REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Ewidencja czasu pracy, Komunikacja w firmie

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Czy warto korzystać z usług pracowników tymczasowych

Nasza firma zastanawia się nad skorzystaniem z usług pracowników tymczasowych, aby zredukować koszty pracy. Na rynku spotyka się jednak wiele opinii, że z pracownikami tymczasowymi jest wiele kłopotów. Czy zatem w przypadku pracy tymczasowej korzyści są większe niż ewentualne ryzyko? Co zrobić, by uniknąć kiepskich pracowników i nie narażać się na niepotrzebne koszty?

W jaki sposób komunikować zmiany w organizacji

Jestem menedżerem personalnym w dużej firmie. Zamieszanie na światowych rynkach dotarło także do mojej organizacji. Wszyscy już wiedzą, że będą zmiany, na korytarzach aż huczy od plotek o grupowych zwolnieniach. Mało kto wierzy w uspokajające komunikaty centrali, tym bardziej że konkurencja już podejmuje drastyczne kroki, a gazety bez konsultacji z nami analizują scenariusze zmian, jakie czekają naszą firmę. Najgorsze jest to, że w tak szybko zmieniającym się otoczeniu i wobec niepewności co do decyzji centrali sami nie mamy jasnej odpowiedzi na wiele pytań. W jaki sposób rozmawiać z pracownikami?

Działaj jak właściciel

Kształtowanie współodpowiedzialności i współdecydowania u pracowników jest trudne. Nie zawsze bowiem udaje się w sposób praktyczny i zrozumiały przekazać informacje o wartościach wynikających ze strategicznych celów organizacji wszystkim grupom pracowników. W przypadku DPD Polska na początku te pojęcia okazały się zbyt abstrakcyjne, niedostępne dla ogółu. Jak zatem firma poradziła sobie w tej sytuacji?

W jaki sposób komunikować się z pracownikami

Dążenie do stworzenia harmonijnych relacji w grupie i realizacji wspólnych celów to zadanie, jakiego podejmują się wszyscy menedżerowie. Każdy z nich chce stworzyć zgraną grupę, dla której członków dążenie do osiągnięcia sukcesu, maksymalizacja zysków firmy i szeroko pojęte jej dobro będzie wartością nadrzędną. Komu udaje się stworzyć zgraną i wydajną grupę? W jaki sposób należy komunikować się z pracownikami, by czuli się potrzebni organizacji i identyfikowali się z nią?

Obraz organizacji - zarządzanie transformacją kulturową w procesie zmian

Przedsięwzięć, których skuteczność i efektywność jest uzależniona od postaw pracowników, nie da się wprowadzić, polegając jedynie na odpowiednio zaprojektowanych procesach biznesowych czy przypisaniu odpowiedzialności i rozliczaniu z wyników. Aby stworzyć i utrwalić pewne schematy zachowań ludzi i ich podejścia do rozwiązywania problemów oraz zaangażowania w osiąganie rezultatów, potrzeba czegoś więcej. Tym ważnym czynnikiem jest kultura organizacyjna, która wpływa na sposób zachowania i myślenia pracowników, jest swoistym zaprogramowaniem umysłów ludzi pracujących w jednej firmie.

Jak usprawnić pracę zespołową?

Kieruję niewielkim zespołem. Zależy mi na tym, aby praca w zespole była efektywna. Jak dotąd, udaje mi się zapobiegać konfliktom, więc zespół pracuje w dobrej atmosferze. Uważam jednak, że brakuje nam „ducha zespołu”, czyli tego, co niektórzy nazywają synergią. Mam wrażenie, że jako zespół nie pracujemy tak efektywnie, jak moglibyśmy. Co mogę zrobić, aby zwiększyć efektywność pracy mojego zespołu?

Procesowe podejście do innowacji

Wpływ innowacji powstałych wewnątrz przedsiębiorstwa jest nieoceniony, a potencjał tkwiący w głowach pracowników jest przeogromny. Jedynym problemem pozostaje stworzenie warunków do jego realizacji i opracowanie modelu postępowania.

Jak radzić sobie z oporem pracowników

Jestem menedżerem w dziale sprzedaży, firma właśnie przechodzi poważny proces zmian, a ja jestem odpowiedzialny za wyniki sprzedaży. W jaki sposób powinienem podejść do oporu pracowników, którzy zamiast skupić się na realizacji celów biznesowych zajmują się roztrząsaniem kwestii związanych z zachodzącymi w organizacji zmianami.

