| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > mianowanie

Temat: pracownik

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu pracownik. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące pracownik.

Nawiązanie stosunku pracy na podstawie mianowania

Aktualizacja: 17.09.2015

Kodeks pracy nie zawiera szczegółowej regulacji poświęconej mianowaniu. W tym zakresie odsyła do innych aktów prawnych regulujących prawa i obowiązki poszczególnych grup zawodowych. Nawiązanie stosunku pracy na podstawie mianowania może nastąpić tylko wtedy, gdy przewidują to przepisy prawa, np. ustawa o pracownikach samorządowych, czy Karta Nauczyciela. »

Praca w urzędzie

Aktualizacja: 25.02.2013

Pracę w urzędzie może uzyskać osoba spełniająca warunki określone w ustawie o służbie cywilnej lub o pracownikach samorządowych oraz w ogłoszeniu o naborze. Zwykle przeprowadzana jest tylko rozmowa kwalifikacyjna, chociaż przepisy dopuszczają stosowanie testów wiedzy. »

Możliwość zwolnień niektórych pracowników a wiek emerytalny

Aktualizacja: 08.01.2013

Zmiana terminów osiągania wieku uprawniającego do zakończenia aktywności zawodowej niesie za sobą również potrzebę dostosowania przepisów z ustaw pragmatycznych określających możliwość rozwiązania stosunku pracy z osobami wykonującymi zawody i prace wymagające szczególnych umiejętności. »

Obsadzanie wolnych stanowisk urzędniczych

Aktualizacja: 24.05.2011

Co do zasady, samorządowych urzędników należy zatrudniać w drodze otwartego i konkurencyjnego naboru. Ale stanowiska urzędnicze mogą być też obsadzane m.in. przez przeniesienie na nie osób już pracujących w samorządzie. »

Służba cywilna - limit mianowań na 2011 r.

Aktualizacja: 04.04.2011

W 2011 r. tylko 500 pracowników administracji rządowej może ubiegać się o uzyskanie mianowania gwarantującego im stabilność stosunku pracy. »

Urzędnikom można wypowiedzieć stosunek pracy, gdy ukończą 65 lat

Aktualizacja: 20.12.2010

Pracownikom mianowanym zatrudnionym w urzędach państwowych i samorządowych, którzy ukończą 65 lat (zarówno kobiety, jak i mężczyźni), można wypowiedzieć stosunek pracy. Dzisiaj, 21 grudnia, wchodzi w życie ustawa nowelizująca ustawy o pracownikach urzędów państwowych oraz ustawy o pracownikach samorządowych. »

POLECANE

REWOLUCJA W DOKUMENTACJI PRACOWNICZEJ 2019

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Jakub Pszczółkowski

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »