REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Staż pracy, Strategie HRM

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Emerytury mundurowe a cywilny staż pracy

Emerytury mundurowe czekają zmiany dotyczące zaliczania cywilnego stażu pracy przed i po służbie. Jakie są obecnie zasady ustalania wysokości emerytury? Co z kryterium 25 lat służby i wskaźnikiem wzrostu emerytury? Jaka jest propozycja związków zawodowych?

Wysokość zasiłku dla bezrobotnych a staż pracy

Wysokość zasiłku dla bezrobotnych zależy od stażu pracy osoby bezrobotnej. Które okresy wlicza się do stażu pracy, a które nie? Jaka jest wysokość zasiłku dla bezrobotnych?

Problem emerytur byłych funkcjonariuszy PRL - SN

Sad Najwyższy wypowiedział się w sprawie emerytur byłych funkcjonariuszy PRL: "Nie możemy działać jak państwo totalitarne". Miejsce pracy i okres pełnienia służby nie może być jedynym kryterium decydującym o pozbawieniu emerytury.

Przejście na emeryturę rok później - o ile wyższa kwota?

Im dłużej senior pracuje, tym wyższą będzie miał emeryturę. Sprawdź, o ile wzrośnie kwota emerytury, gdy osoba uprawniona przejdzie na nią rok później. Dlaczego późniejsza emerytura jest wyższa? Jakie są wysokości najwyższych i najniższych emerytur na Dolnym Śląsku?

REKLAMA

Dodatki motywacyjne dla funkcjonariuszy służb MSWiA i Służby Więziennej - jaka kwota?

Nowa ustawa przewiduje dodatki motywacyjne dla funkcjonariuszy Policji, Straży Granicznej, Służby Ochrony Państwa, Państwowej Straży Pożarnej i Służby Więziennej. Jeśli funkcjonariusz nie odejdzie na emeryturę, a zostanie na służbie, uzyska dodatek w wysokości 1500 zł brutto miesięcznie. Kwota ta wzrośnie po 28,5 latach służby.

Ile wynosi świadczenie przedemerytalne?

Świadczenie przedemerytalne z ZUS przysługuje w kwocie określanej od 1 marca o końca lutego następnego roku. Ile tzw. zasiłek przedemerytalne wynosi od 1 marca 2020 r. do 28 lutego 2021 r.?

Wellbeing pracownika w czasie epidemii – troska o pracownika to troska o firmę

Raptem jeszcze kilka miesięcy temu szkoliłem, doradzałem, pisałem artykuły i udzielałem wywiadów na temat wellbeing w organizacjach przekonując, że zależny od pracownika rynek pracy w naszym kraju wymaga od organizacji świadomych działań w tym zakresie. Mówiłem, że organizacje uczące się potrzebują otworzyć się na konieczność bardziej przemyślanego dbania o zatrudnionych. Wymagający pracownik wybiera taką firmę, która spełni jego oczekiwania nie tylko finansowe, nie tylko w zakresie uposażeń socjalnych, atmosfery pracy, możliwości rozwoju swoich kompetencji, ale również dobrze zaplanowanej troski organizacji o jego dobrostan. W efekcie komplikacji wywołanych przez ogólnoświatową epidemię rynek drastycznie się zmienił. W kilka miesięcy przestał być rynkiem pracownika. Organizacje z niepokojem korzystają z ostatnich transz tarczy, w wielu branżach poważnie spadły przychody, coraz częściej słyszy się o redukcjach etatów, wyczuwalny jest lęk związany z zapowiadaną drugą falą zachorowań i koniecznością wprowadzenia poważniejszych obostrzeń, a może i drugiego lock-downu. Jaki wpływ te okoliczności mogą mieć na prowadzenie działań z zakresu wellbeing pracownika?

Jak podtrzymywać dobre relacje w zdalnie pracującym zespole

Czy jest coś szczególnego, co powoduje, że ta firma jest świetnym miejscem pracy? Proszę podać konkretne przykłady – to otwarte pytanie zawsze pojawia się w badaniach przeprowadzanych przez Great Place to Work® na całym świecie. Polscy respondenci wskazali „atmosferę” jako wyróżnik ich miejsc pracy – tak wynika z analizy odpowiedzi pracowników na otwarte pytanie w ankietach przeprowadzonych w poprzednim roku przez Great Place to Work® w 16 krajach Europy. Solidnym fundamentem dla tej wyjątkowej atmosfery często były dobre relacje ze współpracownikami.

