REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Komunikacja w firmie, Praca

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jak radzić sobie z wypaleniem zawodowym

​​​​​​​Wypalenie zawodowe to długotrwały proces i może pojawić się w każdej grupie zawodowej. Na wypalenie zawodowe wpływ ma wiele czynników.

Łączenie rodzicielstwa z pracą, czyli zmiany dla pracowników

Prawo pracy to nie tylko kodeks pracy. Budowane jest przez różne ustawy i niejednokrotnie odesłań należy szukać w zupełnie innym miejscu. W maju br. znowelizowano ustawę o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. 2018 poz. 1076). Zmieniła ona kilka zapisów właśnie kodeksu pracy. Szczęśliwie zmianie podlegają zapisy, dotyczące rodziców, przyznając większą elastyczność w łączeniu życia prywatnego z zawodowym.

Jak negocjować warunki pracy

Każdy z nas był kiedyś w sytuacji, w której negocjował warunki umowy o pracę. Są to bardzo trudne negocjacje. A co jeśli mogliśmy zarabiać więcej i pracować na lepszych warunkach?

Dress code na upalne dni

Wizerunek to podstawowe kryterium, pod wpływem którego nasza powierzchowność jest oceniana. Większość z nas należy do wzrokowców, dlatego też tak ważne jest pierwsze wrażenie i szeroko rozumiana sfera wizualna, która może pomóc wykreować  obraz w dogodny dla zewnętrznej oceny sposób. Owszem, upał nie stwarza najbardziej sprzyjających warunków do chodzenia w garniturze czy garsonce, dlatego też warto znać kilka prostych zasad, które ułatwią poruszanie się w gąszczu letniego dress code.

REKLAMA

Inteligencja. Potężny kłopot w pracy?

Składa się na zestaw zdolności, u podstaw których leży adaptacja do zmian otoczenia, postrzegania, analizy, a także wykorzystywania nabytej wiedzy w konkretnych sytuacjach. Myli się jednak ten, który uważa, że posiadanie w swoich szeregach wybitnie inteligentnego pracownika to największy skarb, bez żadnej ciążącej skazy. Zazwyczaj takie osoby potrzebują specjalnego traktowania i odpowiednio wypracowanego podejścia, inaczej ich potencjał może być marnotrawiony, a oni sami szybko będą ewakuować się do innego miejsca pracy.

„Mental Master” - raport z drugiej edycji badania „Praca, Moc, Energia w polskich firmach”

Co trzeci pracownik przyznaje, że jego obecny sposób działania wpływa negatywnie na efektywność wykonywanej przez niego pracy, a co czwarty nie ma pewności, że wykonuje swoje obowiązki wystarczająco wydajnie. Takie zaskakujące wyniki niesie ze sobą tegoroczne badanie „Praca, moc, energia w polskich firmach” zrealizowane przez Human Power. Wyniki opublikowane zostały w raporcie „Mental Master”.

Jak negocjować wynagrodzenie?

Rozmowa o wysokości wynagrodzenia niekoniecznie musi zawsze kojarzyć się z czynnikiem mocno stresogennym. Przygotuj się do rozmowy kwalifikacyjnej w sposób analityczny, a następnie wykorzystaj dostępną wiedzę do tego, by pomóc sobie uczynić potężny krok w stronę osiągnięcia zamierzonego celu finansowego.

Jak stworzyć dobrą atmosferę w pracy

Gwarancja dobrej atmosfery w pracy jest niezwykle istotna dla potencjalnych pracowników. Poznaj 10 sposobów, jak stworzyć pozytywne miejsce pracy i zachęcić tych najlepszych?

REKLAMA

Porady nie od parady. Kłopoty z koncentracją w pracy

Z ubiegłorocznych badań TNS wynika, iż około 25% ludzi w wieku 18-35 lat ma nieustające problemy z koncentracją w pracy. Najtrudniej poradzić sobie z nią w godzinach porannych oraz popołudniowych, kiedy zazwyczaj jest najwięcej do zrobienia. Na efektywność wykonywania zadań wpływa przesyt obowiązków, bez przerwy dzwoniący telefon, niezliczona ilość maili, zła ergonomia pracy, a także wiele innych czynników dotykających nas w naszym środowisku zatrudnienia. Jak temu zaradzić?

