REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Hr, Komunikacja w firmie

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jak wybrać system kadrowo-płacowy?

System kadrowo-płacowy powinien być dostosowany do działalności firmy. Jak wybrać? Oto garść użytecznych wskazówek.

Praca zdalna a rozwój pracownika

Rozwój pracownika podczas pracy zdalnej - jak go zaplanować? Czy można zdalnie ocenić wydajność pracy i ryzyko odejścia pracownika?

Wyzwania w zarządzaniu ludźmi w czasie pandemii

Zarządzanie w czasie pandemii - jakie wyzwania stoją przed liderami? Czego im brakuje? Jak oceniają efektywność pracowników?

Portal Pracownika - wsparcie działu HR w czasie pandemii

Portal Pracownika to wsparcie działu HR w czasie pandemii. Do czego służy? Jakie korzyści przynosi działom HR?

EVP w okresie niepewności rynkowej

EVP czyli Employee Value Proposition a okres niepewności rynkowej - dlaczego warto je zrewidować?

System uczenia się w pracy - badanie gotowości organizacji

System uczenia się w pracy przynosi wiele korzyści pracownikom i pracodawcom. Ostatnią częścią systemu LEarNS jest PROMO czyli badanie gotowości organizacji do wdrożenia środowiska uczenia się w miejscu pracy.

Instamatka w czasie pandemii - jak godzi życie z pracą?

Instamatka w czasie pandemii - badanie, które pokazuje jak godzi życie prywatne z pracą. Jakie są największe problemy? Co kobiety sądzą na temat pracy zdalnej i elastycznych godzinach pracy?

Użyteczny czas nauki w pracy - jak go zaplanować?

Użyteczny czas nauki w pracy - jak go dobrze zaplanować? Co powinien zawierać standardowy zapis w kalendarzu?

Czym jest kultura organizacyjna?

Kultura organizacyjna - czym jest? Jakie są składniki kultury organizacyjnej?

Teoria autodeterminacji (SDT) w procesie uczenia się w pracy

Teoria autodeterminacji (SDT) w procesie uczenia się w pracy - na czym polega? Czym charakteryzuje się potrzeba autonomii, kompetencji i relacji? Jakie są 2 typy celów teorii SDT?

Nowe przepisy prawa pracy - aż 4 razy częściej

Nowe przepisy prawa pracy pojawiają się 4 razy częściej niż przed pandemią. Jak pandemia dokonała rewolucji w HR? Jakie wyzwania stoją przed działem kadr i płac?

Jak zmienia się rynek pracy w 2021 r.?

Rynek pracy w 2021 r. charakteryzuje się elastycznością. Co się zmienia? Jaka jest zawodowa przyszłość Polaków?

Praca zdalna bardziej wyczerpująca?

Praca zdalna okazuje się bardziej wyczerpująca niż praca w biurze. Nasila się zjawisko "zoom fatique". Jakie są minusy home office? Czy pracuje się dłużej? Jak spotkania online wpływają na pracowników?

Zarządzanie personelem w nowej rzeczywistości

Zarządzanie personelem w czasie pandemii nie jest proste. Mimo zmęczenia epidemią, nowa rzeczywistość przyniosła także dobre rozwiązania. Przykładem jest praca zdalna i hybrydowy model pracy. Pracodawcy muszą być elastyczni.

Kontrola prywatnej korespondencji i komunikatora pracownika

Kontrola prywatnej korespondencji pracownika - czy pracodawca ma do tego prawo, gdy wiadomość jest prywatna? Co z tajemnicą korespondencji i ochroną dóbr osobistych pracownika? Czy pracownik ma prawo do odszkodowania?

Jak organizować zespoły, by stawiały czoła wyzwaniom?

Organizacja zespołów w czasie pandemii może przynieść wiele korzyści. Rynek pracy podlega dynamicznym przeobrażeniom. Zmiany te wpływają na funkcjonowanie nie tylko całych firm, ale również poszczególnych zespołów. Jak więc je organizować, by skutecznie stawiały czoła wyzwaniom? Oto 3 wskazówki.

Jak komunikować się z pracownikami w dobie niepewności?

