REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Pracownik, Hr

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Nowe trendy w kulturze organizacyjnej – CIO i CLO

Chief Innovation Officer (CIO) oraz Chief Learning Officer (CLO) to nowe trendy w kulturze organizacyjnej. Jakie role pełni dyrektor ds. innowacji i dyrektor ds. zarządzania wiedzą?

Jak osiągać wyznaczone cele?

Wiele osób poddaje się rutynie i nie realizuje własnych celów. Czasami brakuje im odwagi, by po nie sięgnąć. Zdarza się również, że te osoby w ogóle nie planują przyszłości. Tymczasem warto urzeczywistniać swoje marzenia. Jak dążyć do ich realizacji?

Znaczenie szacunku do pracownika

Pracownicy niezadowoleni z pracy szukają innych miejsc zatrudnienia, a przy tym opowiadają innym o warunkach pracy i płacy funkcjonujących w firmie. Warto zapoznać się z wynikami badania Harvard Business School, według których ponad 70 proc. kryzysów medialnych to efekty doniesień byłych bądź aktualnych pracowników. Jakie zatem jest znaczenie szacunku do pracownika?

Optymalna motywacja

Wydawałoby się, że im większa motywacja, tym osiągnięcie celu staje się łatwiejsze. Ale czy rzeczywiście tak jest? Okazuje się, że wysoka motywacja może przeszkodzić w osiągnięciu planowanego rezultatu. Jak osiągnąć optymalną motywację?

REKLAMA

Hobby w CV a zatrudnienie

Prawie każde CV zawiera rubrykę "Hobby" bądź "Zainteresowania". Zwykle znajduje się na końcu strony i w wielu CV wygląda tak samo. Warto zastanowić się nad jej zawartością, gdyż rekruterzy lubią czytać o zainteresowaniach kandydatów do pracy. Czy zainteresowania i hobby mogą zaważyć o zatrudnieniu pracownika?

Godzenie życia prywatnego z zawodowym w dobie Internetu

Godzenie życia prywatnego z zawodowym w dobie Internetu to nielada wyzwanie. Zadaje się pytania o granicę dzielenia się życiem prywatnym na portalach społecznościowych. Czy prezes poważnej firmy nie może pozwolić sobie na odrobinę luzu na Facebooku? Autorka książki „Dot.s(com)plikowane. Jak rozplątać nasze życie w sieci”, Randi Zuckerberg, odpowiada w niej na trudne pytania.

Tradycyjne i komputerowe gry szkoleniowe

Pracodawcy coraz częściej w celu rozwoju pracowników stosują różnego rodzaju gry szkoleniowe. Wyróżnia się tradycyjne i komputerowe gry szkoleniowe. Łączenie rozrywki z nauką i wyciąganiem wniosków to najbardziej efektywna forma szkoleniowa.

Nowe technologie w rekrutacji

Coraz widoczniejszym trendem w branży HR jest wykorzystywanie nowych technologii w rekrutacji. Czy rzeczywiście specjaliści ds. personalnych szukają pracowników poprzez Internet? Czy analizy kompetencji kandydatów dokonuje program komputerowy? Jak sprawdzają się social media w procesie pozyskania nowej kadry?

REKLAMA

Wpływ wzrostu gospodarczego na wykwalifikowanych pracowników

Wzrost gospodarczy przyczynia się do masowej ucieczki wykwalifikowanych pracowników. Tak wynika z przeprowadzonego przez Hay Group badania. Pracodawcy stają przed trudnym zadaniem. Co zrobić, aby zatrzymać talenty w swojej firmie?

Ocena pracy działów HR przez menedżerów

Badania przeprowadzone przez Hay Group wykazały brak partnerstwa między działami HR a menedżerami liniowymi, który utrudnia skuteczne zarządzanie. Podstawowym problemem wydaje się być niechętne dzielenie się informacjami i wolna reakcja działów zarządzania zasobami ludzkimi. Jak zmienić aktualną sytuację?

Transformacja działów HR

20 ostatnich lat to okres transformacji działów HR. Wiąże się z otwarciem rynku, wolnością gospodarczą i rozwojem przestrzeni biznesowej w Polsce. W dalszym ciągu zmian wymaga podejście do kapitału ludzkiego. Jak wygląda proces ewolucji zarządzania zasobami ludzkimi?

Jak powinno wyglądać przywitanie i uścisk dłoni?

W kontaktach biznesowych oraz komunikacji między pracownikiem a pracodawcą bardzo ważne znaczenie ma pierwsze wrażenie. Jak powinno wyglądać prawidłowe przywitanie i uścisk dłoni? Na co należy zwrócić uwagę?