Jak skutecznie znaleźć pierwszą pracę

Pierwsza praca jest szczególnie ważna. Pozwala bowiem zmotywować do dalszej pracy i rozwoju. Poznaj 7 sposobów na znalezienie pierwszej pracy.

Jak zbudować dobre relacje z pracownikami

Bardzo ważne jest budowanie długoterminowej relacji z pracownikiem. Prawidłowe relacje z pracownikami przekładają się między innymi na jego produktywność.

Jak reagować na „trudne” pytania podczas prezentacji?

Prowadzenie prezentacji to codzienny element pracy przedstawicieli różnych branż, nie tylko szkoleniowej. Wielu prelegentów najbardziej obawia się momentu, w którym to odbiorcy przejmują ster, bo przecież pytania słuchaczy potrafią zaskakiwać. Jak reagować, gdy okazują się one szczególnie problematyczne?

Jak się słyszą, tak współpracują – jak budować porozumienie w zespole?

Jeden z podwładnych zawsze szuka kompromisu, drugi obwinia się za wszystko, a trzeci zazwyczaj jest niezadowolony z siebie i innych? Zespół, którym zarządzasz, wcale nie jest w tym obszarze wyjątkowy – większość menedżerów ma w swoim teamie osoby, które zachowują i porozumiewają się w różny sposób. Stosunek do ludzi i świata często przejawia się właśnie poprzez styl komunikacji. Przyjrzyj się więc temu, w jaki sposób rozmawiają twoi pracownicy – dzięki temu możesz nie tylko sporo się o nich dowiedzieć, ale i pomóc im we współpracy i realizacji zadań.

Oceniaj uczciwie, działaj z wyprzedzeniem. Kompetencje a kwalifikacje

Od ponad dziesięciu lat zarabiam na życie przy pomocy stukania palcami w klawiaturę. Moje artykuły były publikowane w największych nośnikach medialnych w Polsce, co pozwala mi wierzyć, że robię to całkiem dobrze. Mimo to, biorąc pod uwagę kilka konkretnych aspektów, moje kwalifikacje zawodowe mogłyby zostać szybko zdyskredytowane, a już na pewno uznane za niezbyt imponujące...

Jak skutecznie znaleźć pracę po zwolnieniu

Zwolnienie z pracy należy do bardzo stresujących przeżyć w naszym życiu. Dlatego warto zastosować się do kilku porad eksperta - jak skutecznie znaleźć nowego pracodawcę i zachować przy tym pozytywną energię.

Jakich zwrotów unikać w rozmowie z szefem

Przed rozmową o podwyżce lub awansie, warto przeanalizować swój sposób komunikacji z szefem i poprawić go. Jakich zachowań unikać, aby nie zostać negatywnie ocenionym przez pracodawcę?

Początki w nowej pracy - na co zwrócić uwagę

Osoby rozpoczynające nową pracę w firmie powinny poznać zasady panujące w biurze, między innymi dress code czy kwestie urlopu. Pozwoli to na zbudowaniu własnej pozycji już na początku nowej pracy.

Mówisz językiem szakala czy żyrafy? O sztuce budowania porozumienia w zespole

W każdym z nas jest coś z żyrafy i szakala. W codziennych rozmowach – zawodowych, rodzinnych czy towarzyskich – posługujemy się językami symbolizowanymi właśnie przez te zwierzęta. Co to oznacza dla nas samych i naszych relacji? Jak, mając tego świadomość, budować porozumienie nawet w trudnych sytuacjach?

Jak zorganizować święta w wielokulturowej firmie

Wielokulturowość w firmie jest zjawiskiem coraz bardziej powszechnym. Wyzwaniem dla pracodawcy może być zorganizowanie świąt, jeżeli w naszym zespole są osoby z różnych stron świata. Poznaj świąteczny savoire vivre, czyli jak i czy w ogóle organizować święta w firmie.