Zarządzanie talentami w warunkach kryzysu

Co zrobić, aby nie stracić utalentowanych i zaangażowanych ludzi, którzy pomogą przeprowadzić firmę przez okres zmian, spowolnienia i kryzysu? Jakie wyzwania stoją dzisiaj przed szefami HR w tym zakresie? W jaki sposób zarządzać talentami i budować kulturę wysokiej wydajności, kiedy wydatki na pracowników są coraz mniejsze? To tylko kilka pytań, które szczególnie często zadają sobie specjaliści HR w wielu firmach.

Coaching - nagroda czy kara?

Jestem dyrektorem sprzedaży w dużej firmie produkcyjnej. Nasz dział personalny zaproponował kadrze menedżerskiej udział w szkoleniu z coachingu, abyśmy mogli wykorzystać to narzędzie w pracy z podwładnymi. Pomysł wydał mi się bardzo interesujący, jednak kiedy próbowałem zastosować coaching w praktyce, spotkałem się z oporem pracowników. Zarzucili mi, że nie ufam ich umiejętnościom i że wprowadzam kolejne narzędzie oceny. Moją intencją był rozwój moich pracowników i ich kompetencji sprzedażowych. Dostałem od nich informację zwrotną, że stresuje ich moja obecność podczas rozmów z klientami, a każde proponowane przeze mnie rozwiązanie negują stwierdzeniem, że „już próbowali i to nie działa”. Mam bardzo dobre relacje z zespołem i nie chcę ich stracić. Wierzę jednak, że coaching może im pomóc. Jak poradzić sobie z ich oporem?

W jaki sposób komunikować awans pracownikom

Właśnie zrealizowaliśmy proces okresowych ocen naszego zespołu, w efekcie którego niektórzy z jego członków zostaną awansowani. W jaki sposób przekazać informację o tym samym zainteresowanym, jak również ich współpracownikom?

Co zrobić, by pracownicy byli bardziej samodzielni

Zarządzam zespołem ludzi, którym ciągle muszę pomagać. Czasami mam wrażenie, że jeżeli im czegoś nie powiem, to nie wiedzą, jak to ma być zrobione. Męczy mnie ta sytuacja, ponieważ często zostaję dłużej w pracy, by im pomóc. Chciałbym mieć ludzi samodzielnych. Czy to może zależeć ode mnie? W jaki sposób powinienem z nimi postępować?

Jak zatrzymać utalentowanych pracowników

Pracuję w branży finansowej. Kieruję 30-osobowym zespołem doradców. W ciągu ostatnich czterech miesięcy odeszło z pracy trzech moich najlepszych pracowników, podając za przyczynę brak czasu dla rodziny w związku ze zbyt dużym obciążeniem obowiązkami. Nigdy wcześniej nie otrzymałem od nich sygnału, że są przeciążeni. Sądziłem, iż są zadowoleni z pracy - mieli świetne wyniki, byli bardzo zaangażowani i chętnie podejmowali nowe wyzwania. Mimo moich starań nie udało się ich zatrzymać. Co zrobić, aby uniknąć podobnych sytuacji w przyszłości?

Jak rozliczyć godziny pracy pracownika w przypadku zmiany czasu zimowego na letni

W związku ze zmianą czasu zimowego na letni 29 marca br. przestawimy zegary z godziny 2.00 na godz. 3.00. Pracownicy w naszym zakładzie pracy pracują w podstawowym systemie czasu pracy. Praca jest trzyzmianowana. Jak w takiej sytuacji rozliczyć godziny pracy pracowników zatrudnionych w porze nocnej?

Oddzielić ludzi od problemów

Rozmowa z Susan Wildau, światowym ekspertem i konsultantem w dziedzinie mediacji

Działanie związków zawodowych w polskich przedsiębiorstwach

Podczas konferencji prasowej PricewaterhouseCoopers jesienią ubiegłego roku konsultanci omawiający wyniki badań stwierdzili, że tam, gdzie są związki zawodowe, pieniądze wydawane na wynagrodzenia przynoszą firmom większy zysk. Niestety, doradcy wyjaśnili, że w próbie badawczej dominowały firmy amerykańskie, w których rola związków zawodowych jest nieco inna niż w Polsce. Co sprawia, że w Polsce jest inaczej? Czy związki zawsze muszą być przeciwnikiem dla pracodawców? Co na ten temat sądzą związkowcy, a co menedżerowie ds. HR?

