REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Automatyzacja HR a redukcja kosztów

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
iPersonel
eksperci w zakresie oprogramowania zarządzającego kadrami i płacami
Automatyzacja HR a redukcja kosztów
Automatyzacja HR a redukcja kosztów
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Automatyzacja HR znacząco wpływa na redukcję kosztów. Rozwiązania technologiczne pozwalają na optymalizację wydatków, dzięki czemu pracodawcy, gdy szukają sposobów na cięcia – nie muszą rezygnować ze swoich pracowników.

Optymalizacja kosztów przestrzeni biurowej

Automatyzacja HR przyczynia się do redukcji kosztów związanych z utrzymaniem przestrzeni biurowych. W przypadku tej optymalizacji musimy zabrać pod uwagę dwa wymiary kosztów. Po pierwsze, utrzymanie firmowego archiwum, w którym przechowywana jest dokumentacja pracownicza. Po drugie, utrzymanie przestrzeni biurowej jako miejsca pracy. Digitalizacja HR pozwala na obniżenie kosztów w obu przypadkach. W jaki sposób?

REKLAMA

Autopromocja

REKLAMA

Rezygnacja z papierowych wersji dokumentów na rzecz formy elektronicznej eliminuje konieczność prowadzenia firmowego archiwum. To sposób na oszczędności poprzez wynajem mniejszych powierzchni lub zyskanie więcej miejsca w biurze do zagospodarowania.

Ograniczenie wydatków związanych z utrzymaniem biura łączy się także z rosnącą na popularności pracą zdalną. Z powodu pandemii wiele firm wprowadziło możliwość pracy w trybie home office. Na to rozwiązanie mogą pozwolić sobie organizacje, posiadające rozwiązanie chmurowe, które umożliwiają wykonywanie obowiązków z dowolnego miejsca. Oznacza to, że specjaliści HR mogą mieć wszystkie procesy kadrowo-płacowe pod kontrolą – nawet z domu. A firmy mogą mieć efektywnych pracowników – poza biurem. Dostrzegasz obszar do wygenerowania sporych oszczędności, prawda?

Elektroniczny obieg dokumentów

Automatyzacja HR wiążę się z przejściem na elektroniczną dokumentacją kadrowo-płacową. Oznacza to mniejsze wydatki na papier, a także wzrost efektywności. Elektroniczny obieg dokumentów to sposób na sprawną komunikację w firmie i szybkie rozwiązywanie problemów pracowniczych. Przykłady: elektroniczna wysyłka pasków płacowych lub elektroniczna obsługa wniosków urlopowych. Dzięki temu praca specjalistów HR staje się bardziej efektywna i są w stanie wykonać więcej zadań jednego dnia.

Brak przestojów, zachowanie ciągłości pracy

REKLAMA

Oprogramowanie kadrowo-płacowe pozwala na sprawne zarządzanie czasem pracy i kontrolę nad wszelkimi nieobecnościami pracowników w firmie. Z systemem HR ułożysz plan urlopowy, który pozwoli zachować ciągłość pracy. To szczególnie ważne, np. w branży produkcyjnej, gdy każdy przestój wiąże się z ogromnymi stratami finansowymi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Co więcej, osoba odpowiedzialna za planowanie pracy, ma stały dostęp do harmonogramów oraz do puli urlopowej danego pracownika. Oznacza to, że decyzje o akceptacji/odmowie udzielenia urlopu podejmuje zawsze na podstawie aktualnych danych. W efekcie unika ewentualnych braków kadrowych lub przekroczenia limitów urlopowych.

Uniknięcie kosztownych błędów

Nie od dziś wiemy, że za błędy trzeba płacić – a w kadrach i płacach nawet sporo. W tym przypadku również możemy mówić o dwóch wymiarach. Po pierwsze, błędne informacje powstałe, np. w czasie ręcznego wprowadzania danych do systemu lub operowania wyłącznie na papierowych wersjach. Jak oprogramowanie HR likwiduje ten problem?

Rozwiązanie to import danych, który umożliwia przenoszenie plików i wszelkich informacji między systemami – bez ich żmudnego, ręcznego przepisywania. Gdy dane znajdują się w systemie, następnie można je wykorzystać w czasie innych czynności kadrowo-płacowych. Papierowe wersje dokumentów nie dają już tej możliwości, co zwiększa ryzyko popełnienia błędu. W czasie naliczania płac jedno zero lub przecinek w nieodpowiednim miejscu zrobi ogromną różnicę.

Po drugie, kosztowne błędy, wynikające z kar za nieprzestrzeganie przepisów prawa pracy, np. limitów nadgodzin, braku aktualnych badań lekarskich czy pozwoleń na wykonywanie danego zawodu. Jak oprogramowanie HR likwiduje ten problem?

Tak, jak już wspominaliśmy, systemy pozwalają na sprawne zarządzanie czasem pracy. Oznacza to, że menadżerowie HR mają pod kontrolą to, ile pracują ich pracownicy, w jakiej porze i czy mają zapewniony odpoczynek dobowy. W przypadku spraw kadrowych, takich, jak aktualne badania lekarskie, pomaga monitoring zdarzeń, przypominający o upływającej ważności tych terminów. Oczywiście żółte samoprzylepne karteczki też są sposobem, ale w przypadku firm, zatrudniających kilkaset lub kilka tysięcy pracowników są zdecydowanie za mało skuteczne. 😉

Za niedopilnowanie powyższych spraw, grożą pracodawcy kary finansowe w razie kontroli przeprowadzonej przez Państwową Inspekcją Pracy. Automatyzacja HR pozwala ich uniknąć.

