REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Infolinia pracownicza - nowe narzędzie zarządzania informacją kadrowo-płacową

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Infolinia pracownicza - nowe narzędzie zarządzania informacją kadrowo-płacową
Infolinia pracownicza - nowe narzędzie zarządzania informacją kadrowo-płacową

REKLAMA

REKLAMA

Komunikacja działu kadrowo-płacowego z pracownikami przybiera zazwyczaj postać portalu pracowniczego, przez który zatrudnione osoby mają bezpośredni dostęp do danych dotyczących ich zatrudnienia. Jeszcze kilka lat temu była to nowość, dziś portal stał się koniecznością, a wymagania i świadomość pracowników stale się zmieniają. Pracodawcy są zmuszeni do poszukiwania nowych źródeł informacji.

W dużych i nowoczesnych firmach system zarządzania informacją kadrowo-płacową jest podstawą współpracy na linii pracodawca-pracownik. Wszystkie procesy związane z zatrudnieniem nowej osoby lub obsługi HR muszą być łatwo i szybko dostępne. Dlatego przedsiębiorcy często decydują się na outsourcing usług kadrowo-płacowych.

REKLAMA

Nowość na rynku – infolinia pracownicza

REKLAMA

Firmy specjalizujące się w HR proponują zazwyczaj zaimplementowanie portalu pracowniczego – rozwiązania IT, które umożliwia pracownikom szybki dostęp do informacji związanych z urlopami, zwolnieniami lekarskimi, delegacjami i innych danych personalnych. Czy jednak dostęp online jest tym samym, co komunikacja z działem HR?

- Możliwości technologiczne w dzisiejszych czasach pozwalają nam na przesyłanie informacji i komunikowanie się z pracownikami elektronicznie. Należy jednak pamiętać że, aby przyzwyczaić pracowników do korzystania z dostępnych narzędzi, niezbędna jest przystępność i użyteczność tych rozwiązań. . Firmy świadczące usługi outsourcingowe w obszarze HR powinny świadomie przechodzić transformację cyfrową – wspólnie z pracownikami. Pamiętając jednak, że w erze cyfryzacji i procesach obsługiwanych automatycznie muszą uczestniczyć ludzie – szczególnie na etapie ich wdrażania. W przypadku naszej firmy, z racji skali działalności i rozproszonej struktury, kontakt telefoniczny okazał się  najlepszym rozwiązaniem. Dzięki uruchomieniu infolinii pracowniczej udało nam się zdobyć zaufanie i zbudować wiarygodność, o czym świadczy liczba kontaktów obsługiwanych przez nas na poziomie 100 000 tys. w skali roku – mówi Monika Wójcik z firmy Impel Business Solutions, która jako jedna z pierwszych spółek w kraju zdecydowała się na wprowadzenie nowego rozwiązania.

Polecamy: Monitor prawa pracy i ubezpieczeń

Infolinia a portal pracowniczy

REKLAMA

Portal pracowniczy zapewnia dostęp do wcześniej wskazanych informacji, natomiast infolinia pozwala na poruszanie kwestii bardziej złożonych. Konsultanci mogą odpowiadać na pytania dotyczące sposobu naliczenia zasiłków i wypłaty, potwierdzić niezwłocznie wpłynięcie e-zwolnienia, wyjaśnić szczegółowo zagadnienia związane z urlopem macierzyńskim lub tacierzyńskim, ubezpieczeniem grupowym czy pomóc w wypełnieniu druku delegacji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

– Konsultanci obsługujący infolinię pracowniczą to specjaliści z zakresu kadr i płac oraz księgowości. Różnią się od pracowników operacyjnych tym, że ich głównym obowiązkiem jest udzielanie informacji. W przeciwieństwie do księgowej, czy koordynatora HR nie mają innych powinności służbowych – zauważa Monika Wójcik. – To sprawia, że są empatyczni i mają indywidualne podejście. Naprawdę zależy im na pozytywnym i jak najszybszym dostarczeniu informacji rozmówcy, a tym samym zakończeniu sukcesem każdego zgłoszenia. – zwraca uwagę ekspert.

