidywalność, głos pracowników oraz pracodawców staje się jednym z najczulszych barometrów zmian. Job Impulse co roku bada poziom satysfakcji obu tych grup. Najnowsze wyniki wskazują, że oczekiwania wobec agencji dynamicznie rosną: firmy domagają się sprawnych, natychmiastowych rekrutacji, ale przy zachowaniu wysokiej jakości procesów i maksymalnym ograniczeniu rotacji. Z kolei pracownicy tymczasowi coraz wyraźniej sygnalizują potrzebę stabilności, poszerzania systemu benefitów, a także obsługi formalności online.

Lipiec 2025 – dni wolne, godziny pracy

Lipiec 2025 – dni wolne od pracy i godziny pracy. To najbardziej zapracowany miesiąc w roku. Jaki jest wymiar czasu pracy w lipcu? Czy kalendarz dni wolnych od pracy przewiduje święta w tym miesiącu?

REKLAMA

Zmiany w umowach o pracę: dodatkowe koszty dla pracodawcy bo część umów musi przejść przez tłumacza przysięgłego

W III kwartale 2025 r. obowiązują już cztery istotne i nowe ustawy w obszarze prawa pracy. Przyglądamy się jednej z nich w zakresie zmian w zatrudnieniu jakie weszły na skutek tych nowych regulacji. Chodzi o istotną instytucję bo o umowę o pracę! To dokument, który ma kluczowe znaczenie dla stosunku pracy. Zmiany, które zaszły w umowach o pracę są naprawdę znaczące i co gorsza generują koszty dla pracodawców. Pocieszające jest jednak to, że zmiany dotyczą tylko wybranych grup pracowników, nie wszystkich zatrudnionych osób.

Wyzwania dla pracodawców w zakresie wynagrodzeń. Zmiany pomogą zmniejszyć rotację pracowników

Połowa polskich pracowników uważa, że zarabia za mało. To powód dużej rotacji pracowników. Jakie wyzwania stoją przed pracodawcami? Co muszą zmienić, aby zmniejszyć rotację w firmie?

REKLAMA