Komunikacja z pracownikami składa się na sukces przedsiębiorstwa. Od zawsze odgrywała kluczową rolę w rozwoju działalności – personel, który otrzymuje jasne, precyzyjne komunikaty, działa bowiem efektywniej. Jednak teraz, w dobie niepewności, jest szczególnie ważna. Oto wskazówki, jak komunikować się z pracownikami w dobie niepewności?

Konkurs "HR OF CHANGE" - zmiany w czasie pandemii

Konkurs "HR OF CHANGE" nagradza pozytywne zmiany w obszarze HRM w czasie pandemii. To właśnie HR-owcy stanęli do walki o pracowników i utrzymanie biznesu w czasie kryzysu. Zapraszamy do udziału w trzech kategoriach: szkolenia i rozwój. zarządzanie zmianą, HR Business Partnering.

Restrukturyzacja – co z pracownikami?

Restrukturyzacja wiąże się ze zwolnieniami grupowymi lub indywidualnymi. Co ze zwalnianymi pracownikami? Czym jest outplacement? Jak przekazać pracownikowi informację o zwolnieniu? Jak informować pracowników o restrukturyzacji? Jak umiejętnie zarządzać emocjami kadry? Jakie znaczenie dla wizerunku ma komunikacja?

Kadry i płace bez wychodzenia z domu

Kadry i płace bez wychodzenia z domu? Zarządzanie procesami kadrowo-płacowymi zostało zinformatyzowane. Wszystko to dzięki możliwości elektronicznego podpisywania dokumentów. Czym jest portal pracowniczy i kiosk w firmie produkcyjnej? Jak wprowadzać innowacje?

Kultury propartnerskie i protransakcyjne - jak się komunikować?

Jak się komunikować w kulturze propartnerskiej i protransakcyjnej? Które państwa nastawione są na budowanie relacji, a które na cel biznesowy i wykonanie zadania? Oto wskazówki do skutecznej komunikacji z przedstawicielami innych kultur.

Jak budować relacje w pracy zdalnej?

Relacje w pracy zdalnej są utrudnione poprzez odległość. Czym jest bliskość symboliczna? Jak budować relacje w zdalnie pracującym zespole? Jakie zadania ma menedżer wirtualnego zespołu? Jakie 4 ćwiczenia warto zadać pracownikom?

Uważność i obserwacja ważne w komunikacji międzykulturowej

Uważność i obserwacja są bardzo ważne w komunikacji międzykulturowej. Okazuje się, że do dobrej komunikacji wystarczą podstawowe umiejętności używane na co dzień. Jak zachować się w sytuacji międzykulturowej? Czym jest kultura niskokontekstowa oraz tryb kontrolowany i automatyczny?

Etykieta wirtualnych spotkań

Etykieta wirtualnych spotkań czyli jak przeprowadzić biznesowe spotkanie online, oszczędzając czas i energię? Jak powinno wyglądać zaproszenie? Jak napisać agendę? Wirtualne spotkania w pracy stały się codziennością, jednak nie wszyscy wiedzą, co wypada, a czego nie wypada robić. Jak się ubrać? Czy można pić kawę?

Rozmowa kwalifikacyjna online - 7 porad dla rekruterów

Rozmowa kwalifikacyjna online dostarcza więcej informacji niż rozmowa telefoniczna. Jak skutecznie przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej online? Oto 7 porad dla rekruterów.

Wypalenie zawodowe - jak przeciwdziałać?

Wypalenie zawodowe jest to problem zarówno dla pracownika jak i dla pracodawcy. Co to jest? Jak przeciwdziałać wypaleniu? Podajemy 4 przykłady profilaktyki.

Służbowa poczta elektroniczna - jak zapewnić bezpieczeństwo?

Służbowa poczta elektroniczna to najczęstszy sposób komunikacji biznesowej. Jest ona narażona na ataki hakerów. Jak zapewnić bezpieczeństwo skrzynki pocztowej? Jak bronić się przed cyberprzestępcami? Oto wskazówki.

Tolerancja niepewności w miejscu pracy

Tolerancja niepewności w miejscu pracy czyli jak sobie radzić, gdy zasady gry są niejasne, a przyszłość niepewna. Odporność to najważniejsze słowo ubiegłego roku. Jak być zatem odpornym na niepewność? Czym jest tolerancja niepewności? Kto się nią charakteryzuje? Dlaczego teraz jest szczególnie ważna? Ekspert podaje 6 sposobów na budowanie tolerancji niepewności.