Infolinia jest ponadto nośnikiem informacji o wdrażanych innowacjach w obsłudze – ważnych z punktu widzenia pracowników i bezpieczeństwa komunikacyjnego. - Przykładem mogą być paski wynagrodzeń, których forma przekazania pracownikowi uległa zmianie – z papierowej na elektroniczną. Pracowników nie trzeba było przekonywać, że informacja elektroniczna jest trwalsza i szybciej dostępna –oczekiwali jednak od nas dodatkowego wsparcia przy interpretacji danych wykazanych na dokumencie – wyjaśnia Monika Wójcik

Portal pracowniczy nie jest dostępny dla każdej grupy pracowników. Firmy, które mają największy problem z dotarciem z informacjami do pracowników, to duże przedsiębiorstwa produkcyjne zatrudniające często osoby bez dostępu do komputera lub obcokrajowców. W ich przypadku tylko bezpośredni kontakt z ekspertem jest w stanie zapewnić potrzebne wyjaśnienia i naprawdę pomóc pracownikowi.  Infolinia zapewnia tyle czasu i uwagi, ile wymaga pozytywne rozwiązanie sprawy. I, co niezwykle istotne, może być realizowana jako samodzielna usługa - dodaje Monika Wójcik.

Oczami pracowników

Infolinia pracownicza to duży krok w usprawnieniu komunikacji z pracownikiem. - W zmieniającej się rzeczywistości i umacniającym się rynku pracownika namawiamy pracodawców do zwrócenia uwagi na przekazywane pracownikom informacje, ich merytorykę i rzetelność. Dzięki statystykom wiemy, że pracownicy wybierają naszą infolinię jako podstawowe źródło informacji, a analizując zgłoszenia na przestrzeni obsługiwanych miesięcy wysyłamy powiadomienia sms lub maile wyprzedzające  możliwe zapytania. Dzięki takiemu podejściu zapewniamy pracownikowi i stały kompleksowy dostęp do informacji – mówi ekspert IBS.

Trzeba pamiętać także, że infolinia posługuje się wrażliwymi danymi osobowymi, dlatego musi posiadać skuteczne zabezpieczenia i odpowiednie systemy identyfikacji rozmówcy. – Profesjonalna infolinia pracownicza jest nie tylko narzędziem komunikacji, ale przede wszystkim źródłem wiedzy dla pracowników i pracodawcy a także sposobem na budowanie pozytywnego wizerunku przedsiębiorcy wewnątrz i na zewnątrz firmy – podsumowuje ekspert IBS.

Zapisz się na newsletter
Kodeks pracy, urlopy, wynagrodzenia, świadczenia pracownicze. Bądź na bieżąco ze zmianami z zakresu prawa pracy. Zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code
Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Sprawdź, którym liderem jesteś: kontroler, terapeuta, mesjasz, eko-lider [Zarządzanie]

Dr Simon Western wyróżnia 4 typy liderów w firmach: terapeuta, mesjasz, kontroler i eko-lider. Który typ przywództwa został uszyty na miarę naszych czasów? Sprawdź, którym typem lidera jesteś.

Nadchodzi jawność wynagrodzeń. Co się zmieni?

94% kandydatów do pracy przez brak widełek płacowych w ogłoszeniu rezygnuje z aplikowania, nawet jeśli oferta jest atrakcyjna dla rozwoju ich ścieżki kariery. Nadchodzi jawność wynagrodzeń. Co to oznacza? Czy podanie widełek płacowych w ogłoszeniach o pracę będzie obowiązkowe?

Lipiec 2025: jakie zmiany i ważne daty w prawie pracy i ubezpieczeń społecznych?

Lipiec 2025 r. przyniósł ważne zmiany w prawie pracy i ubezpieczeń społecznych. Zmiany mają wpływ na sytuację pracowników, pracodawców, osób z niepełnosprawnościami, przedsiębiorców, osób bezrobotnych, stażystów i dla wielu innych grup. Wchodzi w życie sporo nowych przepisów - jedne są bardziej niszowe - bo dotyczące np. zatrudnienia w służbach, a drugie mniej, odnoszące się do wielu osób. Przypominamy też jakie są ważne terminy kadrowo-płacowe, które powinny być dochowane w lipcu 2025 r.

