REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Zarządzanie

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

IT. Idealna branża dla mam?

Intensywny rozwój nowych technologii sprawił, że znacznie poszerzył się wachlarz profesji, dla których IT jest wspólnym mianownikiem. I choć utarł się stereotyp, że branża IT zdominowana jest przez mężczyzn, kobiety coraz lepiej sobie radzą w tym sektorze, skutecznie konkurując i współpracując z panami. Również te, które zdecydowały się łączyć rozwój zawodowy z macierzyństwem. Co je przekonuje do pracy w IT?

Nowe wyzwania w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy: Adaptacja prawa pracy do zmieniających się realiów zawodowych

W dzisiejszych dynamicznych czasach, świat pracy ulega ciągłym zmianom. Nowe technologie, rozwój sektorów gospodarki i zmieniające się preferencje pracowników powodują konieczność dostosowania prawa pracy do współczesnych realiów. 

Pracownicy neuroróżnorodni, neuroatypowi - kim są i jakie mają potrzeby w miejscu pracy

Oddzielenie wizualne i akustyczne stanowisk pracy, np. dzięki donicom z zielenią, biurko z regulowaną wysokością czy strefy ciszy w miejscu pracy - to pomysły na to, jak zaprojektować biuro na potrzeby osób neuroróżnorodnych - wynika z raportu firmy Skanska i Business Link.

Re-manualizacja, czyli człowiek zastępuje robota

W dobie powszechnej robotyzacji procesów biznesowych i fascynacji menadżerów firm technologiami Robotic Process Automation (RPA), międzynarodowy zespół naukowców pod kierunkiem dra Artura Modlińskiego z Wydziału Zarządzania UŁ, wykazał obecność i znaczenie zjawiska odwrotnego – przejmowania pracy robotów na powrót przez ludzi. Nazwał je re-manualizacją procesów zrobotyzowanych.

REKLAMA

Mentoring w firmie. Programy mentoringowe jako wartość dodana dla biznesu

Czym jest mentoring? Jaka jest różnica między coachingiem a mentoringiem? Czy warto wdrażać programy mentoringowe w firmie i jak to robić? Wyjaśnia Natalia Gozdowska z Altkom Akademii.

Zarządzanie - pionierskie praktyki wokół globu

Zarządzanie - jakie pionierskie praktyki można wymienić? Just Minnaar i Pim De Morree wyróżniają: projektowanie własnego miejsca pracy, pracę opartą na rezultatach, usunięcie mechanizmów kontroli, wzajemna ocenę i ustalanie własnych wynagrodzeń.

Organizacja turkusowa i czas pracy

Organizacja turkusowa to rewolucyjny model zarządzania rozpropagowany przez Frederica Laloux. Jak w organizacjach samozarządzających wygląda kwestia czasu pracy?

Praca hybrydowa - 3 sposoby na poprawienie jakości pracy zdalnej

Praca hybrydowa przekonała już do siebie wielu pracodawców, bez względu na ich wielkość i rodzaj działalności. Model ten cieszy się dużym poparciem pracowników i dobrze zorganizowany jest niewątpliwym atutem firmy jako pracodawcy. Jak sprawić, by praca hybrydowa była wydajna i satysfakcjonująca dla pracowników i pracodawców?

REKLAMA

Offboarding pracownika - etapy

Offboarding pracownika - dlaczego jest taki ważny? Jak zaplanować offboarding? Oto przykładowe etapy.

Dyrektor personalny - rola w firmie i wyzwania w 2022 roku

Dyrektor personalny - jego rola w firmie wzrosła w czasie pandemii. Doświadczony lider może wesprzeć organizację w kryzysie, ale również pomóc w osiągnięciu realnych zysków. Jakie wyzwania stoją przed działami HR w 2022 roku?

Hybrydowy model pracy to przyszłość

Hybrydowy model pracy to przyszłość firm. Pracodawcy powinni dostosować biura do potrzeb pracowników. Czym są elastyczne biura?

6 zasad efektywnego zarządzania

Czym jest zarządzanie? Jak efektywnie zarządzać zespołem? Oto 6 podstawowych i praktycznych zasad. Dzięki nim osiągniesz planowane wyniki.

Wsparcie pracownika na każdym etapie ścieżki zawodowej

Wsparcie pracownika na każdym etapie ścieżki zawodowej ma fundamentalne znaczenie. Oto 4 sytuacje, kiedy jest szczególnie ważne.

Bezpośredni przełożony a dobrostan pracowników

Czy bezpośredni przełożony ma wpływ na dobrostan pracowników? Czy managerowie potrafią zarządzać rozproszonymi zespołami?

Multitasking a efektywność pracowników

Czym jest multitasking? Czy jest zaletą, czy wręcz przeciwnie? Jak wpływa na efektywność pracowników?

