REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Pracownik zarządzający, Wypadek przy pracy

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Czy pracodawca powinien złożyć za pracownika dokumentację wymaganą do przyznania renty wypadkowej

Pod koniec września 2010 r. pracownica uległa wypadkowi przy pracy. Od tego czasu przebywa na zwolnieniach lekarskich i odbywa zalecane rehabilitacje. Mimo to jej stan zdrowia nie uległ poprawie (w dalszym ciągu jest niezdolna do pracy). Pracownicy skończył się zasiłek chorobowy, a obecnie jest na świadczeniu rehabilitacyjnym. Czy pracownica może ubiegać się o przyznanie renty wypadkowej? Jakie dokumenty wymagane do uzyskania renty powinniśmy za nią złożyć do ZUS? Czy musimy czekać na jej wniosek w tej sprawie?

Korzyści dla przedsiębiorcy w razie zatrudnienia osoby czasowo zarządzającej przedsiębiorstwem

Czas pracy osób zarządzających zakładem pracy

Jakie są odmienne uregulowania dotyczące czasu pracy dla osób zarządzających zakładem pracy?

Zarządzanie przez cele w organizacji

Być w pierwszej lidze

Rozmowa ze Stanisławem Wierzbickim, dyrektorem personalnym firmy Orlen Transport SA, na temat realizowanego projektu „Liga kierowców”.

Dlaczego szefowie nie zachowują się asertywnie?

Badania kontrolne pracownika

Pracodawca ma obowiązek pokryć koszty badań profilaktycznych pracowników, a ponadto musi zwrócić koszty podróży pracownika w razie przejazdu na badania profilaktyczne do innej miejscowości.

ZUS zaprasza na bezpłatne szkolenie

Zakład Ubezpieczeń Społecznych zaprasza pracodawców i inne osoby kierujące pracownikami okresowe szkolenie z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy.

Wykorzystanie self-coachingu do kształtowania kompetencji menedżerskich

Klimat porozumienia, czyli rola menedżera w procesie komunikacji w firmie

Komunikacja to społeczna konieczność. Dzięki komunikowaniu się ludzie realizują działania o bardzo złożonej strukturze. Komunikując się, określają i kreują otaczającą ich rzeczywistość społeczną – podejmują, realizują i koordynują własne działania z działaniami innych ludzi. Wypełniają społeczne rytuały, zaspokajają własne potrzeby emocjonalne, a także wyjaśniają sens dokonanych i podjętych działań własnych i cudzych.

Umowa o pracę z członkiem zarządu spółki

Prawidłowe zawarcie umowy o pracę z członkiem zarządu spółki kapitałowej wywołuje wiele wątpliwości. Dotyczą one zwłaszcza zasad reprezentacji spółki przy zawieraniu tych umów oraz skutków wadliwego jej reprezentowania.

Korekta dokumentów rozliczeniowych do ZUS po uznaniu zdarzenia za wypadek przy pracy

Pracownik w czasie przerwy w pracy wyszedł na polecenie kierownika do apteki kupić środki przeciwbólowe do apteczki. Po drodze złamał nogę. Jest na zwolnieniu lekarskim. Pracodawca ma wątpliwości, czy zdarzenie można uznać za wypadek przy pracy. W związku z tym ciągle trwają ustalenia z powołanym zespołem powypadkowym. W międzyczasie nadszedł termin wypłaty wynagrodzeń. Wypłaciłam więc pracownikowi wynagrodzenie chorobowe w wysokości 80% i zasiłek z ubezpieczenia chorobowego (zamiast z wypadkowego). Jak prawidłowo skorygować dokumenty do ZUS i przeliczyć świadczenia, jeżeli pracodawca zatwierdzi protokół powypadkowy i zdarzenie zostanie uznane za wypadek przy pracy?

MBA – czy to się opłaca?

Studia MBA przestały być tak dużym atutem dla posiadających ten dyplom kandydatów do pracy, jak jeszcze 10 lat temu. Jest ich dużo i mają różne notowania. A jednak – jak wynika z badań – absolwenci Master of Business Administration mogą pochwalić się okołodwukrotnie lepszymi zarobkami niż pozostałe osoby na tych samych stanowiskach.

Tajemnica przewodzenia ludziom czyli co powinien wiedzieć szef, by skutecznie zarządzać ludźmi

Historia dostarcza wielu przykładów imponujących osiągnięć firmy, z których większość nie miałaby miejsca, gdyby nie odbywała się pod znakomitym przywództwem. Ludzie prowadzeni przez prawdziwych liderów, którzy są nimi nie tylko z nazwy, angażują się znacznie bardziej w osiąganie celów. W czym tkwi w takim razie tajemnica przewodzenia ludziom?

