REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Infolinia pracownicza - nowe narzędzie zarządzania informacją kadrowo-płacową

Infolinia pracownicza - nowe narzędzie zarządzania informacją kadrowo-płacową
Infolinia pracownicza - nowe narzędzie zarządzania informacją kadrowo-płacową

REKLAMA

REKLAMA

Komunikacja działu kadrowo-płacowego z pracownikami przybiera zazwyczaj postać portalu pracowniczego, przez który zatrudnione osoby mają bezpośredni dostęp do danych dotyczących ich zatrudnienia. Jeszcze kilka lat temu była to nowość, dziś portal stał się koniecznością, a wymagania i świadomość pracowników stale się zmieniają. Pracodawcy są zmuszeni do poszukiwania nowych źródeł informacji.

W dużych i nowoczesnych firmach system zarządzania informacją kadrowo-płacową jest podstawą współpracy na linii pracodawca-pracownik. Wszystkie procesy związane z zatrudnieniem nowej osoby lub obsługi HR muszą być łatwo i szybko dostępne. Dlatego przedsiębiorcy często decydują się na outsourcing usług kadrowo-płacowych.

REKLAMA

REKLAMA

Nowość na rynku – infolinia pracownicza

Firmy specjalizujące się w HR proponują zazwyczaj zaimplementowanie portalu pracowniczego – rozwiązania IT, które umożliwia pracownikom szybki dostęp do informacji związanych z urlopami, zwolnieniami lekarskimi, delegacjami i innych danych personalnych. Czy jednak dostęp online jest tym samym, co komunikacja z działem HR?

- Możliwości technologiczne w dzisiejszych czasach pozwalają nam na przesyłanie informacji i komunikowanie się z pracownikami elektronicznie. Należy jednak pamiętać że, aby przyzwyczaić pracowników do korzystania z dostępnych narzędzi, niezbędna jest przystępność i użyteczność tych rozwiązań. . Firmy świadczące usługi outsourcingowe w obszarze HR powinny świadomie przechodzić transformację cyfrową – wspólnie z pracownikami. Pamiętając jednak, że w erze cyfryzacji i procesach obsługiwanych automatycznie muszą uczestniczyć ludzie – szczególnie na etapie ich wdrażania. W przypadku naszej firmy, z racji skali działalności i rozproszonej struktury, kontakt telefoniczny okazał się  najlepszym rozwiązaniem. Dzięki uruchomieniu infolinii pracowniczej udało nam się zdobyć zaufanie i zbudować wiarygodność, o czym świadczy liczba kontaktów obsługiwanych przez nas na poziomie 100 000 tys. w skali roku – mówi Monika Wójcik z firmy Impel Business Solutions, która jako jedna z pierwszych spółek w kraju zdecydowała się na wprowadzenie nowego rozwiązania.

Polecamy: Monitor prawa pracy i ubezpieczeń

REKLAMA

Infolinia a portal pracowniczy

Portal pracowniczy zapewnia dostęp do wcześniej wskazanych informacji, natomiast infolinia pozwala na poruszanie kwestii bardziej złożonych. Konsultanci mogą odpowiadać na pytania dotyczące sposobu naliczenia zasiłków i wypłaty, potwierdzić niezwłocznie wpłynięcie e-zwolnienia, wyjaśnić szczegółowo zagadnienia związane z urlopem macierzyńskim lub tacierzyńskim, ubezpieczeniem grupowym czy pomóc w wypełnieniu druku delegacji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

– Konsultanci obsługujący infolinię pracowniczą to specjaliści z zakresu kadr i płac oraz księgowości. Różnią się od pracowników operacyjnych tym, że ich głównym obowiązkiem jest udzielanie informacji. W przeciwieństwie do księgowej, czy koordynatora HR nie mają innych powinności służbowych – zauważa Monika Wójcik. – To sprawia, że są empatyczni i mają indywidualne podejście. Naprawdę zależy im na pozytywnym i jak najszybszym dostarczeniu informacji rozmówcy, a tym samym zakończeniu sukcesem każdego zgłoszenia. – zwraca uwagę ekspert.