Jak unikać konfliktów w pracy

Niejednokrotnie źródłem konfliktów w pracy może być tylko jeden pracownik określony mianem "konfliktowy". Sposobów na uniknięcie sporów w pracy jest kilka. Jak rozmawiać z konfliktowym współpracownikiem?

Jak podnieść efektywność w polsko-ukraińskich zespołach?

Ogromne niedobory kadrowe w naszym kraju spowodowały, że przedsiębiorcy coraz chętniej zatrudniają pracowników z Ukrainy. Choć wielu z nas się wydaje, że są oni przyjmowani do prac fizycznych, to coraz częściej także na wyższe, menedżerskie stanowiska. Pomimo tego, że według badań około połowa Polaków i nieco więcej niż 50% Ukraińców dostrzega bliskość tradycji i stylów życia, w miejscach pracy zdarzają się nieporozumienia wynikające z różnic kulturowych. Jak im zaradzić i zadbać o komunikację oraz efektywność w międzykulturowych zespołach?

Podjęcie pracy na świadczeniu przedemerytalnym

Nie ma przeciwwskazań, aby osoba pobierająca świadczenie przedemerytalne mogła podejmować dodatkowe zatrudnienie, zarówno na podstawie umowy o pracę jak i zlecenia. Trzeba jednak mieć na względzie, że im wyższy przychód z zatrudnienia, tym świadczenie może się zmniejszyć, bądź zostać zawieszone w pełnej wysokości.

Kongres Prawa Pracy 2018

Zapraszamy Państwa na Kongres Prawa Pracy 2018 poświęcony przeglądowi aktualnych regulacji oraz planowanych zmian przepisów z zakresu prawa pracy, który odbędzie się w dniach 19-20 października 2017 r. w Warszawie. Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl.

Polska w czołówce krajów z najniższym bezrobociem w Europie

Z danych Eurostatu wynika, że bezrobocie w Polsce spada. W lipcu b.r. stopa bezrobocia w naszym kraju wyniosła 4,8%. To o 0,2 pkt. proc. mniej niż miesiąc wcześniej.

Zatrudnianie cudzoziemców 2018

Większość zmian przewidzianych przez projektowaną ustawę z dnia z 20 lipca 2017 roku - o zmianie ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz niektórych innych ustaw, wejdzie w życie z dniem 1 stycznia 2018 roku. Nowy projekt ustawy dotyczy przede wszystkim wykonywania pracy krótkoterminowej, zezwoleń na pracę oraz pracy sezonowej.

Zezwolenie na pracę sezonową dla cudzoziemców 2018

Ustawa z dnia 20 lipca 2017 roku, o zmianie ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz niektórych innych ustaw, wejdzie w życie z dniem 1 stycznia 2018 roku. Ustawa przewiduje ważne zmiany w dotychczasowych przepisach oraz wprowadza nowy rodzaj zezwolenia na pracę.

Niższe wymagania dla inwestorów tworzących ponad 2 tys. miejsc pracy

Rząd planuje obniżyć wymagania dla inwestorów tworzących ponad 2 tys. nowych miejsc pracy, którzy korzystają z "Programu wspierania inwestycji o istotnym znaczeniu dla gospodarki polskiej na lata 2011-2023". W ramach programu otrzymają oni wsparcie w postaci dotacji bezpośredniej.

Renta socjalna w 2017/2018 roku – wysokość, zasady przyznawania

Renta socjalna jest to świadczenie przysługujące tylko i wyłącznie osobom pełnoletnim oraz pochodzące ze strony Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Jaka jest wysokość oraz jakie są zasady jej przyznawania w 2017 roku?

10 sposobów na zaoszczędzenie dni urlopowych

Jak pogodzić pracę z obowiązkami w życiu prywatnym? Jak załatwić prywatne sprawy, nie biorąc urlopu? Eksperci podpowiadają jak zaoszczędzić dni urlopowe, jeżeli chcemy załatwić sprawy prywatne a na koncie mamy tylko kilka dni urlopu.