Jak wybrać ubezpieczenie grupowe dla pracowników?

Pracodawcy powinni wybierać ubezpieczenia grupowe oferujące pakiety z szerokim zakresem zdrowotnym. To ważne dla ochrony zdrowia i życia pracownika oraz jego rodziny. Jak wybrać ubezpieczenie grupowe dla pracowników?

Zarządzanie talentami w firmie

Zarządzanie talentami w firmie powinno być oparte na rozwijaniu umiejętności i kompetencji pracownika. Dotyczy to szczególnie pracowników o najwyższym potencjale, którzy mogą mieć ogromny wpływ na przyszłość pracodawcy.

Open space - wady i zalety

Open space ma swoje wady i zalety. Pracownicy wykonujący pracę w biurze o otwartej przestrzeni mogą łatwiej się ze sobą porozumiewać, co może wpłynąć pozytywnie na integrację zespołu. Z drugiej strony może ucierpieć na tym efektywność pracowników. Niektórzy nie potrafią pracować w takich warunkach w skupieniu.

Regionalny Konwent HR - 16 października 2014 r.

Serdecznie zapraszamy na Regionalny Konwent HR, który odbędzie się 16 października 2014 r. w Gdańsku.

Międzynarodowy Konwent HR - 9 października 2014 r.

Zapraszamy na Konferencję Międzynarodowy Konwent HR, która odbędzie się 9 października w Warszawie. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie branży HR.

Kompetencje mentora w organizacji

W mentoringu wszyscy wygrywają: mentee, mentor i organizacja. Mentor to osoba będąca wzorem dla mentee. Jakie kompetencje powinien posiadać dobry mentor?

Rozwiązanie umowy bez wypowiedzenia przez pracownika

Rozwiązanie umowy o pracę bez wypowiedzenia przez pracownika może nastąpić w przypadku, gdy pracodawca ciężko naruszy swoje podstawowe obowiązki. Kiedy można dokonać wypowiedzenia w trybie natychmiastowym?

Jak postępować z nielojalnym pracownikiem?

Lojalność i zaufanie to podstawowe zasady współpracy, jednak nie mogą one podlegać tylko subiektywnej ocenie pracodawcy. Kiedy dochodzi do nadużycia jego zaufania? Jakie działania można w takich przypadkach podjąć wobec szeregowych pracowników, a jakie wobec kadry kierowniczej?

Ochrona pracownika w wieku przedemerytalnym

Ochrona pracownika w wieku przedemerytalnym dotyczy zarówno wypowiedzenie warunków pracy i płacy, jak i samej umowy (zarówno okresowej, jak i bezterminowej).

Praca w małej firmie czy w korporacji?

Zatrudnienie w małej firmie czy w korporacji? - przed takim dylematem stoi wiele młodych osób, które nie mają zbyt wielkiego doświadczenia zawodowego. Wśród tych, którzy je w mniejszym lub większym stopniu nabyli, opinie są podzielone. Jedni wolą stabilne zatrudnienie, które oferuje praca w korporacji. Inni wybierają wyzwania i szeroki zakres kompetencji, jakie spotkać można pracując w małej firmie. Kto ma rację?

Zarządzanie talentami pracowników: dlaczego tak niewielu firmom się to udaje?

W czasach gospodarki opartej na wiedzy zasoby ludzkie stanowią największy potencjał firm i organizacji. Dlatego tak ważne jest umiejętne zarządzanie zdolnościami i kompetencjami pracowników. Bo dobrze zarządzane talenty to najlepszy sposób dystansowania konkurencji.

Wybór lidera zespołu pracowniczego

Wybór lidera zespołu pracowniczego jest niezwykle ważny w każdej firmie. Od niego zależy efektywność pracy całego zespołu. Jego obowiązkiem jest czuwać nad pracą pozostałych pracowników oraz mobilizować ich do działania. Jak dokonać wyboru najlepszego lidera i wykorzystać jego talent w firmie?

Stres z powodu braku gwarancji stałego zatrudnienia

Stres zawodowy dotyczy 30 proc. Polaków. Najczęściej pojawia się w sytuacji, gdy pracownik nie ma gwarancji stałego zatrudnienia lub stawiane wymagania przekraczają jego możliwości. Stres wiąże się także z ograniczonym przedziałem czasowym przeznaczonym na wykonanie zbyt dużej liczby poleceń.

Dni wolne od pracy

Co do zasady niedziele i święta to dni wolne od pracy, jednak istnieją sytuacje, w których dopuszczalne jest świadczenie pracy w tych dniach, np. w systemie pracy w ruchu ciągłym lub pracy zmianowej oraz w sytuacjach nadzwyczajnych takich jak konieczność prowadzenia akcji ratowniczej.

