REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Porady nie od parady. Kłopoty z koncentracją w pracy

 Grupa SILVERHAND
International Recruiting Experts
Julita Drąg
Porady nie od parady. Kłopoty z koncentracją w pracy/ fot. Fotolia
Porady nie od parady. Kłopoty z koncentracją w pracy/ fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Z ubiegłorocznych badań TNS wynika, iż około 25% ludzi w wieku 18-35 lat ma nieustające problemy z koncentracją w pracy. Najtrudniej poradzić sobie z nią w godzinach porannych oraz popołudniowych, kiedy zazwyczaj jest najwięcej do zrobienia. Na efektywność wykonywania zadań wpływa przesyt obowiązków, bez przerwy dzwoniący telefon, niezliczona ilość maili, zła ergonomia pracy, a także wiele innych czynników dotykających nas w naszym środowisku zatrudnienia. Jak temu zaradzić?

Zacznij od spojrzenia na swój stan z kilku poziomów logicznych. Poddaj analizie zachowanie, składowe charakteru, sposób myślenia i warunki do pracy. Odpowiedz sobie uczciwie na kilka pytań, by jak najtrafniej zlokalizować problem. Wiedząc co jest dla ciebie najtrudniejsze, łatwiej będzie ci z tym walczyć.

REKLAMA

Autopromocja

Zastanów się:

  • Co najbardziej ci przeszkadza? Może jest to konkretna osoba w pracy, niefortunne ułożenie biurka, które powoduje, że przez połowę dnia w oczy świeci ci słońce, ewentualnie nieporządzek panujący w twoim otoczeniu?
  • Jak traktujesz swoje zadania w pracy? Podchodzisz do nich z pasją czy masz już je serdecznie dosyć?
  • Co takiego robisz, że masz problemy z koncentracją? Czy jest to natłok zadań, praca na kilku programach komputerowych jednocześnie, a może niewyjaśniona kwestia awansu i ewentualnego podniesienia zarobków?
  • Jak oceniasz swoją osobę? Jesteś sumienny, dotrzymujesz terminów i z determinacją podchodzisz do każdych zadań, czy jednak jesteś roztrzepany i trudno ci dać z siebie wszystko?

Jeśli umiesz szczerze odpowiedzieć na powyższe pytania, to wiesz o swojej sytuacji dostatecznie dużo, by łatwiej było dobrać odpowiednie porady dla ciebie. Pamiętaj, by szukać w nich wskazówek, a nie gotowych recept na wyeliminowanie kłopotów. Gotowy? To startujemy!

Priorytety

Najważniejszą kwestią jest ustalenie priorytetów. Nie trać czasu na bezsensowne, chaotyczne działania, zapomnij o przekładaniu najpoważniejszych zadań na później, a także usystematyzuj swoją pracę. Każdy dzień rozpocznij od sporządzenia listy zadań – biorąc od uwagę hierarchię ważności, tak by na końcu zająć się już najmniej pilnymi sprawami.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy KONFERENCJA: emPOWER HR Był sobie człowiek. Rzecz o zaangażowaniu i równowadze w pracy

Rozmowy telefoniczne

Odbieraj telefony, tylko wtedy, gdy rzeczywiście masz możliwość, by porozmawiać. Jeśli rozmowa jest pilna, a ty nie masz czasu, wyjaśnij swoją sytuację i umów się na telefon w dogodnym dla ciebie momencie. Dzięki temu oszczędzisz niepotrzebnych nerwów zarówno sobie, jak i dzwoniącemu.

Maile

Każdego dnia tracimy potwornie dużą ilość czasu na przeglądanie wszystkich maili, które do nas spłynęły. Postaraj się więc uporządkować swoje działania – rano, kiedy umysł działa najlepiej i teoretycznie powinieneś pracować najwydajniej, koncentruj się na najtrudniejszych zadaniach. Maile zostaw na później, niezwłocznie czytając tylko te, na które czekasz lub te, które skierowane są od osób, którym wiesz, iż musisz odpisać najszybciej, jak tylko się da.