Co zrobić, by zebrania firmowe nie były nudne

Jestem menedżerem wyższego szczebla i zarządzam 60-osobowym zespołem pracowników. Moi bezpośredni podwładni to zespół ośmiu kierowników. Z uwagi na trudną sytuację na rynku, aby utrzymać przewagę konkurencyjną, jesteśmy zmuszeni do wprowadzania nowych technologii i rozwiązań, co z kolei wymusza organizowanie niezliczonej liczby zebrań mojego zespołu i komunikowanie nowych ustaleń. Ostatnio usłyszałem opinię, że zebrania to strata czasu. Są nudne, nic nie wnoszą do działalności zespołu i ciągle mówimy o tym samym. W mojej opinii mamy problem z przepływem informacji, więc zebrania są konieczne, gdyż bez nich zaistniałby chaos komunikacyjny. Szczerze mówiąc, sam czasami mam wrażenie, że zebrania to zło konieczne i nie rozwiązują problemów w zespole. Co mogę zrobić, aby zmienić tę sytuację?

Projektowanie i analiza badań opinii pracowników

Efektywnie zaprojektowany proces badania opinii pracowników organizacji lub jej klientów może stanowić kluczowe narzędzie zarządzania. Siła wpływu uzyskanych w ten sposób informacji zwrotnych sprawia, iż są one równie ważne, jak dane obrazujące kondycję finansową firmy. Wyniki badania zapewniają realny wgląd w stan najważniejszych zasobów firmy - jej ludzi.

W jaki sposób z klasą rozstać się z pracownikiem

Jestem dyrektorem personalnym dużego przedsiębiorstwa. Ze względu na sytuację ekonomiczną firma przechodzi znaczną restrukturyzację, w związku z którą zachodzi potrzeba zwolnienia 50 pracowników. Od czego rozpocząć ten proces, jak powinien on wyglądać i o czym szczególnie trzeba pamiętać?

Ewidencja czasu pracy

Czas pracy pracowników musi być rejestrowany przez pracodawcę w ewidencji czasu pracy. Za brak takiego dokumentu odpowiada pracodawca.

W jaki sposób udzielać informacji zwrotnej przewrażliwionemu pracownikowi

Jedna z moich podwładnych jest przewrażliwiona na swoim punkcie: gdy tylko próbuję jej zwrócić na coś uwagę, zaczyna obwiniać inne osoby z zespołu lub po prostu płacze i nie chce ze mną rozmawiać. Doszło do tego, że w ogóle nie mówię jej o zauważonych błędach. Jak mogę ją nauczyć przyjmowania negatywnych informacji zwrotnych?

Diagnoza czynników wspierających zaangażowanie i efektywność pracowników

Wciąż wiele organizacji postrzega badania opinii pracowników jako taktyczną konieczność, a nie strategiczne narzędzie pomagające organizacji zrozumieć czynniki, które umożliwiają pracownikom osiąganie sukcesów. Szczególnie w czasach spowolnienia gospodarczego lub też nagłych zmian zaangażowani pracownicy znacznie zwiększają szanse organizacji wyjścia z kryzysu obronną ręką.

„Komórka” służbowa w rękach pracownika

Służbowy telefon komórkowy jest jednym z najczęstszych świadczeń pozapłacowych. Pracodawca powinien jednak określić reguły używania takiego sprzętu przez pracownika. Powinny one być zawarte w odrębnej umowie.

Wolontariat

Wolontariusz powinien posiadać kwalifikacje i spełniać wymagania odpowiednie do rodzaju i zakresu wykonywanych świadczeń, jeżeli obowiązek posiadania takich kwalifikacji i spełniania stosownych wymagań wynika z odrębnych przepisów.