Cechy przydatne kandydatowi bez doświadczenia zawodowego?

Osoby bez doświadczenia zawodowego mają gorszą pozycję na rynku pracy, a co za tym idzie utrudnione zadanie w poszukiwaniu pracy. Są rzadziej zapraszane na rozmowę kwalifikacyjną i zatrudniane. To jednak nie oznacza, że nie mają szansy na znalezienie dobrej pracy. Jakie cechy są przydatne kandydatowi bez doświadczenia zawodowego?

Jak maksymalnie skupić się w pracy?

Statystycznie każdy człowiek o spędza koło 1/3 swojego życia w pracy. Czas ten powinien być wykorzystany przez pracownika jak najefektywniej. Istnieje wiele czynników, takich jak presja czasu czy duża liczba obowiązków, które rozpraszają pracownika w pracy. Jak maksymalnie skupić się w pracy?

Kiedy przepisy prawa pracy nie działają na korzyść pracownika?

Co do zasady przepisy prawa pracy działają na korzyść pracownika. Istnieją jednak sytuacje, w których nie stosuje się ogólnej zasady. Kiedy przepisy prawa pracy nie działają na korzyść pracownika?

Roczna informacja dla pracownika - najczęstsze błędy

Płatnicy składek mają obowiązek przekazania ubezpieczonym informacji zawartych w raportach imiennych przekazanych do ZUS za ubiegły rok, z podziałem na poszczególne miesiące do dnia 28 lutego 2014 r. W przypadku, gdy ubezpieczeni otrzymywali taką informację co miesiąc, płatnicy nie mają, co do zasady, obowiązku przekazywania im informacji rocznej, chyba że ubezpieczony zwróci się z wnioskiem o jej wydanie.

Kiedy i w jakiej formie pracownik może rozwiązać umowę o pracę bez wypowiedzenia?

Kodeks pracy przewiduje możliwość rozwiązania przez pracownika stosunku pracy bez zachowania okresu wypowiedzenia. Kiedy i w jakiej formie pracownik może rozwiązać umowę o pracę bez wypowiedzenia?

Niezbędna znajomość nowych technologii cz.2

Prezentujemy drugą część wywiadu z Natalią Hatalską, ekspertką trendów w nowych technologiach i ambientem marketingu. W drugiej części wywiadu ekspertka opowiada nam o niestandardowych formach promocji i (nie)zarabianiu na blogu.

Niezbędna znajomość nowych technologii cz.1

Prezentujemy pierwszą część wywiadu z Natalią Hatalską, ekspertką trendów w nowych technologiach i ambientem marketingu. Ekspertka radzi, iż na "poszukiwanie pracy należy traktować w kategorii kampanii reklamowej, gdzie grupą docelową jest jedna, dwie, a nawet trzy osoby". Jak to rozumieć?

Potrzeba chaosu i kreatywność

W ludziach tkwi potrzeba chaosu. Chaos nie jest równoznaczny z bałaganem, choć może mu towarzyszyć podobny rodzaj niepokoju. Może być dobrodziejstwem nadanym od natury. Przykładem na to jest kreatywność.

Pomieszczenie socjalne w pracy

Zgodnie z przepisami pracodawca ma obowiązek zapewnić pracownikom pomieszczenie socjalne. Nakazuje to rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy.

Podwyżka według polskiego pracownika

Zadowolenie z pracownika, większe kompetencje i staż pracy - oto trzy najważniejsze powody według pracowników, za które powinna należeć się podwyżka. Jednak tylko 38% zatrudnionych w Polsce, zgłasza się po wyższe wynagrodzenie do pracodawcy.

Skupienie na teraźniejszości drogą do sukcesu

Planując przyszłość nie trudno jest stracić skupienie na teraźniejszości. Skupienie się na teraźniejszości może nam zaś ułatwić osiągnięcie sukcesu w wielu dziedzinach.

Jak budować karierę zawodową?

Chociaż wielu wydają się być nieosiągalne, to wciąż kuszą. Tak, tak - mowa o stanowiskach menedżerskich. Na ile prawdziwa jest wizja zawodowego raju utraconego? I czy nie jest tak, że aby zostać menedżerem, wystarczy jasne wyznaczenie sobie celów i systematyczne do nich dążenie poprzez uczciwą pracę?

Bierna obecność pracownika w pracy

Bierna obecność pracownika w pracy oznacza słabą efektywność działań, co w konsekwencji wpływa negatywnie na dochody firmy. Większa wydajność pracy wpłynęłaby korzystnie na wizerunek i wyniki finansowe zakładu pracy. Jak zmotywować pracowników do bardziej efektywnej pracy?