REKLAMA

W jaki sposób można zwiększyć zaufanie do wirtualnych pracowników?

Możliwość pracy zdalnej to coraz częstsze oczekiwanie wśród kandydatów do pracy, zwłaszcza tych z młodego pokolenia. Jednak polscy pracodawcy ciągle z dużą dozą nieufności podchodzą do tej formy współpracy. Czego obawia się pracodawca, którego pracownik chce wykonywać swoje obowiązki z poziomu domowego fotela, i jak można temu zapobiec?

Dodatek stażowy 2020 - zasady jego przyznawania i naliczania

Dodatek stażowy od 1 stycznia 2020 r. został wyłączony z minimalnego wynagrodzenia za pracę. Dodatek stażowy nagradza ogólny staż pracy albo wyłącznie staż pracy u danego pracodawcy. Zazwyczaj dodatek stażowy określany jest jako procent wynagrodzenia stanowiącego podstawę jego naliczania. Komu dodatek stażowy przysługuje w budżetówce?

Emerytura stażowa po 35 i 40 latach - skutki

Emerytury stażowe miałyby przysługiwać po przepracowaniu określonej liczby lat. Mówi się o 35 latach dla kobiet i 40 dla mężczyzn. Eksperci podkreślają, że doprowadziłoby to do braku pracowników i wypłaty niskich świadczeń.

Jak zarządzać projektami HR

Jak dobrze zacząć, zachować kontrolę i poradzić sobie z największymi problemami? Z artykułu dowiesz się: Jakich kompetencji do osiągnięcia sukcesu potrzebuje dział HR? Jakie są najczęściej popełniane błędy przez HR? Na czym polega metoda 12 pytań KISS PM®?

Rola HR w budowaniu skutecznych zespołów

Dział HR powinien dążyć do większego zaangażowania i produktywności pracowników, co często próbuje się osiągnąć poprzez tworzenie zespołów projektowych. Jeśli jednak „haerowcy” mają rozwijać udaną współpracę, to warto zapytać o to, jak funkcjonuje ich własny zespół? Skuteczny „HR-team” może (i powinien) stanowić inspirację dla innych.

Pierwszy urlop wypoczynkowy - wymiar, jak liczyć

Pracownik podejmujący pracę po raz pierwszy na pierwsze wolne będzie musiał poczekać miesiąc. Prawo do pierwszych dni urlopu przysługuje bowiem dopiero po przepracowaniu miesiąca.

Zaliczenie stażu pracy na Ukrainie a zasiłek dla bezrobotnych i emerytura

Umowa między Polską a Ukrainą o zabezpieczeniu społecznym obowiązuje od 2012 roku. Czy praca na Ukrainie zostanie uznana w Polsce celem przyznania zasiłku dla bezrobotnych i emerytury?

Pięć kroków w bezstresowy nowy rok

Przed końcem roku chciałbyś zrobić jeszcze tak wiele, a dni pozostało tak mało? Zatrzymaj się na chwilę, ustal, co jest najważniejsze, a potem zadbaj o to, żeby w nowy rok wejść z większym spokojem, a zarazem zapałem do pracy. Jak to zrobić?

Czy ponownie zatrudniony pracownik ma prawo do nagrody jubileuszowej

Aby otrzymać gratyfikację za wieloletnią pracę - nagrodę jubileuszową - pracownik samorządowy musi osiągnąć oraz udokumentować wymagany przepisami staż.

Jak zapobiegać nadmiernej rotacji pracowników – 3 zasady

Masz problem z częstym odchodzeniem pracowników i kolejnymi rekrutacjami na wolne stanowiska w Twojej firmie? Oczywiście pewna rotacja w zespole pracowników jest czymś zwyczajnym. Jednak zbyt częste zmiany pracowników rodzą pewne zagrożenia dla działalności firmy. Rosną koszty rekrutacji, szkoleń i wdrożenia nowych pracowników do realizacji bieżących zadań. Nowi pracownicy potrzebują czasu, by nauczyć się funkcjonowania w nowym otoczeniu. Jak utrzymywać rotację pracowników na bezpiecznym poziomie?

Zaliczanie okresu nauki do stażu pracy 2019

Wymiar urlopu zależy od stażu pracy i wykształcenia pracownika. Jak zaliczyć okres nauki do stażu pracy w 2019 roku? Jaki wymiar urlopu przysługuje pracownikowi?

Well-being – zachcianki pracowników czy standard?