Zasiłek dla pracownika, który uległ wypadkowi przy pracy u innego pracodawcy

Zatrudniliśmy pracownika na pół etatu od 1 czerwca 2011 r. Jest to jego drugie zatrudnienie, gdyż pracuje on już w innej firmie także na pół etatu. W tamtym zakładzie pracy pracownik uległ 3 czerwca br. wypadkowi, który został uznany za wypadek przy pracy. Z tego powodu od 3 czerwca br. pozostaje on na zwolnieniu lekarskim. Niezdolność do pracy spowodowana wypadkiem powstała w czasie, gdy jeszcze nie zgłosiliśmy pracownika do ubezpieczeń społecznych (zrobiliśmy to 7 czerwca 2011 r. z datą od 1 czerwca br.). Czy jesteśmy zobowiązani do wypłaty jakiegokolwiek świadczenia w sytuacji, gdy pracownik ten nie ma u nas wystarczająco długiego okresu ubezpieczenia?

Apteczki i punkty pierwszej pomocy

Zapobieganie powstaniu niebezpieczeństwa w miejscu pracy należy do podstawowych obowiązków pracodawcy. Do jego obowiązków należy zapewnienie pracownikom sprawnie funkcjonującego systemu pierwszej pomocy w razie wypadku oraz środki do udzielania pierwszej pomocy.

Odszkodowanie za wypadek przy pracy przychodem ze stosunku pracy?

Kwestia opodatkowania i oskładkowania odszkodowania pozasądowego z tytułu uszczerbku na zdrowiu, jakiego doznał pracownik w wyniku wypadku przy pracy, i możliwości zaliczenia takiego odszkodowania do kosztów uzyskania przychodów jest dyskusyjna i może być przyczyną sporów z organami podatkowymi.

Czy można rozpoznać manipulację zwierzchnika?

Prawo do zasiłku chorobowego w razie zachorowania w ciągu dnia pracy

1 czerwca br. pracownik uległ wypadkowi przy pracy. W tym dniu przez 5 godzin wykonywał pracę, za którą otrzymał wynagrodzenie. W konsekwencji przedłożył zwolnienie lekarskie od 1 do 15 czerwca 2011 r. Czy pracownikowi przysługuje prawo do zasiłku chorobowego z ubezpieczenia wypadkowego począwszy od 1 czerwca, jeśli za ten dzień otrzymał wynagrodzenie za 5 godzin pracy?

Zatrudnienie członka zarządu spółki kapitałowej

Zastosowanie gier i symulacji w przedsiębiorstwie

Protokół powypadkowy - uprawnienia przysługujące poszkodowanemu

Poszkodowanemu w wypadku przy pracy pracownikowi przysługuje prawo zgłoszenia zastrzeżeń do ustaleń zawartych w protokole powypadkowym. Jeżeli uwagi pracownika nie zostaną uwzględnione przez zespół, to może on odwołać się do sądu pracy.

Studium przypadku - strategia employer branding w eurobanku

W eurobanku zdecydowano się w 2008 roku na zbudowanie nowej strategii wizerunkowej, której celem było pokazanie firmy od środka, jej pracowników, miejsc pracy oraz przekonanie kandydatów, że standy w centrach handlowych nie są jedynym rodzajem placówek, w jakich jest proponowana praca w charakterze doradcy klienta. Do kampanii zaangażowano samych pracowników.

Narzędzia motywacyjne - jak je stosować?

Motywowanie odgrywa ważną rolę w zarządzaniu ludźmi, więc w swojej firmie stosuję pewne narzędzia motywacyjne. Niestety, na niektórych one działają, na innych zaś nie. Na przykład mam wrażenie, że jeden pracownik, mając ambitne, nowe zadanie, daje z siebie maksimum i świetnie sobie z nim radzi, w drugim człowieku natomiast wywołuje ono uczucie lęku i niechęć do działania.

ZUS zaprasza na bezpłatne szkolenia

Pierwsze dni w pracy nowego menedżera

Niedługo zmienię pracę. U nowego pracodawcy zostanę szefem zgranej grupy pracowników i obawiam się, jak zostanę przyjęty. Co powinienem zrobić podczas tych pierwszych, najważniejszych dni?

