Skoro współczesny kandydat to przede wszystkim kandydat mobilny, rekrutację również należałoby dostosować do współczesnych. Tak też się stało. Inaczej być nie mogło. Czytamy, że współczesne pokolenie kandydatów jest dużym wyzwaniem zarówno dla pracodawców, jak i dla działów rekrutacji. To pokolenie, którego nie zadowala tradycyjny proces rekrutacyjny. Oferty pracy w prasie? Szablonowe ogłoszenia? Nic podobnego! Teraz w grę wchodzą nowe technologie, media społecznościowe i oferty dostosowane do towarzyszących nam na co dzień smartfonów i tabletów.
W ciągu roku bezrobocie w Polsce obniżyło się z 13,4 proc. do 11,5 proc. Coraz mniej osób rejestruje się w urzędach pracy, za to coraz szybciej przybywa nowych ofert zatrudnienia. To zaś oznacza, że firmy chętniej inwestują. Nowym inwestycjom, a tym samym tworzeniu nowych miejsc pracy, sprzyjać będzie ostatnia decyzja Europejskiego Banku Centralnego o skupowaniu obligacji państw Eurolandu.