Prywatna opieka medyczna, karnet na siłownię, basen, masaże dla pracownika i jego rodziny, wyjazd integracyjny, pokój chilloutu, zajęcia „zdrowy kręgosłup” w czasie pracy… Od kilku lat wydłuża się lista sposobów na to, by każdy potencjalny i obecny pracownik firmy czuł się doceniony i był przekonany, że ma do czynienia z dobrze zarządzaną organizacją, w której to zespół jest najważniejszy. Tylko czy są one skuteczne i czy warto z nich korzystać?

Jak wyznaczać priorytety w pracy przy natłoku zadań?

Liczba zadań do wykonania znowu cię przytłacza i nie masz pojęcia, od czego zacząć? Wiele osób doskonale zna ten scenariusz z codziennej pracy. Stres związany z natłokiem obowiązków nie sprzyja efektywności. Jak więc skupić się na tym, co najważniejsze lub pomóc w tym swoim pracownikom?

Ekologiczne biura poszukiwane

Certyfikowane obiekty biurowe to obecnie standard. Pracownicy wybierają ekologiczne miejsca pracy. Zwracają również uwagę na komfortowe warunki pracy, dostęp do światła dziennego, klimatyzacji i, co się okazuje, również do zieleni. Na czym polega active design?

Lean management czyli szczupłe zarządzanie a praca w biurze

Jak przenieść lean management czyli szczupłe zarządzanie z procesu produkcyjnego do pracy w biurze? Jakie narzędzia warto wziąć pod uwagę przy wprowadzaniu nowego modelu zarządzania?

Warunki w pracy równie ważne jak wynagrodzenie

Współczesny rynek pracy to rynek pracownika. Warunki pracy w biurze są obok wysokości wynagrodzenia jednym z najważniejszych elementów decydujących o wyborze danego pracodawcy przez pracownika. Pracodawcy, chcąc pozyskiwać najbardziej utalentowanych pracowników, podnoszą standardy miejsc pracy.

Od nowicjusza do eksperta – jak wspierać rozwój pracowników?

Chęci do działania ogromne, za to wiedza i umiejętności zdecydowanie mniejsze – tak wielu z nas zaczynało swoją drogę zawodową. To długi dystans, podczas którego własna motywacja, posiadane kompetencje i wiara w nie zmieniają się. Na poszczególnych etapach rozwoju pracownicy potrzebują więc różnego podejścia ze strony pracodawcy. Jak pomóc nowicjuszowi osiągnąć poziom ekspercki, a ekspertowi nie popaść w rutynę?

5 najważniejszych zasad przeprowadzania trudnych rozmów

Przedstawienie przełożonemu gorszych wyników kwartalnych, poinformowanie zleceniodawcy o opóźnieniu czy zakomunikowanie pracownikowi tego, że nie wszystkie obowiązki wykonuje tak, jak trzeba. Prędzej czy później większość z nas stanie przed koniecznością odbycia trudnej rozmowy zawodowej. Jak się do niej przygotować i co robić, by emocje nie wymknęły się spod kontroli?

Pokolenia X, Y, Z w pracy - jak zarządzać wielopokoleniowym zespołem

Przywiązana do tradycji i bezkonfliktowa generacja X, ceniące rozwój osobisty oraz czas wolny „Igreki”, odrzucające hierarchię i zanurzone w świecie wirtualnym „Zety”. Zarządzanie zespołem składającym się z wielu pokoleń to spore wyzwanie dla menedżerów i działów HR. Jak wśród tak różnorodnej załogi nie zapomnieć o innowacyjności?

3 sposoby na narzekających pracowników

Notorycznie narzekający pracownik swoim nastawieniem potrafi „wyssać” energię z całego zespołu i skutecznie psuć atmosferę w firmie. To zagrożenie dla motywacji i chęci do pracy pozostałych podwładnych, które bezpośrednio przekładają się na ich zaangażowanie, a w konsekwencji i wyniki biznesowe organizacji. Co zatem, jako szef, możesz zrobić z malkontentem?

Jak się słyszą, tak współpracują – jak budować porozumienie w zespole?

Jeden z podwładnych zawsze szuka kompromisu, drugi obwinia się za wszystko, a trzeci zazwyczaj jest niezadowolony z siebie i innych? Zespół, którym zarządzasz, wcale nie jest w tym obszarze wyjątkowy – większość menedżerów ma w swoim teamie osoby, które zachowują i porozumiewają się w różny sposób. Stosunek do ludzi i świata często przejawia się właśnie poprzez styl komunikacji. Przyjrzyj się więc temu, w jaki sposób rozmawiają twoi pracownicy – dzięki temu możesz nie tylko sporo się o nich dowiedzieć, ale i pomóc im we współpracy i realizacji zadań.