Jak uniknąć rotacji pracowników w firmie produkcyjnej?

Firmy produkcyjne często zmagają się z problemem rotacji pracowników. Zdarza się też, że w szczególnie intensywnych okresach potrzebne są dodatkowe ręce do pracy. W jaki sposób firma produkcyjna może poradzić sobie z tego typu trudnościami? I jaką rolę odgrywa w takiej sytuacji agencja zatrudnienia?

Co pandemia uświadomiła menadżerom? [VIDEO]

Pandemia a zarządzanie - co kryzys wywołany pandemią uświadomił menadżerom? Okazało się, że kapitał ludzki jest niezwykle ważny. Duże znaczenie ma także zdolność do szybkich zmian.

Potrzeby pracowników - wnioski z pandemii

Potrzeby pracowników różnią się w zależności od rodzaju pracowników: fizycznych i biurowych. Jakie wnioski można wyciągnąć z pandemii COVID-19?

Hybrydowy model pracy – jak zarządzać zespołem?

Hybrydowy model pracy nigdy nie był tak popularny jak dziś. Jak zarządzać zespołem pracującym w trybie hybrydowym?

Polityka neutralności w miejscu pracy – jak wprowadzić

Wprowadzenie polityki neutralności w zakładzie pracy jest kwestią szczególnie delikatną, bo dotyczyć może dość emocjonalnych aspektów życia pracownika, jak światopogląd, religia, czy preferencje polityczne. Eksperci radzą, by do czasu ukształtowania się w tym zakresie poglądów nauki prawa pracy czy orzecznictwa sądów, pracodawcy działali w tym kierunku ze szczególną przezornością i taktem.

Work-life balance pracowników - 6 wskazówek dla pracodawcy

Work-life balance pracowników - co może zrobić pracodawca, by pomóc pracownikom zachować równowagę między życiem prywatnym i zawodowym? Oto 6 praktycznych wskazówek.

Wyzwania w zarządzaniu ludźmi w czasie pandemii

Zarządzanie w czasie pandemii - jakie wyzwania stoją przed liderami? Czego im brakuje? Jak oceniają efektywność pracowników?

EVP w okresie niepewności rynkowej

EVP czyli Employee Value Proposition a okres niepewności rynkowej - dlaczego warto je zrewidować?

Zarządzanie personelem w nowej rzeczywistości

Zarządzanie personelem w czasie pandemii nie jest proste. Mimo zmęczenia epidemią, nowa rzeczywistość przyniosła także dobre rozwiązania. Przykładem jest praca zdalna i hybrydowy model pracy. Pracodawcy muszą być elastyczni.

Jak organizować zespoły, by stawiały czoła wyzwaniom?

Organizacja zespołów w czasie pandemii może przynieść wiele korzyści. Rynek pracy podlega dynamicznym przeobrażeniom. Zmiany te wpływają na funkcjonowanie nie tylko całych firm, ale również poszczególnych zespołów. Jak więc je organizować, by skutecznie stawiały czoła wyzwaniom? Oto 3 wskazówki.

Na ile biznes jest gotowy na dyrektywę work-life balance?

Dyrektywa work-life balance powinna zostać wdrożona do krajowego porządku prawnego do 2 sierpnia 2022 r. Czy biznes jest na nią gotowy?

Restrukturyzacja – co z pracownikami?

Restrukturyzacja wiąże się ze zwolnieniami grupowymi lub indywidualnymi. Co ze zwalnianymi pracownikami? Czym jest outplacement? Jak przekazać pracownikowi informację o zwolnieniu? Jak informować pracowników o restrukturyzacji? Jak umiejętnie zarządzać emocjami kadry? Jakie znaczenie dla wizerunku ma komunikacja?

Jak zadbać o pracownika w czasie pandemii COVID-19?

Jak zadbać o pracownika? Dopiero pandemia COVID-19 i powszechna praca zdalna spowodowały, że dla kadry kierowniczej dobrostan pracowników i ich zdrowie psychiczne mocno zyskało na znaczeniu. – Inwestycje w pracowników powinny być priorytetem w organizacji, bo to właśnie oni w dużej mierze radzić sobie będą z kolejnymi kryzysami na pierwszym froncie. Co więcej, menadżerowie muszą tak przemodelować swoje strategie, żeby to zatrudnieni pełnili w nich kluczową rolę – tłumaczy Joanna Świerzyńska z Deloitte.

Wyzwania HR 2021

Wyzwania HR w 2021 r. wynikają z wniosków, które należy wyciągnąć z 2020 r. Jak pandemia COVID-19 wpłynęła na pracę? Czy w 2021 r. czeka nas powrót do normalności? Czy pracodawcy będą zwalniać? Jak zwalniać, nie tracąc na wizerunku? Czy praca zdalna będzie rozwijana? Co zmienia się w komunikacji?