Resort pracy ostrzega przed agencjami zatrudnienia

Resort pracy ostrzega przed agencjami zatrudnienia, w szczególności tymi, które oferują prace sezonowe. Jak zabezpieczyć się przed oszustami?

Czym jest komunikacja wewnętrzna w firmie

Komunikacja wewnętrzna to nie tylko przekazywanie informacji, lecz również pozwolenie pracownikom na udział w kształtowaniu środowiska pracy. Według badań największy wpływ na wyniki firmy ma partnerska i otwarta komunikacja z pracownikami.

Pierwsze kroki w nowej pracy

O najważniejsze zasady panujące w nowym miejscu pracy warto zapytać się już na rozmowie kwalifikacyjnej. Już na tym etapie jesteśmy w stanie zdecydować jakie zasady zaakceptujemy, a jakie nie.

Crowdsourcing, czyli jak wykorzystywać potencjał

Crowdsourcing jest procesem, dzięki któremu można czerpać z wiedzy grupy ludzi oraz ich potencjału, który wyraża się w poglądach, opiniach, czasie, a także zasobach.

Czy udział pracowników w szkoleniach wlicza się do czasu pracy

Zgodnie z przepisami Kodeksu pracy przez czas pracy należy rozumieć czas, w którym pracownik pozostaje w dyspozycji pracodawcy w zakładzie pracy lub w innym miejscu wyznaczonym do wykonywania pracy. Biorąc to pod uwagę, pojawia się pytanie, jak zakwalifikować udział pracowników w szkoleniach – czy czas ten należy uwzględniać w czasie pracy, czy też nie.

Nadużywanie umów o dzieło przy zatrudnianiu cudzoziemców

Aż 31 % cudzoziemców pracuje na umowie o dzieło, a więc nie ma odprowadzanych składek na ubezpieczenie społeczne. Ministerstwo Rodziny, Pracy oraz Polityki Społecznej podejmuje kroki mające na celu przeciwdziałanie nadużyciom. Wystąpiło do PIP z prośbą o podjęcie zintensyfikowanych kontroli w tym zakresie.

Praca na emeryturze – warto złożyć wniosek o przeliczenie emerytury

Wiele osób mimo przejścia na emeryturę nadal pracuje, aby dorobić do niskiej emerytury. Inni natomiast pracują, ponieważ nie wyobrażają sobie życia bez pracy. Warto przy tym pamiętać o tym, że w momencie gdy od naszej umowy są odprowadzane składki do ZUS - wzrasta wysokość naszej emerytury. Jeśli chcemy dostawać wyższą emeryturę - musimy złożyć do ZUS wniosek o przeliczenie emerytury.

Spadek bezrobocia w grudniu 2016 r.

Jak wynika z danych unijnego urzędu statystycznego Eurostat - o jedną dziesiątą procenta spadła stopa bezrobocia w grudniu w stosunku do listopada ubiegłego roku. W grudniu bezrobocie w Polsce było na poziomie 5,9 procenta.

Rola HR przy zwolnieniach grupowych

Rola działu HR w trakcie zwolnień grupowych jest niezwykle istotna. Wspieranie zwalnianych, pomoc w przeorganizowaniu działów, to tylko niektóre przykłady z jakimi może zetknąć się dział HR w sytuacji restrukturyzacji firmy.

Jak prawidłowo przeprowadzić likwidację stanowiska pracy

Likwidacja stanowiska pracy jest dość częsty procederem stosowanym w firmach. Powstaje jednak pytanie, jak ją dobrze przeprowadzić, aby nie narazić się na dodatkowe koszty, m.in. związane z przegranym procesem sądowym, w przypadku wniesienia odwołania przez pracownika. Jakimi zatem kryteriami powinien kierować się pracodawca dobierając pracowników do zwolnienia?