Czym zmotywować Polaka w pracy?

To, co motywuje jedną osobę, inną może zniechęcić do działania. Według badań Polacy są mocno przywiązani do zasad i cenią sobie stabilizację emocjonalną, a odczuwają niską potrzebę konkurowania. Austriaków najbardziej motywuje chęć zdobywania wiedzy, za to Finowie chcą delektować się posiłkami, być aktywni fizycznie i osiągać wysoki status społeczny. W kwestii zachęty do działania różnimy się jednak nie tylko jako narody. Jak poznać wewnętrzną motywację swoją oraz pracowników i jak może to pomóc w rozwoju zespołu?

Emerytura dla matek wychowujących minimum troje dzieci

Matki, które urodziły więcej niż dwoje dzieci będą miały prawo do emerytury mimo niewypracowanego stażu pracy - taką propozycję złożono w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.

Staż pracy może zostać udokumentowany dowodem osobistym

Osoby, które pracowały przed 1999 r., w nieistniejących już dzisiaj zakładach pracy, mogą mieć problemy z udokumentowaniem zarobków w celu ustalenia kapitału początkowego i wyliczenia wysokości emerytur. Pomocny w tym przypadku może być m.in. stary dowód osobisty.

Opieka nad dzieckiem a wyliczenie kapitału początkowego

Przy wyliczaniu kapitału początkowego uwzględnia się okresy składkowe i nieskładkowe. Okresy sprawowania opieki nad dzieckiem obliczane są jak okresy składkowe. Jakie informacje są niezbędne do przeliczenia kapitału początkowego?

Mobilny HR Manager – przydatna usługa dla małych i średnich firm

Duże firmy od dawna wiedzą, jak ważne stało się profesjonalne zarządzanie pracownikami. Ta świadomość powoli przenika również do małych i średnich firm. Dla nich jednak, wewnętrzny dział HR to duże wyzwania. Z pomocą przychodzi usługa Mobilnego HR Managera.

Infolinia pracownicza - nowe narzędzie zarządzania informacją kadrowo-płacową

Komunikacja działu kadrowo-płacowego z pracownikami przybiera zazwyczaj postać portalu pracowniczego, przez który zatrudnione osoby mają bezpośredni dostęp do danych dotyczących ich zatrudnienia. Jeszcze kilka lat temu była to nowość, dziś portal stał się koniecznością, a wymagania i świadomość pracowników stale się zmieniają. Pracodawcy są zmuszeni do poszukiwania nowych źródeł informacji.

Zarządzanie małym zespołem to też wyzwanie

Koordynacja pracy kilkuset czy kilkudziesięciu osób to niełatwe zadanie. Co jednak, gdy liczba zaangażowanych w projekt nie jest tak duża – czy automatycznie oznacza to, że obowiązków jest mniej, a podołanie im jest łatwiejsze? A może wręcz przeciwnie – zarządzanie takim kilkuosobowym składem jest dla menedżera jeszcze bardziej wymagające?

Jak podnieść efektywność w polsko-ukraińskich zespołach?

Ogromne niedobory kadrowe w naszym kraju spowodowały, że przedsiębiorcy coraz chętniej zatrudniają pracowników z Ukrainy. Choć wielu z nas się wydaje, że są oni przyjmowani do prac fizycznych, to coraz częściej także na wyższe, menedżerskie stanowiska. Pomimo tego, że według badań około połowa Polaków i nieco więcej niż 50% Ukraińców dostrzega bliskość tradycji i stylów życia, w miejscach pracy zdarzają się nieporozumienia wynikające z różnic kulturowych. Jak im zaradzić i zadbać o komunikację oraz efektywność w międzykulturowych zespołach?

Low performance management minimalizuje ryzyko spadku efektywności pracowników

Menedżerowie często zastanawiają się co robić w sytuacji, gdy skuteczność zespołu już spadła. Czy nie lepiej jednak zapobiegać takim sytuacjom i minimalizować ryzyko obniżenia efektywności pracowników? Właśnie w tym pomaga low performance management. Jak wdrożyć w życie ten sposób zarządzania?

Czy urlop bezpłatny wliczany jest do stażu pracy?

Urlop bezpłatny nie powoduje ustania stosunku pracy, a jedynie jego zawieszenie. Okres urlopu bezpłatnego można wliczyć do okresu zatrudnienia u danego pracodawcy tylko w jednym wypadku, jednak nigdy nie zostaje on doliczony do stażu pracy.