Wcześniejsze przyjście do pracy bez wiedzy pracodawcy

Kilku pracowników mojej firmy pozostaje w pracy po swoich godzinach pracy. Czasami wykonują pracę na rzecz firmy, ale często zostają w pracy bez naszej wiedzy. Są osoby, które przychodzą do pracy dużo wcześniej przed godziną rozpoczęcia pracy (chociażby ze względów komunikacyjnych). Czy w takich przypadkach mogę zostać zobowiązany do uznania, że pracowali oni w godzinach nadliczbowych (mamy elektroniczny system rejestracji godzin wejścia i wyjścia na teren zakładu pracy, a więc dokładnie wiadomo, w jakich godzinach pracownicy przebywali na terenie zakładu pracy)? Czy wydruki z tego systemu po pewnym czasie mogą stać się dowodem potwierdzającym pracę w godzinach nadliczbowych, nawet jeśli taka praca faktycznie nie była wykonywana? Jak uniknąć takich sytuacji?

Czy pracownik musi zostać poinformowany o zainstalowaniu w aucie służbowym GPS

Handlowiec, któremu dajemy do dyspozycji służbowy samochód, będzie miał w nim zainstalowany GPS. Czy musimy poinformować pracownika o tym, że w jego samochodzie służbowym jest zainstalowane to urządzenie?

Czas poświęcony przez pracownika na przebranie się w odzież roboczą

 Pracownicy zatrudnieni w naszej firmie wykonują pracę w systemie 3-zmianowym, tj. w godz. od 6.00 do 14.00, w godz. od 14.00 do 22.00, a następnie w godz. od 22.00 do 6.00. Pracując przy linii produkcyjnej korzystają z odzieży roboczej i ochronnej. Czy możemy im nakazać przychodzenie do pracy 15 minut wcześniej, aby przez ten czas mogli się przebrać i zacząć pracę równo o godzinie rozpoczęcia danej zmiany, tj. np. o 6.00? Czy czas poświęcony przez pracowników na przekazanie zmiany zalicza się do ich czasu pracy?

Czy można nakazać wykonywanie pracy w godzinach nadliczbowych

Pracownik przepracował w br. 150 godzin nadliczbowych. Ostatnio jeden z pracowników zachorował i nakazaliśmy temu pracownikowi pracę w godzinach nadliczbowych. Pracownik jednak odmówił wyjaśniając, że wypracował już obowiązujący w naszym zakładzie limit godzin nadliczbowych i nie możemy nakazać mu takiej pracy. Czy pracownik ma rację? Jeśli nie, to jakie konsekwencje służbowe możemy wobec niego zastosować?

Późniejszy powrót pracownika z delegacji a rozliczenie czasu pracy

Pracownik wracał pociągiem z delegacji. Powrót miał zaplanowany na godz. 19.00 (następnego dnia rozpoczyna pracę o godz. 8.00). Z powodu awarii pociąg dojechał dopiero o godz. 23.00. Czy późniejszy powrót pracownika z delegacji z powodu awarii pociągu ma wpływ na rozliczenie czasu pracy tego pracownika?

Jakie są ograniczenia tygodniowego czasu pracy kierowcy

Zatrudniam kierowcę, który poza kierowaniem pojazdem wykonuje wiele innych prac. Czy w tygodniach, w których nie prowadzi pojazdu przez cały tydzień, obowiązuje mnie ograniczenie jego czasu pracy do 60 godzin?

Czy strażakowi przysługuje wynagrodzenie za pracę w nadgodzinach

Sąd Najwyższy w uchwale z 18 marca 2008 r. (II PZP 3/08) uznał, że funkcjonariuszowi Państwowej Straży Pożarnej, który pełnił służbę w przedłużonym czasie służby, nie przysługuje wynagrodzenie i dodatki za pracę w godzinach nadliczbowych.

Jak ustalić ryczałt za pracę w godzinach nadliczbowych

Zatrudniamy na podstawie umowy o pracę sprzątaczki, które wykonują pracę w budynkach należących do naszych kontrahentów. Zastanawiamy się nad wprowadzeniem dla niektórych z tych pracownic ryczałtu za godziny nadliczbowe. Słyszeliśmy jednak, że i tak będą mogły domagać się wypłaty od nas należności z tytułu pracy w godzinach nadliczbowych przekraczających przyznany ryczałt. Czy to prawda, a jeżeli tak, to jak się bronić przed zarzutami pracownic, skoro nie prowadzimy im ewidencji czasu pracy i czy w takim razie wprowadzanie takiego ryczałtu ma sens?

