Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Szkolenia i rozwój

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Wykorzystywanie gier symulacyjnych w przedsiębiorstwie

Program rozwoju utalentowanych pracowników – studium przypadku

Testy inteligencji wielorakich - zastosowanie do oceny potencjału pracowników

Możliwości rozwoju zawodowego dla studentów w branży telekomunikacyjnej – opis praktyki

Co zrobić, aby inwestycja w szkolenia nie była zmarnowana?

Wiele razy inwestowałem w różne programy. Z moich obserwacji wynika, że szkolenia nie przekładają się wcale lub przekładają się w małym stopniu na wyniki, nowe umiejętności etc. Co można zrobić, aby kwota przeznaczona na szkolenie nie była straconą inwestycją?

Znaczenie predyspozycji osobowościowych dla przebiegu i efektywności sesji coachingowych

Osobowość menedżera wyznacza swego rodzaju punkt startowy oraz zarys drogi, którą powinien podążać, aby optymalnie spożytkować własne zasoby i rozwinąć skrzydła na polu zawodowym oraz w każdym innym ważnym dla siebie obszarze życia. Zindywidualizowane formy wspierania rozwoju zawodowego, takie jak coaching, muszą wziąć ten fakt pod uwagę. W jaki więc sposób skroić coaching na miarę osobowości menedżera?

Zaangażowanie, motywacja, wzrost kompetencji w szkoleniach e-learningowych

Szkolenia bez budżetu

Jestem menedżerem personalnym w małej firmie. Nasi pracownicy nieustannie upominają się o szkolenia, ale mamy zbyt budżet, aby organizować szyte na miarę szkolenia wewnętrzne. Zewnętrzne szkolenia nie zawsze są dobrze dopasowane do naszych potrzeb. Co mogę zrobić?

Interaktywny proces, czyli jak przygotować się do wdrożenia projektu coachingowego w organizacji i jak wybrać coacha

Przy planowaniu wdrażania projektu coachingowego w organizacji najistotniejsze jest, by wiedzieć, czym tak naprawdę jest caoching. Wiedza na ten temat umożliwi efektywne wykorzystanie narzędzia, a także pomoże w precyzyjnym określeniu oczekiwań i celów. Od czego zatem zacząć wdrażanie projektu coachingowego i jak wybrać odpowiedniego coacha?

Zagrożenia i korzyści wdrożenia programów dla utalentowanych pracowników

W pewnej średniej wielkości organizacji kilka lat temu prowadzono program dla tak zwanych talentów. Charakterystyczną cechą tego programu była poufność posunięta tak daleko, że nawet talenty nie mogły wiedzieć, że są talentami. Nie trzeba wyjaśniać, jakiej ekwilibrystyki dokonywano w tej firmie, aby rozwijać podopiecznych programu, pozostawiając ich jednocześnie w nieświadomości co do swojego statusu.

Czuję, więc jestem. Budowanie pozaintelektualnego potencjału pracownika

Dużo się mówi obecnie o budowaniu intelektualnego potencjału pracownika. Uczymy się, jak sprzedawać, argumentować, negocjować, skuteczniej zarządzać, jak patrzeć i mówić do ludzi, aby nas słuchali. Nauka ta polega na poznawaniu stworzonych dotąd teorii, zdobywaniu informacji i wdrażaniu ich przez zmianę sposobu myślenia, a w konsekwencji zmianę konkretnych zachowań w pracy czy w życiu osobistym.

Dla ciała i duszy organizacji

Jak efektywnie wspierać rozwój kompetencji pracowników firmy produkcyjnej? Projekt temu poświęcony i dofinansowany z funduszy Unii Europejskiej na początku roku zamknęła firma FagorMastercook. Obejmował on szkolenia z zakresu zarządzania przez cele, zarządzania projektami oraz przewodzenia zespołowi produkcyjnemu. Jednym z pierwszych efektów było zwiększenie zaangażowania oraz pojawienie się inicjatyw pracowników, które mogą być realizowane w organizacji.

Psychologia coachingu. Kiedy inwestowanie w coaching jest uzasadnione

W poszukiwaniu skutecznego trenera

Rozmowa z dr. Jonathanem Passmorem, dyrektorem Coaching Psychology Unit w School of Psychology University of East London.

W jaki sposób zmienić własny wizerunek?

Jestem silną indywidualnością, może nawet ekscentrykiem, który w obecnej firmie jest ceniony za realne wyniki. Myślę o zmianie pracy. Mam wątpliwości, czy rynek jest gotowy zaakceptować mój niecodzienny sposób bycia i czy wizerunek jest wartością samą w sobie. Jednocześnie zastanawiam się, czy i w jaki sposób mogę go zmienić?