Zapisz się na newsletter
Kodeks pracy, urlopy, wynagrodzenia, świadczenia pracownicze. Bądź na bieżąco ze zmianami z zakresu prawa pracy. Zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wyzwania dla pracodawców w zakresie wynagrodzeń. Zmiany pomogą zmniejszyć rotację pracowników

Połowa polskich pracowników uważa, że zarabia za mało. To powód dużej rotacji pracowników. Jakie wyzwania stoją przed pracodawcami? Co muszą zmienić, aby zmniejszyć rotację w firmie?

Raz w roku 14 dni z rzędu urlopu wypoczynkowego? Czy to obowiązek pracownika?

Czy pracownik musi raz w roku kalendarzowym wykorzystać 14 dni urlopu wypoczynkowego z rzędu? Zgodnie z art. 162 Kodeksu pracy na wniosek pracownika urlop może być podzielony na części, ale co najmniej jedna część wypoczynku powinna trwać nie mniej niż 14 kolejnych dni kalendarzowych.

Nie do 5 000 zł a do 46 000 zł: nowe przepisy już w mocy. Poszła w górę wysokość grzywny za wykroczenia przeciwko przepisom ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych

Nie do 5 000 zł a do 46 000 zł. Aż 9. krotnie poszła w górę wysokość grzywny za wykroczenia przeciwko przepisom ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych. Kto zyska a kto straci i dlaczego tak się stało? Ustawodawca reaguje na bieżącą sytuację na rynku pracy. Tym samym znowelizowano najistotniejszą ustawą w obszarze ubezpieczeń społecznych jaką jest ustawa z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (t.j. Dz.U. z 2025 r. poz. 350, dalej jako: ustawa). Zatem za co można nałożyć taką grzywnę?

Sprawdź, którym liderem jesteś: kontroler, terapeuta, mesjasz, eko-lider [Zarządzanie]

Dr Simon Western wyróżnia 4 typy liderów w firmach: terapeuta, mesjasz, kontroler i eko-lider. Który typ przywództwa został uszyty na miarę naszych czasów? Sprawdź, którym typem lidera jesteś.

REKLAMA

Nadchodzi jawność wynagrodzeń. Co się zmieni?

94% kandydatów do pracy przez brak widełek płacowych w ogłoszeniu rezygnuje z aplikowania, nawet jeśli oferta jest atrakcyjna dla rozwoju ich ścieżki kariery. Nadchodzi jawność wynagrodzeń. Co to oznacza? Czy podanie widełek płacowych w ogłoszeniach o pracę będzie obowiązkowe?

Lipiec 2025: jakie zmiany i ważne daty w prawie pracy i ubezpieczeń społecznych?

Lipiec 2025 r. przyniósł ważne zmiany w prawie pracy i ubezpieczeń społecznych. Zmiany mają wpływ na sytuację pracowników, pracodawców, osób z niepełnosprawnościami, przedsiębiorców, osób bezrobotnych, stażystów i dla wielu innych grup. Wchodzi w życie sporo nowych przepisów - jedne są bardziej niszowe - bo dotyczące np. zatrudnienia w służbach, a drugie mniej, odnoszące się do wielu osób. Przypominamy też jakie są ważne terminy kadrowo-płacowe, które powinny być dochowane w lipcu 2025 r.

Czy certyfikacja ISO nadal ma sens?

Zarządzanie jakością, zarządzanie środowiskowe, systemy zapewniania bezpieczeństwa i higieny pracy czy czystości mikrobiologicznej – nowoczesne organizacje, szczególnie te, działające globalnie, porządkują wewnętrzne procesy własnymi procedurami. Czy w tej sytuacji certyfikacja ISO nadal ma sens? – Bez wątpienia. I to nie tylko po to, żeby zwiększyć konkurencyjność i wiarygodność w oczach kontrahentów – przekonuje Katarzyna Petrusiewicz, ekspert CWS Workwear.

Najbardziej szanowane zawody 2025. B2B, outsourcing i praca tymczasowa wypierają umowę o pracę

Jakie zawody są obecnie najbardziej szanowane przez społeczeństwo? Na końcu listy znajdują się posłowie, europosłowie, samorządowcy, influencerzy i youtuberzy. Zmienia się idealna wizja pracy - B2B, outsourcing i praca tymczasowa wypierają umowę o pracę.

REKLAMA

Pracodawca powinien redukować przebodźcowanie pracowników [SPOSOBY]

Współcześnie pracujemy za dużo, za głośno i za szybko. Wpływa to na przebodźcowanie, co z kolei powoduje niezdolność do koncentracji, złe samopoczucie, a nawet problemy psychiczne. Raport Pracuj.pl “Neurokomfort w pracy i rekrutacji, czyli przed jakimi wyzwaniami stajemy jako neuroróżnorodni w świecie pełnym bodźców” przedstawia problem i podaje pracodawcom sposoby na redukowanie przebodźcowania pracowników.

Uwaga! Komunikat ZUS: Od 1 lipca 2025 nowy kod ubezpieczenia dla osób niepełnosprawnych na stażu. Sprawdź, jak rozliczać 09 21 i 09 20

ZUS przypomina: od 1 lipca 2025 r. obowiązuje nowy kod tytułu ubezpieczenia dla osób niepełnosprawnych pobierających stypendium z urzędu pracy. Zmiana wynika z nowelizacji rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.

REKLAMA