Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu pracownik. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące pracownik.
Odpowiedzialność pracodawcy za błędy pracownika
Aktualizacja: 13.08.2013
Odpowiedzialność sprawcy za wyrządzoną przez niego szkodę to jedna z podstawowych zasad prawa cywilnego. Na gruncie prawa pracy ciężar odpowiedzialności za błędy zatrudnionego pracownika, będącego sprawcą szkody, ponosi wyłącznie pracodawca. »
Pracodawca może mieć obowiązek zapłacenia za urlop pracownika
Aktualizacja: 19.06.2013
Pracodawca może mieć obowiązek zapłacenia za urlop pracownika w przypadku, gdy ten poniósł koszty na zamierzony urlop, a pracodawca przesunął lub przerwał zaplanowany wypoczynek. Odpowiedzialność pracodawcy jest w tym przypadku podyktowana okolicznościami, jakie wpłynęły na jego decyzję. »
Kiedy pracownikowi przysługuje tylko odszkodowanie? (art. 59)
Aktualizacja: 28.09.2011
Pracownik bezprawnie zwolniony z pracy może domagać się albo przywrócenia do pracy, albo odszkodowania. Kodeks pracy wskazuje sytuacje, kiedy pierwsze roszczenie jest wyłączone. »
Prawo pracownika do świadczeń z ubezpieczenia i odszkodowania (art. 237(1))
Aktualizacja: 03.10.2011
Kodeks pracy przyznaje pracownikom, którzy ulegli wypadkowi przy pracy bądź zachorowali na chorobę zawodową, między innymi prawo do świadczeń z ubezpieczenia społecznego. »
Dostosowanie dokumentacji pracowniczej do nowych zasad