Haerowy certyfikat

Gdzie studiować zarządzanie zasobami ludzkimi? To pytanie, które pojawia się m.in. na różnych portalach i forach internetowych. Na co zwracać uwagę przed podjęciem decyzji?

Kiedy szkolenia pełnią funkcję motywacyjną?

Niedawno rozpoczęłam pracę jako menedżer ds. szkoleń w instytucji finansowej i jest to moja pierwsza funkcja kierownicza. Szkolenia stanowią dla mnie ważny element motywacyjny, gdyż firma inwestująca w pracownika pokazuje, jak ważnym jest on zasobem. Sytuacja w mojej firmie jest jednak niezrozumiała i mam wrażenie, że szkolenia traktowane są jak zło konieczne. Trudno wspierać i rozwijać politykę rozwojową, jeżeli nikt nie ma do niej przekonania.

Liczy się jakość kształcenia

Po dotacje na szkolenia. Jak środki unijne mogą zmienić organizacje

W powszechnej opinii na temat projektów unijnych wciąż pokutują mity z czasów, kiedy fundusze startowały w Polsce i nie zawsze były wykorzystywane rzetelnie, a wiele szkoleń miało wówczas jakość adekwatną do ceny – niską lub żadną. Dziś zmieniło się wiele, co potwierdzają osoby, które od kilku lat przygotowują projekty doradczo-szkoleniowe dofinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i zarządzają nimi.

Mistrzowska klasa

Rozmowa z profesorem doktorem habilitowanym Wojciechem Rybowskim, prezesem Gdańskiej Fundacji Kształcenia Menedżerów i Centrum Edukacji Menedżerskiej oraz profesorem Akademii Morskiej w Gdyni

Zwrot kosztów nauki

Czy pracownik, który podpisał umowę o podnoszenie kwalifikacji zawodowych, będzie zobowiązany do zwrotu kosztów nauki? Dostaliśmy informację, że pracownik ten nie uczestniczy w zajęciach na studiach, za które płaci nasza firma. Za co pracownik będzie musiał zwrócić pieniądze?

Zostań atrakcyjnym pracodawcą, czyli wewnętrzny i zewnętrzny employer branding

Masz świadomość, że największym dobrem Twojej firmy są świetnie wykwalifikowani pracownicy? Brawo! Pierwszy krok z zakresu działań w ramach employer brandingu masz już za sobą. Spróbuj teraz przekonać profesjonalistów, że to właśnie Twoje przedsiębiorstwo będzie dla nich idealnym miejscem rozwoju.

Czy konferencje spejalistyczne spełniają oczekiwania uczestników?

Bilans zysków i strat czyli jak funkcjonuje branża szkoleniowa po napływie środków unijnych

Rynek szkoleń od kilku lat konsumuje miliony euro, które Unia Europejska przeznaczyła na rozwój kompetencji polskich pracowników. Szkolenia wykorzystujące pieniądze z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ciągle cieszą się dużym powodzeniem. Choć dotacje z UE przeznaczone na dokształcanie pracowników są już w znacznym stopniu wykorzystane, trwający boom szkoleniowy ciągle kształtuje polską branżę szkoleniową.

Metody i narzędzia rozwoju pracowników w praktyce polskich firm

Rozwijanie kompetencji pracowników jest jednym z głównych elementów kultury organizacyjnej. Szkolenia zawodowe, programy rozwoju talentów, udział w międzynarodowych projektach, coaching i mentoring – to narzędzia stosowane w wielu firmach, jednak z różnym skutkiem. Przyjrzyjmy się, jak do rozwoju pracowników podchodzą firmy JTI Polska Sp. z o.o. i Bank Pekao SA.

Kwestionariusz do diagnozowania wizerunków autoprezentacyjnych

Menedżerowie stanowią niejednolitą grupę zawodową – zróżnicowaną zarówno pod względem wykształcenia, jak i potencjału osobistego. Właściwości psychologiczne, wewnętrzne zasoby, kompetencje społeczne, a zwłaszcza predyspozycje do określonych zachowań autoprezentacyjnych menedżerów będą się różnić i w wielu przypadkach mogą okazać się dalekie od modelowego stylu funkcjonowania lidera w organizacji. Jak jest specyfika funkcjonowania menedżerów w zakresie zdolności do autoprezentacji?

Jak przygotować i przeprowadzić pierwsze szkolenie

Świadomy wybór zawodu coacha

Coaching jest modny nie tylko w Polsce. Słychać też, że za pracę coacha, jak się niektórym wydaje lżejszą niż trenera, można brać bardzo duże pieniądze. Stąd pojawiają się ważne pytania: Kim są coachowie? Z jakich powodów różne osoby decydują się na to zajęcie? Co warto uwzględnić, wybierając zawód coacha w Polsce?