Przyczyną wypadku przy pracy może być normalna praca

ZUS zaprasza na bezpłatne szkolenia

Na linii przecięcia kultur. Problemy organizacji działających na rynkach międzynarodowych

Tak różnorodna geograficznie, społecznie i kulturowo Europa z punktu widzenia biznesu i zarządzania wydaje się dość homogeniczna. Jednak prawdziwy szok kulturowy przeżywamy już po przyjeździe np. do Rosji czy Chin. Dlaczego tak wielu menedżerów wyjeżdżających do tych krajów nie odnosi sukcesu, chociaż zarządzali skutecznie w swoich firmach macierzystych? Dlaczego tak często porażką kończą się umowy handlowe, inwestycje czy plany rozwoju?

Firma marzeń. Partycypacja w zarządzaniu w firmie xtech.pl – studium przypadku

Zarządzanie czasowe alternatywą dla stałego zatrudnienia menedżerów

Interim management to zatrudnianie najwyższej klasy specjalistów na czas określony, do realizacji konkretnego projektu. W Polsce ten rodzaj pracy pojawił się kilka lat temu. O specyfice interim management mówi manager z międzynarodowej firmy doradztwa personalnego Michael Page.

ZUS zaprasza na bezpłatne szkolenie

Ustalanie wysokości stopy procentowej składki wypadkowej na rok składkowy, który zaczął się 1 kwietnia 2011 r.

Od 1 kwietnia 2011 r. do 31 marca 2012 r. będzie trwał nowy rok składkowy ustalony na potrzeby opłacania składki na ubezpieczenie wypadkowe. Płatnicy muszą ustalić wysokość stopy procentowej składki na to ubezpieczenie, jaka będzie ich obowiązywała w okresie rozpoczętego roku składkowego. Mimo że zasady ustalania stopy procentowej składki na ubezpieczenie wypadkowe nie zmieniły się, w nowym roku składkowym część płatników będzie opłacać tę składkę w innej wysokości.

Czy zleceniobiorca ma prawo do zasiłku chorobowego, jeśli zdarzenia nie uznano za wypadek przy wykonywaniu umowy zlecenia

Zleceniobiorca, z którym zawarliśmy umowę zlecenia i którego zgłosiliśmy do obowiązkowych ubezpieczeń społecznych oraz do dobrowolnego ubezpieczenia chorobowego, uległ wypadkowi przy wykonywaniu tej umowy. Nasz zakład pracy nie uznał tego zdarzenia za wypadek przy wykonywaniu zlecenia. Zleceniobiorca wystąpił do ZUS o przyznanie mu zasiłku chorobowego z ubezpieczenia wypadkowego. Po otrzymaniu decyzji odmownej, odwołał się od niej do sądu. Zleceniobiorca na dzień wypadku nie miał 90 dni ubezpieczenia chorobowego, ale umowa ta w dalszym ciągu trwa. Czy od dnia tego zdarzenia powinniśmy wypłacać zleceniobiorcy świadczenie z ubezpieczenia chorobowego? Jeśli tak, to za jaki okres? Jakie będą konsekwencje, jeśli sąd uzna, że był to wypadek przy wykonywaniu umowy zlecenia?

Konsulting HR - nowe wyzwania

Wyeksploatowane w doradztwie organizacyjnym hasło o szyciu rozwiązań na miarę wiele mówi o rynku usług konsultingowych. Jeżeli posłużyć się dalej krawiecką metaforą, w tym i kolejnych sezonach krawcy będą musieli wykazać się nie byle jakim kunsztem, żeby nadążyć za zmieniającymi się potrzebami klientów, konkurencyjnością rynku i nowymi trendami.

Wynagrodzenia kadry kierowniczej – teoria i praktyka

Jak rozpoznać szefa Rodzica Nadmiernie Opiekuńczego

Po ocenie 270 stopni dowiedziałem się od przełożonych, że biorę na siebie zbyt dużo obowiązków. Z tego powodu nie rozwijam podwładnych, a jednocześnie sam nie radzę sobie z niektórymi ważnymi zadaniami. Zarzucono mi także, że za wolno podejmuję decyzje. Z kolei podwładni mają do mnie uwagi, że denerwuje ich moje częste ich kontrolowanie. Uważają, że robię z siebie męczennika. W pierwszej chwili mocno mnie to uraziło, ale teraz zastanawiam się, czy może jednak powinienem coś zmienić w swoim działaniu.