Minimum 15 lat stażu pracy, aby otrzymać emeryturę

Ministerstwo pracy szuka rozwiązania problemu groszowych emerytur i proponuje, aby nabycie prawa do emerytury zależało od stażu pracy. Jeden z pomysłów zakłada minimum 15 lat stażu pracy, podczas którego były odprowadzane składki. Zmiany mają wejść w życie już w 2018 roku.

Urlop wychowawczy 2017

Wymiar urlopu wychowawczego to maksymalnie 36 miesięcy. Może być wykorzystany przez rodziców dziecka na różne sposoby. W celu skorzystania z urlopu wychowawczego należy złożyć wniosek. Co powinien zawierać wniosek i jakie dokumenty do niego dołączyć?

Rola HR w procesach zmian w organizacji

Rolą HR, a może przede wszystkim menedżera, jest wyjaśnianie toczących się zmian i takie poprowadzenie osób pracujących w firmie, by zobaczyły one sens i uzasadnienie tych modyfikacji – zarówno dla całej organizacji, jak i dla nich samych. Innymi słowy pracownik potrzebuje wiedzieć co się dzieje w firmie i co to dla niego oznacza. Oczywiście zakres tych informacji powinien być dostosowany do pozycji danego pracownika w całej organizacji.

Urlop wychowawczy 2017 - wniosek, terminy, wzór

W 2017 r. nie zmienią się zasady korzystania z urlopu wychowawczego. Wniosek o urlop wychowawczy powinien być złożony na piśmie w terminie nie krótszym niż 21 dni przed rozpoczęciem korzystania z urlopu. Przedstawiamy wzór wniosku o urlop wychowawczy.

Wymiar urlopu wypoczynkowego - od kiedy 26 dni

Wymiar urlopu wypoczynkowego uzależniony jest od ogólnego stażu pracy i wykształcenia. Zgodnie z Kodeksem pracy wymiar urlopu wynosi 20 albo 26 dni. Kiedy pracownik nabędzie prawo do 26 dni urlopu?

Umowa zlecenie a uprawnienia pracownicze

Umowa zlecenia jest umową cywilnoprawną uregulowaną przez Kodeks cywilny. W związku z tym, zleceniobiorcy nie przysługuje ochrona Kodeksu pracy i praw z niego wynikających. Czy zleceniobiorca może otrzymać zasiłek dla bezrobotnych i emeryturę?

Urlop wypoczynkowy 2016 - poradnik

Związki zawodowe postulują o zwiększenie wymiaru urlopu wypoczynkowego z 26 dni do 32 dni. Sprawdź, ile wynosi wymiar urlopu wypoczynkowego w 2016 roku.

Założenia budżetu na 2017 r. - wcześniejsza emerytura połączona ze stażem pracy

Związki zawodowe zwróciły uwagę, że w założeniach do budżetu na 2017 r. zapisano możliwość przejścia na emeryturę w wieku 60 lat dla kobiet i 65 lat dla mężczyzn, ale połączono ją ze stażem pracy - 35 lat dla kobiet i 40 lat dla mężczyzn. Prezydencki projekt zakładał niższy minimalny staż pracy, tj. 20 lat dla kobiet i 25 lat dla mężczyzn. W celu wyjaśnienia OPZZ wystosowało list otwarty do premiera i prezydenta.

Urlop wychowawczy 2016 - ile trwa i komu przysługuje

Od 2 stycznia 2016 r. obowiązują nowe przepisy dotyczące urlopu wychowawczego. Co się zmieniło, ile trwa i komu przysługuje urlop wychowawczy?

Po co tworzyć ścieżki karier i opisy stanowisk?

W dzisiejszym świecie zrekrutowanie odpowiednich pracowników nie jest łatwe. Jeszcze trudniejsze jest stworzenie zauważalnej oraz atrakcyjnej oferty pracy i zbudowanie takiego wizerunku firmy, który będzie zachęcał potencjalnych Kandydatów. Prowadzenie otwartej polityki i prezentowanie możliwych ścieżek kariery w firmie jest doskonałym sposobem na budowanie Employer Branding.

Automatyzacja księgowości ułatwieniem dla przedsiębiorców

W ostatnim czasie coraz częściej można usłyszeć historie ludzi, którzy zdecydowali się zrezygnować z pracy w dużej firmie i rozpocząć własną działalność. W podjęciu tej niełatwej przecież decyzji mogą pomóc możliwości, jakie dostarcza... współczesna technologia.

REKLAMA