Jak ustalić ryczałt za pracę w godzinach nadliczbowych

Zatrudniamy na podstawie umowy o pracę sprzątaczki, które wykonują pracę w budynkach należących do naszych kontrahentów. Zastanawiamy się nad wprowadzeniem dla niektórych z tych pracownic ryczałtu za godziny nadliczbowe. Słyszeliśmy jednak, że i tak będą mogły domagać się wypłaty od nas należności z tytułu pracy w godzinach nadliczbowych przekraczających przyznany ryczałt. Czy to prawda, a jeżeli tak, to jak się bronić przed zarzutami pracownic, skoro nie prowadzimy im ewidencji czasu pracy i czy w takim razie wprowadzanie takiego ryczałtu ma sens?

Czy trzeba przechowywać tarczki tachografu kierowców zatrudnionych na umowę zlecenia

W naszej firmie transportowej zatrudniamy kierowców na podstawie umów zleceń. Prowadzenie przez nich pojazdów jest rejestrowane za pomocą tachografów. Czy musimy przechowywać tarczki tachografu tych osób? Jeśli tak, to przez jaki czas?

Czy czas dojazdu pracownika do pracy może być wliczany do jego czasu pracy

Nasza firma dowozi pracowników zatrudnionych na stanowiskach robotniczych do pracy firmowym busem. Ułatwiamy im w ten sposób dojazd do pracy. Pracę zaczynają od godz. 7.00 w Warszawie, ale już o 6.30 wyjeżdżają do niej zakładowym samochodem z Legionowa. Czy w tym przypadku czas dojazdu do pracy wliczamy do czasu pracy pracowników?

Samowolne wyjście pracownika z firmy kilka minut przed czasem

Nasi pracownicy notorycznie wychodzą wcześniej o kilka minut z pracy. Chcielibyśmy ich zdyscyplinować. Czy za wyjście z pracy 10 minut przed czasem (bez usprawiedliwienia) możemy zastosować karę pieniężną i obniżyć pracownikowi wynagrodzenie do wypłaty o jedną dniówkę? Co powinniśmy zrobić w sytuacji, gdy ktoś wychodzi np. tylko 3 minuty przed czasem?

Jak rozliczyć czas pracy pracownika, który pracował krócej z powodu zmiany czasu z zimowego na letni

W naszym zakładzie praca odbywa się na 3 zmiany w równoważnym systemie czasu pracy. Pracownicy, którzy pracowali na zmianie nocnej z 29 na 30 marca br. w godzinach od 22.00 do 6.00 rano ze względu na zmianę czasu z zimowego na letni przepracowali faktycznie 7 godzin zamiast 8 godzin. Ile godzin pracy w takim przypadku należy wpisać pracownikom do ewidencji czasu pracy? Czy można nakazać pracownikom odpracowanie tej 1 godziny w innym dniu w okresie rozliczeniowym? Za ile godzin należy wypłacić pracownikom wynagrodzenie i dodatek za godziny nocne? Pora nocna w zakładzie jest ustalona w godz. między 22.00 a 6.00.

Norma dobowa i tygodniowa czasu pracy

Jesteśmy publicznym zakładem opieki zdrowotnej. Pracownik naszego zakładu ukończył studia wyższe na kierunku fizjoterapia z tytułem magistra i będzie wykonywał zabiegi fizykoterapeutyczne oraz dodatkowo kinezyterapeutyczne. Będzie zatrudniony w wymiarze 1/2 etatu. Zgodnie z ustawą o zakładach opieki zdrowotnej, czas pracy pracowników fizykoterapii nie może przekraczać 5 godzin na dobę, a pracowników kinezyterapii zatrudnionych w ZOZ nie może przekraczać 7 godzin 35 minut. W jaki sposób określić dobową i tygodniową normę czasu pracy w informacji o dodatkowych warunkach zatrudnienia i jaki przepis wskazać pracownikowi w tej informacji?

Jakie dokumenty płacowe należy udostępnić na żądanie pracownika

Pracownik twierdzi, że otrzymał za niską pensję. Zażądał umożliwienia mu wglądu do dokumentacji związanej z ustaleniem wysokości jego wynagrodzenia. Jakie konkretnie dokumenty musimy mu okazać?

