Kategorie

Hr, Pracownik

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pracownicy w czasie pandemii - jakie nastroje przeważają na polskim rynku pracy? Czy zmieniła się motywacja do pracy? Jak wygląda komunikacja w firmie?
Koronawirus niewątpliwie zmienił rynek pracy. Czy nadal jest to rynek pracownika? A może teraz prym wiodą pracodawcy? Okazuje się, że nie jest to takie czarno-białe.
Pandemia koronawirusa zmieniła rynek pracy, a w zasadzie stała się papierkiem lakmusowym dla pracodawców, zwłaszcza tych, który deklarowali realizację strategii wellbeing w firmie. Bo niezależnie od sytuacji rynkowej oraz tego, czy aktualnie funkcjonujemy w „erze pracownika” czy też „erze pracodawcy”, pracownicy to podstawowy kapitał każdej firmy. Dlatego trzeba dbać o ich samopoczucie, czyli dobrostan.
22% zatrudnionych Polaków odczuwa duże zadowolenie ze swojej pracy. W jakiej części Polski jest najwięcej tych osób? Mieszkają w miastach czy na wsiach? To głównie kobiety czy mężczyźni? Jakie branże i stanowiska wiążą się z wyższa satysfakcją z pracy i co na nią wpływa?
Zadanie właściwych pytań przyszłemu pracodawcy na rozmowie kwalifikacyjnej może pomóc w podjęciu decyzji w sprawie wyboru danej firmy. O co zatem warto zapytać podczas rozmowy kwalifikacyjnej?
Praca pełna wyzwań, wyznaczanie celów, nagradzanie za ich osiąganie, planowanie ścieżek rozwoju, dobra komunikacja, konstruktywna dyskusja, podsumowanie pracy i jej wpływu na rozwój biznesu - wszystko to powinno zawierać się w długofalowej retencji pracowników. Duży w tym udział managerów, którym HR powinien dostarczyć narzędzi niezbędnych do tego, aby praca stała się dla nich możliwie najbardziej atrakcyjna.
Motywacja 2.0, opierająca się na systemie nagród i kar, czyli dobrze wszystkim znanej metodzie kija i marchewki jest najbardziej popularną formą motywacji pracowników do efektywniejszego działania. Coraz częściej dostrzega się jednak, że sposób ten jest niestety dość krótkotrwały i nie przynosi pożądanych efektów. Jak więc skutecznie zachęcić zespół do większego zaangażowania w pracę? Z pomocą przychodzi tzw. motywacja 3.0, polegająca na pobudzaniu wewnętrznej motywacji człowieka.
Latem, kiedy temperatura na zewnątrz przekracza 30 stopni, panujący w firmach dress code zaczyna być uciążliwy. W głowach pracowników zaczyna rodzić się pytanie o to, czy można pozwolić sobie na ewentualne odstępstwa. Jeżeli tak, warto wiedzieć, jakie elementy garderoby wybrać, by nadal wyglądać profesjonalnie.
Efekty wykonywanej przez pracowników pracy nie zawsze są zadowalające dla pracodawcy. Słaba wydajność pracowników często wiąże się z przepracowaniem, nadmiarem obowiązków oraz brakiem organizacji. Jakie jeszcze przyczyny braku efektywności pracy można wyróżnić?
Starzenie się polskich pracowników to nieuchronny proces stanowiący wyzwanie dla pracodawców. W związku z zachodzącymi na rynku pracy zmianami warto stosować zarządzanie wiekiem.
Umiejętność słuchania jest niezwykle ważna w zakładzie pracy. Wpływa na prawidłową komunikację międzyludzką, co ułatwia utrzymywanie dobrych relacji między podwładnymi i przełożonymi. Jak rozwijać w sobie umiejętność słuchania?
Zmiana kultury pracy i zarządzania jest wynikiem napływu kapitału zagranicznego, doświadczeń z pracy za granicą oraz obcokrajowców. Styl zarządzania staje się bardziej zespołowy. Polega na dostrzeganiu indywidualnych potencjałów i wykorzystywaniu ich w celu podniesienia efektywności pracy.
Z analizy firm Skanska i Randstad wynika potrzeba zatrudniania więcej kobiet w branży budowlanej. W Polsce w budownictwie pracuje tylko ok. 7% kobiet. Dla porównania w Norwegii pracowników płci żeńskiej jest aż 35%.
Syndrom sunday night blues to spadek formy mentalnej i energetycznej związanej z pierwszym dniem pracy w tygodniu. Stres przed poniedziałkiem przeżywa prawie 2/3 Polaków. W niedzielę stajemy się zestresowani, rozdrażnieni i wciąż myślimy o pracy.
Zarządzanie wiekiem to obecnie duże wyzwanie dla działów HR. Najwięcej problemów powstaje z powodu ogromnej różnicy między pracownikami z innych pokoleń, głównie X i Y. Nie powinno traktować się wszystkich w ten sam sposób. Najlepszym rozwiązaniem jest podejście indywidualne. Każde pokolenie ma swoje zalety, na których warto się skupić i które warto rozwijać.
Każdy pracodawca chciałby stworzyć zgrany i zaangażowany zespół pracowników. To jednak bardzo trudne zadanie. Sprawdź, jakich pracowników warto zatrudniać z punktu widzenia efektywności pracy.
Roboty mogą zastąpić w przyszłości aż 700 zawodów. Jednak większość pracowników nie boi się utraty pracy z powodu automatyzacji pracy. Jakie zawody mogą zniknąć? Jakich profesji nie zastąpi maszyna?
Pracownicy tymczasowi często przedstawiani są jako gorsi od pracowników zatrudnianych na stałe. Czy mity dotyczące tego typu pracowników można obalić?
Podróże motywacyjne pracowników stają się coraz bardziej popularne. Czy warto w nie inwestować? Jakie korzyści mogą przynieść pracodawcy?
W kontaktach biznesowych oraz komunikacji między pracownikiem a pracodawcą bardzo ważne znaczenie ma pierwsze wrażenie. Jak powinno wyglądać prawidłowe przywitanie i uścisk dłoni? Na co należy zwrócić uwagę?
Zarządzanie talentami w firmie powinno być oparte na rozwijaniu umiejętności i kompetencji pracownika. Dotyczy to szczególnie pracowników o najwyższym potencjale, którzy mogą mieć ogromny wpływ na przyszłość pracodawcy.