Wolontariat pozwala przygotować się do wejścia na rynek pracy

Wolontariat należy traktować jako formę budowania własnego kapitału kompetencyjnego. Daje on bowiem, szczególnie dla studentów i uczniów, możliwość nauki od specjalistów, osób z doświadczeniem i bogatszym stażem pracy. Wolontariat jest też odpowiedzią na rosnący problem niedoboru specjalistów z różnych dziedzin na rynku pracy.

Powrót do dawnej firmy, czyli dlaczego nie warto palić mostów

Podobno nie wchodzi się dwa razy do tej samej rzeki. Ale w przypadku życia zawodowego warto tę regułę nieco złagodzić i przyjąć, że odejście z organizacji nie musi definitywnie kończyć relacji. W aplikacjach widać zresztą, że momentów powrotowych jest całkiem sporo. Z odpowiednim nastawieniem i przygotowaniem – zarówno pracownika, jak organizacji – taki powrót może mieć wiele zalet.

Kongres Prawa Pracy 2017 - aktualne regulacje oraz najważniejsze planowane zmiany

W dniach 12-13 października b.r. w Warszawie odbędzie się Kongres Prawa Pracy, organizowany przez firmę Russell Bedford Poland Akademia Sp. z o.o. Wszystkich zainteresowanych planowanymi zmianami w prawie pracy na rok 2017, zapraszamy na to wydarzenie. Patronat medialny nad Kongresem objął portal Infor.pl.

10 powodów, dla których warto pomyśleć o zmianie pracy

Nie warto rezygnować z pracy pod wpływem impulsu czy w złości. Oto powody, dla których warto pomyśleć nad zmianą pracy.

Jakich zachowań unikać w pracy?

W celu utrzymania dobrych relacji w firmie, powinniśmy unikać niektórych zachowań. Notoryczne spóźnialstwo, plotkowanie to tylko niektóre z zachowań, które mogą postawić nas w złym świetle. Czego jeszcze nie warto robić w pracy?

W jakich branżach pracuje się najlżej?

Osoby zatrudnione w sektorze prywatnym pracują dłużej niż osoby pracujące w sektorze publicznym - wynika z raportu GUS. Różnica między tymi sektorami wynosi 2 godziny. Jak pracują Polacy?

Zmiany w zatrudnianiu cudzoziemców do prac sezonowych

Cudzoziemcy pracujący sezonowo i krótkoterminowo będą musieli posiadać zezwolenie na pracę - wynika z projektu ustawy o promocji zatrudnienia. Zezwolenie na pracę ma wejść w miejsce uproszczonej procedury oświadczeniowej, co oznacza większe formalności. Obecnie projekt jest przedmiotem analizy.

Referencje po zakończeniu pracy

Referencje pozwalają na zarekomendowanie pracownika u przyszłego pracodawcy. Stanowią one kartę przetargową i pomagają wyróżnić się z tłumu. Jak poprosić szefa o referencje?

Jak zintegrować się z nowymi pracownikami?

Każda osoba rozpoczynająca pracę musi się postarać by odnaleźć się w niej i zrobić dobre wrażenie. Zobacz jak unikać podstawowych błędów by zintegrować się z zespołem.

Po co tworzyć ścieżki karier i opisy stanowisk?

W dzisiejszym świecie zrekrutowanie odpowiednich pracowników nie jest łatwe. Jeszcze trudniejsze jest stworzenie zauważalnej oraz atrakcyjnej oferty pracy i zbudowanie takiego wizerunku firmy, który będzie zachęcał potencjalnych Kandydatów. Prowadzenie otwartej polityki i prezentowanie możliwych ścieżek kariery w firmie jest doskonałym sposobem na budowanie Employer Branding.

Jak wynegocjować lepsze warunki pracy?

Pracodawcy muszą się starać aby utrzymać w firmie najlepszych i wartościowych pracowników. Natomiast pracownik może wykorzystać sytuację, która panuje na rynku pracy i starać się wynegocjować lepsze warunki pracy, np. podwyżkę. Jak to zrobić?

REKLAMA