Infolinia jest ponadto nośnikiem informacji o wdrażanych innowacjach w obsłudze – ważnych z punktu widzenia pracowników i bezpieczeństwa komunikacyjnego. - Przykładem mogą być paski wynagrodzeń, których forma przekazania pracownikowi uległa zmianie – z papierowej na elektroniczną. Pracowników nie trzeba było przekonywać, że informacja elektroniczna jest trwalsza i szybciej dostępna –oczekiwali jednak od nas dodatkowego wsparcia przy interpretacji danych wykazanych na dokumencie – wyjaśnia Monika Wójcik

Portal pracowniczy nie jest dostępny dla każdej grupy pracowników. Firmy, które mają największy problem z dotarciem z informacjami do pracowników, to duże przedsiębiorstwa produkcyjne zatrudniające często osoby bez dostępu do komputera lub obcokrajowców. W ich przypadku tylko bezpośredni kontakt z ekspertem jest w stanie zapewnić potrzebne wyjaśnienia i naprawdę pomóc pracownikowi.  Infolinia zapewnia tyle czasu i uwagi, ile wymaga pozytywne rozwiązanie sprawy. I, co niezwykle istotne, może być realizowana jako samodzielna usługa - dodaje Monika Wójcik.

Oczami pracowników

Infolinia pracownicza to duży krok w usprawnieniu komunikacji z pracownikiem. - W zmieniającej się rzeczywistości i umacniającym się rynku pracownika namawiamy pracodawców do zwrócenia uwagi na przekazywane pracownikom informacje, ich merytorykę i rzetelność. Dzięki statystykom wiemy, że pracownicy wybierają naszą infolinię jako podstawowe źródło informacji, a analizując zgłoszenia na przestrzeni obsługiwanych miesięcy wysyłamy powiadomienia sms lub maile wyprzedzające  możliwe zapytania. Dzięki takiemu podejściu zapewniamy pracownikowi i stały kompleksowy dostęp do informacji – mówi ekspert IBS.

Trzeba pamiętać także, że infolinia posługuje się wrażliwymi danymi osobowymi, dlatego musi posiadać skuteczne zabezpieczenia i odpowiednie systemy identyfikacji rozmówcy. – Profesjonalna infolinia pracownicza jest nie tylko narzędziem komunikacji, ale przede wszystkim źródłem wiedzy dla pracowników i pracodawcy a także sposobem na budowanie pozytywnego wizerunku przedsiębiorcy wewnątrz i na zewnątrz firmy – podsumowuje ekspert IBS.

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code
Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Lista kontrolna PIP: pomoc dla pracodawców w wyborze właściwej umowy z pracownikiem. Ma ograniczyć nadużywanie umów cywilnoprawnych

Lista kontrolna przygotowana przez PIP i związki zawodowe ma pomóc pracodawcom w wyborze właściwej umowy z pracownikiem. Celem tej inicjatywy jest ograniczenie nadużywania umów cywilnoprawnych w sytuacjach, kiedy powinna być zawarta umowa o pracę.

Grudzień 2025: kalendarz do druku (PDF). Pobierz i wydrukuj

Grudzień 2025: darmowy kalendarz do druku z miejscem na notatki w formacie PDF. Grudzień 2025 roku ma aż 11 dni wolnych od pracy. Jakie ważne dni występują w tym miesiącu? Wydrukuj i zrób notatki na kolejny miesiąc.

Grudzień 2025 inny niż zwykle: dni wolne i godziny pracy [Kalendarz]

Grudzień 2025 roku jest inny niż zwykle. Jak zmieniają się dni wolne od pracy i niedziele handlowe w ostatnim miesiącu roku? Jak liczyć godziny pracy w miesiącu? Zobacz przykład wyliczeń na podstawie grudnia. Oto kalendarz grudnia 2025 roku z zaznaczonymi świętami, weekendami i niedzielami handlowymi.

Czy pracodawca może wysłać na przymusowy urlop między Świętami a Nowym Rokiem? W jakich przypadkach?

Okres między Świętami Bożego Narodzenia a Nowym Rokiem to czas, kiedy w wielu firmach robi się spokojniej. Dla pracowników oznacza to możliwość odpoczynku i spokojnego planowania przerwy świątecznej. Dla pracodawców – moment zastanowienia się, czy mogą wysłać pracownika na urlop „na siłę”. Prawo jasno określa granice, a ich znajomość pozwala uniknąć nieporozumień i stresu w tym wyjątkowym okresie.

REKLAMA

4140 zł miesięcznie za zatrudnienie osoby z niepełnosprawnością. Orzeczenie o niepełnosprawności to nie bariera. Pracodawcy zaczynają wykorzystywać potencjał osób niepełnosprawnych

Orzeczenie o niepełnosprawności to nie bariera. Pracodawcy zaczynają wykorzystywać potencjał osób niepełnosprawnych. To konieczność również z tego względu, że rynek pracy nie nadąża za rzeczywistością. Co roku ubywa ogromna liczba pracowników. Należy aktywizować dostępne zasoby, takie jak osoby niepełnosprawne, kobiety w wieku produkcyjnym, najmłodsi i najstarsi pracownicy. Co więcej, można otrzymywać nawet 4140 zł miesięcznie za zatrudnienie osoby z niepełnosprawnością.