Szkolenia sposobem na aktywizację grupy osób 45+

Liczba projektów realizowanych pod szyldem "aktywizacja osób po 45. roku życia" pokazuje, jak ważne dla naszej gospodarki jest ukierunkowanie na osoby dojrzałe. Liczne inicjatywy podejmowane na tym froncie mają na celu podnoszenie kwalifikacji oraz umiejętności osób po 45. roku życia jak również promocji utrzymania zatrudnienia. Projekty dofinansowywane ze środków unijnych pozwalają pracownikom z dłuższym stażem na podnoszenie własnych kompetencji dzięki licznym szkoleniom i kursom kierowanym przede wszystkim do tej właśnie grupy wiekowej.

Czynniki utrudniające koncentrację w pracy

Czynników, które mają wpływ na brak skupienia pracowników przy wykonywanej pracy jest wiele. To nie tylko głośne rozmowy, telefony czy irytująca muzyka. Czynników, które nie pozwalają skupić się na pracy jest dużo więcej.

Zatrudnianie pracownika tymczasowego

Pracodawcy coraz częściej pozyskują pracowników z zasobów agencji pracy tymczasowej. Aby prawidłowo zatrudnić pracownika tymczasowego, pracodawca musi zapoznać się z zasadami jego zatrudnienia. Odpowiedzi szukać należy w ustawie o zatrudnianiu pracowników tymczasowych.

Sabbatical - urlop dla profesjonalistów

Subbatical jest nową forma motywowania pracowników. W Polsce z możliwości tej korzystają nieliczni pracodawcy. Benefit ten jest inaczej nazywany urlopem dla profesjonalistów. Na czym polega Sabbatical i jaki przybiera kształt w Polsce i na świecie?

Doświadczenie - czy jest ważne?

Czy doświadczenie jest ważne? W Polsce nadal panuje tendencja do pozostawania w jednym miejscu pracy przez wiele lat, czasami nawet przez całe życie, do momentu, gdy nie stracimy tam zatrudnienia.

Hobby pomaga w pracy

Hobby pomaga w pracy. Wpływ hobby na pracę zauważyli nie tylko psychologowie. Coraz więcej dużych firm i korporacji wprowadza specjalne programy przeznaczone dla swoich pracowników, które mają im pomóc w realizowaniu różnych pasji w wolnym czasie.

Plan urlopów w organizacji

Plan urlopów określa terminy urlopów wypoczynkowych w danym zakładzie pracy. Plan ustala pracodawca, uwzględniając wnioski pracowników. Jest wiążący dla pracodawcy i pracowników. Czy możliwe są odstępstwa od ustalonego wcześniej planu?

Prawidłowe powierzenie pracownikowi innej pracy

Pracodawca ma możliwość powierzenia pracownikowi innej pracy niż określona w umowie o pracę, bez konieczności wypowiadania dotychczasowych warunków pracy lub płacy. Powierzenie pracownikowi innej pracy może nastąpić na okres nieprzekraczający 3 miesięcy w roku kalendarzowym. Na przełomie roku więc pracodawca może powierzyć taką pracę nawet na 6 miesięcy, tj. od 1 października 2013 r. do 31 marca 2014 r. Ponadto obwarowane jest określonymi w Kodeksie pracy warunkami.

Zmiana statusu nauczycieli placówek opiekuńczo-wychowawczych od 2014 roku

Nowelizacja ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej uchyla stosowanie Karty Nauczyciela w stosunku do nauczycieli, wychowawców i innych pracowników pedagogicznych zatrudnionych w placówkach opiekuńczo-wychowawczych. Od 1 stycznia 2014 r. staną się oni pracownikami samorządowymi.

Jak rozliczyć wydatki poniesione na organizację świątecznego spotkania?

W okresie świąt większość pracodawców organizuje bożonarodzeniowe spotkania dla swoich pracowników. Jak rozliczyć wydatki związane z organizacją świątecznego spotkania. Czy przygotowane przez pracodawcę paczki świąteczne, wręczane podczas spotkania będą kosztem podatkowym? Co z odliczeniem VAT od zakupionych prezentów?

Prawne i finansowe warunki pracowniczego zakazu konkurencji

Jednym ze sposobów zabezpieczenia interesów pracodawcy jest zawarcie z pracownikiem umowy o zakazie konkurencji, która może obowiązywać w trakcie zatrudnienia albo po jego ustaniu. O ile umowa obowiązująca podczas zatrudnienia nie powoduje obowiązku wypłaty odszkodowania przez pracodawcę, o tyle zawarcie tzw. klauzuli konkurencyjnej po ustaniu stosunku pracy jest odpłatne.

REKLAMA