Języki obce a wysokość wynagrodzenia

Języki obce w pracy mają wpływ na wysokość wynagrodzenia. Jaka jest znajomość języków obcych w Polsce? Jak jest w innych państwach? Ile czasu Polacy poświęcają na naukę? Czy znajomość języków obcych podnosi zarobki? Które języki są potrzebne w pracy? Czy pracodawcy cenią tę umiejętność? Czy kursy językowe to dobry benefit pracowniczy?

COVID-19 w firmie - plan, bhp, komunikacja

COVID-19 w firmie czyli co każdy pracodawca powinien zrobić, aby dostosować się do przepisów covidowych. Zacznij od analizy ryzyka biznesowego i epidemiologicznego. Stwórz plan epidemiologiczny. Jak go przygotować? Jakie przepisy prawne należy znać? Zadbaj o BHP przy pracy zdalnej. Czy można zdalnie skontrolować stanowisko pracy? Dlaczego ważna jest komunikacja? Jak stworzyć strategię komunikacyjną?

Praca zdalna - większym wyzwaniem HR czy IT?

HR jest największym wyzwaniem pracy zdalnej. Okazuje się, że przewyższa nawet IT. Co wymusił na firmach nowy model pracy? Wylicza się digitalizację, inwestycje w oprogramowanie, chmurę obliczeniową, bezpieczeństwo cyfrowe i dodatkowy sprzęt IT. Prawdziwym problemem okazuje się jednak zarządzanie związane ze zmianą komunikacji w zespole. Jak zmieniła się praca działów IT?

Wyzwania HR 2021

Wyzwania HR w 2021 r. wynikają z wniosków, które należy wyciągnąć z 2020 r. Jak pandemia COVID-19 wpłynęła na pracę? Czy w 2021 r. czeka nas powrót do normalności? Czy pracodawcy będą zwalniać? Jak zwalniać, nie tracąc na wizerunku? Czy praca zdalna będzie rozwijana? Co zmienia się w komunikacji?

Rekrutacja wewnętrzna czy zewnętrzna?

Rekrutacja może być prowadzona wewnętrznie bądź zewnętrznie. Ile pracodawcę kosztuje rekrutacja wewnętrzna? Jakie są jej minusy? Jakie korzyści przynosi rekrutacja zewnętrzna? Ile pracodawca może zaoszczędzić?

Trendy HR 2021

Trendy HR w 2021 r. można sprowadzić do 3 najważniejszych: zapewnianie bezpieczeństwa pracownikom, dążenie do redukcji stresu pracowników, stosowanie elastycznych form pracy.

Praca zdalna – 6 wyzwań

Praca zdalna w niektórych branżach trwa nieprzerwanie od początku pandemii. Oznacza to, że także po zakończeniu epidemii ten model świadczenia pracy może stać się normą. Dlatego już dziś pracodawcy powinni uwzględnić taką możliwość w swoich długookresowych planach i stawić czoło wyzwaniom związanym z wprowadzeniem pracy zdalnej oraz wdrożyć narzędzia, które ułatwią jej rozliczanie.

Niskie wynagrodzenie najczęstszą przyczyną zmiany pracy

Aż 80% pracowników zmieniłoby pracę z powodu zbyt niskiego wynagrodzenia. Jak w raporcie Polskiego Instytutu Ekonomicznego przedstawiają się nadużycia przełożonych, relacje pracownicze, styl przywództwa, możliwość rozwoju, obciążenie obowiązkami służbowymi i model kultury organizacyjnej?

Ocena okresowa jako uzasadnienie zwolnienia

Zwolnienie wywołuje u pracownika stres, zaniżenie samooceny, poczucie zagrożenia. Pracodawca powinien opracować procedury offboardingowe, które łagodzą rozstania z pracownikiem. Ocena okresowa może stanowić uzasadnienie zwolnienia. Dobrze jest również przedstawić pracownikowi jego mocne strony

7 grzechów głównych rekrutera IT

Do 7 głównych grzechów rekrutera IT należą: brak feedbacku po zakończonym procesie rekrutacyjnym, brak elastyczności czy przedłużająca się rekrutacja. Sprawdź, jakich błędów nie popełniać.