Jakie dokumenty płacowe należy udostępnić na żądanie pracownika

Pracownik twierdzi, że otrzymał za niską pensję. Zażądał umożliwienia mu wglądu do dokumentacji związanej z ustaleniem wysokości jego wynagrodzenia. Jakie konkretnie dokumenty musimy mu okazać?

Godziny nadliczbowe

Dopuszczalne jest ustalenie innej liczby godzin nadliczbowych w roku kalendarzowym niż 150.

Przerywany czas pracy

Ostatnio dowiedziałem się, że mój pracodawca planuje wprowadzić w zakładzie system przerywanego czasu pracy. Dlatego proszę o informację, na czym taki czas pracy polega i czy zawsze może być stosowany? - pyta Czytelnik z Wrocławia.

Kierowcy zatrudnieni na placu budowy

Jesteśmy firma budowlaną. Czy przepisy o czasie pracy kierowców (rozporządzenie unijne nr 561/2006 oraz ustawa o czasie pracy kierowców) stosuje się do naszych kierowców wykonujących pracę przy budowie dróg? Kierowcy są zatrudnieni na podstawie umów o pracę i nie wyjeżdżają poza teren budowy. Jeśli nie stosujemy tych przepisów, to jakie regulacje obowiązują kierowców pracujących w naszej firmie?

Czas pracy pracowników służby zdrowia po 1 stycznia 2008r.

Od 1 stycznia 2008 r. weszła w życie nowelizacja przepisów dotyczących czasu pracy pracowników służby zdrowia. Nowe uregulowania dostosowały przepisy ustawy o zakładach opieki zdrowotnej do unijnych wymagań odnoszących się do czasu pracy. Zmiany przepisów powodują, że od 1 stycznia br. szpitale muszą inaczej zorganizować czas pracy lub przyjąć do pracy dodatkowe osoby.

Jakie korzyści ma pracodawca ze stosowania długich okresów rozliczeniowych

Firma, w której pracuję, prowadzi działalność rolną. Chcielibyśmy wprowadzić w systemie podstawowego czasu pracy, w którym pracują nasi pracownicy, maksymalne możliwe okresy rozliczeniowe czasu pracy. Co daje nam wydłużony czas rozliczania pracy pracowników?

Kiedy zadaniowy system czasu pracy

Niedawno zatrudniłem kilku przedstawicieli handlowych. Pracują oni w podstawowym systemie czasu pracy, ale myślę, że na tym stanowisku praktyczniejszy byłby system zadaniowy. W jakich przypadkach przepisy prawa pracy umożliwiają wprowadzenie zadaniowego systemu czasu pracy i jak tego dokonać pod względem formalnym? - pyta Czytelnik z Zielonej Góry.

Święto przypadające w niedzielę

Czy w związku z tym, że w 2007 r. 11 listopada przypadał w niedzielę pracownikowi należał się za to dodatkowy dzień wolny? - pyta Czytelnik z Opoczna.

Ustalanie ryczałtu za pracę w godzinach nadliczbowych

Zatrudniamy na podstawie umowy o pracę sprzątaczki, które wykonują pracę w budynkach należących do naszych kontrahentów. Zastanawiamy się nad wprowadzeniem dla niektórych z tych pracownic ryczałtu za godziny nadliczbowe. Słyszeliśmy jednak, że i tak będą mogły domagać się wypłaty od nas należności z tytułu pracy w godzinach nadliczbowych przekraczających przyznany ryczałt. Czy to prawda, a jeżeli tak, to jak się bronić przed zarzutami pracownic, skoro nie prowadzimy im ewidencji czasu pracy i czy w takim razie wprowadzanie takiego ryczałtu ma sens?

Karta ewidencji czasu pracy

Karta ewidencji jest podstawową formą ewidencjonowania czasu pracy pracowników. Należy ją jednak odróżnić od potwierdzania obecności pracownika w pracy.

Czas pracy wyznaczony zadaniami

Zadaniowy czas pracy jest szczególnym systemem czasu pracy. Nie obowiązuje w nim ani rozkład, ani ewidencja czasu pracy. Miernikiem wykonywanej pracy nie jest czas, ale faktycznie wykonane zadanie.

REKLAMA