Trendy HR 2021

Trendy HR w 2021 r. można sprowadzić do 3 najważniejszych: zapewnianie bezpieczeństwa pracownikom, dążenie do redukcji stresu pracowników, stosowanie elastycznych form pracy.

Stres cyfrowy pracowników zdalnych

Stres cyfrowy to problem przede wszystkim pracowników zdalnych. Konsekwencją ciągłego bycia online jest przebodźcowanie się, dodatkowe napięcia i stres, co może prowadzić do wypalenia zawodowego i depresji. Rozwiązaniem może być digital well-being. Jak zachować zdrowy balans między życiem realnym i wirtualnym?

Jak budować odporność psychiczną pracowników?

Przeprowadzone badania wskazują na negatywne działanie stresu pracowników na ich efektywność w pracy. Jak zatem budować ich odporność psychiczną, aby pomimo różnych przeszkód zawsze działali i szukali rozwiązań? Czym jest rezyliencja?

Zdrowy styl życia pracowników wyzwaniem pracodawców

Promocja zdrowego stylu życia pracowników do współcześnie wyzwanie pracodawców. Zdrowy styl życia zatrudnionych ma bowiem wpływ na zrównoważony rozwój i to nie tylko przedsiębiorstw. Jakie korzyści wynikają z prozdrowotnych działań firmy?

Absencje i rotacje pracowników - jak zapewnić ciągłość pracy w firmie?

Ze zjawiskiem absencji i rotacji pracowników spotykamy się często w sezonie wakacyjnym, ale także jesienno-zimowym, kiedy wzrasta liczba pracowników na zwolnieniach lekarskich. W tym roku sytuacja może być szczególnie ciężka z powodu koronawirusa. Już teraz warto opracować procedury na wypadek licznych i nagłych absencji pracowników. Jak zapewnić ciągłość pracy i prawidłowe funkcjonowanie firmy?

Work-life balance - 4 sposoby na zachowanie równowagi między życiem prywatnym i zawodowym

Work-life balance jest szczególnie trudno osiągnąć, pracując zdalnie. Dom to miejsce prywatne, gdzie opiekujemy się dziećmi, gotujemy, sprzątamy, spędzamy wolny czas i pracujemy. Jak zatem zachować równowagę między życiem prywatnym i zawodowym? Katarzyna Richter, międzynarodowy specjalista z obszaru HR i  komunikacji międzykulturowej, przedstawia 4 sposoby.

Jak podtrzymywać dobre relacje w zdalnie pracującym zespole

Czy jest coś szczególnego, co powoduje, że ta firma jest świetnym miejscem pracy? Proszę podać konkretne przykłady – to otwarte pytanie zawsze pojawia się w badaniach przeprowadzanych przez Great Place to Work® na całym świecie. Polscy respondenci wskazali „atmosferę” jako wyróżnik ich miejsc pracy – tak wynika z analizy odpowiedzi pracowników na otwarte pytanie w ankietach przeprowadzonych w poprzednim roku przez Great Place to Work® w 16 krajach Europy. Solidnym fundamentem dla tej wyjątkowej atmosfery często były dobre relacje ze współpracownikami.

Jakie zmiany w pracy wprowadzili pracodawcy w związku z koronawirusem?

Raport "Efekt COVID-19 w kontekście środowiska pracy" ukazuje, jakie zmiany w pracy wprowadzili pracodawcy w związku z koronawirusem. Większość z nich zastosowało pracę zdalną, zlecenie spotkań służbowych w formie telekonferencji oraz ograniczenie bezpośredniego kontaktu z klientem.

Organizacja pracy w polskich firmach podczas epidemii koronawirusa

Podczas epidemii koronawirusa zmieniła się organizacja pracy w polskich firmach. Najczęściej wyposaża się miejsca pracy w środki czystości i dezynfekcyjne, wprowadza się pracę zdalną oraz ograniczenie aktywności związanych z bezpośrednią obsługą klienta. W jakiej branży podjęto najmniej działań zapobiegawczych?

Ograniczenie lub wstrzymanie działalności zakładu pracy z powodu epidemii – jakie prawa przysługują pracodawcy?

Wybuch epidemii koronawirusa SARS-CoV-2 (wywołującego chorobę COVID-19) w Polsce oraz związane z nim zmiany w organizacji pracy i życia codziennego stanowią duże wyzwanie dla pracodawców. Konieczne stało się przeorganizowanie działalności wielu zakładów pracy, a część z nich musiała całkowicie wstrzymać działalność. Zostało to spowodowane przede wszystkim wprowadzonymi przez władze publiczne zakazami wykonywania niektórych rodzajów działalności, np. kin, galerii handlowych, sklepów wielkopowierzchniowych. Już teraz możemy przypuszczać, że wraz z upływem czasu kolejni przedsiębiorcy zostaną zmuszeni do ograniczenia lub wstrzymania działalności. Taki scenariusz jest możliwy w szczególności w przypadku długotrwałego braku zamówień lub dostaw niezbędnych materiałów, jak również w razie objęcia pracowników kwarantanną. Obowiązujące przepisy przewidują kilka rozwiązań, które mogą pomóc pracodawcom w przeorganizowaniu pracy i zmniejszeniu kosztów związanych z zatrudnieniem.

