Kategorie

Pracodawca, Służba cywilna

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kodeks pracy nie zawiera szczegółowej regulacji poświęconej mianowaniu. W tym zakresie odsyła do innych aktów prawnych regulujących prawa i obowiązki poszczególnych grup zawodowych. Nawiązanie stosunku pracy na podstawie mianowania może nastąpić tylko wtedy, gdy przewidują to przepisy prawa, np. ustawa o pracownikach samorządowych, czy Karta Nauczyciela.
Pracę w urzędzie może uzyskać osoba spełniająca warunki określone w ustawie o służbie cywilnej lub o pracownikach samorządowych oraz w ogłoszeniu o naborze. Zwykle przeprowadzana jest tylko rozmowa kwalifikacyjna, chociaż przepisy dopuszczają stosowanie testów wiedzy.
Znowelizowana ustawa o służbie cywilnej zawiera uregulowania umożliwiające zwiększenie zatrudnienia osób niepełnosprawnych w służbie cywilnej, urzędach państwowych, jak również jednostkach samorządowych.
Pracownik zatrudniony w naszym urzędzie odbywa aplikację legislacyjną organizowaną przez Rządowe Centrum Legislacji. Przepisy dotyczące odbywania tej aplikacji nie przewidują dla pracownika urlopu szkoleniowego oraz zwolnień od pracy. Czy pracownikowi przysługuje urlop szkoleniowy i zwolnienia od pracy na podstawie przepisów Kodeksu pracy?