Ergonomia pracy

W zasięgu twoich rąk winny znajdować się tylko przedmioty, których używasz i potrzebujesz do codziennych zadań. Sprzątaj regularnie swoje biurko i nie pozwól, by stos dokumentów zmniejszał twoją przestrzeń do działania. Pamiętaj, by na pulpicie laptopa właściwie nazwać wszelkie dokumenty – tak, byś od razu wiedział czego dotyczą. Pogrupuj je tematycznie, by móc szybciej je odnaleźć.

Rozmowa

Jeśli twoi współpracownicy zbyt często proszą cię o pomoc w rozwiązywaniu ich problemów i na różne sposoby przeszkadzają w pracy, to nie zamykaj się z tym kłopotem w sobie. Najlepszym rozwiązaniem zawsze będzie szczera rozmowa i ustalenie zasad panujących między wami. Bądź spokojny i merytoryczny, ale i połącz sympatię ze stanowczością - rozmowa nie może wyjść poza kontrolę i tym samym przerodzić się w konflikt.

Myśl pozytywnie

Zastanów się nad pozytywnymi aspektami wykonywanej pracy. Myśl o swoim rozwoju, stabilizacji, pieniądzach, drodze do określonego celu, pomysłu na siebie. O wszystkim tym, co dodaje ci wewnętrznych sił i sprawia, że czujesz się pobudzony do działania. Szukaj nowych inspiracji!


Portale społecznościowe, sms, prywatne sprawy

W trakcie pracy nie loguj się na portalach społecznościowych i unikaj przeglądania wiadomości dotyczących pozazawodowych spraw. To pożeracz czasu, który może niepostrzeżenie porwać cię na dłuższy moment, zapychając twoją głowę niepotrzebnymi myślami i sprawami. Twoi bliscy muszą zrozumieć, że czas dla nich jest po pracy, a koncentrując swoją uwagę na nich, będziesz o wiele mniej wydajny i efektywny przy realizacji zadań. Z całą pewnością prędzej czy później zostanie to zauważone...

Muzyka

To bardzo indywidualna kwestia, ale zdecydowanie warta rozważenia. Jeśli potrzebujesz koncentracji, a twoje środowisko pracy nie sprzyja ciszy i harmonii, to zastanów się czy rozwiązaniem problemów nie byłoby słuchanie muzyki przez słuchawki. Dzięki temu oderwiesz się od otoczenia, a w zależności od rodzaju muzyki zrelaksujesz się i wyciszysz lub pobudzisz do działania.

Woda

Człowiek powinien dostarczać sobie co najmniej 2,5 litry wody dziennie. Odwodniony organizm zaczyna odczuwać znużenie, brak energii, ogólne osłabienie. Nie lekceważ tego, albowiem ma to niebagatelny wpływ na twoje zdrowie i samopoczucie.

Wypoczynek

Kilka razy dziennie rób krótkie, kilkuminutowe przerwy w pracy. Kawa, szklanka wody, ciepły posiłek czy rozmowa ze współpracownikiem powinna być z dala od komputera. Pozwoli Ci to zregenerować siły i spojrzeć na wykonywane działania świeższym okiem. Nie zapomnij też o gimnastyce, czyli podstawowym rozciąganiu organizmu. Szczególnie cenne, jeśli spędzasz przed biurkiem znaczący czas w pracy.

Zdrowy tryb życia

Jeśli zadbasz o swoje zdrowie poza pracą, to skutki tych działań będą odczuwalne cały czas, niezależnie od miejsca przebywania. To szeroki zakres tematyczny i trudno tu o brak banału, ale nie zmienia to faktu, że właściwa dieta oraz regularna dawka sportu to nieoceniona wartość dla organizmu. Bądź regularny, a skutki będą nieocenione – począwszy od lepszego snu i samopoczucia, a kończąc na wzroście pewności siebie i koncentracji do działania.

Julita Drąg, SILVERHAND jest jedną z najbardziej innowacyjnych i najszybciej rozwijających się polskich agencji zatrudnienia o zasięgu międzynarodowym. Dzięki nam tysiące ludzi znalazły zatrudnienie zarówno w Polsce, jak i zagranicą. Zapraszamy do kontaktu - http://silverhand.eu/

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Świadczenie specjalne na 2025 r. [dla kogo, kiedy, od kogo i ile]

Świadczenie specjalne będzie również przyznawane w 2025 r. Ma ono szczególny tryb, ale wciąż wiele osób je otrzymuje. Najpóźniej do 31 stycznia 2025 r., poznamy oficjalną rządową informacje na temat tego, jakie świadczenia specjalne były przyznane za 2024 r. Zatem: dla kogo, kiedy, od kogo i ile?