Czy certyfikacja ISO nadal ma sens?

Zarządzanie jakością, zarządzanie środowiskowe, systemy zapewniania bezpieczeństwa i higieny pracy czy czystości mikrobiologicznej – nowoczesne organizacje, szczególnie te, działające globalnie, porządkują wewnętrzne procesy własnymi procedurami. Czy w tej sytuacji certyfikacja ISO nadal ma sens? – Bez wątpienia. I to nie tylko po to, żeby zwiększyć konkurencyjność i wiarygodność w oczach kontrahentów – przekonuje Katarzyna Petrusiewicz, ekspert CWS Workwear.

REKLAMA

Najbardziej szanowane zawody 2025. B2B, outsourcing i praca tymczasowa wypierają umowę o pracę

Jakie zawody są obecnie najbardziej szanowane przez społeczeństwo? Na końcu listy znajdują się posłowie, europosłowie, samorządowcy, influencerzy i youtuberzy. Zmienia się idealna wizja pracy - B2B, outsourcing i praca tymczasowa wypierają umowę o pracę.

Pracodawca powinien redukować przebodźcowanie pracowników [SPOSOBY]

Współcześnie pracujemy za dużo, za głośno i za szybko. Wpływa to na przebodźcowanie, co z kolei powoduje niezdolność do koncentracji, złe samopoczucie, a nawet problemy psychiczne. Raport Pracuj.pl “Neurokomfort w pracy i rekrutacji, czyli przed jakimi wyzwaniami stajemy jako neuroróżnorodni w świecie pełnym bodźców” przedstawia problem i podaje pracodawcom sposoby na redukowanie przebodźcowania pracowników.

Uwaga! Komunikat ZUS: Od 1 lipca 2025 nowy kod ubezpieczenia dla osób niepełnosprawnych na stażu. Sprawdź, jak rozliczać 09 21 i 09 20

ZUS przypomina: od 1 lipca 2025 r. obowiązuje nowy kod tytułu ubezpieczenia dla osób niepełnosprawnych pobierających stypendium z urzędu pracy. Zmiana wynika z nowelizacji rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.

MRPiPS: W cztery miesiące 2025 r. ponad 103 tys. zezwoleń na pracę dla cudzoziemców. Najczęściej dla obywateli Kolumbii, Filipin, Indii i Nepalu

Wstępne dane Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej za pierwsze 4 miesiące 2025 r. pokazują, że w tym okresie wydano w Polsce 103,2 tys. zezwoleń na pracę cudzoziemców. Najwięcej otrzymali Kolumbijczycy. Na kolejnych miejscach w zestawieniu znaleźli się obywatele Filipin, Indii, Nepalu oraz Uzbekistanu. Jednocześnie zaledwie 1,2 tys. zezwoleń wydano dla pracowników z Ukrainy.

REKLAMA

Czy zmiana formy prawnej pracodawcy wpływa na PPK? [PRZYKŁADY]

Przepisy ustawy o PPK nie wyłączają ani nie modyfikują zasad kontynuacji bądź sukcesji wynikających np. z przepisów kodeksu spółek handlowych. Jeżeli po przekształceniu danemu podmiotowi przysługują nadal prawa i obowiązki, jakie miał przed przekształceniem, dotyczy to także praw i obowiązków wynikających z umowy o zarządzanie PPK.

Nieodpłatne kursy językowe dla pracowników. Aspekty prawne i podatkowe

Na co może liczyć pracownik chcący podnieść swoje kwalifikacje zawodowe? Czy pracodawca może finansować pracownikom kursy językowe ze środków ZFŚS? Kiedy sfinansowanie szkoleń językowych pracownikom jest dla nich przychodem? W artykule odpowiadamy na najważniejsze pytania!

REKLAMA