Wykorzystanie innowacyjnych narzędzi i technologii w zarządzaniu talentami

Szkolenie i rozwój kadr w Warsaw Marriot Hotel - studium przypadku

Zawód: trener

„Zawód trenera – możliwości rozwoju i certyfikacji kompetencji trenerskich” to hasło konferencji przeprowadzonej w Krakowie przez Stowarzyszenie Konsultantów i Trenerów Zarządzania MATRIK. Spotkanie szkoleniowców i wykładowców, osób pełniących funkcję trenerów wewnętrznych i zewnętrznych, coachów oraz konsultantów z firm szkoleniowych było znakomitą okazją do wymiany doświadczeń i refleksji nad potrzebą profesjonalizacji zawodu trenera.

Jak udostępnić szkolenia szerszemu gronu pracowników?

Co roku przeznaczamy sporo czasu i środków na szkolenie pracowników, jednak efekty są co najmniej niezadowalające. Po pierwsze, ze względu na koszty nie możemy skierować na nie wszystkich pracowników. Po drugie, nigdy nie wiadomo, czy szkolenie, które wybierzemy, będzie skuteczne. Zastanawiamy się nad tym, by rozwiązać problem przez wprowadzenie szkoleń wideo. Czy będzie to dla nas dobre rozwiązanie? Co warto wiedzieć o takich szkoleniach?

Od przywództwa do negocjacji kupieckich

W firmie Nomi SA został zakończony projekt pod nazwą Akademia Zarządzania. Przeszkolono łącznie 150 osób pełniących stanowiska menedżerskie zarówno wyższego, jak i średniego szczebla. Projekt składał się z pięciu modułów i trwał półtora roku.

Szkolenia językowe dla pracowników

Przed pytaniem „Jakie szkolenie wybrać, aby rozsądnie wykorzystać dostępny budżet, a jednocześnie zapewnić maksymalną efektywność szkoleń?” staje większość firm, które chcą zwiększyć swoją konkurencyjność na rynku przez przyciągnięcie najlepszych pracowników. Decydując się na szkolenia językowe dla pracowników, należy spojrzeć nie tylko na ich cenę czy renomę oferującej je firmy, ale przede wszystkim na potrzeby i możliwości naszej organizacji.

Kontrola efektów szkoleń językowych

Skąd wiadomo, że szkolenia językowe w naszej firmie przynoszą oczekiwane efekty, pomijając zadowolenie zatrudnionych z faktu, że firma je finansuje? Jak mierzyć postępy pracowników w nauce? Jeśli szkolenia mają być efektywne i naprawdę podnosić kompetencje uczestników, potrzebne są właściwe procesy i narzędzia do zarządzania edukacją językową.

Jak wspierać rozwój osób o niskich kompetencjach – opis praktyk

75 proc. polskich pracodawców widzi sens w szkoleniu osób o niskich kwalifikacjach, zwłaszcza jeżeli dzięki temu można poprawić konkurencyjność firmy – wskazują wyniki badań PARP. Jednak pracownicy o niskich kwalifikacjach są najrzadziej kierowani na szkolenia. Dlatego warto przyjrzeć się firmom, które w praktyce dbają o rozwój zawodowy tej grupy.

Rozegrana nauka

Symulator Global Management Challenge w ciągu ostatnich 30 lat zgromadził 400 tys. entuzjastów zarządzania w wirtualnej rzeczywistości z ponad 30 państw. Obecnie to największe w Polsce przedsięwzięcie oparte na zaawansowanej symulacji komputerowej, z którego zalet edukacyjnych mogą korzystać firmy dbające o rozwój swoich kadr.

Wyzwania dla partnerstwa

Model partnerstwa biznesowego HR Dave’a Ulricha liczy już ponad 10 lat, a jednak tylko nieliczne firmy w Polsce wdrożyły go do tej pory. Firma doradcza HRM Partners oraz redakcja „Personelu i Zarządzania” zaprosiły przedstawicieli siedmiu z nich, aby podzieli się swoimi doświadczeniami.

Zmiana budżetów na szkolenia top menedżerów i menedżerów liniowych

Polskie firmy niedostatecznie rozwijają przywództwo i standardy kierownicze na najniższych stanowiskach menedżerskich, choć to na tym poziomie kształtuje się klimat sprzyjający zaangażowaniu. Czy zatem nie warto tu przesunąć środków z drogich szkoleń dla menedżerów wyższego szczebla?