8 poziomów wdrażania coachingu w organizacji

Korzystając z coachingu jako metody wspierającej implementację istotnych zmian oraz rozwój kapitału ludzkiego w organizacji można to robić na różną skalę. Z tego względu można wyróżnić osiem poziomów wdrażania coachingu.

Wspaniałe doświadczenia, lepsze wyniki - dlaczego warto inwestować w przyjazne miejsca pracy

Dobrze zaprojektowane i atrakcyjne miejsce pracy nie zastąpi skutecznego przywództwa, wymiany wiedzy, dobrej współpracy i otwartej kultury organizacyjnej. Może jednak stworzyć warunki, które będą im sprzyjały.

Polskie finansowanie pracownicze pod lupą Symmetricala

Co trzeci pracownik żyje od pierwszego do pierwszego – wynika z pierwszego raportu spółki Symmetrical.ai poświęconego tzw. finansom pracowniczym (ang. salary finance). Z badań wynika, że właśnie kondycja finansowa, a nie zdrowie, kariera czy życieprywatne, jest głównym zmartwieniem zatrudnionych nad Wisłą.

Działaj w oparciu o fakty - Evidence Based HR

Evidence Based HR to proces, który skłania firmę do podejmowania decyzji na podstawie danych, doświadczeń oraz opinii ekspertów, co ma skutkować pożądanymi przez decydentów rezultatami. Ocena każdej instrukcji powinna wykorzystywać możliwość sprawdzenia danych z wielu źródeł, co oznacza działanie w pełni wykorzystujące nowe technologie w świecie rynku pracy.

Najważniejsze aspekty prawa pracy dla menedżera

Skuteczne zarządzanie zespołem to wyzwanie, które stoi przed każdym menedżerem. Efektywną współpracę i budowanie dobrych relacji ułatwiają tzw. miękkie umiejętności: komunikacja, empatia czy zdolność do rozwiązywania konfliktów. Jednak kierowanie zespołem wymaga od menedżerów także podstawowej znajomości Kodeksu pracy. Menedżerowie często nieświadomie popełniają błędy i dopuszczają się zaniedbań. A znajomość przepisów prawa pracy to obowiązek każdego menedżera, który chce w prawidłowy sposób zarządzać swoim zespołem, a zarazem chronić przedsiębiorstwo przed karami i sankcjami na jakie mogą grozić za nieprzestrzeganie obowiązujących przepisów.

Czym jest efektywność pracy i jak ją zwiększyć?

W ostatnich latach coraz częściej spotykamy się z hasłami takimi jak „produktywność” czy „efektywność”. Jeżeli prowadzisz własną firmę to z pewnością stykasz się z tym codziennie. W końcu każdy przedsiębiorca chce, by działania jego i współpracowników przekładały się na zyski, a przy tym niezmiernie ważna jest właśnie efektywność.

Dyrektor finansowy (CFO) - zarobki, rola w firmie

Jakie kompetencje powinien mieć dyrektor finansowy (CFO)? Jakie są perspektywy rozwoju i zarobki dyrektora finansowego?

Jak zarządzać projektami HR

Jak dobrze zacząć, zachować kontrolę i poradzić sobie z największymi problemami? Z artykułu dowiesz się: Jakich kompetencji do osiągnięcia sukcesu potrzebuje dział HR? Jakie są najczęściej popełniane błędy przez HR? Na czym polega metoda 12 pytań KISS PM®?

Stałe godziny pracy pasują tylko 1/5 pracowników

Pracownikom w Polsce w coraz większym stopniu zależy na elastycznym czasie pracy (81%) i możliwości pracy zdalnej (76%) nawet kosztem braku stałego miejsca w biurze. Wprawdzie z roku na rok firmy chętniej stawiają na ruchomy czas pracy, ale praca z domu nadal pozostaje dostępna głównie dla freelancerów – grafików, specjalistów i programistów IT czy copywriterów.

Strategia wynagrodzeń - od czego zacząć?

Strategiczne podejście do wynagrodzeń w nowoczesnej firmie jest regułą. Jakie są trendy w zarządzaniu wynagrodzeniami?

Jak skutecznie przeprowadzić strategiczne zmiany w firmie?

Efekty wdrożenia zmian strategicznych w firmie uzależnione są od zaangażowania poszczególnych pracowników. Kiedy zmiana jest strategiczna i jak krok po kroku ją wprowadzić - odpowiada ekspert.

REKLAMA