Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu niepełnosprawni. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące niepełnosprawni.
Czy pracownik ma obowiązek poinformować pracodawcę o posiadanym stopniu niepełnosprawności?
Aktualizacja: 09.05.2017
Bardzo często pracownicy zadają pytanie, czy mają obowiązek poinformować pracodawcę o posiadaniu stopnia niepełnosprawności. Odpowiedź na to pytanie zależy od tego, czy dany pracownik chce skorzystać z uprawnień przyznanym przez przepisy prawa osobom niepełnosprawnym. »
Jak w szybkim trybie uzyskać decyzję o statusie zakładu pracy chronionej
Aktualizacja: 04.01.2013
Pracodawca prowadzący zakład pracy chronionej musi posiadać wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w wysokości co najmniej 50%, a w tym posiadać co najmniej 20% ogółu zatrudnionych osób zaliczonych do znacznego lub umiarkowanego stopnia niepełnosprawności. Jeżeli nie spełnia tego warunku, organ przyznający status ZPChr w drodze decyzji administracyjnej – wojewoda, wydaje decyzję o utracie tego statusu. »
Podział dodatkowego urlopu wypoczynkowego pracownika niepełnosprawnego
Aktualizacja: 25.06.2012
Zatrudniliśmy niepełnosprawnego pracownika, któremu przysługuje 10 dni dodatkowego urlopu wypoczynkowego. Urlop ten w całości ujęliśmy w planie urlopów na 2012 r. w lipcu. Pracownik napisał podanie, że chce ten urlop podzielić na części w taki sposób, aby wykorzystać go po 1–2 dni w każdym miesiącu, żeby móc chodzić do przychodni lekarskiej w dogodnych dla niego terminach. Czy powinniśmy uwzględnić prośbę pracownika? »
Refundacja kosztów wyposażenia stanowiska pracy - nowe rozporządzenie
Aktualizacja: 19.04.2011
Do uzyskania zwrotu kosztów poniesionych przez pracodawcę na wyposażenie stanowiska pracownika niepełnosprawnego jest potrzebna opinia Państwowej Inspekcji Pracy o spełnieniu wymaganych norm. Od tego roku starosta, który decyduje o refundacji, może się zwracać do inspekcji o to, aby oceniła stan bhp takiego stanowiska. Zasady zwrotu wydatków zawiera nowe rozporządzenie, które weszło w życie 22 marca br., ale jego przepisy obowiązują z mocą wsteczną od 1 stycznia 2011 r. »
Coraz mniej firm zatrudnia osoby niepełnosprawne
Aktualizacja: 21.02.2011
Po wejściu w życie nowelizacji ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych pracodawcy rezygnują z zatrudniania dużej ilości osób niepełnosprawnych. »
Korzyści z zatrudniania niepełnosprawnych
Aktualizacja: 20.11.2009
Pracodawca, zatrudniając pracownika niepełnosprawnego, może zyskać dodatkowe środki, np. na dostosowanie zakładu pracy do wymagań takiego pracownika. »
Nowe zasady dofinansowania zatrudniania niepełnosprawnych
Aktualizacja: 06.03.2009
Od 1 stycznia 2009 r. obowiązują nowe zasady przyznawania pomocy publicznej z tytułu zatrudniania osób niepełnosprawnych. Dotychczasowe formy pomocy polegające na wypłacie pracodawcom dofinansowań do wynagrodzeń oraz refundacji składek na ubezpieczenia społeczne zatrudnionych osób niepełnosprawnych zostały zastąpione wyłącznie dofinansowaniem do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych. »
Dostosowanie dokumentacji pracowniczej do nowych zasad
MADEJCZYK KANCELARIA PRAWNA Sp. k.
Kancelaria Prawna Madejczyk świadczy usługi w zakresie obsługi klientów biznesowych i indywidualnych.
Zostań ekspertem portalu Infor.pl »