REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

HR w chmurze – 5 mitów

iPersonel
eksperci w zakresie oprogramowania zarządzającego kadrami i płacami
HR w chmurze – 5 mitów
HR w chmurze – 5 mitów
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Wokół HR w chmurze pojawiło się wiele mitów. Warto je sprostować i dać innym szansę na wdrożenie nowych możliwości w firmie. Jakie przekonania są nieprawidłowe i wymagają sprostowania? Wyjaśniamy poniżej.

HR w chmurze – jakie mity?

Popularność chmury niewątpliwie wzrasta. Wraz z tym wzrostem zauważyliśmy, że w obiegu zaczęły pojawiać się błędne teorie, często wynikające z niewiedzy na temat dostępnych rozwiązań, jak i samego modelu ich funkcjonowania. Nasz cel na dziś? Rozprawienie się z tymi mitami.

REKLAMA

Autopromocja

1. Korzystanie z systemu HR wymaga dużych umiejętności IT

Sprostowanie: jeśli chcesz korzystać z systemu kadrowo-płacowego, nie musisz mieć ani specjalistycznej wiedzy ani umiejętności z zakresu IT. Oprogramowania nieustannie są rozwijane, a twórcy dbają o to, by ich obsługa była prosta i bezproblemowa. Intuicyjność to atut systemu HR i dostawcy rozwiązań informatycznych doskonale zdają sobie z tego sprawę. Z tego względu specjaliści UI/UX ulepszają produkt pod kątem użyteczności krańcowego użytkownika. Biorą pod uwagę takie elementy, jak układ menu, kolorystyka, rozkład tekstu, łatwy dostęp do funkcji czy kolejność poszczególnych procesów. Projektant sprawia, że komunikacja na linii interfejs – użytkownik przebiega w skuteczny sposób, a doświadczenia odbiorcy związane z użytkowaniem są przyjemne.

W związku z tym czy trzeba obawiać się obsługi oprogramowania kadrowo-płacowego? Zdecydowanie nie. Co więcej, często dostawcy IT oferują szkolenia dla nowych użytkowników, co ułatwia zaznajomienie się z programem kadrowo-płacowym i w krótkim czasie czyni ich zaawansowanymi użytkownikami.

2. HR w chmurze to zbyt drogie rozwiązanie

Często małe firmy uważają, że nie mogą pozwolić sobie na HR w chmurze ze względu na koszty. Kolejny mit! Na rynku są oprogramowania przeznaczone dla małych, średnich i dużych firm. Oczywiście im większa firma i większe potrzeby, tym trzeba przygotować się na wyższe koszty wdrożenia. Jednak należy przy tym pamiętać o dwóch rzeczach. Po pierwsze, dostawcy IT oferują modele subskrypcyjne, co oznacza, że koszt systemu to stała miesięczna opłata, która jest znacznie niższa od jednorazowego zakupu licencji. Po drugie, wdrożenie oprogramowania kadrowo-płacowego to nie koszt, lecz inwestycja. Automatyzacja HR i związane z nią usprawnienia to znaczne oszczędności dla firmy. Na ten aspekt trzeba patrzeć wielowymiarowo. Należy uwzględnić cięcia kosztów w postaci konkretnych liczb, np. utrzymanie firmowego archiwum na przechowywanie papierowej dokumentacji pracowniczej, ale także wzrost wydajności i efektywności pracowników działu HR poprzez rezygnację z wykonywania powtarzalnych czynności. Jak automatyzacja HR redukuje koszty? Nasi eksperci iPersonel wyjaśnili to w poprzednim artykule:

3. Dane w chmurze nie są bezpieczne

REKLAMA

Czy bezpieczniejsze są dane przechowywane w firmowym archiwum pod kluczem? Czy łatwiej zniszczyć lub zgubić papierowe dokumenty? No właśnie. Też tak myślimy. Elektroniczna forma dokumentacji ma znaczną przewagę nad swoimi tradycyjnymi, papierowymi odpowiednikami.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Po pierwsze, technologiczne zabezpieczenia czuwają nad tym, by dostęp do danych był utrudniony, zapewniając wgląd tylko upoważnionym osobom. Po drugie, kopie zapasowe sprawiają, że dane można odzyskać w przypadku ich nieprawidłowego usunięcia. Po trzecie, data center posiadają certyfikaty, które potwierdzają bezpieczeństwo przechowywanych danych. Wymagania w tym zakresie obejmują architekturę, mechanikę, systemy chłodzenia czy ochronę przeciwpożarową. Innymi słowy, dokłada się wszelkich starań, by poufne dane zostały poufnymi.

4. Oprogramowanie wymaga własnej serwerowni i dodatkowych pracowników IT

Musisz? Nie musisz. W modelu SaaS (Software as a Service, czyli oprogramowanie jako usługa) to dostawca systemu kadrowo-płacowego jest odpowiedzialny za infrastrukturę IT i jej prawidłowe funkcjonowanie. W związku z tym nie musisz inwestować we własną serwerownię i dodatkowych administratorów IT, ponieważ Twój dostawca wszystkim się zajmie. To jego obowiązkiem jest zapewnienie nieprzerwanego działania systemu, bezpieczeństwa danych, a także eliminowanie ewentualnych błędów i dostarczanie aktualizacji w przypadku zmian prawnych. Jako odbiorca usługi nie martwisz się o te aspekty, lecz zajmujesz się innymi sprawami, istotnymi dla rozwoju Twojego biznesu.