Planowanie sukcesji i zapewnienie ciągłości biznesowej w firmach – opis praktyk

Planowanie sukcesji jest procesem realizowanym głównie w odniesieniu do stanowisk menedżerskich. Pozwala analizować obsadę stanowisk i elastycznie reagować na zmiany personalne w organizacji dzięki temu, że przygotowana jest odpowiednia kadra rezerwowa. Jak w praktyce prowadzony jest proces planowania następstw, pokażą przykłady działających w Polsce firm: CHI, Deutsche Bank oraz Samsung Electronics.

Zagrożenia wypadkowe związane z wykonywaniem zawodu operatora wózka widłowego

Czy tworzyć plany kariery i sukcesji?

Opisanie ścieżek kariery w organizacji to dla pracowników miły komunikat, świadczący o tym, że firma daje im szansę rozwoju, możliwość zmiany na lepsze. Jednak niewielu pracodawców decyduje się na taki krok. Plany sukcesji to z kolei bezpieczeństwo dla firmy. A jednak często przeważa postawa „jakoś to będzie”. Więc może nie warto?

Zaangażowani pracownicy

Rozmowa z dr. Berndem Schmittem, międzynarodowym ekspertem w zakresie brandingu, innowacyjności i kreatywności korporacyjnej

Jak zarządzać ludźmi w projekcie

Na każdym etapie projektu spotykamy się ze specyficznymi wyzwaniami i zagrożeniami. Inne problemy pojawiają się we wstępnej fazie definiowania projektu, a inne w fazie jego planowania czy realizacji. Najczęstszym błędem obserwowanym w praktyce jest to, że dwóm pierwszym etapom nie poświęca się należytej uwagi, co skutkuje nieporozumieniami i konfliktami w fazie realizacji.

Zagrożenia wypadkowe występujące na stanowisku dyrektora

Dla kogo wyższe jednorazowe odszkodowanie z tytułu wypadku przy pracy?

Od dzisiaj, 1 kwietnia, obowiązują nowe kwoty jednorazowych odszkodowań z tytułu wypadku przy pracy lub choroby zawodowej. Są one wypłacane osobom ubezpieczonym, członkom rodziny zmarłego ubezpieczonego lub rencisty.

Zła organizacja czasu pracy jako przyczyna wypadku przy pracy

Na terenie zakładu pracy miał miejsce wypadek przy pracy. Pracownik wykonujący pracę na stanowisku pracy przy maszynie w dziewiątej godzinie pracy zasłabł i podczas upadku złamał rękę w nadgarstku oraz uderzył głową o metalowy pojemnik. Pracodawca w protokole powypadkowym wskazał, że główną przyczyną wypadku była nieuwaga pracownika. Podczas kontroli PIP inspektor pracy po przeanalizowaniu czasu pracy pracownika wskazał, że pracodawca nie ustalił w postępowaniu powypadkowym wszystkich przyczyn wypadku przy pracy, pomijając nieprawidłowości w organizacji czasu pracy pracownika. Stwierdził, że pracodawca nie zapewnił pracownikowi należnych odpoczynków dobowych i tygodniowych oraz to, że pracownik w dużym przedziale czasowym wykonywał pracę ponad obowiązujące normy czasu pracy. Czy czas pracy pracownika może być przyczyną wypadku przy pracy?

Nowe kwoty jednorazowych odszkodowań z tytułu wypadku przy pracy lub choroby zawodowej

1 kwietnia br. zmienią się wysokości kwot jednorazowych odszkodowań z tytułu wypadku przy pracy lub choroby zawodowej. Są one wypłacane osobom ubezpieczonym, członkom rodziny zmarłego ubezpieczonego lub rencisty.

Zmiana Kodeksu pracy w zakresie wstępnych badań lekarskich

W związku z ostatnią zmianą Kodeksu pracy od 21 marca 2011 r. pracodawca nie musi już kierować na wstępne badania lekarskie wszystkich osób, które chce ponownie zatrudnić.

Kwalifikacja wypadku kierowcy samochodu

Czy trzeba skorygować ZUS IWA w razie zakwestionowania wypadku przy pracy przez ZUS

Efektywność firmy a zarządzanie procesami biznesowymi

W firmach systematycznie rośnie zainteresowanie zarządzaniem procesami biznesowymi (Business Process Management), które m.in. za pomocą narzędzi informatycznych umożliwia menedżerom monitorowanie realizacji danego procesu w celu podniesienia efektywności. BPM można stosować we wszystkich procesach biznesowych, ale najczęściej wykorzystywane jest przy wdrażaniu systemów do zarządzania obiegiem dokumentów (workflow).

REKLAMA