Komunikat ZUS: Zmiana zasad doręczania pism do klientów

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje o zmianach w zakresie doręczania pism do klientów.

Tajny raport ZUS niepublikowany od czerwca: Polakom grozi emerytalne ubóstwo

O co chodzi z tajnym raportem ZUS? Powstał na zlecenie Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Podobno wynika z niego, że wielu Polakom grozi emerytalne ubóstwo, a obecny system sprzyja patologiom rynku pracy, np. fikcyjnemu zatrudnieniu.

Trzynastka: Ile trzeba przepracować? Kiedy trzynastka nie przysługuje?

Trzynastka – jak potocznie nazywa się dodatkowe wynagrodzenie roczne – wypłacana jest pracownikom budżetówki. Warunkiem nabycia prawa do trzynastki jest przepracowanie u danego pracodawcy całego roku kalendarzowego. Mimo spełnienia tego warunku pracownik może stracić prawo do dodatkowego wynagrodzenia. Kiedy to może nastąpić?

REKLAMA

Raty ZUS – wniosek, dokumenty i uzasadnienie [Poradnik]

Wiele przedsiębiorców ma długi w ZUS. Zakład pomaga w spłacaniu należności z tytułu składek na kilka sposobów. Jednym z nich jest rozłożenie długu na raty za pomocą tzw. układy ratalnego. Można też wnioskować o odroczenie terminu płatności składek.

ZUS wysyła deklaracje podatkowe PIT za 2024 r.

Zakład Ubezpieczeń Społecznych zaczął wysyłać deklaracje podatkowe PIT-40A, PIT-11A, PIT-11 za 2024 r. Deklaracje trafią do wszystkich, którzy w zeszłym roku otrzymali z ZUS świadczenia z ubezpieczeń społecznych, np. renty, emerytury, zasiłki. Do końca lutego 2025 r. zostanie wysłanych ponad 10 mln formularzy.

Czy dług w ZUSie się przedawnia? [Terminy]

Należności z tytułu składek ZUS ulegają przedawnieniu. Po ilu latach przedawnia się dług w ZUS? Ustawa o systemie ubezpieczeń społecznych reguluje kilka wyjątków od ogólnej zasady przedawniania się składek. Kiedy bieg terminu przedawnienia ulega zawieszeniu?

Czy w zadaniowym czasie pracy pracownik może pracować w godzinach nadliczbowych?

System zadaniowego czasu pracy umożliwia pracownikowi podejmowanie samodzielnej decyzji o czasie wykonywania pracy. Pracownik jest bowiem rozliczany z wykonywanych zadań, a nie z godzin pracy. Czy oznacza to, że pracownik nie będzie pracował w nadgodzinach?

REKLAMA

Przy jakiej temperaturze można odmówić pracy? [BHP]

Przy jakiej temperaturze pracownik może odmówić wykonywania pracy? Jakie przepisy regulują kwestie wysokości temperatury w pracy? Czy wobec pracownika, który odmówił wykonywania pracy z powodu zbyt niskiej temperatury można wyciągnąć negatywne konsekwencje?

Senior+ i maksymalnie 2333 zł. W 2025 r. ma wejść dofinansowanie do wynagrodzenia dla osób, które ukończyły 50. rok życia, a nie ukończyły 60 lat (kobiety) lub 65 lat (mężczyźni)

Co zyskają pracownicy a co pracodawcy? W 2025 r. ma wejść dofinansowanie do wynagrodzenia dla osób, które ukończył 50. rok życia, a nie ukończył 60 lat (kobiety) lub 65 lat (mężczyźni). Ma być zawierana specjalna umowa na dofinansowanie wynagrodzenia, ale z kim i co ma zawierać? To będą rewolucyjne zmiany na polskim rynku pracy, bo zmieniają się przepisy po 21 latach.

REKLAMA