5. Nowe oprogramowanie to bardzo skomplikowany proces

Nie mówimy, że wdrożenie nowego oprogramowania w średnich i dużych firmach to pestka. Jednocześnie zaprzeczamy, by był to proces na tyle skomplikowany, by stał się czynnikiem blokującym wdrożenie danego systemu. Wiele oczywiście zależy od dostawcy rozwiązania informatycznego. Jeśli wybierzesz dobrze, dostawca, który ma sprawdzone metody wdrażania, przeprowadzi Cię przez cały proces bezboleśnie.

Zmiana oprogramowania wcale nie musi oznaczać także przerwy w wykonywaniu obowiązków. Dane można zaimportować i kontynuować historię zatrudnienia swoich pracowników. Co więcej, często praktyką jest to, że w początkowej fazie dwa oprogramowania funkcjonują równolegle, by ostatecznie nowy system przejął wszystkie procesy związane z kadrami i płacami. Dla ułatwienia niektóre firmy oferują także szkolenia dla nowych użytkowników czy asystę przy pierwszym naliczaniu płac.

Jak widzisz, wdrożenia nie należy się obawiać, ponieważ specjaliści czuwają nad poszczególnymi etapami implementacji systemu w firmie i wiedzą, jak postępować.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wolne 2 maja i 10 listopada 2025 r. dla wybranych pracowników. Jest zarządzenie premiera

Prezes Rady Ministrów wydał zarządzenie w sprawie czasu pracy i dni wolnych. Wiadomo już kto zgodnie z nowymi przepisami ma wolne 2 maja i 10 listopada 2025 r. Dwa dodatkowe dni wolne są jednak tylko dla niektórych pracowników.

Pierwsze trzynaste emerytury ZUS wypłaci 1 kwietnia. Jaka będzie wysokość dodatkowej emerytury?

1 kwietnia pierwsze trzynastki wpłyną na konta emerytów i rencistów. Nie każdy dostanie dodatkową trzynastą emeryturę w takiej samej kwocie. Kwota, która wpłynie na konta seniorów jest uzależniona od tego jak wysoka jest ich comiesięczna wypłata z ZUS, ponieważ trzynastka będzie opodatkowana i oskładkowana.

BHP: Komu przysługuje obuwie ochronne?

Obuwie ochronne BHP – kto powinien je stosować i dlaczego jest niezbędne? Odgrywa kluczową rolę w zapewnieniu bezpieczeństwa w miejscu pracy. W wielu branżach stanowi podstawowy środek ochrony indywidualnej, zabezpieczając pracowników przed poważnymi urazami. Dobrze dobrane buty nie tylko chronią stopy przed uderzeniami, przecięciami czy przebiciami, ale także zapewniają stabilność, wygodę i odporność na czynniki środowiskowe. W jakich zawodach obuwie ochronne jest konieczne i jakie zagrożenia może ograniczyć?

Czy dodatek motywacyjny będzie dla wszystkich pracowników? Obecne rozwiązania są krzywdzące

Związek Miast Polskich przyjął stanowisko w sprawie dofinansowania wynagrodzeń pracowników pomocy społecznej. Zdaniem samorządowców włączenie wszystkich pracowników realizujących zadania z zakresu szeroko rozumianej pomocy społecznej do programu dodatku motywacyjnego przełoży się na jakość świadczonych usług.

REKLAMA

Obowiązkowe odpisy i dobrowolne zwiększenia na ZFŚS w 2025 r. Ile wynoszą i w jakim terminie je wpłacić?

Do 31 maja 2025 r. pracodawca tworzący zakładowy fundusz świadczeń socjalnych musi wpłacić na rachunek funduszu kwotę stanowiącą co najmniej 75 proc. równowartości dokonanych odpisów. Pozostałą kwotę dokonanych odpisów i zwiększeń należy przekazać na rachunek bankowy ZFŚS w terminie do 30 września 2025 r. Jaka jest wysokość odpisów i zwiększeń na ZFŚS w 2025 r.?

Komu przysługuje renta wdowia i w jakiej wysokości? ZUS zaprasza na dyżur telefoniczny

Od 1 lipca 2025 r. osoby owdowiałe będą mogły pobierać swoją emeryturę oraz powiększyć ją o część renty rodzinnej po zmarłym małżonku. Alternatywnie będą mogły pobierać rentę rodzinną wraz z częścią swojej emerytury. Jak starać się o rentę wdowią odpowiedzą eksperci ZUS podczas dyżuru telefonicznego.

Komunikat ZUS: Wdrożenie nowej metryki programu Płatnik

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje o planowanym wdrożeniu nowej metryki 307 dla wersji 10.02.002 programu Płatnik.

Polacy żyją coraz dłużej - GUS opublikował tablicę średniego dalszego trwania życia. Czy ZUS przeliczy emerytury?

Nowa tablica średniego dalszego trwania życia kobiet i mężczyzn wskazuje, że Polacy żyją coraz dłużej. Czy warto składać wnioski o ponowne przeliczenie już otrzymywanej emerytury?

REKLAMA

Trwa nabór wniosków o świadczenie wychowawcze. Jak uniknąć przerwy w wypłatach 800 plus?

1 czerwca 2025 r. rozpocznie się nowy okres świadczeniowy w programie 800 plus. Wniosek o świadczenie wychowawcze można złożyć jedynie drogą elektroniczną. Jak można uniknąć przerwy w wypłacie świadczenia?

Jak prawidłowo usprawiedliwić nieobecności w pracy. Nieprzyjemne konsekwencje zaniedbania tego obowiązku

W razie nieobecności w pracy pracownik zobowiązany jest do jej usprawiedliwienia. W tym celu przepisy prawa pracy określają, jakie są przyczyny usprawiedliwiające nieobecność w pracy. Wymieniają też dowody, na podstawie których można usprawiedliwić nieobecność pracownika.

REKLAMA