W poszukiwaniu winnego

A mogło być tak pięknie... Gdy konfrontacja naszych planów i oczekiwań względem e-learningu z efektami jego wdrożenia wskazuje na niepowodzenie, przychodzi czas refleksji i szukanie winnego. Dobrze by było, gdyby ten winny był zmaterializowany i definiowalny. Dlaczego? To proste. Łatwiej wtedy wskazać winnego, to jest konkretne cechy kursu, np. nieprzyjazny interfejs, które zniweczyły naszą chęć do nauczania.

Jak dobrze wypaść podczas prezentacji?

Zatrudniamy w naszej firmie wielu inżynierów. Są fachowcami w swoich dziedzinach i mają ogromne doświadczenie. Chcielibyśmy, jako firma, wykorzystać ich wiedzę w nowych projektach i zależy nam, aby dzielili się swoim doświadczeniem z innymi osobami. Na początek poprosiliśmy ich o poprowadzenie kilku prezentacji dla młodszych pracowników, a w przyszłości planujemy także edukować naszych klientów. Niestety, słuchacze niewiele z tych wystąpień zrozumieli. Zależy nam, aby inżynierowie dobrze wypadali podczas prezentacji, bo dzięki ich wiedzy skorzysta i nasza firma, i nasi klienci.

Kształcenie kompetencji przyszłych pracowników

Do 2020 r. liczba polskich studentów ma zmniejszyć się o 40 proc., czyli o około 700 tysięcy1. O specjalistów będzie coraz trudniej. Dlatego już teraz warto pomyśleć o narzędziach kształcenia kompetencyjnego przyszłych pracowników i budowaniu lojalności studentów wobec marki pracodawcy.

Wzbogacanie siebie

Rozmowa z Michałem Wronką, menedżerem produktu w Bayer HealthCare, laureatem konkursu MBA Student of the Year 2010

Jak dobrze wybrać program MBA?

Na początku 2009 roku, kiedy to na wieść o kryzysie wiele firm zamroziło swoje budżety szkoleniowe, zainteresowanie drogimi studiami typu MBA zaczęło maleć. Jednak w ostatnim czasie trend ten się odwrócił i obserwujemy znaczny wzrost zainteresowania tą formą edukacji. Studia MBA to ważna decyzja i... niemały wydatek. Tym bardziej przed podjęciem decyzji o wyborze konkretnego programu należy zrobić dogłębną analizę dostępnych ofert oraz własnych oczekiwań.

Co zrobić, aby wiedza ze szkolenia została w głowie?

Jestem kierownikiem działu szkoleń w dużej organizacji. W ostatnich latach kładzie się duży nacisk na działania rozwojowe pracowników i oczywiście najbardziej popularnym i pożądanym przez zatrudnionych sposobem na rozwój są szkolenia. Czasami po szkoleniach widać zmianę w zachowaniach ludzi, a czasami nie. Niektórzy chcą iść po roku czy dwóch latach na szkolenia z tego samego tematu, bo mówią, że już niewiele pamiętają. Co zrobić, aby umiejętności i wiedza ze szkoleń została w głowie i była stosowana codziennie?

Nieograniczony potencjał

Cele pozwalają wykorzystać cały potencjał drzemiący w człowieku. Ten natomiast jest nieograniczony – mówił Brian Tracy w Warszawie w trakcie jednego z prowadzonych seminariów. Wyznaczenie sobie celów i natychmiastowe podjęcie działań przyrównywał do zdjęcia nogi z hamulca i wciśnięcia pedału gazu. Zaledwie 3 proc. dorosłych ludzi ma jasne, zapisane cele oraz plan ich realizacji.

Jak kobieta powinna zadbać o swój wizerunek w pracy?

Awansowałam ostatnio na kierownicze stanowisko w dużej organizacji. Zastanawiam się, jak powinnam się teraz ubierać, jakie dobierać dodatki, perfumy?

Zarządzanie energią

Wywiad z Richardem Bolstadem, trenerem, coachem, twórcą Metody Komunikacji Transformującej.

Co robić, aby projekt szkoleniowy był udany?

Prawdopodobnie każdy z nas brał kiedyś udział w nieudanym szkoleniu, jako uczestnik lub co gorsza jako prowadzący. Przyczyny nieudanych szkoleń są różne. Najczęściej odpowiedzialność spada na trenerów, jako na osoby, które bezpośrednio dostarczają rozwiązanie. Jeśli poszukamy w łańcuchu zdarzeń odnajdziemy też inne powody takich niepowodzeń. Większości z nich można by uniknąć, gdyby firma szkoleniowa znała dobrze sytuację oraz potrzeby szkoleniowe organizacji i ludzi w niej pracujących.

Nauczyć się uczyć

Rozmowa z Colinem Rose’em, założycielem i prezesem firmy „Accelerated Learning Systems”