Nowe wyzwania HR w postpandemicznym świecie

Koronawirus w sposób szczególny wpłynął na organizację pracy i wyzwania HR. Jak rekrutować w postpandemicznym świecie? Jak zarządzać zespołem rozproszonym?

Jak umiejętnie negocjować? [PORADNIK]

Negocjacje to nie tylko instrument przedsiębiorców. Wszyscy negocjujemy. Jak dojść do porozumienia? Okazuje się, że najważniejsze są przygotowania do rozmowy. Jak umiejętnie negocjować? Przedstawiamy krótki poradnik skutecznych negocjacji.

Dlaczego pokolenie Z chce pracować w centrum?

Z badań wynika, że pokolenie Z chce pracować w ścisłym centrum miast. Dlaczego praca w takiej lokalizacji jest przez młodych pracowników najbardziej pożądana?

Jak budować odporność psychiczną pracowników?

Przeprowadzone badania wskazują na negatywne działanie stresu pracowników na ich efektywność w pracy. Jak zatem budować ich odporność psychiczną, aby pomimo różnych przeszkód zawsze działali i szukali rozwiązań? Czym jest rezyliencja?

Zdrowy styl życia pracowników wyzwaniem pracodawców

Promocja zdrowego stylu życia pracowników do współcześnie wyzwanie pracodawców. Zdrowy styl życia zatrudnionych ma bowiem wpływ na zrównoważony rozwój i to nie tylko przedsiębiorstw. Jakie korzyści wynikają z prozdrowotnych działań firmy?

Bezpłatne szkolenie online: “Praca zdalna z perspektywy działów HR. Aspekty prawne” (cz. I)

Zapraszamy na najbliższe bezpłatne szkolenie online dla branży hr "Praca zdalna z perspektywy działów HR. Aspekty prawne", które odbędzie się 9 października 2020 r. o godz. 10:30. Patronat nad cyklem szkoleń objął portal Infor.pl.

Zespoły rozproszone a przestrzeń biurowa

Wiele zespołów pracuje obecnie zdalnie bądź w modelu mieszanym (model hybrydowy). Pracownicy w celu utrzymania odpowiedniej energii i zaangażowania w pracę spotykają się w biurze. Przestrzeń biurowa traci dawny charakter. To przede wszystkim miejsce spotkań, wymiany poglądów i koordynacji zadań. Jak dostosować ją to obecnych realiów?

Praca działu kadr w czasie epidemii

Praca działu kadr z czasie epidemii zmieniła się diametralnie.: kontakty z pracownikami zostały zmniejszone do minimum, zmieniona została organizacja pracy, a proces cyfryzacji znacznie przyspieszył. Czy praca zdalna i model hybrydowy wymusiły przebudowę systemów kadrowych? Jak działu kadr poradziły sobie w czasie lockdownu?

Komu zgłosić dyskryminację w pracy?

Co trzeci Polak doświadcza dyskryminacji w pracy. Najczęściej jest to nierówne traktowanie ze względu na wiek, wygląd i płeć. Mimo ubiegłorocznej nowelizacji Kodeksu pracy w zakresie dyskryminacji i mobbingu, wciąż jest problem z sygnalizowaniem takich przypadków. Pracownicy nie wiedzą, komu zgłosić dyskryminację w pracy.

Aspekty prawne pracy zdalnej – 3 bezpłatne szkolenia on-line dla branży HR!

Zapraszamy na cykl bezpłatnych szkoleń online dla branży HR. Będą to spotkania dotyczące prawnych aspektów pracy zdalnej. Zaczynają się 9 października 2020 r. Patronat nad szkoleniami objął portal Infor.pl.

Home office a opieka nad dziećmi – jak to pogodzić?

Home office to dla rodziców, którzy równocześnie muszą opiekować się dziećmi nie lada wyzwanie. Jak to pogodzić? Czy to w ogóle jest możliwe?

Hybrydowy model pracy - 3 podstawowe rodzaje

Hybrydowy model pracy to połączenie pracy zdalnej z pracą stacjonarną. Zyskał na znaczeniu w dobie epidemii koronawirusa. Poznaj 3 podstawowe rodzaje hybrydowego modelu pracy. Jakie są jego zalety?

REKLAMA