Nawet 50 tys. zł kary za nielegalne zatrudnienie i do 6000 zł mandatu za pracownika za pozorny outsourcing. O tym nie wiedzą pracodawcy

Przeciwdziałanie patologiom rynku pracy, walka z wyzyskiem i realne zabezpieczenie praw cudzoziemców to główne cele nowych przepisów, które już obowiązują. Państwowa Inspekcja Pracy oraz Straż Graniczna otrzymały szersze uprawnienia kontrolne, w tym możliwość nakładania kar, mandatów i kierowania wniosków o ukaranie do sądu. W ograniczaniu nielegalnego zatrudnienia mają pomóc również nowe zasady dla agencji pracy m.in. 2-letni okres karencji dotyczący świadczenia usług na rzecz zatrudniania cudzoziemców. O czym jeszcze muszą wiedzieć pracodawcy, którzy w szczególnie gorącym okresie przedświątecznym szukają rąk do pracy „na już”?

Czy można zatrudniać młodocianych do pracy w niskich temperaturach? Przepisy BHP szczególnie chronią młodych pracowników

Czy można zatrudniać młodocianych do pracy w niskich temperaturach? Przepisy BHP szczególnie chronią młodych pracowników. Reguluje to rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 19 czerwca 2023 r. w sprawie wykazu prac wzbronionych młodocianym i warunków ich zatrudniania przy niektórych z tych prac.

6140,20 zł: nowa kwota graniczna przychodu emeryta i rencisty od grudnia 2025 r. do lutego 2026 r. i kwota graniczna przychodu w całym 2025 r. [ZUS]

6140,20 zł - tyle emeryci i renciści mogą dorabiać do emerytury bez żadnych konsekwencji dla swojego głównego świadczenia. Nowe kwoty dorabiania obowiązują od grudnia 2025 r. do lutego 2026 r. Ile wynoszą kwoty graniczne przychodu w całym 2025 r.?

REKLAMA

Bielizna ochronna trudnopalna – wymóg prawny czy standard najlepszej praktyki? [Rozporządzenie UE]

Z perspektywy zapewnienia efektywnej i kompletnej ochrony pracownikom w obszarach zagrożonych wybuchem, noszenie bielizny o właściwościach trudnopalnych jest uznawane za bezwzględnie konieczne. Chociaż polskie ramy prawne mogą nie zawierać bezpośredniego i jednoznacznego przepisu nakazującego wprost stosowanie bielizny trudnopalnej pod odzieżą ochronną, obowiązek ten wynika pośrednio z ogólnych regulacji dotyczących bezpieczeństwa pracy. Producenci środków ochrony indywidualnej (ŚOI) są zobowiązani do przestrzegania unijnych wymagań określonych w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/425 oraz odpowiednich norm branżowych.

36 miliardów zł rocznie strat dla polskiej gospodarki. Tyle kosztuje nas pandemia XXI wieku!

36 miliardów zł rocznie strat dla polskiej gospodarki. Tyle kosztuje nas pandemia XXI wieku! W ubiegłym roku NFZ przeznaczył ponad 4 mld zł na koszty leczenia chorób bezpośrednio związanych z nadwagą i otyłością, takich jak cukrzyca typu 2, choroby układu krążenia czy zwyrodnienia stawów. To tylko wierzchołek góry lodowej i część prawdziwego kosztu. Według raportu Najwyższej Izby Kontroli, całkowity koszt otyłości dla polskiej gospodarki sięga 36 miliardów złotych rocznie. Współczesne środowisko, pełne wysoko przetworzonej żywności, pracy siedzącej i stresu, jest „otyłotwórcze”. Jak pokazują analizy ekspertów zawarte w książce „OTYŁOŚĆ, Zdrowie, Zrównoważony Rozwój”, urbanizacja, automatyzacja i łatwy dostęp do kalorycznych produktów stworzyły warunki, w których organizm człowieka, ewolucyjnie przystosowany do niedoboru, nie radzi sobie z nadmiarem.

Zapisz się na newsletter
Kodeks pracy, urlopy, wynagrodzenia, świadczenia pracownicze. Bądź na bieżąco ze zmianami z zakresu prawa pracy. Zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA